Konusunu Oylayın.: İsmet garibullah hz. risalei kudsiyye

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 4 kişi
İsmet garibullah hz. risalei kudsiyye
  1. 11.Mart.2011, 07:32
    1
    Misafir

    İsmet garibullah hz. risalei kudsiyye






    İsmet garibullah hz. risalei kudsiyye Mumsema ismet garibullah hz. risalei kudsiyye


  2. 11.Mart.2011, 07:32
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 12.Mart.2011, 15:54
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: ismet garibullah hz. risalei kudsiyye




    Bismillahirrahmanirrahim


    ESSEYYİD MUHAMMED MUSTAFA İSMET GARİBULLAH -BÜYÜK ŞEYH- EFENDİ(kuddisessirrahu)


    İsmet Babamızın aynı zamanda Ali Haydar Efendi Hazretlerinin Tekkesi İsmailağa Camiinin alt tarafında patrikhanin karşısında bulunuyor.
    Altın silsilenin 32. sırasında bulunanEfendi Hazretlerimizin çok önem vererek ezberlediği ve her sohbetinin başında bir beytini okuduğu Risale-i Kudsiyye sahibi Mustafa İsmet Garibullah (Büyük şeyh) Efendi kimidir?


    Musta İsmet (kuddisesirrahu) aslen YANYA'lı (Balkan yarımadasında halen Yunanistan sınırları içerisinde bulunan bir şehir) olup doğumu:Hicri 1216 vefatı:Hicri 1289 dur.

    Yaşadığı devirdeMevlana Halid-i Bağdadi (kuddisesirrahu)nun Mekke-i Mükerreme'deki halifesi olan Abdullah'i Mekki(kuddisesirrahu) Hazretleri'nin Ebu Kubeys dağı üzerindeki dergahında yetişmiş olupŞeyh Efendinin vefatından sonra Anadoluya gelerek bir müddet Edirne'de Sultan Camii Şerifinde irşat görevine devam etmiş


    Sonra İstanbul'da müritleri çoğalmış hatta Sultan Abdulmecid Han kendilerine intisab etmişlerdir.İstanbul'daki müridleri şeyh Efendi'nin İstanbul'a gelmesini çok arzu ettiklerinden buraya gelerekönce Koca Mustafa Paşa tarafında sonrada Fatih Çarşamba'da halen kabri şerifinin de bulunduğu ve kendi ismiyle anılan İsmet Efendi Dergahı'nı kurup hayatının sonuna kadar da orada hizmete devam etmişlerdir.


    EŞİ BULUNMAZ BİR ESER ''RİSALE-İ KUDSİYYE''
    Bu kitap hakkında Ali Haydar Efendi Hazretleri:''Dünyada (insanların yazdığı kitaplar arasında) iki kitap vardır ki;itiraz kabul etmez.Biri Mesnevidiğeri ise Risale-i Kudsiyyedirlakin Risal-i Kudsiyye şeri ilimleri ihtiva etmesi yönünden daha ağırlıklıdır.''buyurmuştur.
    Ayrıca bu manevi yolu Mekke-i Mükerreme'den getirdiği için ''Büyük Şeyh Efendi'' deyin buyurmuştur.
    Üstadımızın arapça hocası ulemadan Oflu Hacı Dursun Efendi Hazretleri de:''İsmet Efendi'nin Risale-i Kudsiyyesiİmam-ı Rabbani'nin Mektubatının hulasası gibidir.''buyurmuştur.
    Üstadımız Hacı Mahmud Efendi Hazretlerimiz de (kuddisesirrahu) dabu risale hakkında ''Mektubatın metni gibidir'' buyurmuştur.


