Konusunu Oylayın.: Kuran okunduktan sonra ölülere bağışlanır mı bağışlanırsa nasıl yapılır ?

5 üzerinden 4.83 | Toplam : 12 kişi
Kuran okunduktan sonra ölülere bağışlanır mı bağışlanırsa nasıl yapılır ?
  1. 05.Mart.2011, 12:18
    1
    Misafir

    Kuran okunduktan sonra ölülere bağışlanır mı bağışlanırsa nasıl yapılır ?






    Kuran okunduktan sonra ölülere bağışlanır mı bağışlanırsa nasıl yapılır ? Mumsema kuran okuduktan sonra nasıl bağışlamalıyım


  2. 05.Mart.2011, 18:29
    2
    Muhammed
    الله اكبر

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Haziran.2010
    Üye No: 76755
    Mesaj Sayısı: 7,671
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Yaş: 27
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Cevap: Kuran okunduktan sonra ölülere bağışlanır mı bağışlanırsa nasıl yapılır ?




    Ölülere Kur’ân Okuma İle İlgili Âlimlerin Gö­rüşü
    Başta mezhep imâmları olmak üzere, fakihler de konu hakkında değişik görüşler ileri sürmüşlerdir. Bu görüşle­rin bilinmesi, konunun daha iyi anlaşılmasına ve aydınlanmasına katkı sağlayacağını umuyoruz.
    Hanefîler, kabirde olsun başka mekânlarda olsun ölü­lere Kur’ân okumanın câiz olduğunu ve okunan Kur’ân’ın sevâbının bağışlanması durumunda bunun ölüye ulaşacağını söylemişlerdir. [12] Hanefî fıkıh kitapları­nın hemen hemen tamamında konuya ilişkin şu metin yer almaktadır. “Kişi, namaz, oruç, zekât, hac ve Kur’ân oku­mak gibi bir ameli yapar da sevâbını başkasına bağışlarsa – bunu hangi niyetle yaparsa yapsın – bu yapılan bağış yerine ulaşır ve kendisine bağış yapılan kimse bundan yararlanır. Ölü veya diri olması da fark etmez. [13] Delil ola­rak ise Hz. Peygamber’in (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) üm­meti adına kurban kesmesini, ölülere Yâsîn okunabilece­ğini gösteren, ölü adına hac ve sadakanın faydalı olaca­ğını bildiren ve kabirlerde Yâsîn ile İhlâs’ın okunabilece­ğini gösteren hadisleri almışlardır.


  3. 05.Mart.2011, 18:29
    2
    Muhammed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    الله اكبر



    Ölülere Kur’ân Okuma İle İlgili Âlimlerin Gö­rüşü
    Başta mezhep imâmları olmak üzere, fakihler de konu hakkında değişik görüşler ileri sürmüşlerdir. Bu görüşle­rin bilinmesi, konunun daha iyi anlaşılmasına ve aydınlanmasına katkı sağlayacağını umuyoruz.
    Hanefîler, kabirde olsun başka mekânlarda olsun ölü­lere Kur’ân okumanın câiz olduğunu ve okunan Kur’ân’ın sevâbının bağışlanması durumunda bunun ölüye ulaşacağını söylemişlerdir. [12] Hanefî fıkıh kitapları­nın hemen hemen tamamında konuya ilişkin şu metin yer almaktadır. “Kişi, namaz, oruç, zekât, hac ve Kur’ân oku­mak gibi bir ameli yapar da sevâbını başkasına bağışlarsa – bunu hangi niyetle yaparsa yapsın – bu yapılan bağış yerine ulaşır ve kendisine bağış yapılan kimse bundan yararlanır. Ölü veya diri olması da fark etmez. [13] Delil ola­rak ise Hz. Peygamber’in (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) üm­meti adına kurban kesmesini, ölülere Yâsîn okunabilece­ğini gösteren, ölü adına hac ve sadakanın faydalı olaca­ğını bildiren ve kabirlerde Yâsîn ile İhlâs’ın okunabilece­ğini gösteren hadisleri almışlardır.





+ Yorum Gönder