Konusunu Oylayın.: Sıfat-ı Zatiyye nedir ?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Sıfat-ı Zatiyye nedir ?
  1. 24.Ocak.2011, 18:06
    1
    Misafir

    Sıfat-ı Zatiyye nedir ?

  2. 24.Ocak.2011, 23:40
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Sıfat-ı Zatiyye nedir ?




    SIFÂT-I ZÂTİYYE

    Allahü azîm-üş-şân hakkında, bizlere bilmesi vâcib olan sıfât­ı zâtiyye beşdir: Bunlara (Ülûhiyyet sıfatları) denir.
    1-Kıdem, Allahü azîm-üş-şânın varlığının evveli olmamak.
    2-Bekâ, Allahü azîm-üş-şânın varlığının âhırı olmamak, buna vâcib-ül-vücûd derler. Naklen delîl, Allahü teâlânın Hadîd sûre­sinde, üçüncü âyet-i kerîmesidir. Aklen delîl varlığının evveli ve âhırı olsa, sonradan var olmuş olup, âciz ve nâkıs olurdu. Âciz ve nâkıs olan, başkasını yaratamaz. Allahü azîm-üş-şân hakkında muhâldir.
    3-Kıyâm bi-nefsihi, Allahü azîm-üş-şân, zâtında ve sıfatlarında ve ef’âlinde, kimseye muhtâc olmamak. Naklen delîl, Muhammed “aleyhisselâm” sûresinin son âyet-i kerîmesidir. Aklen delîl, bu sı­fatlar, Onda olmamış olsa, âciz ve nâkıs olurdu. Âciz ve nâkıs ol­mak, Allahü azîm-üş-şân hakkında muhâldir.
    4-Muhâlefetün lil-havâdis, Allahü azîm-üş-şân zâtında ve sıfâ­tında, kimseye benzememek. Naklen delîl, Allahü teâlânın Şûrâ sûresindeki onbirinci âyet-i kerîmesidir. Aklen delîl bu sıfatlar, Onda olmamış olsa, âciz ve nâkıs olurdu. Âciz ve nâkıs olmak, Al­lahü azîm-üş-şân hakkında muhâldir.
    5-Vahdâniyyet, Allahü azîm-üş-şânın, zâtında ve sıfatında ve ef’âlinde şerîki ve nazîri yokdur. Naklen delîl, Allahü teâlânın İh­lâs sûresindeki birinci âyet-i kerîmesidir. Aklen delîl, eğer ortağı olsa, âlem fenâ bulur, yok olurdu. Biri, birşeyin yaratmasını ve di­ğeri yaratmamasını dilerdi.
    [Âlimlerin çoğuna göre, (Vücûd) ya’nî var olmak da, ayrıca bir sıfatdır. Böylece, (Sıfât-ı zâtiyye) altı olmakdadır].


  3. 24.Ocak.2011, 23:40
    2
    Silent and lonely rains



    SIFÂT-I ZÂTİYYE

    Allahü azîm-üş-şân hakkında, bizlere bilmesi vâcib olan sıfât­ı zâtiyye beşdir: Bunlara (Ülûhiyyet sıfatları) denir.
    1-Kıdem, Allahü azîm-üş-şânın varlığının evveli olmamak.
    2-Bekâ, Allahü azîm-üş-şânın varlığının âhırı olmamak, buna vâcib-ül-vücûd derler. Naklen delîl, Allahü teâlânın Hadîd sûre­sinde, üçüncü âyet-i kerîmesidir. Aklen delîl varlığının evveli ve âhırı olsa, sonradan var olmuş olup, âciz ve nâkıs olurdu. Âciz ve nâkıs olan, başkasını yaratamaz. Allahü azîm-üş-şân hakkında muhâldir.
    3-Kıyâm bi-nefsihi, Allahü azîm-üş-şân, zâtında ve sıfatlarında ve ef’âlinde, kimseye muhtâc olmamak. Naklen delîl, Muhammed “aleyhisselâm” sûresinin son âyet-i kerîmesidir. Aklen delîl, bu sı­fatlar, Onda olmamış olsa, âciz ve nâkıs olurdu. Âciz ve nâkıs ol­mak, Allahü azîm-üş-şân hakkında muhâldir.
    4-Muhâlefetün lil-havâdis, Allahü azîm-üş-şân zâtında ve sıfâ­tında, kimseye benzememek. Naklen delîl, Allahü teâlânın Şûrâ sûresindeki onbirinci âyet-i kerîmesidir. Aklen delîl bu sıfatlar, Onda olmamış olsa, âciz ve nâkıs olurdu. Âciz ve nâkıs olmak, Al­lahü azîm-üş-şân hakkında muhâldir.
    5-Vahdâniyyet, Allahü azîm-üş-şânın, zâtında ve sıfatında ve ef’âlinde şerîki ve nazîri yokdur. Naklen delîl, Allahü teâlânın İh­lâs sûresindeki birinci âyet-i kerîmesidir. Aklen delîl, eğer ortağı olsa, âlem fenâ bulur, yok olurdu. Biri, birşeyin yaratmasını ve di­ğeri yaratmamasını dilerdi.
    [Âlimlerin çoğuna göre, (Vücûd) ya’nî var olmak da, ayrıca bir sıfatdır. Böylece, (Sıfât-ı zâtiyye) altı olmakdadır].





+ Yorum Gönder