    Risalenin yazılmasının esrarını ve maksadını Mustafa İsmet Garibullah Efendi bize risalenin içinde açıklıyor:


    Sene bin ikiyüz yetmiş bir idi
    Muharremden dahi gün on bir idi
    Bu dur ğalibo günlerden biri idi(zannıma göre Muharremin 11 idi)
    Gece idi gönülde dert bir idi
    Dediler gel aziz hakka gidelim
    Cemali ba-kemali seyredelim


    Zuhur etti o dem sırrımda bir nur(sır latifemde bir nur zuhur etti)
    Görenler zannederdi nefhayi sur(görenler sur'a üfürüldü zannederdi)
    Ki icmal üzere izhar eyle bir nur(bana gelen manevi heyet dediki:kısaca bir nur açıkla)
    Dediler bazı aşık ola pir nur(Allah'ı seven aşıklar bu nurdan hisselensin)
    Bu nurdan hisse al hakka gidelim
    Cemali ba-kemali seyredilim


    Dediler bir eser yaz aşıkane(bana gelen heyet:aşıklara bir eser yaz dediler)
    Ola feyz-u muhabbet salikane(o kitap Allah yolcularına feyz-u muhabbet olsun)
    Hem olsun yadigarın arifane(arif olanlarada yadigar olsun)
    Okuyan derdi Hak ile boyana(okuanlar Allah derdi ile boyansıniçi dışı nur olsun)
    Bu dert ile aziz hakka gidelim
    Cemali ba-kemali syeredilim


    Dediler Türki olsun hem lisanı(Manevi heyet:yazacağın eser türkçe olsun dediler)
    Dahi bir vezn ile olsun beyanı(açıklaması ise bir vezn üzere olsun)
    Dedim ben yanyavi kıldım fiğanı(o zaman ben Yanyalı'yım diye feryad ettim)
    Çü bilmem şiir ile efsah lisanı(Çünkü benim lisanım fasih değilşiir yazmasınıda bilmem)
    Kabalıkla gerek Hakka gidelim(çok iyi yazmasandafasih lisan bilmesende olur)
    Cemali ba-kemali seyredelim.


    Murad ancak muradullah dediler(arzu edilen ancak Allah'ın murad ettiğidir)
    Hatadan hıfz eder Allah dediler(bunu Allah murad ettiği için Oseni hatadan korur dediler)
    Didim bilmem dahi imladediler(ben yazı kurallarını bile bilmiyorum dedim)
    Murad mana değil elfaz dediler(murad edilen manadırlafızlar değil dediler)
    Zuhura tabii ol hakka gidelim
    Cemali ba-kemali seyredilm


    Kamu ihvanlara icmal bir huccet(bütün ihvanlara kısa bir delil)
    Ola hem okuyana feyzu rahmet(bu kitabı okuyana feyz-u rahmet olsun)
    Ola saliklere feyz-u muhabbet(Allah yolcularına feyz-muhabbet olsun)
    Gide teşvişbula teşvigu rahmet(vesveseler gitsinokuyan teşvik ve rağbet bulsun)
    Bu rahmetten oku Hakka gidelim
    Cemali ba-kemali seyredlim.


    İki cildi çıkan Şerhi Efendi Hazretlerimize ait -Risale-i Kudsiyye Şerhi- adlı eserin başında şu açıklamaya yer verilmiştir;
    Bu kıymetli eser içinde bulunduğu farsça ve arapça kelimelerin herkes tarafından anlaşılması mümkün olmayıpayrıca şiir vezninde olmasının getirdiği güzellik ve akıcılık bir cihettede anlaşılmasının zorlaşmasına sebep olmaktadır.
    Bazı yerlerin anlaşılması ise sadece lugat ilmine dayanmayıptevkifi(müellifin bizzat zamanımıza kadar gelen şeyh efendiler tarafından murad edilen mananın açıklanmasına bağlı olduğundan) bazı himmet sahibi kardeşlerimiz müellifin asrımızdaki tek varisi olan Mahmud Efendi Hazretlerimizinmu'tad sohbetlerinin başında:
    -''Şeriat kenzi Hak miftah tarikat''(Şeriat Allah'ın hazinesianahtarı ise tairkattır) diye söze başlayarak risaleden sırayla izah ettiği beyitleri dikkatlice not etmişler sonra bu notlar biraraya geldiğinde iki cilt olacak kadar mevzu birikmiştir.
    Ali Haydar Efendi'nin dekendi risalesinin kenarına kaydettiği önemli notlar da bu izahlara eklenerekehli kimseler tarafından gözden geçirilmiş ve sonunda Efendi Hazretlerimizde okunarak tasdik ettirilmiştir.
    Mevla Tealadan niyazımız bu eseri bütün müslümanlara özellikle manevi yolun saliklerine faydalı kılarak zevk alıp manevi perdelerden kurtulmalarına vesile yapmasıdır


    Not) Bu eseri Fatih Çarşamba'da Siraç Kitabevinden temin edebilirsiniz.



