Konusunu Oylayın.: İnsan öldürmek, intihar etmek cezaları

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
İnsan öldürmek, intihar etmek cezaları
  1. 16.Şubat.2011, 12:52
    1
    Misafir

    İnsan öldürmek, intihar etmek cezaları






    İnsan öldürmek, intihar etmek cezaları Mumsema Bir mümin intihar etmek veya başka bir günahı işlemekle kafir olmayacağından, cehennemde sonsuza dek kalmayacaktır. Allah böyle müminleri isterse cezalandırır sonra cennetine koyar, isterse affeder doğrudan cennetine koyabilir.

    İntihar etmek büyük günahlardandır. Ancak büyük günah işleyenler kafir olmayacağı için cehennemde ebedi olarak kalmayacaktır.

    Bu yazıyı başka bir sitede gördüm.

    bunu bana açıklarmısınız insan öldürmekte büyük günahlardandır o zaman insan öldürenlerde müslümansa eğer daha sonra günahı affedilip cennete girecekmidir.Allahın verdiği canı alanlar daimi olarak cehennemde kalacaklardır diye biliyordum ben evet yada hayır olarak cevap verirseniz sevinirim hadislerle beraber okudum bir sürü yazı ama tam olarak hala anlayamadım birde cehennemde ebedi olarak kalacak müminler varmıdır var ise nedeni nedir hangi günahtan dolayı kalacaklardır.


  2. 16.Şubat.2011, 12:52
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Bir mümin intihar etmek veya başka bir günahı işlemekle kafir olmayacağından, cehennemde sonsuza dek kalmayacaktır. Allah böyle müminleri isterse cezalandırır sonra cennetine koyar, isterse affeder doğrudan cennetine koyabilir.

    İntihar etmek büyük günahlardandır. Ancak büyük günah işleyenler kafir olmayacağı için cehennemde ebedi olarak kalmayacaktır.

    Bu yazıyı başka bir sitede gördüm.

    bunu bana açıklarmısınız insan öldürmekte büyük günahlardandır o zaman insan öldürenlerde müslümansa eğer daha sonra günahı affedilip cennete girecekmidir.Allahın verdiği canı alanlar daimi olarak cehennemde kalacaklardır diye biliyordum ben evet yada hayır olarak cevap verirseniz sevinirim hadislerle beraber okudum bir sürü yazı ama tam olarak hala anlayamadım birde cehennemde ebedi olarak kalacak müminler varmıdır var ise nedeni nedir hangi günahtan dolayı kalacaklardır.


    Benzer Konular

    - Allah'a isyan mı daha günah yoksa intihar etmek mi?

    - Rüyada ölüp dirilmek, intihar etmek ne anlama gelir?

    - İnsan öldürmek bu durumda günah mı ?

    - Rüyada zor durumda kalıp intihar etmek

    - İnsan tahammül edemediği sıkıntılardan dolayı intihar etmesi mesuliyetten kurtarırmı?

  3. 17.Şubat.2011, 13:33
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: insan öldürmek, intihar etmek cezaları




    Yeryüzünde işlenen günahların en büyüğü şirktir, Allah'a ortak koşmaktır. Şirk'ten sonra ikinci dereceyi alan günah, masum bir insanın hayatına son verip, canına kıymak, onu öldürmektir.

    Kendi ihdas ettiği haksız bahanelerle bir insanı öldürüp canına kıymak, Allah indinde o kadar büyük günah, o kadar dehşetli bir vebaldir ki, sanki öldürülen tek şahıs değil de, bütün bir insanlıktır...

    Rabbimiz, haksız katile bu nazarla bakmakta ve şöyle buyurmaktadır: "- Kim bir insanı (suçsuz yere) öldürürse, sanki bütün insanları öldürmüş gibidir. Kim de suçsuz bir insanı ölümden kurtarırsa, sanki bütün insanları ölümden kurtarmış gibidir!.." (Maide, 32)

    Demek ki, Rabbimiz, yarattığı insanlardan bir tekinin dahi haksız yere öldürülmesini istemiyor, bunu küçük bir günah, basit bir olay olarak
    görmüyor. Hatta bir ayet-i kerimede de şöyle buyuruyor:
    "Kim bir mü'mini kasdi olarak öldürürse, o kimsenin cezası Cehennem'de (ebedi) kalmaktır!.." (Nisa, 93)

    Demek ki, bir insanı Allah'a ve ahirete imanından dolayı öldürmek de ayrı bir durum arzetmekte, bunun cezası da kafirlere mahsus ebedi ceza olmaktadır. "Bir mü'mini öldürmek, Allah indinde dünyayı tahrip etmekten daha büyüktür!" (Nesai, Tahrim 2, (7, 83))

    Demek ki, mü'min Allah indinde dünyadan ve içindeki diğer varlıklardan da büyük ve kıymetlidir. Binaenaleyh, hangi cür'et sahibi böyle aziz ve büyük bir varlığın haksız olarak hayatına kasteder, kainata ibret ve temaşa ile bakışına mani olur, Allah'ın yaptığı binayı yıkabilir?

