Konusunu Oylayın.: Evliyim çok Sevdiğim Dul Bir Kadınla Nikah Kıyabilirmiyim?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Evliyim çok Sevdiğim Dul Bir Kadınla Nikah Kıyabilirmiyim?
  1. 19.Ocak.2011, 20:20
    1
    Misafir

    Evliyim çok Sevdiğim Dul Bir Kadınla Nikah Kıyabilirmiyim?

  2. 19.Ocak.2011, 22:01
    2
    @Burcu
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2011
    Üye No: 83293
    Mesaj Sayısı: 134
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 30

    Yanıt: Evliyim çok Sevdiğim Dul Bir Kadınla Nikah Kıyabilirmiyim?




    Biz ne çok şey istiyoruz sorsanız ; elhamdülillah ki hadsizliğimizin önüne Had çeken Rab'bimizin hükümleri var açıp bakıyoruz ona göre istiyoruz isteyeceğimiz işi ..
    yoksa biz insanoğlu gerçekten kendimize zulümde iyice ileri giderdik ..


  3. 19.Ocak.2011, 22:01
    2
    Devamlı Üye



    Biz ne çok şey istiyoruz sorsanız ; elhamdülillah ki hadsizliğimizin önüne Had çeken Rab'bimizin hükümleri var açıp bakıyoruz ona göre istiyoruz isteyeceğimiz işi ..
    yoksa biz insanoğlu gerçekten kendimize zulümde iyice ileri giderdik ..


  4. 19.Ocak.2011, 22:16
    3
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Yanıt: Evliyim çok Sevdiğim Dul Bir Kadınla Nikah Kıyabilirmiyim?

    Alıntı
    Biz ne çok şey istiyoruz sorsanız ; elhamdülillah ki hadsizliğimizin önüne Had çeken Rab'bimizin hükümleri var açıp bakıyoruz ona göre istiyoruz isteyeceğimiz işi ..
    yoksa biz insanoğlu gerçekten kendimize zulümde iyice ileri giderdik ..
    cevabın bu olmamalıydı zaruri hallerde Rabbimiz yine erkeğe birden çok
    evlenme ruhsatı vermiş ama bununda bazı şartları var...

    Buyur kardeşim aşağıdaki eklediğim yazıyı oku
    Faydalı olur İnşaAllah...

    ______________________________________

    Birden fazla evlenmeyi düşünen erkek, eşler arasında davranış, geceleme, adalet, giyim, ihtiyaçları giderme ve diğer konularda aralarında hiç bir fark gözetmeyeceği konusunda kesin kararlı ise ve ikinci bir evliliğe ihtiyaç hissediyorsa evlenmesi caizdir. Yoksa caiz değildir. Eğer bu şartlara riayet etmezse haram işlemiş ve kul hakkına tecavüz etmiş olur.

    Allah, Kuran-ı Kerimde birden fazla evliliğe müsaade etmiştir. Ancak adaletli olunamayacak durumlarda tek evliliğin yapılmasını istemiştir. Bu nedenle gerekli olmadıkça birden fazla evliliğin doğru olmadığını rahatlıkla söyleyebiliriz. Çünkü birden fazla evlilik durumunda eşit davranmanın nerdeyse imkansız olduğunu, en azından çok zor olduğunu ve her erkeğin işi olmadığını görmekteyiz.

    Bununla beraber ikinci bir evliliğin zorunlu olduğunu düşünen birisinin de şahitler yanında nikah kıyabileceğini ve akrabalarına haber vermesinin farz olmadığını ifade edelim.

    Çok eşlilik İslam'ın getirdiği bir sistem değildir. İslam öncesi dünyada yaygın olan ve sınır tanımayan bir şekildeydi. Kadının zaten hiçbir konuda fikir beyan etmesi bile mümkün değildi. İslam dini böyle bir ortamda ortaya çıktı ve bu çok eşliliği 20-30'dan dörde indirdi. Buna da çeşitli şartlar getirdi. Bu konuda eşler arasında adaletin yapılması gibi ağır şartlar getirdi. Aksi takdirde bir hanımla evlenmenin daha sağlıklı olacağını tavsiye etti.

