Konusunu Oylayın.: Rabıta nasıl yapılır? rabıtada hangi dualar okunur?

5 üzerinden 4.53 | Toplam : 15 kişi
Rabıta nasıl yapılır? rabıtada hangi dualar okunur?
  1. 04.Mart.2011, 23:11
    1
    Misafir

    Rabıta nasıl yapılır? rabıtada hangi dualar okunur?






    Rabıta nasıl yapılır? rabıtada hangi dualar okunur? Mumsema Rabıta nasıl yapılır Rabıta da hangi dualar okunur Rabıta hakkında bilgi verir misiniz ?


  2. 04.Mart.2011, 23:11
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 05.Mart.2011, 00:01
    2
    ehli-sunnet
    Feseyekfikehumullah

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Eylül.2010
    Üye No: 79032
    Mesaj Sayısı: 2,015
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 21
    Bulunduğu yer: Uzaklardan..

    Cevap: rabıta nasıl yapılır? rabıtada hangi dualar okunur?




    Mürid, mürşidini Allah ile kendisi arasında güvenilir bir rehber görmelidir. Onun Allah rızasına giden yolda en güzel bir vasıta ve vesile olduğunu unutmamalıdır.

    Mürşidin uzaktan feyiz vermesi, kalplere tasarrufta bulunması Allahu Teala’nın kâmil velilere verdiği özel bir yetkidir. Allahu Teala velisini seven ve gönlünü onun gönlündeki nura bağlayan kimseye çok özel ikramlarda bulunmaktadır. Buna uzaklık mani değildir. Bunun örnekleri çoktur.

    Mesela, Veysel Karanî Hz.leri Resûlullah (s.a.v) Efendimizi hiç görmediği hâlde muhabbet ve ruhaniyet yoluyla kendisinden özel terbiye ve feyiz almıştır. Efendimiz (s.a.v) onu ashabına anlatmış, ismini vermiş, sıfatlarından bahsetmiştir. Ayrıca Hz. Ömer ile Hz. Ali’ye onu ziyaret etmelerini emretmiş ve onlara şu tavsiyede bulunmuştur:

    “Onunla karşılaştığınız zaman sizin için istiğfar etmesini isteyin ki Allah sizi affetsin”40 işte bu hâle temiz ruhların tanışması, kaynaşması ve yardımlaşması denir. Zaten rabıta birbirini seven ve özleyen ruhların buluşmasından ibarettir.

    Kâmil mürşidin uzaktaki müridinin hâllerini Allah’ın izniyle bilmesi ve görmesi mümkündür. Ancak bu görme ve bilme şekli sınırlıdır. Mürşidin Allahu Teala gibi her şeyi gördüğünü ve bildiğini düşünmek haramdır, şirktir. Mürşiddeki bütün yetkiler, feyiz ve nurlar Allahu Teala’nın ikramıdır.



    Şah-ı Nakşibend (k.s) bu görüşün nasıl olduğunu şöyle belirtmiştir:



    “Veliler her gördüklerini Cenab-ı Hakk’ın kendilerine ikram ettiği feraset nuru ile görürler. Öyle ki bu nur ile baktıklarında uzak ile yakının bir farkı olmaz.”



    Kâmil mürşidin sahip olduğu yüksek ahlak, feyiz ve nurlar onun ruhâniyetinden ayrılmaz. Bu ruhaniyet zaman ve mekân ile bağımlı ve sınırlı değildir. Allahu Teala dilediği kullarına bu ruhaniyet yoluyla pek çok faydalar ulaştırır. İmam-ı Rabbani’nin (k.s) belirttiği gibi; bu faydadan bazen mürşidin de haberi olmayabilir.



    Bir mürid, devam ettiği rabıtasında şeyhinin sûretini düşünürken müşahede veya kendinden geçme (gaybet) gibi manevi hâllere ulaşırsa rabıtayı bırakıp gelen hâle yönelmesi gerekir.



    Şah-ı Nakşibend (k.s) Hazretlerinin müridlerinden birisi huzurunda rabıta yapıyordu. Bir ara müridde manevi hâl zuhur etti. Fakat mürid hâlâ rabıta ile meşgul olmaya çalışıyordu. Şah-ı Nakşibend (k.s) durumu fark etti, müride hitaben: “Bana rabıtayı bırak, sana gelen hâle yönel!” diye uyardı.41



    Mürid, bir vasıta olmadan Cenab-ı Haktan vasıtasız ilim ve feyz alma gücüne ulaşamadıkça daima râbıtaya muhtaçtır. Arada bir vasıta olmadan feyz almaya güç yetirince vasıtanın terk edilmesi gerekir. Zira o hâlde vasıtayla uğraşılacak olursa netice manevi gerilemeye gider. Ancak rabıtanın bırakılacağı zamanı mürid değil, mürşid belirler.



    Râbıtada mürşid ile mürid arasına kimse giremez, himmet dağıtamaz. Bana yönel ki seni mürşidle buluşturayım, gibi sözler doğru değildir.