  4. 12.Mart.2011, 15:54
    2
    Silent and lonely rains



    Bismillahirrahmanirrahim


    ESSEYYİD MUHAMMED MUSTAFA İSMET GARİBULLAH -BÜYÜK ŞEYH- EFENDİ(kuddisessirrahu)


    İsmet Babamızın aynı zamanda Ali Haydar Efendi Hazretlerinin Tekkesi İsmailağa Camiinin alt tarafında patrikhanin karşısında bulunuyor.
    Altın silsilenin 32. sırasında bulunanEfendi Hazretlerimizin çok önem vererek ezberlediği ve her sohbetinin başında bir beytini okuduğu Risale-i Kudsiyye sahibi Mustafa İsmet Garibullah (Büyük şeyh) Efendi kimidir?


    Musta İsmet (kuddisesirrahu) aslen YANYA'lı (Balkan yarımadasında halen Yunanistan sınırları içerisinde bulunan bir şehir) olup doğumu:Hicri 1216 vefatı:Hicri 1289 dur.

    Yaşadığı devirdeMevlana Halid-i Bağdadi (kuddisesirrahu)nun Mekke-i Mükerreme'deki halifesi olan Abdullah'i Mekki(kuddisesirrahu) Hazretleri'nin Ebu Kubeys dağı üzerindeki dergahında yetişmiş olupŞeyh Efendinin vefatından sonra Anadoluya gelerek bir müddet Edirne'de Sultan Camii Şerifinde irşat görevine devam etmiş


    Sonra İstanbul'da müritleri çoğalmış hatta Sultan Abdulmecid Han kendilerine intisab etmişlerdir.İstanbul'daki müridleri şeyh Efendi'nin İstanbul'a gelmesini çok arzu ettiklerinden buraya gelerekönce Koca Mustafa Paşa tarafında sonrada Fatih Çarşamba'da halen kabri şerifinin de bulunduğu ve kendi ismiyle anılan İsmet Efendi Dergahı'nı kurup hayatının sonuna kadar da orada hizmete devam etmişlerdir.


    EŞİ BULUNMAZ BİR ESER ''RİSALE-İ KUDSİYYE''
    Bu kitap hakkında Ali Haydar Efendi Hazretleri:''Dünyada (insanların yazdığı kitaplar arasında) iki kitap vardır ki;itiraz kabul etmez.Biri Mesnevidiğeri ise Risale-i Kudsiyyedirlakin Risal-i Kudsiyye şeri ilimleri ihtiva etmesi yönünden daha ağırlıklıdır.''buyurmuştur.
    Ayrıca bu manevi yolu Mekke-i Mükerreme'den getirdiği için ''Büyük Şeyh Efendi'' deyin buyurmuştur.
    Üstadımızın arapça hocası ulemadan Oflu Hacı Dursun Efendi Hazretleri de:''İsmet Efendi'nin Risale-i Kudsiyyesiİmam-ı Rabbani'nin Mektubatının hulasası gibidir.''buyurmuştur.
    Üstadımız Hacı Mahmud Efendi Hazretlerimiz de (kuddisesirrahu) dabu risale hakkında ''Mektubatın metni gibidir'' buyurmuştur.


    Risalenin yazılmasının esrarını ve maksadını Mustafa İsmet Garibullah Efendi bize risalenin içinde açıklıyor:


    Sene bin ikiyüz yetmiş bir idi
    Muharremden dahi gün on bir idi
    Bu dur ğalibo günlerden biri idi(zannıma göre Muharremin 11 idi)
    Gece idi gönülde dert bir idi
    Dediler gel aziz hakka gidelim
    Cemali ba-kemali seyredelim


    Zuhur etti o dem sırrımda bir nur(sır latifemde bir nur zuhur etti)
    Görenler zannederdi nefhayi sur(görenler sur'a üfürüldü zannederdi)
    Ki icmal üzere izhar eyle bir nur(bana gelen manevi heyet dediki:kısaca bir nur açıkla)
    Dediler bazı aşık ola pir nur(Allah'ı seven aşıklar bu nurdan hisselensin)
    Bu nurdan hisse al hakka gidelim
    Cemali ba-kemali seyredilim