    Bunu bir hadis mealiyle açıklığa kavuşturalım:
    "Eğer bir mü'minin kanını dökmeye (sema) ve (yer) halkının hepsi de iştirak etse, Allah onların hepsini de o kanı dökülen tek masum mü'minin hakkını korumak için yüzüstü Cehennemine sürer!" (Tirmizi, Diyat 8, (1398))

    Haksızların çokluğu, haklının tekliği durumu değiştirmez. Hal böyle iken, bir insan, kendisini hem savcı, hem hakim, hem de infaz memuru yerine koyup da bir mü'mini nasıl öldürebilir?

    Şayet katil, öldürdüğü kimsenin mirasına konacak şekilde yakın biriyse, katilliğinden dolayı miras hakkını da kaybeder, öldürdüğü maktulün mirasına da konamaz. O hak, işlediği bu cinayet yüzünden elinden alınmış olur. Bu yüzden ana-baba katili evlad, miras alamaz; öldürdüğü ebeveyninin malına varis olamaz.

    İslam, katili böyle korkunç günahkar gördüğü gibi, öldürmeye azmettireni de günaha ortak görür. Sebep olup hazırlayan, kuvvet verip teşvikte bulunan hakkında da Resul-i Ekrem Efendimiz'in ikazı şudur:

    "- Bir adam, bir Müslümanın ölümüne bir tek kelimeyle yardım etse, kıyamette alnına şöyle yazılır:
    - Bu adamın Allah'ın rahmetinden ümidi kesilmiştir!"

    Onun içindir ki, Müslüman, haksız yere adam öldürmeyi cihad sayamaz. Hukuki şartları ortaya çıkmadan böyle dehşetli bir günaha yaklaşmaya cür'et edemez.

    Ahmed Şahin

    Haksız yere ve kasden insan öldürmek, büyük günahlardan olup cezası kısas ile öldürmedir.
    İnsan öldürmek ;
    a) Kasıtlı (taammüden)
    b) Kasıtlıya benzer (şibh-i amd)
    c) Yanlışlıkla (hata’) olmak üzere üç nevidir.

    Kasıtlı Öldürme
    Kasıtlı öldürme, taammüden bir insanı kasd ederek onu silah, demir parçası, bıçak, büyük sopa vb. öldürücü sayılan araçlarla yada zehirlerle veya boğarak vb. şekillerde öldürmektir.

    Kasıtlıya Benzer Öldürme
    Kasıtlıya benzer öldürme (şibh-i amd), bir insanı, adı geçen ve öldürücü sayılan araçlarla değil de hafif taş, yumruk, kamçı, küçük sopa vb. öldürücü sayılmayan araçlarla öldürmektir.

    Yanlışlıkla Öldürme
    Yanlışlıkla öldürme, öldürme kasdı ve amacı olmaksızın birinin ölümüne sebebiyet vermekle meydana gelen ölümdür.

    Kasıtlı Öldürmenin Cezası
    Kanının akıtılması gerekli olmayan (masûm) canlı bir insanın kasıtlı olarak öldürülmesi halinde, öldürenin de kısas ile öldürülmesi gerekir.
    Kısas ile öldürülenin öldürme günahı kalkar.
    Öldürülen kişinin (maktûlün) velîsinin kısastan vazgeçip te diyet isteme hakkı vardır.
    Kısas Uygulanacak Kâtilde Aranan Şartlar
    a) Kendisine kısas uygulanacak olan kâtilin, âkil ve bâliğ olması gerekir. Kâtilin kendi isteğiyle sarhoş olması onu kısas cezasından kurtarmaz.

    b) Öldürmenin Kasdî ve Bilinçli Olması
    Kasdî değil de kasıtlı öldürmeye benzer öldürmede yada hata ile gerçekleşen öldürmede kısas uygulanmaz.

    c) Öldürme İsteğinin Şüphe Götürmez Kadar Açık Olması

    Maktül’de Aranan Şartlar
    a) Kanının Akıtılması Gerekli Olmaması
    Maktulün, müslümanlara karşı savaş halinde olan (harbî) kafir, mürted, muhsan zânî, zındık vb. nitelik taşıması durumunda, kâtiline kısas uygulanmaz.