    İslam dininin çok evliliğe ruhsat vermesinin önemli hikmetleri vardır. Toplumlarda azımsanmayacak derecede var olan hastalık, iki cins arasındaki nüfus orantısızlığı gibi faktörler bu hikmetlerden bir kaçıdır. Örneğin, Batı medeniyetinde, hanımı felç de geçirse, deli de olsa, bir erkek ikinci bir hanımla evlenemez. Bu sebeple de gayr-ı meşru yolların kapısını açmak zorunda kalmıştır. Genellikle erkekler savaşa katılırlar. Bu savaşlarda erkeklerin ölmesi ve –özellikle ahir zamanda, bir hikmete binaen doğumlarda kız çocukların sayısının daha fazla olması, kadınların ister istemez bekâr kalmasına sebep olmaktadır. İşte, gerek ağır ve müzmin hastalıklar sebebiyle olsun, ister kızların sayıca daha fazla olmasından dolayı olsun, bazen çok evlilik zorunlu hale gelebilir. Aksi takdirde, aile yuvası bir yandan erkek için cehenneme dönerken, diğer yandan birçok kadın, bu kutsal evlilik hakkından mahrum kalır. Bu ise, toplusal barışı zedelediği gibi, ahlâkı da deforme eder.

    İşte İslam'ın çok evlilikle ilgili verdiği ruhsat bu yaraları tedavi etmeye yöneliktir.

    Bu asırda, mümkün oldukça, fertlerin tek evlilikle yetinmeleri daha uygundur. Onları zulümden, mutsuzluktan, hukukî yönden illegal-eş ve çocuklarının haklarını zayi etmekten korur. Çok evlilik söz konusu olduğu takdirde, formel hukuk açısından eski eşinden izin alması gerekmiyorsa da, ailede saygı ve sevginin devamı adına böyle bir izin ve rızanın alınması daha uygun düşer.

    ÇOK EVLİLİK

    Eski Mısır Hukuku: Koca bazı şartlar altında birden fazla kadınla evlenebilirdi

    Babil Hukuku: Hamurabi kanunlarına göre, zevce çocuk doğurmazsa veya ağır bir hastalığa tutulursa, koca odalık alabilirdi.

    Çin Hukuku: Kocanın serveti müsait olursa, ikinci derecede zevceler alabilirdi. Şu kadarki, bu kadından doğacak çocuklar, birinci ve asıl zevcenin çocukları sayılırdı.

    Eski Brehmenler: Vichnou kitabına göre, erkekler bulundukları sınıflara göre bir, iki, üç veya daha fazla kadınla evlenebilirdi. Apastamba kitabında ise, bu konuda tahdit vardı, kadın vazifelerini hakkıyla yerine getirebiliyor ve erkek çocuğuda oluyorsa, koca ikinci bir kadınla evlenemezdi. Manu düsturlarında, bir adam, ilk zevcesini kendi toplumsal seviyesinde seçmesi lazımdı, ikinci zevcesini, daha alt tabakalardan alabilirdi.

    Eski İran : Çok evlilik kabul edilmişti.

    Roma Hukuku : Odalık almak, kanuni nikah olmaksızın yaşamak vardı.

    Kitab-ı Mukaddes : Eski Ahid'de Davud a.s. bir çok kadınla evlendiği zikredilir. Eski Ahid'de çok evlilikten bahseden başka yerler de vardır. Müsevilite de çok evlilik vardı.

    Yeni Ahid'de (İncil), birden fazla kadınla evlenmeyi yasak eden bir madde yoktur. Ancak tek zevce ile yetinbmenin iyi olacağına dair tavsiyeler vardır.

    Birden fazla evlenme, Hristiyanlık aleminde XVI. asra kadar normaldi.

    İslam'dan Önceki Arabistan: Çok evlilik konusunda hiç bir tahdit ve sınır yoktu. Erkek istediği kadart kadınla evlenebildiği gibi, aralarında zevce değişimi bile olurdu.

