Konusunu Oylayın.: Haşim Oğullarının Zekat Alması Haramdır

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Haşim Oğullarının Zekat Alması Haramdır
  1. 22.Şubat.2011, 14:48
    1
    Misafir

    Haşim Oğullarının Zekat Alması Haramdır






    Haşim Oğullarının Zekat Alması Haramdır Mumsema Haşim Oğullarının Zekat Alması Haramdır nedne?


  2. 22.Şubat.2011, 14:48
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 22.Şubat.2011, 15:17
    2
    imam
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ağustos.2007
    Üye No: 2034
    Mesaj Sayısı: 7,511
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: minallah-ilelllah

    Cevap: Haşim Oğullarının Zekat Alması Haramdır




    Haşim Oğullarının Zekat Alması Haramdır


    Zekat, servetin biriken kiri, fakir ve muhtaçların hakkı, ekonomik dengenin kurulması, fakirle zengin arasındaki mesafe-nin kısaltılması anlamında dini bir vergidir. İnsanları ALLAH yoluna davet edip Cenab-ı Hakk'ın son mesajını O'nun kullarına tebliğ eden Rasulüllah (s.a.v.) Efendimiz, bu ulvî ve çok şerefli hizmeti ve vazifeyi kimseden bir karşılık beklemeden, bir ücret talep etmed-en yerine getirmekle mükellef bulunuyordu. Böylesine yüce bir makamı ve şerefi ihraz eden bir peygamberin insanlara el açması, onlardan zekat ve sadaka alıp geçimini sağlaması elbette ki bir nakise ve itibarını zedeleyen bir leke olurdu.

    Zaten hizmetlerin en güzeli, en şereflisi, ALLAH rızası için, kimseden bir ücret ve karşılık beklemeden yerine getirileni değil midir?

    O bakımdan Rasulüllah (s.a.v.) Efendimiz, gerek kendi salısına, gerekse ailesine zekat ve sadakayı uygun görmemiş, sa-dece getirilen hediyeleri kabul etmek nezaketini göstermiştir.


  4. 22.Şubat.2011, 15:17
    2
    Üye



    Haşim Oğullarının Zekat Alması Haramdır


    Zekat, servetin biriken kiri, fakir ve muhtaçların hakkı, ekonomik dengenin kurulması, fakirle zengin arasındaki mesafe-nin kısaltılması anlamında dini bir vergidir. İnsanları ALLAH yoluna davet edip Cenab-ı Hakk'ın son mesajını O'nun kullarına tebliğ eden Rasulüllah (s.a.v.) Efendimiz, bu ulvî ve çok şerefli hizmeti ve vazifeyi kimseden bir karşılık beklemeden, bir ücret talep etmed-en yerine getirmekle mükellef bulunuyordu. Böylesine yüce bir makamı ve şerefi ihraz eden bir peygamberin insanlara el açması, onlardan zekat ve sadaka alıp geçimini sağlaması elbette ki bir nakise ve itibarını zedeleyen bir leke olurdu.

    Zaten hizmetlerin en güzeli, en şereflisi, ALLAH rızası için, kimseden bir ücret ve karşılık beklemeden yerine getirileni değil midir?

    O bakımdan Rasulüllah (s.a.v.) Efendimiz, gerek kendi salısına, gerekse ailesine zekat ve sadakayı uygun görmemiş, sa-dece getirilen hediyeleri kabul etmek nezaketini göstermiştir.





+ Yorum Gönder