Konusunu Oylayın.: Hanefi mezhebine mensub bir kadın caferi mezhebine mensub bir erkekle evlenebilir mi ?

5 üzerinden 4.76 | Toplam : 17 kişi
Hanefi mezhebine mensub bir kadın caferi mezhebine mensub bir erkekle evlenebilir mi ?
  1. 10.Şubat.2011, 16:47
    1
    Misafir

    Hanefi mezhebine mensub bir kadın caferi mezhebine mensub bir erkekle evlenebilir mi ?






    Hanefi mezhebine mensub bir kadın caferi mezhebine mensub bir erkekle evlenebilir mi ? Mumsema hocam benim kızkardeşim caferi birisiyle evlenmek istiyor,biz hanefi sünniyiz.bu evlilik olabilirmi.


  2. 07.Ağustos.2013, 04:38
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 28,980
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 329
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Hanefi mezhebine mensub bir kadın caferi mezhebine mensub bir erkekle evlenebilir mi ?




    Sünni biri şii biriyle, şii biri sünni biriyle evlenebilir dini bir sakıncası yoktur ama evlendikten sonra mezhep farlılıklarından dolayı çoğu kişi boşanma noktasına geldiğini duyuyoruz.
    Hatta biri forumda bu konuda yaşadıklarını anlatmıştı ve asla tavsiye etmiyorum demişti.
    Nedeni ise islam tarihinde yaşanmış üzücü olaylar...


  3. 07.Ağustos.2013, 04:38
    2
    Moderatör



    Sünni biri şii biriyle, şii biri sünni biriyle evlenebilir dini bir sakıncası yoktur ama evlendikten sonra mezhep farlılıklarından dolayı çoğu kişi boşanma noktasına geldiğini duyuyoruz.
    Hatta biri forumda bu konuda yaşadıklarını anlatmıştı ve asla tavsiye etmiyorum demişti.
    Nedeni ise islam tarihinde yaşanmış üzücü olaylar...


  4. 10.Ağustos.2013, 20:37
    3
    Misafir

    Cevap: Hanefi mezhebine mensub bir kadın caferi mezhebine mensub bir erkekle evlenebilir mi ?

    hocam benim kız arkadasım hanefi bende caferiyim kız arkadasım evlenemeyiz din olarak fuhusa girmis oluyoruz bizde evlenmek yasak günah diyor bu dogrumudur hocam ???


  5. 10.Ağustos.2013, 20:37
    3
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    hocam benim kız arkadasım hanefi bende caferiyim kız arkadasım evlenemeyiz din olarak fuhusa girmis oluyoruz bizde evlenmek yasak günah diyor bu dogrumudur hocam ???


  6. 29.Ekim.2014, 22:25
    4
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,252
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: Hanefi mezhebine mensub bir kadın caferi mezhebine mensub bir erkekle evlenebilir mi ?

    Hayır doğru değil.Kız arkadaşınız Caferi olsaydı bilmiyorum derdim;ama Hanefi Mezhebi ehli kitap olan Yahudi Hrıstiyanla bile evlenmek caizdir diyorsa,bir Şii Müslümanla evlenmek caizdiri hayli hayli der


  7. 29.Ekim.2014, 22:25
    4
    Hadis Öğrencisi
    Hayır doğru değil.Kız arkadaşınız Caferi olsaydı bilmiyorum derdim;ama Hanefi Mezhebi ehli kitap olan Yahudi Hrıstiyanla bile evlenmek caizdir diyorsa,bir Şii Müslümanla evlenmek caizdiri hayli hayli der


  8. 17.Ocak.2015, 15:37
    5
    Misafir

    Cevap: Hanefi mezhebine mensub bir kadın caferi mezhebine mensub bir erkekle evlenebilir mi ?

    Hocam ben hanefiyim erkek arkadaşım şafii biz evlenebilirmiyiz ne gibi sorunlar yaşarız???


  9. 17.Ocak.2015, 15:37
    5
    prensess - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    prensess
    Misafir
    Hocam ben hanefiyim erkek arkadaşım şafii biz evlenebilirmiyiz ne gibi sorunlar yaşarız???


  10. 11.Kasım.2015, 15:27
    6
    Misafir

    Cevap: Hanefi mezhebine mensub bir kadın caferi mezhebine mensub bir erkekle evlenebilir mi ?

    hocam ben hanifi mezhebindenim erkek arkadasım azeri caferi mezhebinde dinimizce bi sakıncası varmıdır evlememizde.