    Mürşidin sağlığında ondan başkasına râbıta edilmez. Bu iş ortaklık kabul etmez.



    Rabıtayı vasıta olmaktan çıkarıp gaye hâline getirmek yanlıştır. Rabıtadan asıl maksat mürşidi düşünmek değil, onda tecelli eden ilahi nur ve rahmeti seyredip Yüce Allah’ı zikretmektir. Vesilelerin maksat kabul edilmeleri doğru değildir. Vesileye muhabbet, Allah sevgisine vesile olursa, kıymetlidir. Yoksa, hayırlı vesile olmaktan çıkar, kalbe perde olur, sahibine zarar verir.



    ARİFLER YOLUNUN EDEPLERİ



    SEYYİD SAKİ EROL



  4. 05.Mart.2011, 00:01
    2
    Feseyekfikehumullah



    Mürid, mürşidini Allah ile kendisi arasında güvenilir bir rehber görmelidir. Onun Allah rızasına giden yolda en güzel bir vasıta ve vesile olduğunu unutmamalıdır.

    Mürşidin uzaktan feyiz vermesi, kalplere tasarrufta bulunması Allahu Teala’nın kâmil velilere verdiği özel bir yetkidir. Allahu Teala velisini seven ve gönlünü onun gönlündeki nura bağlayan kimseye çok özel ikramlarda bulunmaktadır. Buna uzaklık mani değildir. Bunun örnekleri çoktur.

    Mesela, Veysel Karanî Hz.leri Resûlullah (s.a.v) Efendimizi hiç görmediği hâlde muhabbet ve ruhaniyet yoluyla kendisinden özel terbiye ve feyiz almıştır. Efendimiz (s.a.v) onu ashabına anlatmış, ismini vermiş, sıfatlarından bahsetmiştir. Ayrıca Hz. Ömer ile Hz. Ali’ye onu ziyaret etmelerini emretmiş ve onlara şu tavsiyede bulunmuştur:

    “Onunla karşılaştığınız zaman sizin için istiğfar etmesini isteyin ki Allah sizi affetsin”40 işte bu hâle temiz ruhların tanışması, kaynaşması ve yardımlaşması denir. Zaten rabıta birbirini seven ve özleyen ruhların buluşmasından ibarettir.

    Kâmil mürşidin uzaktaki müridinin hâllerini Allah’ın izniyle bilmesi ve görmesi mümkündür. Ancak bu görme ve bilme şekli sınırlıdır. Mürşidin Allahu Teala gibi her şeyi gördüğünü ve bildiğini düşünmek haramdır, şirktir. Mürşiddeki bütün yetkiler, feyiz ve nurlar Allahu Teala’nın ikramıdır.



    Şah-ı Nakşibend (k.s) bu görüşün nasıl olduğunu şöyle belirtmiştir:



    “Veliler her gördüklerini Cenab-ı Hakk’ın kendilerine ikram ettiği feraset nuru ile görürler. Öyle ki bu nur ile baktıklarında uzak ile yakının bir farkı olmaz.”



    Kâmil mürşidin sahip olduğu yüksek ahlak, feyiz ve nurlar onun ruhâniyetinden ayrılmaz. Bu ruhaniyet zaman ve mekân ile bağımlı ve sınırlı değildir. Allahu Teala dilediği kullarına bu ruhaniyet yoluyla pek çok faydalar ulaştırır. İmam-ı Rabbani’nin (k.s) belirttiği gibi; bu faydadan bazen mürşidin de haberi olmayabilir.



    Bir mürid, devam ettiği rabıtasında şeyhinin sûretini düşünürken müşahede veya kendinden geçme (gaybet) gibi manevi hâllere ulaşırsa rabıtayı bırakıp gelen hâle yönelmesi gerekir.



    Şah-ı Nakşibend (k.s) Hazretlerinin müridlerinden birisi huzurunda rabıta yapıyordu. Bir ara müridde manevi hâl zuhur etti. Fakat mürid hâlâ rabıta ile meşgul olmaya çalışıyordu. Şah-ı Nakşibend (k.s) durumu fark etti, müride hitaben: “Bana rabıtayı bırak, sana gelen hâle yönel!” diye uyardı.41



    Mürid, bir vasıta olmadan Cenab-ı Haktan vasıtasız ilim ve feyz alma gücüne ulaşamadıkça daima râbıtaya muhtaçtır. Arada bir vasıta olmadan feyz almaya güç yetirince vasıtanın terk edilmesi gerekir. Zira o hâlde vasıtayla uğraşılacak olursa netice manevi gerilemeye gider. Ancak rabıtanın bırakılacağı zamanı mürid değil, mürşid belirler.



    Râbıtada mürşid ile mürid arasına kimse giremez, himmet dağıtamaz. Bana yönel ki seni mürşidle buluşturayım, gibi sözler doğru değildir.



    Mürşidin sağlığında ondan başkasına râbıta edilmez. Bu iş ortaklık kabul etmez.



