Konusunu Oylayın.: Misafire ne kadar ikram edersek israf olmaz ne kadarı israfa girer

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Misafire ne kadar ikram edersek israf olmaz ne kadarı israfa girer
  1. 31.Ocak.2011, 20:39
    1
    Misafir

    Misafire ne kadar ikram edersek israf olmaz ne kadarı israfa girer






    Misafire ne kadar ikram edersek israf olmaz ne kadarı israfa girer Mumsema o dönemde peygamber efendimiz elinden geleni ikram ediyormuş gunumuz sartlarında asrı saadet devrının en zengininin evinde olanlar sımdı bızım en fakırımızın evınde var yanı bu sartlarda mısafıre ne kadar ıkram edersek israf olmaz ne kadarı israfa girer


  2. 31.Ocak.2011, 20:39
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    o dönemde peygamber efendimiz elinden geleni ikram ediyormuş gunumuz sartlarında asrı saadet devrının en zengininin evinde olanlar sımdı bızım en fakırımızın evınde var yanı bu sartlarda mısafıre ne kadar ıkram edersek israf olmaz ne kadarı israfa girer


    Benzer Konular

    - Misafire ikram etmek ile ilgili hadisler

    - İsraf nedir, hangi davranışlarımız israf kapsamına girer?

    - İç anadolu bölgesinde misafire ikram nasıldır?

    - Misafire ikram gerekir - Ev sahibi, misafire karşı nasıl hareket etmeli?

    - Hayırda israf yoktur israftada hayır olmaz

  3. 31.Ocak.2011, 23:58
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Misafire ne kadar ikram edersek israf olmaz ne kadarı israfa girer




    “Misafir, rızkıyla gelir, ev sahiplerinin günahlarının affedilmesine vesile olarak çıkıp gider.”(Aclûnî, 1/88, 2/36).

    Sehavî, Deylemî’nin rivayet ettiği bu hadis senedinin zayıf olduğunu, ancak (şevahid denilen) diğer bazı rivayetlerle desteklendiğini ifade ederek, sahih olabileceğine işaret etmiştir.(el-Makasidu’l-hasene-şamile-1/21).

    "Allah'a ve âhiret gününe iman eden kimse, misafirine ikram etsin!" (Buhârî, Edeb, 85; Müslim, Îmân, 74) buyuran Peygamberimiz (asv), ayrıca misafire ikramda bulunan bir ev halkına hayır ve bereketin çok hızlı bir şekilde ulaştığını bildirmiştir. (İbn-i Mâce, Eti'me, 55)

    İmkanı bulunduğu halde bu işten içtinap edenleri ise: "Misafir ağırlamak istemeyen kimsede hayır yoktur." (İbn-i Hanbel, IV, 155) meâlindeki hadisleriyle uyarmıştır.

    Bir hadis-i şerifte de yolcunun (misafirin) duası, kabul edilmesi kesin olan dualar arasında zikredilmektedir. ( Ebû Dâvûd, Vitr, 29; Tirmizî, Deavât, 47)

    Bir Müslüman her konuda, "...Onlar ihtiyaç içinde kıvransalar dahi mü'min kardeşlerini kendilerine tercih ederler..." {(Haşr 59/9; Buhârî, Tefsîr, (59), 6} ayetinde işaret edilen özelliğe sahip olmaya çalışmalıdır.

    Gerek Efendimiz (asv)'in sözlü beyanlarından, gerekse uygulamalarından anlıyoruz ki, Müslümanlar için misafire izzet ve ikram çok önemli bir ahlâkî prensiptir. Halkımız arasında yaygın olan "Tanrı misafiri" sözü, aziz milletimizin Resûl-i Ekrem (asv)'in sünnetine ittibaen misafire verdiği değeri, ona gösterdiği itibarı ortaya koymaktadır.


  4. 31.Ocak.2011, 23:58
    2
    Silent and lonely rains



    “Misafir, rızkıyla gelir, ev sahiplerinin günahlarının affedilmesine vesile olarak çıkıp gider.”(Aclûnî, 1/88, 2/36).

    Sehavî, Deylemî’nin rivayet ettiği bu hadis senedinin zayıf olduğunu, ancak (şevahid denilen) diğer bazı rivayetlerle desteklendiğini ifade ederek, sahih olabileceğine işaret etmiştir.(el-Makasidu’l-hasene-şamile-1/21).

    "Allah'a ve âhiret gününe iman eden kimse, misafirine ikram etsin!" (Buhârî, Edeb, 85; Müslim, Îmân, 74) buyuran Peygamberimiz (asv), ayrıca misafire ikramda bulunan bir ev halkına hayır ve bereketin çok hızlı bir şekilde ulaştığını bildirmiştir. (İbn-i Mâce, Eti'me, 55)

    İmkanı bulunduğu halde bu işten içtinap edenleri ise: "Misafir ağırlamak istemeyen kimsede hayır yoktur." (İbn-i Hanbel, IV, 155) meâlindeki hadisleriyle uyarmıştır.

    Bir hadis-i şerifte de yolcunun (misafirin) duası, kabul edilmesi kesin olan dualar arasında zikredilmektedir. ( Ebû Dâvûd, Vitr, 29; Tirmizî, Deavât, 47)

    Bir Müslüman her konuda, "...Onlar ihtiyaç içinde kıvransalar dahi mü'min kardeşlerini kendilerine tercih ederler..." {(Haşr 59/9; Buhârî, Tefsîr, (59), 6} ayetinde işaret edilen özelliğe sahip olmaya çalışmalıdır.

    Gerek Efendimiz (asv)'in sözlü beyanlarından, gerekse uygulamalarından anlıyoruz ki, Müslümanlar için misafire izzet ve ikram çok önemli bir ahlâkî prensiptir. Halkımız arasında yaygın olan "Tanrı misafiri" sözü, aziz milletimizin Resûl-i Ekrem (asv)'in sünnetine ittibaen misafire verdiği değeri, ona gösterdiği itibarı ortaya koymaktadır.





+ Yorum Gönder