  11. 11.Kasım.2015, 15:27
    6
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    hocam ben hanifi mezhebindenim erkek arkadasım azeri caferi mezhebinde dinimizce bi sakıncası varmıdır evlememizde.


  12. 11.Kasım.2015, 19:40
    7
    mum
    Administrator

    Profili:
    mum
    Üyelik Tarihi: 20.Ocak.2007
    Üye No: 2
    Mesaj Sayısı: 6,085
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Cevap: Hanefi mezhebine mensub bir kadın caferi mezhebine mensub bir erkekle evlenebilir mi ?

    Alıntı
    dinimizce bi sakıncası varmıdır evlememizde.
    Dini sakınca yok ama inanış farklılıkları yüzünden çok ihtilaflar çıkar aranıızda.
    Sünni bir kız, şii bir erkekle evlendi. sonra kendi anlattı her gün Aişe annemize ve 3 halifeye sövüyordu ne yapacağımı bilemiyorum dedi.
    Evlilik devam ediyordu ama ne oldu bilmiyorum


  13. 11.Kasım.2015, 19:40
    7
    mum
    Administrator
    Alıntı
    dinimizce bi sakıncası varmıdır evlememizde.
    Dini sakınca yok ama inanış farklılıkları yüzünden çok ihtilaflar çıkar aranıızda.
    Sünni bir kız, şii bir erkekle evlendi. sonra kendi anlattı her gün Aişe annemize ve 3 halifeye sövüyordu ne yapacağımı bilemiyorum dedi.
    Evlilik devam ediyordu ama ne oldu bilmiyorum


  14. 09.Haziran.2016, 11:11
    8
    Misafir

    Cevap: Hanefi mezhebine mensub bir kadın caferi mezhebine mensub bir erkekle evlenebilir mi ?

    Şii olan biri sahabeye ve HZ aieşeye küfür etmez ben caferiyim asla küfür etmem edenlere de tepkimi gösteririm


  15. 09.Haziran.2016, 11:11
    8
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Şii olan biri sahabeye ve HZ aieşeye küfür etmez ben caferiyim asla küfür etmem edenlere de tepkimi gösteririm


  16. 29.Ağustos.2016, 07:16
    9
    Misafir

    Yorum: Hanefi mezhebine mensub bir kadın caferi mezhebine mensub bir erkekle evlenebilir mi ?

    Hocam ben şii yim sevdiğim kız hanefi ben sahabelere falan sövmüyorum evlilik uygunmu


  17. 29.Ağustos.2016, 07:16
    9
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Hocam ben şii yim sevdiğim kız hanefi ben sahabelere falan sövmüyorum evlilik uygunmu


  18. 31.Ağustos.2016, 17:05
    10
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 22,499
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Hanefi mezhebine mensub bir kadın caferi mezhebine mensub bir erkekle evlenebilir mi ?

    Selamun aleykum kardeşim. İslamın tüm helaline helal ve haramına haram diyorsan ayrıca itikadın kuran ve sünnete göre ise elbette evlenmen de caiz olur.


  19. 31.Ağustos.2016, 17:05
    10
    Yönetici
    Selamun aleykum kardeşim. İslamın tüm helaline helal ve haramına haram diyorsan ayrıca itikadın kuran ve sünnete göre ise elbette evlenmen de caiz olur.


  20. 08.Ocak.2017, 20:50
    11
    Misafir

    Yorum: Hanefi mezhebine mensub bir kadın caferi mezhebine mensub bir erkekle evlenebilir mi ?

    Öncelikle merhaba benim hanefi mezhebinden sevgilim var bende caferiyim evlene bilmemiz için mezhebimi değiştirmem lazimmış din degistirmem doğru olur mu


  21. 08.Ocak.2017, 20:50
    11
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Öncelikle merhaba benim hanefi mezhebinden sevgilim var bende caferiyim evlene bilmemiz için mezhebimi değiştirmem lazimmış din degistirmem doğru olur mu


  22. 09.Ocak.2017, 16:02
    12
    Sabır
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Mayıs.2014
    Üye No: 103593
    Mesaj Sayısı: 133
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Yorum: Hanefi mezhebine mensub bir kadın caferi mezhebine mensub bir erkekle evlenebilir mi ?

    Mezhepler din midir kardeşim. Bir müslüman dinini öğrenmek zorundadır. Burdaki iki kelimeden bir şey anlayamazsın.


  23. 09.Ocak.2017, 16:02
    12
    Sabır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Mezhepler din midir kardeşim. Bir müslüman dinini öğrenmek zorundadır. Burdaki iki kelimeden bir şey anlayamazsın.





+ Yorum Gönder
Git 12 Son