    İSLAM'DA ÇOK EVLİLİK

    Cenab-ı Hak buyuruyor: "Eğer (kendileriyle evlendiğiniz takdir de) yetimlerin haklarına riayet edememekten korkarsanız beğendiğiniz (veya size helâl olan) kadınlardan ikişer, üçer, dörder alın. Haksızlık yapmaktan korkarsanız bir tane alın; yahut da sahip olduğunuz (cariyeler) ile yetinin. Bu, adaletten ayrılmamanız için en uygun olanıdır." (Nisa Suresi / 3)

    Ayette açıkça görülmektedir ki, birden fazla 2,3 nihayet 4 kadınla evlenme; mutlaka yapılması gerekli farz ve vacib kabilinden bir emir değil, bir müsaadedir. Ancak bu izin, kadınlar arasında tam bir adalet yapmaya bağlanmış, Bir tek zevce ile yetinmenin, adalete en yakın ve en doğru yol olduğu belirtilmiş; adaleti yerine getiremeyeceğinden korkanın, tek kadınla yetinmesi emredilmiştir.

    ÇOK EVLILILIK KONUSUNDA ISLAM PRENSIPLERI

    1) Adetin sınırlandırılması :
    Cahiliye devrindeki erkeğin hudutsuz evliliğine sınır getirilmiş. Bu ayetin nuzulünden sonra Resulullah'ın emriyle 4'den fazla hanımı olanlar, fazlalarını boşadılar.

    2) Eşler arasında adaletin gözetilmesi : Zevceler arasında adalet, yedirme, içirme, giydirme, barındırma, kocalık muamelesi, sevgide gösterilecektir. Yalnız şu varki, insanın sevgi hususunda tam bir eşitlik gösterebilmesi, imkansız denecek kadar zordur. Kadının çeşitli fiziksel ve ruhsal özellikleri sevginin derecesindeki farklılıkları meydana getirecektir. Erkek ne kadar eşitlik konusunda çaba harcasa da bunu başarması imkansız derecesindedir.

    Cenab-ı Hak buyuruyor: "Üzerine düşüp uğraşsanız da kadınlar arasında âdil davranmaya güç yetiremezsiniz; bâri birisine tamamen kapılıp da diğerini askıya alınmış gibi bırakmayın. Eğer arayı düzeltir, günahtan sakınırsanız Allah şüphesiz çok bağışlayıcı ve esirgeyicidir." (Nisa Suresi / 129)

    Bu ayet-i kerimeyle Cenab-ı Hak erkekleri kadınlarına sevgi ve muhabbet hususunda mutlak bir eşitlik göstermekten afvetmiş. Sadece erkeğin bir tarafa bütün bütün meyledip ötekinden yüz çevirmesini yasaklamış, elinden geldiği kadar eşit davranmaya çalışmasını emretmiştir.

    Peygamber Efendimiz birden fazla evlilik konusunda şu önemli ikazı yapmıştır: "İki zevcesi olup da birine tamamen meyledip diğerini ihmal eden kimse, kıyamet gününde, bir yanı felçli olarak gelir." (İbn-i Mace, Nikah, 47; Mişkâtü’l-mesabih, 2/196)

    Kadın yaratılışı itibariyle erkeğini normal şartlar altında ikinci bir kadınla paylaşmaya razı olmadığı gibi, hiçbir kadın da mecbur kalmadan evli bir erkekle hayatını birleştirmek istenmez.

    Çok evliliğin hak olduğuna inanmak imanın gereğidir. Ancak, buna inanmak kadının, kocasının kendi üzerine evlenmesini onaylayarak rıza göstermesi, tasvip etmesi zorunluluğunu getirmez.

    Hiçbir mümin babadan da kızı üzerine damadının ikincisi, üçüncüsü veya dördüncü kadını almasını olgunlukla beklenemez. Kadının kıskançlık fıtratı ve babalık şefkati buna engeldir. Nitekim:

    Peygamberimizin kızı Hz.Fatıma, kocası Hz. Ali'nin ikinci bir kadınla evlenmek istemesine karşı çıkmıştır. Peygamberimizin terbiyesinde büyüyen Hz.Fatıma'nın, kocasının ikinci evliliğine karşı çıkması caiz olmasaydı. Allah Resulü onu ikaz eder, kocasının arzusuna boyun eğmesini emrederdi. Halbuki durum öyle olmamış, bilakis kızının üzüldüğünü gören Allah Resulü, damadı Hz.Ali'nin bu arzusundan vazgeçmesini istemiş, eğer vazgeçmezse ancak Fatıma'yı boşadıktan sonra evlenebileceğini bildirmiştir. Hz.Ali'nin Fatıma'nın üzerine evlenip onu üzmesine razı olmamıştır.

