Konusunu Oylayın.: 1-3 sene önce olsa gerek,bir korkuyla bunu birdaha oynamayacağım yapmayacağım diye kuran üstüne yemin ettim ( el basarak

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
1-3 sene önce olsa gerek,bir korkuyla bunu birdaha oynamayacağım yapmayacağım diye kuran üstüne yemin ettim ( el basarak
  1. 12.Şubat.2011, 16:23
    1
    Misafir

    1-3 sene önce olsa gerek,bir korkuyla bunu birdaha oynamayacağım yapmayacağım diye kuran üstüne yemin ettim ( el basarak






    1-3 sene önce olsa gerek,bir korkuyla bunu birdaha oynamayacağım yapmayacağım diye kuran üstüne yemin ettim ( el basarak Mumsema Ben 14 yaşımdayım 1-3 sene önce olsa gerek,bir korkuyla bunu birdaha oynamayacağım yapmayacağım diye kuran üstüne yemin ettim ( el basarak)

    şimdi yeminimi bozmak istiyorum yani o işi yapmayı istiyorum.günah mıdır.bazıları kefalet diyor bazıları küçük yaşta olduğu için sahih değildir diyor çok acil cevap lütfen.


  2. 12.Şubat.2011, 16:23
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Ben 14 yaşımdayım 1-3 sene önce olsa gerek,bir korkuyla bunu birdaha oynamayacağım yapmayacağım diye kuran üstüne yemin ettim ( el basarak)

    şimdi yeminimi bozmak istiyorum yani o işi yapmayı istiyorum.günah mıdır.bazıları kefalet diyor bazıları küçük yaşta olduğu için sahih değildir diyor çok acil cevap lütfen.


    Benzer Konular

    - Yapmayacağım diye yemin eden birisi bu yemini bozmadan önce mi sonra mı kefaret vermelidir

    - Geçmişimle ilgili yalan soyleyip yemin ederek kurana el basarak çocuğum uzerine yemin ettim

    - Nişanlımdan ayrıldıktan sonra birdaha onunla evlenirsem allah beni yedigim ekmege muhtac etsin diye

    - Eşimin zorlaması ile Kuran'a el basarak yemin ettim ne yapmam gerkli?

    - Alışkanlığımı bırakacağım diye sevdiğimin üstüne yemin ettim ama tutamadım

  3. 12.Şubat.2011, 17:11
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: 1-3 sene önce olsa gerek,bir korkuyla bunu birdaha oynamayacağım yapmayacağım diye kuran üstüne yemin ettim ( el




    Yemin, üç kısımdır: Yemini gamus, yemini lâğv, yemini munakide.
    Yemini gamus ki, ona yemini facire ve yemini sabir ve yemini sabire dahi (3) denir: Yalan yere amden, edilen yemindir, kebaireden (büyük günahlardandır) dir.
    Yemini lâğv: Zanne mebni, vaki hilâfına edilen yemindir. Meselâ: (Filâna olan borcumu verdim, onun bende alacağı yoktur) diye, edilen
    yemin, vakıa mutabık ise, sadıktır. Mutabık değilse, ve mutabık olmadığı yemin edenin malûmu ise, o yemin (yemini gamus) ve malûmu değil ise, (yemini lâğv) dır (4).
    Yemini münakide: İşleme ve terk etme üzerine olan azmi, tekit için edilen yemindir ki, - bilhassa - istikbale ait hususatta olur. Kefaret dahi, yalnız bu kısım yemine âit bulunur (5).
    Âyeti kerimde «Yeminlerinizi koruyun» (Mâide: 89) buyurulmuştur.


    Yeminin, münakid ve mûcibi kefaret olması için, yemin edilen hususata, sebat ve ademi sebat imkânı, ve yemin edenin, âkil, bâliğ ve islâmı şarttır.


    (Yeminin muktezası üzere sebata - birr - ve ademi sebata - hins -diyeceğiz.) Bunların ismi failleri (bârr) ve (hânis) tir (6).

    Mecnunun ve - mümeyyiz bile olsa - sabînin yemini, sahih olmaz. İslâm üzere olmayanın dahi, yeminine itibar olunmaz (7).