    Rabıtayı vasıta olmaktan çıkarıp gaye hâline getirmek yanlıştır. Rabıtadan asıl maksat mürşidi düşünmek değil, onda tecelli eden ilahi nur ve rahmeti seyredip Yüce Allah’ı zikretmektir. Vesilelerin maksat kabul edilmeleri doğru değildir. Vesileye muhabbet, Allah sevgisine vesile olursa, kıymetlidir. Yoksa, hayırlı vesile olmaktan çıkar, kalbe perde olur, sahibine zarar verir.



    ARİFLER YOLUNUN EDEPLERİ



    SEYYİD SAKİ EROL



  5. 05.Mart.2011, 00:31
    3
    ravza 2
    ALLAH C.C garip bir kulu

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Ocak.2010
    Üye No: 72957
    Mesaj Sayısı: 2,194
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 31

    Cevap: rabıta nasıl yapılır? rabıtada hangi dualar okunur?

    ALLAH C.C razı olsun onların feyzlerinden bizlerede faydalanmayı nasip etsin


  6. 05.Mart.2011, 00:31
    3
    ravza 2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    ALLAH C.C garip bir kulu
    ALLAH C.C razı olsun onların feyzlerinden bizlerede faydalanmayı nasip etsin


  7. 31.Ağustos.2011, 00:21
    4
    imam
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ağustos.2007
    Üye No: 2034
    Mesaj Sayısı: 7,512
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: minallah-ilelllah

    Cevap: rabıta nasıl yapılır? rabıtada hangi dualar okunur?

    Rabıta, Allah Rasulunun uygulamalarında olmayan bir uygulamadır.
    Bütün farzları sünnetleri yaşadınız, bütün günahlardan kaçındınız da ameliniz rabıtaya mı kaldı?'''!!!



  8. 31.Ağustos.2011, 00:21
    4
    Üye
    Rabıta, Allah Rasulunun uygulamalarında olmayan bir uygulamadır.
    Bütün farzları sünnetleri yaşadınız, bütün günahlardan kaçındınız da ameliniz rabıtaya mı kaldı?'''!!!



  9. 03.Nisan.2015, 04:56
    5
    Misafir

    Cevap: rabıta nasıl yapılır? rabıtada hangi dualar okunur?

    Rabita bidaattir..peygamber zamanında böyle bisey yoktu. Ayrıca Allaha ulaşmak için araya başka birini koymaya gerek yoktur. Cehalet bunlar Allah bunlari islah etsin


  10. 03.Nisan.2015, 04:56
    5
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Rabita bidaattir..peygamber zamanında böyle bisey yoktu. Ayrıca Allaha ulaşmak için araya başka birini koymaya gerek yoktur. Cehalet bunlar Allah bunlari islah etsin


  11. 27.Mayıs.2015, 02:16
    6
    Misafir

    Cevap: rabıta nasıl yapılır? rabıtada hangi dualar okunur?

    güzel kardeşlerim.lütfen rabıta yokdur veya sonradan çıkan bir uydurma demeyin!
    araştırın ve mantıkla hareket etmeyin.mantığın bir sınırı varsır.
    mutezileciler gibi dini felsefe yoluyla kavrama çabasına girersiniz.
    örnek:mirac gecesini mantıkla anlatabilirmiyiz?
    tabiki hayır.
    hz. musanın kızıl deniİ asasıyla ikiye ayırması mantıklımı?....
    kalbinizi dinleyin!
    şu sitede yazılanlarınvenyorumları okuyun!

    doğru kişiye bağlanmakda mesele. ben ferhatlılar köyü diyorum.hayırlı ömürler!


  12. 27.Mayıs.2015, 02:16
    6
    Bir Dost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Bir Dost
    Misafir
    güzel kardeşlerim.lütfen rabıta yokdur veya sonradan çıkan bir uydurma demeyin!
    araştırın ve mantıkla hareket etmeyin.mantığın bir sınırı varsır.
    mutezileciler gibi dini felsefe yoluyla kavrama çabasına girersiniz.
    örnek:mirac gecesini mantıkla anlatabilirmiyiz?
    tabiki hayır.
    hz. musanın kızıl deniİ asasıyla ikiye ayırması mantıklımı?....
    kalbinizi dinleyin!
    şu sitede yazılanlarınvenyorumları okuyun!

    doğru kişiye bağlanmakda mesele. ben ferhatlılar köyü diyorum.hayırlı ömürler!


  13. 06.Haziran.2016, 18:36
    7
    Misafir

    Cevap: Rabıta nasıl yapılır? rabıtada hangi dualar okunur?

    bende ferhatlılar köyü diyorum kayseri bekir yüreğli talebe yurdu


  14. 06.Haziran.2016, 18:36
    7
    yolundayız - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    yolundayız
    Misafir
    bende ferhatlılar köyü diyorum kayseri bekir yüreğli talebe yurdu





+ Yorum Gönder