    Allah resulünün bu davranışında, müslüman kız ve babalarının damadın ikinci evliliğine karşı çıkabilecekleri hususunda ruhsat vardır denilebilir.

    Sözün özü: İslam çok evliliği ne emir ne de tavsiye etmiştir. Sadece bazı zaruri hallerde müsaade etmiştir. Zaten yukarıdaki olayı naklettikten sonra diyecek bir şey olmasa gerek.

    Kaynak: Bu yazının hazırlanmasında büyük ölçüde, Sayın Mehmet Dikmen tarafından kaleme alınan "İslamda Kadın Hakları" eserden ve Merhum Elmalı'nın Tefsirinden yararlanılmıştır.

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet Editör
    arşivden...


  5. 19.Ocak.2011, 22:16
    3
    Silent and lonely rains
    Alıntı
    Biz ne çok şey istiyoruz sorsanız ; elhamdülillah ki hadsizliğimizin önüne Had çeken Rab'bimizin hükümleri var açıp bakıyoruz ona göre istiyoruz isteyeceğimiz işi ..
    yoksa biz insanoğlu gerçekten kendimize zulümde iyice ileri giderdik ..
    cevabın bu olmamalıydı zaruri hallerde Rabbimiz yine erkeğe birden çok
    evlenme ruhsatı vermiş ama bununda bazı şartları var...

    Buyur kardeşim aşağıdaki eklediğim yazıyı oku
    Faydalı olur İnşaAllah...

    ______________________________________

    Birden fazla evlenmeyi düşünen erkek, eşler arasında davranış, geceleme, adalet, giyim, ihtiyaçları giderme ve diğer konularda aralarında hiç bir fark gözetmeyeceği konusunda kesin kararlı ise ve ikinci bir evliliğe ihtiyaç hissediyorsa evlenmesi caizdir. Yoksa caiz değildir. Eğer bu şartlara riayet etmezse haram işlemiş ve kul hakkına tecavüz etmiş olur.

    Allah, Kuran-ı Kerimde birden fazla evliliğe müsaade etmiştir. Ancak adaletli olunamayacak durumlarda tek evliliğin yapılmasını istemiştir. Bu nedenle gerekli olmadıkça birden fazla evliliğin doğru olmadığını rahatlıkla söyleyebiliriz. Çünkü birden fazla evlilik durumunda eşit davranmanın nerdeyse imkansız olduğunu, en azından çok zor olduğunu ve her erkeğin işi olmadığını görmekteyiz.

    Bununla beraber ikinci bir evliliğin zorunlu olduğunu düşünen birisinin de şahitler yanında nikah kıyabileceğini ve akrabalarına haber vermesinin farz olmadığını ifade edelim.

    Çok eşlilik İslam'ın getirdiği bir sistem değildir. İslam öncesi dünyada yaygın olan ve sınır tanımayan bir şekildeydi. Kadının zaten hiçbir konuda fikir beyan etmesi bile mümkün değildi. İslam dini böyle bir ortamda ortaya çıktı ve bu çok eşliliği 20-30'dan dörde indirdi. Buna da çeşitli şartlar getirdi. Bu konuda eşler arasında adaletin yapılması gibi ağır şartlar getirdi. Aksi takdirde bir hanımla evlenmenin daha sağlıklı olacağını tavsiye etti.

