Konusunu Oylayın.: Aklı zamanında ve yerinde kullanmak diyerek ne anlatılmak istenmiştir

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Aklı zamanında ve yerinde kullanmak diyerek ne anlatılmak istenmiştir
  1. 07.Mart.2011, 18:39
    1
    Misafir

    Aklı zamanında ve yerinde kullanmak diyerek ne anlatılmak istenmiştir






    Aklı zamanında ve yerinde kullanmak diyerek ne anlatılmak istenmiştir Mumsema aklı zamanında ve yerinde kullanmak diyerek ne anlatılmak istenmiştir
    LÜTFEN ÇOK LAZIMMMMMMMMMM...


  2. 07.Mart.2011, 18:39
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    aklı zamanında ve yerinde kullanmak diyerek ne anlatılmak istenmiştir
    LÜTFEN ÇOK LAZIMMMMMMMMMM...


    Benzer Konular

    - Kuranda Aklı Kullanmak ayetleri

    - Namaz dinin direğidir hadisinde ne anlatılmak istenmiştir?

    - Aklı kullanmak hakkında ayetler

    - Aklı kullanmak konulu ayetler

    - Aklı kullanmak ile ilgili ayetler

  3. 07.Mart.2011, 19:14
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: aklı zamanında ve yerinde kullanmak diyerek ne anlatılmak istenmiştir




    AKLI DOĞRU KULLANMAK

    Aklın, insanlara ayak kösteği olunca o akıl, akıl değildir; yılan ve akreptir.

    Güzellerin nasıl birbirlerinden farkları, üstünlükleri varsa insanların akıllarında da fark vardır.

    İmana mensup akıl âdil bir bekçiye benzer, gönül şehrinin koruyucusudur, hâkimidir.

    Ey yiğit, akıl şehvetin zıddıdır! Şehveti isteyen akla ‘akıl’ deme!

    Şehvete mağlup olana ‘vehim’ de. Vehim sahte akçedir; akıl ise hâlis altın.

    Vehimle akıl, mihenk taşı olmadıkça meydana çıkmaz. Tez ikisini de mihenk taşına vur!

    Akıl, ona derler ki Hakk’ın yaylasında yayılıp, O’nun nimetlerini yemiş olsun...

    Utarit’ten gelen akla, akıl demezler!

    Bu aklın ileri görüşü, mezara kadardır; fakat gönül sahibinin aklı, sur üfürülünceye dek olacak şeyleri görür!

    Düşünce dağının yüceliğine de pek bakma; çünkü bir dalga, onu alt üst ediverir!

    Bahtı yâver ve tâlihi kutlu olan kişi bilir ki, akıl ve zekâ taslamak İblistendir, aşk ise Âdem’den!

    Akıl ve zekâ, denizde yüzgeçliğe benzer. Bunlardan azı kurtulur; (çoğunun) sonu ise boğulup gitmektir.

    Yüzgeçliği bırak, büyüklenmekten vazgeç... Bu ırmak değil, dere değil, denizdir deniz!

    Kenan gibi gemiden baş çekme. Ona da keskin zekâsı bu gururu vermiş, (kendisini) aldatmıştı.

    (I/2329, III/1537, IV/1986, 2301-2303, 3310, 3311, 3364, 1402, 1403, 1404, 1409) Mesnevi’den
    arşivden....

    _______________________________

    Allah Teala,insan’a öyle bir kaynak imkan bağışladı ki O kaynak imkan,akıldır.aklın muhafazası ise İslam’ın emridir.Akıl,ihtiyaçları tespit eden,O’nlar’ı temin etmen’in yolları’nı bilen,nerede,nasıl ve hangi ölçüde kullanılacağı’nı ölçüp biçen bir kaynak imkandır.Aynı
    zamanda insan,Bu akıl sayesinde Allah’ın muhatabıdır.Aklı olmayan,Allah’ın muhatabı değildir.Nitekim Cenabı Hak,sık sık<< Biz, siz’e Bu Kuran’ı okuyup anlayasınız, düşünesiniz diye indirdik>>buyuruyor.
    Akıl ,iyiyi kötüden,güzeli çirkinden,doğruyu yanlıştan
    ayırtan ilahi bir ölçektir.Korunup kollanması da Allah’ın emridir.Dünya’nın curcunası içinde aklı korumak ve kullanmak pehlivanlıktır.Nitekim Şair de; <<Dünya bir gemi,akıl yelkeni,fikir dümeni, kullan gemini göreyim seni.>>güzel ifade etmiştir.
    Kur’an ı Kerim,aklı ortadan kaldıran zararlı şeyleri yasaklamıştır.Maide suresi’nin 90-91. Ayet i Kerimelerinde:<<Ey iman edenler!Şarap,kumar,dikili taşlar(putlar),fal şansı okları, Birer şeytan işi pisliktir.Bunlardan uzak durun ki kurtuluş’a eresiniz.Şeytan,içki ve kumar Yoluyla ancak aranıza düşmanlık ve kin sokmak Sizi Allah’ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister.Artık (bunlardan) vaz geçtiniz değil mi? buyuruldu. İslam dini,cahili yet devrinde Araplarda çok yaygın bir şarap içme alışkanlığı bulunduğu için Allah Teala,ilk Müslümanları yavaş yavaş içki yasağı’na alıştırmış,önce O’nun zararı’nın faydasından çok oluğu’nu bildirmiş,sonra içkili namaz kılmayı yasaklamış ve en sonunda kesin olarak sarhoşluk veren bütün içkileri içmeyi haram kılmıştır.İslam’ın emir ve yasaklarında bütün insanlığın dünyevi ve uhrevi menfaatleri için hikmetler vardır.
    Rabbimiz,bilim ve teknolojide gelişmiş,Ticarette,Sanatta ve ekonomide gelişmiş medeni bütün milletler’e kaynak imkanları insanlığın ve bütün canlıların hayrında kullanma şuuru bağışlasın.