    Dediler bir eser yaz aşıkane(bana gelen heyet:aşıklara bir eser yaz dediler)
    Ola feyz-u muhabbet salikane(o kitap Allah yolcularına feyz-u muhabbet olsun)
    Hem olsun yadigarın arifane(arif olanlarada yadigar olsun)
    Okuyan derdi Hak ile boyana(okuanlar Allah derdi ile boyansıniçi dışı nur olsun)
    Bu dert ile aziz hakka gidelim
    Cemali ba-kemali syeredilim


    Dediler Türki olsun hem lisanı(Manevi heyet:yazacağın eser türkçe olsun dediler)
    Dahi bir vezn ile olsun beyanı(açıklaması ise bir vezn üzere olsun)
    Dedim ben yanyavi kıldım fiğanı(o zaman ben Yanyalı'yım diye feryad ettim)
    Çü bilmem şiir ile efsah lisanı(Çünkü benim lisanım fasih değilşiir yazmasınıda bilmem)
    Kabalıkla gerek Hakka gidelim(çok iyi yazmasandafasih lisan bilmesende olur)
    Cemali ba-kemali seyredelim.


    Murad ancak muradullah dediler(arzu edilen ancak Allah'ın murad ettiğidir)
    Hatadan hıfz eder Allah dediler(bunu Allah murad ettiği için Oseni hatadan korur dediler)
    Didim bilmem dahi imladediler(ben yazı kurallarını bile bilmiyorum dedim)
    Murad mana değil elfaz dediler(murad edilen manadırlafızlar değil dediler)
    Zuhura tabii ol hakka gidelim
    Cemali ba-kemali seyredilm


    Kamu ihvanlara icmal bir huccet(bütün ihvanlara kısa bir delil)
    Ola hem okuyana feyzu rahmet(bu kitabı okuyana feyz-u rahmet olsun)
    Ola saliklere feyz-u muhabbet(Allah yolcularına feyz-muhabbet olsun)
    Gide teşvişbula teşvigu rahmet(vesveseler gitsinokuyan teşvik ve rağbet bulsun)
    Bu rahmetten oku Hakka gidelim
    Cemali ba-kemali seyredlim.


    İki cildi çıkan Şerhi Efendi Hazretlerimize ait -Risale-i Kudsiyye Şerhi- adlı eserin başında şu açıklamaya yer verilmiştir;
    Bu kıymetli eser içinde bulunduğu farsça ve arapça kelimelerin herkes tarafından anlaşılması mümkün olmayıpayrıca şiir vezninde olmasının getirdiği güzellik ve akıcılık bir cihettede anlaşılmasının zorlaşmasına sebep olmaktadır.
    Bazı yerlerin anlaşılması ise sadece lugat ilmine dayanmayıptevkifi(müellifin bizzat zamanımıza kadar gelen şeyh efendiler tarafından murad edilen mananın açıklanmasına bağlı olduğundan) bazı himmet sahibi kardeşlerimiz müellifin asrımızdaki tek varisi olan Mahmud Efendi Hazretlerimizinmu'tad sohbetlerinin başında:
    -''Şeriat kenzi Hak miftah tarikat''(Şeriat Allah'ın hazinesianahtarı ise tairkattır) diye söze başlayarak risaleden sırayla izah ettiği beyitleri dikkatlice not etmişler sonra bu notlar biraraya geldiğinde iki cilt olacak kadar mevzu birikmiştir.
    Ali Haydar Efendi'nin dekendi risalesinin kenarına kaydettiği önemli notlar da bu izahlara eklenerekehli kimseler tarafından gözden geçirilmiş ve sonunda Efendi Hazretlerimizde okunarak tasdik ettirilmiştir.
    Mevla Tealadan niyazımız bu eseri bütün müslümanlara özellikle manevi yolun saliklerine faydalı kılarak zevk alıp manevi perdelerden kurtulmalarına vesile yapmasıdır


    Not) Bu eseri Fatih Çarşamba'da Siraç Kitabevinden temin edebilirsiniz.






+ Yorum Gönder