    İslam dininin çok evliliğe ruhsat vermesinin önemli hikmetleri vardır. Toplumlarda azımsanmayacak derecede var olan hastalık, iki cins arasındaki nüfus orantısızlığı gibi faktörler bu hikmetlerden bir kaçıdır. Örneğin, Batı medeniyetinde, hanımı felç de geçirse, deli de olsa, bir erkek ikinci bir hanımla evlenemez. Bu sebeple de gayr-ı meşru yolların kapısını açmak zorunda kalmıştır. Genellikle erkekler savaşa katılırlar. Bu savaşlarda erkeklerin ölmesi ve –özellikle ahir zamanda, bir hikmete binaen doğumlarda kız çocukların sayısının daha fazla olması, kadınların ister istemez bekâr kalmasına sebep olmaktadır. İşte, gerek ağır ve müzmin hastalıklar sebebiyle olsun, ister kızların sayıca daha fazla olmasından dolayı olsun, bazen çok evlilik zorunlu hale gelebilir. Aksi takdirde, aile yuvası bir yandan erkek için cehenneme dönerken, diğer yandan birçok kadın, bu kutsal evlilik hakkından mahrum kalır. Bu ise, toplusal barışı zedelediği gibi, ahlâkı da deforme eder.

    İşte İslam'ın çok evlilikle ilgili verdiği ruhsat bu yaraları tedavi etmeye yöneliktir.

    Bu asırda, mümkün oldukça, fertlerin tek evlilikle yetinmeleri daha uygundur. Onları zulümden, mutsuzluktan, hukukî yönden illegal-eş ve çocuklarının haklarını zayi etmekten korur. Çok evlilik söz konusu olduğu takdirde, formel hukuk açısından eski eşinden izin alması gerekmiyorsa da, ailede saygı ve sevginin devamı adına böyle bir izin ve rızanın alınması daha uygun düşer.

    ÇOK EVLİLİK

    Eski Mısır Hukuku: Koca bazı şartlar altında birden fazla kadınla evlenebilirdi

    Babil Hukuku: Hamurabi kanunlarına göre, zevce çocuk doğurmazsa veya ağır bir hastalığa tutulursa, koca odalık alabilirdi.

    Çin Hukuku: Kocanın serveti müsait olursa, ikinci derecede zevceler alabilirdi. Şu kadarki, bu kadından doğacak çocuklar, birinci ve asıl zevcenin çocukları sayılırdı.

    Eski Brehmenler: Vichnou kitabına göre, erkekler bulundukları sınıflara göre bir, iki, üç veya daha fazla kadınla evlenebilirdi. Apastamba kitabında ise, bu konuda tahdit vardı, kadın vazifelerini hakkıyla yerine getirebiliyor ve erkek çocuğuda oluyorsa, koca ikinci bir kadınla evlenemezdi. Manu düsturlarında, bir adam, ilk zevcesini kendi toplumsal seviyesinde seçmesi lazımdı, ikinci zevcesini, daha alt tabakalardan alabilirdi.

    Eski İran : Çok evlilik kabul edilmişti.

    Roma Hukuku : Odalık almak, kanuni nikah olmaksızın yaşamak vardı.

    Kitab-ı Mukaddes : Eski Ahid'de Davud a.s. bir çok kadınla evlendiği zikredilir. Eski Ahid'de çok evlilikten bahseden başka yerler de vardır. Müsevilite de çok evlilik vardı.

    Yeni Ahid'de (İncil), birden fazla kadınla evlenmeyi yasak eden bir madde yoktur. Ancak tek zevce ile yetinbmenin iyi olacağına dair tavsiyeler vardır.

    Birden fazla evlenme, Hristiyanlık aleminde XVI. asra kadar normaldi.

    İslam'dan Önceki Arabistan: Çok evlilik konusunda hiç bir tahdit ve sınır yoktu. Erkek istediği kadart kadınla evlenebildiği gibi, aralarında zevce değişimi bile olurdu.

    İSLAM'DA ÇOK EVLİLİK

    Cenab-ı Hak buyuruyor: "Eğer (kendileriyle evlendiğiniz takdir de) yetimlerin haklarına riayet edememekten korkarsanız beğendiğiniz (veya size helâl olan) kadınlardan ikişer, üçer, dörder alın. Haksızlık yapmaktan korkarsanız bir tane alın; yahut da sahip olduğunuz (cariyeler) ile yetinin. Bu, adaletten ayrılmamanız için en uygun olanıdır." (Nisa Suresi / 3)

    Ayette açıkça görülmektedir ki, birden fazla 2,3 nihayet 4 kadınla evlenme; mutlaka yapılması gerekli farz ve vacib kabilinden bir emir değil, bir müsaadedir. Ancak bu izin, kadınlar arasında tam bir adalet yapmaya bağlanmış, Bir tek zevce ile yetinmenin, adalete en yakın ve en doğru yol olduğu belirtilmiş; adaleti yerine getiremeyeceğinden korkanın, tek kadınla yetinmesi emredilmiştir.