    Seyfettin TAŞKIN
    Emekli MÜFTÜ


  4. 07.Mart.2011, 19:14
    2
    Silent and lonely rains



    AKLI DOĞRU KULLANMAK

    Aklın, insanlara ayak kösteği olunca o akıl, akıl değildir; yılan ve akreptir.

    Güzellerin nasıl birbirlerinden farkları, üstünlükleri varsa insanların akıllarında da fark vardır.

    İmana mensup akıl âdil bir bekçiye benzer, gönül şehrinin koruyucusudur, hâkimidir.

    Ey yiğit, akıl şehvetin zıddıdır! Şehveti isteyen akla ‘akıl’ deme!

    Şehvete mağlup olana ‘vehim’ de. Vehim sahte akçedir; akıl ise hâlis altın.

    Vehimle akıl, mihenk taşı olmadıkça meydana çıkmaz. Tez ikisini de mihenk taşına vur!

    Akıl, ona derler ki Hakk’ın yaylasında yayılıp, O’nun nimetlerini yemiş olsun...

    Utarit’ten gelen akla, akıl demezler!

    Bu aklın ileri görüşü, mezara kadardır; fakat gönül sahibinin aklı, sur üfürülünceye dek olacak şeyleri görür!

    Düşünce dağının yüceliğine de pek bakma; çünkü bir dalga, onu alt üst ediverir!

    Bahtı yâver ve tâlihi kutlu olan kişi bilir ki, akıl ve zekâ taslamak İblistendir, aşk ise Âdem’den!

    Akıl ve zekâ, denizde yüzgeçliğe benzer. Bunlardan azı kurtulur; (çoğunun) sonu ise boğulup gitmektir.

    Yüzgeçliği bırak, büyüklenmekten vazgeç... Bu ırmak değil, dere değil, denizdir deniz!

    Kenan gibi gemiden baş çekme. Ona da keskin zekâsı bu gururu vermiş, (kendisini) aldatmıştı.

    (I/2329, III/1537, IV/1986, 2301-2303, 3310, 3311, 3364, 1402, 1403, 1404, 1409) Mesnevi’den
    arşivden....

    _______________________________

    Allah Teala,insan’a öyle bir kaynak imkan bağışladı ki O kaynak imkan,akıldır.aklın muhafazası ise İslam’ın emridir.Akıl,ihtiyaçları tespit eden,O’nlar’ı temin etmen’in yolları’nı bilen,nerede,nasıl ve hangi ölçüde kullanılacağı’nı ölçüp biçen bir kaynak imkandır.Aynı
    zamanda insan,Bu akıl sayesinde Allah’ın muhatabıdır.Aklı olmayan,Allah’ın muhatabı değildir.Nitekim Cenabı Hak,sık sık<< Biz, siz’e Bu Kuran’ı okuyup anlayasınız, düşünesiniz diye indirdik>>buyuruyor.
    Akıl ,iyiyi kötüden,güzeli çirkinden,doğruyu yanlıştan
    ayırtan ilahi bir ölçektir.Korunup kollanması da Allah’ın emridir.Dünya’nın curcunası içinde aklı korumak ve kullanmak pehlivanlıktır.Nitekim Şair de; <<Dünya bir gemi,akıl yelkeni,fikir dümeni, kullan gemini göreyim seni.>>güzel ifade etmiştir.
    Kur’an ı Kerim,aklı ortadan kaldıran zararlı şeyleri yasaklamıştır.Maide suresi’nin 90-91. Ayet i Kerimelerinde:<<Ey iman edenler!Şarap,kumar,dikili taşlar(putlar),fal şansı okları, Birer şeytan işi pisliktir.Bunlardan uzak durun ki kurtuluş’a eresiniz.Şeytan,içki ve kumar Yoluyla ancak aranıza düşmanlık ve kin sokmak Sizi Allah’ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister.Artık (bunlardan) vaz geçtiniz değil mi? buyuruldu. İslam dini,cahili yet devrinde Araplarda çok yaygın bir şarap içme alışkanlığı bulunduğu için Allah Teala,ilk Müslümanları yavaş yavaş içki yasağı’na alıştırmış,önce O’nun zararı’nın faydasından çok oluğu’nu bildirmiş,sonra içkili namaz kılmayı yasaklamış ve en sonunda kesin olarak sarhoşluk veren bütün içkileri içmeyi haram kılmıştır.İslam’ın emir ve yasaklarında bütün insanlığın dünyevi ve uhrevi menfaatleri için hikmetler vardır.
    Rabbimiz,bilim ve teknolojide gelişmiş,Ticarette,Sanatta ve ekonomide gelişmiş medeni bütün milletler’e kaynak imkanları insanlığın ve bütün canlıların hayrında kullanma şuuru bağışlasın.


    Seyfettin TAŞKIN
    Emekli MÜFTÜ





+ Yorum Gönder