    Gayri müslimin, küfür halinde ettiği yeminde, islâm halinde iken hânis olsa, kefaret lâzımgelmez.
    Yemin, irtidat ile de, bâtıl olur. Sonra müslim olsa da, hükmü o butlana tesir etmez.
    ------------------
    (3) Fücur, burada yalandır. Gamus, batırmak mânâsınadır. Sahibini günaha,sokan demektir. Sabre izafetle, ona (yemini sabır) ve (yemini sabire) denilmesi,sahibinin cüret ve ayak diremedeki sebatına mebnidir.
    (4) Yemini lâğv, ancak yemini billâhta olur. Geçmiş olan hususatta, zanna mebni, vakiin hilâfı üzerine, talâk yahut itak ile yemin edilirse, talâk ve itak vâki olur. Yemini billâhın, lâğv kısmında, dünyevî muahaze olan, kefaret olmadığı gibi, uhrevî muahaze olmamak dahi, eltafı ilâhiyyeden mercudur.
    (5) Diğer iki kısım yeminin, kefareti yoktur. Yemini gamusta, tevbe ve istiğfar lâzımdır. Âyeti kerimede «Allahın ahdini ve kendi yeminlerini az bir paraya satanlar yok mu? İşte onların ahiretten bir nasipleri olmayacaktır.» (Âl-i İmran: 77) ve hadîsi şerifte: «Büyük günahlardan üçü de şunlardır: Yemini Gamus, valideyni terk ve askerden kaçmaktır.» buyurulmuştur.
    (6) Mecazen isnat ile, yemine dahi, sıfat kılınarak yemini Bârr ve yemini Hanis, denilir.
    (7) Çünkü, yemin Allaha tâzim için, akd olunur. Küfr ile beraber ise tâzim olmaz.


  4. 12.Şubat.2011, 17:11
    2
    Silent and lonely rains



    Yemin, üç kısımdır: Yemini gamus, yemini lâğv, yemini munakide.
    Yemini gamus ki, ona yemini facire ve yemini sabir ve yemini sabire dahi (3) denir: Yalan yere amden, edilen yemindir, kebaireden (büyük günahlardandır) dir.
    Yemini lâğv: Zanne mebni, vaki hilâfına edilen yemindir. Meselâ: (Filâna olan borcumu verdim, onun bende alacağı yoktur) diye, edilen
    yemin, vakıa mutabık ise, sadıktır. Mutabık değilse, ve mutabık olmadığı yemin edenin malûmu ise, o yemin (yemini gamus) ve malûmu değil ise, (yemini lâğv) dır (4).
    Yemini münakide: İşleme ve terk etme üzerine olan azmi, tekit için edilen yemindir ki, - bilhassa - istikbale ait hususatta olur. Kefaret dahi, yalnız bu kısım yemine âit bulunur (5).
    Âyeti kerimde «Yeminlerinizi koruyun» (Mâide: 89) buyurulmuştur.


    Yeminin, münakid ve mûcibi kefaret olması için, yemin edilen hususata, sebat ve ademi sebat imkânı, ve yemin edenin, âkil, bâliğ ve islâmı şarttır.


    (Yeminin muktezası üzere sebata - birr - ve ademi sebata - hins -diyeceğiz.) Bunların ismi failleri (bârr) ve (hânis) tir (6).

    Mecnunun ve - mümeyyiz bile olsa - sabînin yemini, sahih olmaz. İslâm üzere olmayanın dahi, yeminine itibar olunmaz (7).


    Gayri müslimin, küfür halinde ettiği yeminde, islâm halinde iken hânis olsa, kefaret lâzımgelmez.
    Yemin, irtidat ile de, bâtıl olur. Sonra müslim olsa da, hükmü o butlana tesir etmez.
    ------------------
    (3) Fücur, burada yalandır. Gamus, batırmak mânâsınadır. Sahibini günaha,sokan demektir. Sabre izafetle, ona (yemini sabır) ve (yemini sabire) denilmesi,sahibinin cüret ve ayak diremedeki sebatına mebnidir.
    (4) Yemini lâğv, ancak yemini billâhta olur. Geçmiş olan hususatta, zanna mebni, vakiin hilâfı üzerine, talâk yahut itak ile yemin edilirse, talâk ve itak vâki olur. Yemini billâhın, lâğv kısmında, dünyevî muahaze olan, kefaret olmadığı gibi, uhrevî muahaze olmamak dahi, eltafı ilâhiyyeden mercudur.
    (5) Diğer iki kısım yeminin, kefareti yoktur. Yemini gamusta, tevbe ve istiğfar lâzımdır. Âyeti kerimede «Allahın ahdini ve kendi yeminlerini az bir paraya satanlar yok mu? İşte onların ahiretten bir nasipleri olmayacaktır.» (Âl-i İmran: 77) ve hadîsi şerifte: «Büyük günahlardan üçü de şunlardır: Yemini Gamus, valideyni terk ve askerden kaçmaktır.» buyurulmuştur.
    (6) Mecazen isnat ile, yemine dahi, sıfat kılınarak yemini Bârr ve yemini Hanis, denilir.
    (7) Çünkü, yemin Allaha tâzim için, akd olunur. Küfr ile beraber ise tâzim olmaz.





+ Yorum Gönder