    ÇOK EVLILILIK KONUSUNDA ISLAM PRENSIPLERI

    1) Adetin sınırlandırılması :
    Cahiliye devrindeki erkeğin hudutsuz evliliğine sınır getirilmiş. Bu ayetin nuzulünden sonra Resulullah'ın emriyle 4'den fazla hanımı olanlar, fazlalarını boşadılar.

    2) Eşler arasında adaletin gözetilmesi : Zevceler arasında adalet, yedirme, içirme, giydirme, barındırma, kocalık muamelesi, sevgide gösterilecektir. Yalnız şu varki, insanın sevgi hususunda tam bir eşitlik gösterebilmesi, imkansız denecek kadar zordur. Kadının çeşitli fiziksel ve ruhsal özellikleri sevginin derecesindeki farklılıkları meydana getirecektir. Erkek ne kadar eşitlik konusunda çaba harcasa da bunu başarması imkansız derecesindedir.

    Cenab-ı Hak buyuruyor: "Üzerine düşüp uğraşsanız da kadınlar arasında âdil davranmaya güç yetiremezsiniz; bâri birisine tamamen kapılıp da diğerini askıya alınmış gibi bırakmayın. Eğer arayı düzeltir, günahtan sakınırsanız Allah şüphesiz çok bağışlayıcı ve esirgeyicidir." (Nisa Suresi / 129)

    Bu ayet-i kerimeyle Cenab-ı Hak erkekleri kadınlarına sevgi ve muhabbet hususunda mutlak bir eşitlik göstermekten afvetmiş. Sadece erkeğin bir tarafa bütün bütün meyledip ötekinden yüz çevirmesini yasaklamış, elinden geldiği kadar eşit davranmaya çalışmasını emretmiştir.

    Peygamber Efendimiz birden fazla evlilik konusunda şu önemli ikazı yapmıştır: "İki zevcesi olup da birine tamamen meyledip diğerini ihmal eden kimse, kıyamet gününde, bir yanı felçli olarak gelir." (İbn-i Mace, Nikah, 47; Mişkâtü’l-mesabih, 2/196)

    Kadın yaratılışı itibariyle erkeğini normal şartlar altında ikinci bir kadınla paylaşmaya razı olmadığı gibi, hiçbir kadın da mecbur kalmadan evli bir erkekle hayatını birleştirmek istenmez.

    Çok evliliğin hak olduğuna inanmak imanın gereğidir. Ancak, buna inanmak kadının, kocasının kendi üzerine evlenmesini onaylayarak rıza göstermesi, tasvip etmesi zorunluluğunu getirmez.

    Hiçbir mümin babadan da kızı üzerine damadının ikincisi, üçüncüsü veya dördüncü kadını almasını olgunlukla beklenemez. Kadının kıskançlık fıtratı ve babalık şefkati buna engeldir. Nitekim:

    Peygamberimizin kızı Hz.Fatıma, kocası Hz. Ali'nin ikinci bir kadınla evlenmek istemesine karşı çıkmıştır. Peygamberimizin terbiyesinde büyüyen Hz.Fatıma'nın, kocasının ikinci evliliğine karşı çıkması caiz olmasaydı. Allah Resulü onu ikaz eder, kocasının arzusuna boyun eğmesini emrederdi. Halbuki durum öyle olmamış, bilakis kızının üzüldüğünü gören Allah Resulü, damadı Hz.Ali'nin bu arzusundan vazgeçmesini istemiş, eğer vazgeçmezse ancak Fatıma'yı boşadıktan sonra evlenebileceğini bildirmiştir. Hz.Ali'nin Fatıma'nın üzerine evlenip onu üzmesine razı olmamıştır.

