Konusunu Oylayın.: İman ve kalp çeşitleri

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
İman ve kalp çeşitleri
  1. 11.Mart.2011, 19:45
    1
    Misafir

    İman ve kalp çeşitleri

  2. 11.Mart.2011, 21:16
    2
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,811
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: iman ve kalp çeşitleri




    Beş türlü İman vardır:

    1) Matbu İman

    2) Masum İman

    3) Makbul İman

    4) Mevkuf İman

    5) Merdud İman

    Matbu İman: Meleklerin İmanıdır.

    Masum İman: Peygamberlerin İmanıdır.

    Makbul İman: Mü'minlerin İmanıdır.

    Mevkuf İman: Bid'atcıların İmanıdır.

    Merdud İman: Münafıkların İmanıdır.

    İman; öyle bir nurdur ki onun nuru insanın bütün azasına yayılmıştır.

    Fakat insanın âzasından birisi kesilince İman parçalanmaz olduğu için oradan kalbe gider.

    İslâm; Allah'ı keyfiyetsiz olarak bilmektir.
    Bunun yeri göğüstür.

    İman; Allah'ı Allâh'lığı ile bilmektir.
    Bunun yeri yürektir.

    Yürek te göğsün içindedir.
    Marifet; Allah'ı Sıfatları ile bilmektir.

    Bunun yeri Gönüldür.
    Gönül de Kalb'in içindedir.

    Tevhid; Allah'ı Birliği ile bilmektir.
    Bunun yeri Sırr'dır.

    Sırr da Gönül'ün içindedir.

    Bunlar Nûr sûresinin Nûr âyetindeki Nur temsilini andırırdır.

    Bunlar dört gerdanlıktır ki dördü de birbirinden ayrı gayrı değildirler. Hepsi birleşince Din olurdur.

    Kalb Ve Çeşidleri:

    Kalb'in iki türlü mânâsı vardır.

    Birisi; göğsün sol tarafında sol memenin altına doğru konulmuş çam kozalağı şeklini andırır cismânî bir et parçası olup buna yürek denir.

    Bunun içinde boşluklar vardır ve içi siyah kanla doludur.

    Bu Yürek Rûh'un kaynağıdır hayvanlarda da ölülerde de bulunur.

    Kalb'in ikincisi Gönül'dür ki işte gözle görülmeyen Rûhânî Rabbânî bir Latife olan cismânî Kalb Yürek ile de alâkası bulunan ve insanın hakîkatı olan insanda anlayan bilen hitab edilen cezalandırılan azarlanan ve istenilen Kalb budur.

    Cismânî Kalb ile Yürek ile alâkasını kavramakta halkın çoğunun akıllarını hayrette bırakan bu Kalb'in hakîkatini araştırmak Mükâşefe ilimlerine bağlı olup bu da Rûh'un sırrını açıklamağa kalkışmak demek olacağından Resûlullâh Aley-hisselâm'ın konuşmadığı Rûh hakkında başkasının konuşmağa hakkı bulunma-yacağı açıktır.

    İnsanlarda dört çeşid Kalb bulunur:

    l) Ecred Kalb

    2) Ağlef Kalb

    3) Menküs Kalb

    4) Musaffah Kalb.

    Ecred yâni saf parlak kinsiz Kalb Mü'minlerin kalbidir ki onda İman nuru güneş gibi parıldar.

    Ağlef yânif gılıflı kapalı örtülü kalb kâfirlerin münkirlerin kalbidir.

    Menküs yâni tersine çevrilmiş Kalb münafıkların Kalbidir ki onlar gerçeği tanır sonra da inkâr ederlerdir.

    Musaffah yâni iki yüzlü Kalb içinde hem İman hem de nifak bulunan kalbdir. İman böyle olan kalbde temiz su ile yetişen ve gelişen sebzeye nifak ise kan ve irinle gelişen bir çıbana benzer ki bunlardan hangisi diğerine galebe çalar-sa onu bastırır ve geriletir.