    b) Kâtilin Oğlu-Kızı vs. Olmaması
    Kâtilin baba, dede ve yukarısı yada anne, nine ve yukarısı olması durumunda, kendisine kısas uygulanmaz, diyet ödetilir.
    Çocuğun, babasını vs. öldürmesi durumunda ise, kendisine kısas uygulanır.

    c) Kâtil ile Arasında Tekâfü’ün Bulunması
    Bir kafir katleden müslümana yada köle katleden hür kişiye kısas uygulanmaz, kendisine diyet ödetilir.
    Kısas’ın Uygulanma Şekli
    Kâtil, maktûlü hangi araçla ve ne şekilde öldürdüyse, kendisine de aynı araç ve şekilde kısas uygulanır. Ancak maktûlün velîsi isterse kılıçla kısas yapılmasını tercîh edebilir.
    Aynı şekilde, öldürme sihir yaparak, içki içirerek yada livâta yapılarak işlenmişse, kısas kılıçla uygulanır.
    Kasıtlıya Benzer Öldürmenin Cezası
    Yukarda izah edildiği üzere kasıtlı değil de kasıtlıya benzer şekilde öldürme eyleminin cezası sadece diyet ödemektir.

    Yanlışlıkla Öldürmenin Cezası
    Yukarda izah edildiği üzere yanlışlıkla işlenen öldürme eyleminin cezası da diyet ödemektir.

    M.Nurettin Sancar


  4. 17.Şubat.2011, 13:33
    2
    Silent and lonely rains



    Yeryüzünde işlenen günahların en büyüğü şirktir, Allah'a ortak koşmaktır. Şirk'ten sonra ikinci dereceyi alan günah, masum bir insanın hayatına son verip, canına kıymak, onu öldürmektir.

    Kendi ihdas ettiği haksız bahanelerle bir insanı öldürüp canına kıymak, Allah indinde o kadar büyük günah, o kadar dehşetli bir vebaldir ki, sanki öldürülen tek şahıs değil de, bütün bir insanlıktır...

    Rabbimiz, haksız katile bu nazarla bakmakta ve şöyle buyurmaktadır: "- Kim bir insanı (suçsuz yere) öldürürse, sanki bütün insanları öldürmüş gibidir. Kim de suçsuz bir insanı ölümden kurtarırsa, sanki bütün insanları ölümden kurtarmış gibidir!.." (Maide, 32)

    Demek ki, Rabbimiz, yarattığı insanlardan bir tekinin dahi haksız yere öldürülmesini istemiyor, bunu küçük bir günah, basit bir olay olarak
    görmüyor. Hatta bir ayet-i kerimede de şöyle buyuruyor:
    "Kim bir mü'mini kasdi olarak öldürürse, o kimsenin cezası Cehennem'de (ebedi) kalmaktır!.." (Nisa, 93)

    Demek ki, bir insanı Allah'a ve ahirete imanından dolayı öldürmek de ayrı bir durum arzetmekte, bunun cezası da kafirlere mahsus ebedi ceza olmaktadır. "Bir mü'mini öldürmek, Allah indinde dünyayı tahrip etmekten daha büyüktür!" (Nesai, Tahrim 2, (7, 83))

    Demek ki, mü'min Allah indinde dünyadan ve içindeki diğer varlıklardan da büyük ve kıymetlidir. Binaenaleyh, hangi cür'et sahibi böyle aziz ve büyük bir varlığın haksız olarak hayatına kasteder, kainata ibret ve temaşa ile bakışına mani olur, Allah'ın yaptığı binayı yıkabilir?

    Bunu bir hadis mealiyle açıklığa kavuşturalım:
    "Eğer bir mü'minin kanını dökmeye (sema) ve (yer) halkının hepsi de iştirak etse, Allah onların hepsini de o kanı dökülen tek masum mü'minin hakkını korumak için yüzüstü Cehennemine sürer!" (Tirmizi, Diyat 8, (1398))

    Haksızların çokluğu, haklının tekliği durumu değiştirmez. Hal böyle iken, bir insan, kendisini hem savcı, hem hakim, hem de infaz memuru yerine koyup da bir mü'mini nasıl öldürebilir?

    Şayet katil, öldürdüğü kimsenin mirasına konacak şekilde yakın biriyse, katilliğinden dolayı miras hakkını da kaybeder, öldürdüğü maktulün mirasına da konamaz. O hak, işlediği bu cinayet yüzünden elinden alınmış olur. Bu yüzden ana-baba katili evlad, miras alamaz; öldürdüğü ebeveyninin malına varis olamaz.