    Allah resulünün bu davranışında, müslüman kız ve babalarının damadın ikinci evliliğine karşı çıkabilecekleri hususunda ruhsat vardır denilebilir.

    Sözün özü: İslam çok evliliği ne emir ne de tavsiye etmiştir. Sadece bazı zaruri hallerde müsaade etmiştir. Zaten yukarıdaki olayı naklettikten sonra diyecek bir şey olmasa gerek.

    Kaynak: Bu yazının hazırlanmasında büyük ölçüde, Sayın Mehmet Dikmen tarafından kaleme alınan "İslamda Kadın Hakları" eserden ve Merhum Elmalı'nın Tefsirinden yararlanılmıştır.

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet Editör
    arşivden...


  6. 19.Ocak.2011, 22:58
    4
    aynurA
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Şubat.2010
    Üye No: 73080
    Mesaj Sayısı: 68
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Bulunduğu yer: Mardin

    Yanıt: Evliyim çok Sevdiğim Dul Bir Kadınla Nikah Kıyabilirmiyim?

    ''özellikle ahir zamanda, bir hikmete binaen doğumlarda kız çocukların sayısının daha fazla olması ''
    Bu konu hakkında bilgi verebilirmisiniz ?


  7. 19.Ocak.2011, 22:58
    4
    Üye
    ''özellikle ahir zamanda, bir hikmete binaen doğumlarda kız çocukların sayısının daha fazla olması ''
    Bu konu hakkında bilgi verebilirmisiniz ?


  8. 19.Ocak.2011, 23:12
    5
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Yanıt: Evliyim çok Sevdiğim Dul Bir Kadınla Nikah Kıyabilirmiyim?

    Alıntı
    özellikle ahir zamanda, bir hikmete binaen doğumlarda kız çocukların sayısının daha fazla olması ''
    Bu konu hakkında bilgi verebilirmisiniz ?
    Alıntı
    İslam dininin çok evliliğe ruhsat vermesinin önemli hikmetleri vardır. Toplumlarda azımsanmayacak derecede var olan hastalık, iki cins arasındaki nüfus orantısızlığı gibi faktörler bu hikmetlerden bir kaçıdır. Örneğin, Batı medeniyetinde, hanımı felç de geçirse, deli de olsa, bir erkek ikinci bir hanımla evlenemez. Bu sebeple de gayr-ı meşru yolların kapısını açmak zorunda kalmıştır. Genellikle erkekler savaşa katılırlar. Bu savaşlarda erkeklerin ölmesi ve –özellikle ahir zamanda, bir hikmete binaen doğumlarda kız çocukların sayısının daha fazla olması, kadınların ister istemez bekâr kalmasına sebep olmaktadır. İşte, gerek ağır ve müzmin hastalıklar sebebiyle olsun, ister kızların sayıca daha fazla olmasından dolayı olsun, bazen çok evlilik zorunlu hale gelebilir. Aksi takdirde, aile yuvası bir yandan erkek için cehenneme dönerken, diğer yandan birçok kadın, bu kutsal evlilik hakkından mahrum kalır. Bu ise, toplusal barışı zedelediği gibi, ahlâkı da deforme eder.

    İşte İslam'ın çok evlilikle ilgili verdiği ruhsat bu yaraları tedavi etmeye yöneliktir.
    Kardeşim sorunun cevabı zaten konunun içinde var
    tekrar okumanızı tavsiye ederim...

    ve ayrıca...

    Alıntı
    Ayette açıkça görülmektedir ki, birden fazla 2,3 nihayet 4 kadınla evlenme; mutlaka yapılması gerekli farz ve vacib kabilinden bir emir değil, bir müsaadedir. Ancak bu izin, kadınlar arasında tam bir adalet yapmaya bağlanmış, Bir tek zevce ile yetinmenin, adalete en yakın ve en doğru yol olduğu belirtilmiş; adaleti yerine getiremeyeceğinden korkanın, tek kadınla yetinmesi emredilmiştir.