    Nifak; İman dil ile açıklandığı halde Kalbde küfr ve inkârı gizlemektir.


  3. 11.Mart.2011, 21:16
    2
    Editör



    Beş türlü İman vardır:

    1) Matbu İman

    2) Masum İman

    3) Makbul İman

    4) Mevkuf İman

    5) Merdud İman

    Matbu İman: Meleklerin İmanıdır.

    Masum İman: Peygamberlerin İmanıdır.

    Makbul İman: Mü'minlerin İmanıdır.

    Mevkuf İman: Bid'atcıların İmanıdır.

    Merdud İman: Münafıkların İmanıdır.

    İman; öyle bir nurdur ki onun nuru insanın bütün azasına yayılmıştır.

    Fakat insanın âzasından birisi kesilince İman parçalanmaz olduğu için oradan kalbe gider.

    İslâm; Allah'ı keyfiyetsiz olarak bilmektir.
    Bunun yeri göğüstür.

    İman; Allah'ı Allâh'lığı ile bilmektir.
    Bunun yeri yürektir.

    Yürek te göğsün içindedir.
    Marifet; Allah'ı Sıfatları ile bilmektir.

    Bunun yeri Gönüldür.
    Gönül de Kalb'in içindedir.

    Tevhid; Allah'ı Birliği ile bilmektir.
    Bunun yeri Sırr'dır.

    Sırr da Gönül'ün içindedir.

    Bunlar Nûr sûresinin Nûr âyetindeki Nur temsilini andırırdır.

    Bunlar dört gerdanlıktır ki dördü de birbirinden ayrı gayrı değildirler. Hepsi birleşince Din olurdur.

    Kalb Ve Çeşidleri:

    Kalb'in iki türlü mânâsı vardır.

    Birisi; göğsün sol tarafında sol memenin altına doğru konulmuş çam kozalağı şeklini andırır cismânî bir et parçası olup buna yürek denir.

    Bunun içinde boşluklar vardır ve içi siyah kanla doludur.

    Bu Yürek Rûh'un kaynağıdır hayvanlarda da ölülerde de bulunur.

    Kalb'in ikincisi Gönül'dür ki işte gözle görülmeyen Rûhânî Rabbânî bir Latife olan cismânî Kalb Yürek ile de alâkası bulunan ve insanın hakîkatı olan insanda anlayan bilen hitab edilen cezalandırılan azarlanan ve istenilen Kalb budur.

    Cismânî Kalb ile Yürek ile alâkasını kavramakta halkın çoğunun akıllarını hayrette bırakan bu Kalb'in hakîkatini araştırmak Mükâşefe ilimlerine bağlı olup bu da Rûh'un sırrını açıklamağa kalkışmak demek olacağından Resûlullâh Aley-hisselâm'ın konuşmadığı Rûh hakkında başkasının konuşmağa hakkı bulunma-yacağı açıktır.

    İnsanlarda dört çeşid Kalb bulunur:

    l) Ecred Kalb

    2) Ağlef Kalb

    3) Menküs Kalb

    4) Musaffah Kalb.

    Ecred yâni saf parlak kinsiz Kalb Mü'minlerin kalbidir ki onda İman nuru güneş gibi parıldar.

    Ağlef yânif gılıflı kapalı örtülü kalb kâfirlerin münkirlerin kalbidir.

    Menküs yâni tersine çevrilmiş Kalb münafıkların Kalbidir ki onlar gerçeği tanır sonra da inkâr ederlerdir.

    Musaffah yâni iki yüzlü Kalb içinde hem İman hem de nifak bulunan kalbdir. İman böyle olan kalbde temiz su ile yetişen ve gelişen sebzeye nifak ise kan ve irinle gelişen bir çıbana benzer ki bunlardan hangisi diğerine galebe çalar-sa onu bastırır ve geriletir.

    Nifak; İman dil ile açıklandığı halde Kalbde küfr ve inkârı gizlemektir.





+ Yorum Gönder