    İslam, katili böyle korkunç günahkar gördüğü gibi, öldürmeye azmettireni de günaha ortak görür. Sebep olup hazırlayan, kuvvet verip teşvikte bulunan hakkında da Resul-i Ekrem Efendimiz'in ikazı şudur:

    "- Bir adam, bir Müslümanın ölümüne bir tek kelimeyle yardım etse, kıyamette alnına şöyle yazılır:
    - Bu adamın Allah'ın rahmetinden ümidi kesilmiştir!"

    Onun içindir ki, Müslüman, haksız yere adam öldürmeyi cihad sayamaz. Hukuki şartları ortaya çıkmadan böyle dehşetli bir günaha yaklaşmaya cür'et edemez.

    Ahmed Şahin

    Haksız yere ve kasden insan öldürmek, büyük günahlardan olup cezası kısas ile öldürmedir.
    İnsan öldürmek ;
    a) Kasıtlı (taammüden)
    b) Kasıtlıya benzer (şibh-i amd)
    c) Yanlışlıkla (hata’) olmak üzere üç nevidir.

    Kasıtlı Öldürme
    Kasıtlı öldürme, taammüden bir insanı kasd ederek onu silah, demir parçası, bıçak, büyük sopa vb. öldürücü sayılan araçlarla yada zehirlerle veya boğarak vb. şekillerde öldürmektir.

    Kasıtlıya Benzer Öldürme
    Kasıtlıya benzer öldürme (şibh-i amd), bir insanı, adı geçen ve öldürücü sayılan araçlarla değil de hafif taş, yumruk, kamçı, küçük sopa vb. öldürücü sayılmayan araçlarla öldürmektir.

    Yanlışlıkla Öldürme
    Yanlışlıkla öldürme, öldürme kasdı ve amacı olmaksızın birinin ölümüne sebebiyet vermekle meydana gelen ölümdür.

    Kasıtlı Öldürmenin Cezası
    Kanının akıtılması gerekli olmayan (masûm) canlı bir insanın kasıtlı olarak öldürülmesi halinde, öldürenin de kısas ile öldürülmesi gerekir.
    Kısas ile öldürülenin öldürme günahı kalkar.
    Öldürülen kişinin (maktûlün) velîsinin kısastan vazgeçip te diyet isteme hakkı vardır.
    Kısas Uygulanacak Kâtilde Aranan Şartlar
    a) Kendisine kısas uygulanacak olan kâtilin, âkil ve bâliğ olması gerekir. Kâtilin kendi isteğiyle sarhoş olması onu kısas cezasından kurtarmaz.

    b) Öldürmenin Kasdî ve Bilinçli Olması
    Kasdî değil de kasıtlı öldürmeye benzer öldürmede yada hata ile gerçekleşen öldürmede kısas uygulanmaz.

    c) Öldürme İsteğinin Şüphe Götürmez Kadar Açık Olması

    Maktül’de Aranan Şartlar
    a) Kanının Akıtılması Gerekli Olmaması
    Maktulün, müslümanlara karşı savaş halinde olan (harbî) kafir, mürted, muhsan zânî, zındık vb. nitelik taşıması durumunda, kâtiline kısas uygulanmaz.

    b) Kâtilin Oğlu-Kızı vs. Olmaması
    Kâtilin baba, dede ve yukarısı yada anne, nine ve yukarısı olması durumunda, kendisine kısas uygulanmaz, diyet ödetilir.
    Çocuğun, babasını vs. öldürmesi durumunda ise, kendisine kısas uygulanır.

    c) Kâtil ile Arasında Tekâfü’ün Bulunması
    Bir kafir katleden müslümana yada köle katleden hür kişiye kısas uygulanmaz, kendisine diyet ödetilir.
    Kısas’ın Uygulanma Şekli
    Kâtil, maktûlü hangi araçla ve ne şekilde öldürdüyse, kendisine de aynı araç ve şekilde kısas uygulanır. Ancak maktûlün velîsi isterse kılıçla kısas yapılmasını tercîh edebilir.
    Aynı şekilde, öldürme sihir yaparak, içki içirerek yada livâta yapılarak işlenmişse, kısas kılıçla uygulanır.
    Kasıtlıya Benzer Öldürmenin Cezası
    Yukarda izah edildiği üzere kasıtlı değil de kasıtlıya benzer şekilde öldürme eyleminin cezası sadece diyet ödemektir.

    Yanlışlıkla Öldürmenin Cezası
    Yukarda izah edildiği üzere yanlışlıkla işlenen öldürme eyleminin cezası da diyet ödemektir.

    M.Nurettin Sancar





+ Yorum Gönder