  9. 19.Ocak.2011, 23:12
    5
    Silent and lonely rains
    Alıntı
    özellikle ahir zamanda, bir hikmete binaen doğumlarda kız çocukların sayısının daha fazla olması ''
    Bu konu hakkında bilgi verebilirmisiniz ?
    Alıntı
    İslam dininin çok evliliğe ruhsat vermesinin önemli hikmetleri vardır. Toplumlarda azımsanmayacak derecede var olan hastalık, iki cins arasındaki nüfus orantısızlığı gibi faktörler bu hikmetlerden bir kaçıdır. Örneğin, Batı medeniyetinde, hanımı felç de geçirse, deli de olsa, bir erkek ikinci bir hanımla evlenemez. Bu sebeple de gayr-ı meşru yolların kapısını açmak zorunda kalmıştır. Genellikle erkekler savaşa katılırlar. Bu savaşlarda erkeklerin ölmesi ve –özellikle ahir zamanda, bir hikmete binaen doğumlarda kız çocukların sayısının daha fazla olması, kadınların ister istemez bekâr kalmasına sebep olmaktadır. İşte, gerek ağır ve müzmin hastalıklar sebebiyle olsun, ister kızların sayıca daha fazla olmasından dolayı olsun, bazen çok evlilik zorunlu hale gelebilir. Aksi takdirde, aile yuvası bir yandan erkek için cehenneme dönerken, diğer yandan birçok kadın, bu kutsal evlilik hakkından mahrum kalır. Bu ise, toplusal barışı zedelediği gibi, ahlâkı da deforme eder.

    İşte İslam'ın çok evlilikle ilgili verdiği ruhsat bu yaraları tedavi etmeye yöneliktir.
    Kardeşim sorunun cevabı zaten konunun içinde var
    tekrar okumanızı tavsiye ederim...

    ve ayrıca...

    Alıntı
    Ayette açıkça görülmektedir ki, birden fazla 2,3 nihayet 4 kadınla evlenme; mutlaka yapılması gerekli farz ve vacib kabilinden bir emir değil, bir müsaadedir. Ancak bu izin, kadınlar arasında tam bir adalet yapmaya bağlanmış, Bir tek zevce ile yetinmenin, adalete en yakın ve en doğru yol olduğu belirtilmiş; adaleti yerine getiremeyeceğinden korkanın, tek kadınla yetinmesi emredilmiştir.



  10. 20.Ocak.2011, 10:08
    6
    @Burcu
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2011
    Üye No: 83293
    Mesaj Sayısı: 134
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 30

    Yanıt: Evliyim çok Sevdiğim Dul Bir Kadınla Nikah Kıyabilirmiyim?

    Alıntı
    bazı şartları var
    bundan bahsetmiştim ben .. her isteyen ikinci evlilik yapabiliyormuşçasına sorulan bir soru olduğu için öyle dedim ; şartları var ; İSTİYORUM demek yetmiyor böyle herkes yanlış anlıyor işte .. hemen evlenilebilirmiş gibi ..


  11. 20.Ocak.2011, 10:08
    6
    Devamlı Üye
    Alıntı
    bazı şartları var
    bundan bahsetmiştim ben .. her isteyen ikinci evlilik yapabiliyormuşçasına sorulan bir soru olduğu için öyle dedim ; şartları var ; İSTİYORUM demek yetmiyor böyle herkes yanlış anlıyor işte .. hemen evlenilebilirmiş gibi ..


  12. 20.Ocak.2011, 13:38
    7
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Yanıt: Evliyim çok Sevdiğim Dul Bir Kadınla Nikah Kıyabilirmiyim?

    Alıntı
    bundan bahsetmiştim ben .. her isteyen ikinci evlilik yapabiliyormuşçasına sorulan bir soru olduğu için öyle dedim ; şartları var ; İSTİYORUM demek yetmiyor böyle herkes yanlış anlıyor işte .. hemen evlenilebilirmiş gibi ..
    Bir insan eşiyle mutluysa ve gereksinim duymuyorsa
    neden başka evlenebilirki zaten...Kişinin çoklu evlenmeyi düşünmesi için
    ya ihtiyaçları karşılanmıyordur yada zürriyetinin devamını istiyordur.
    Yaşadığımız toplumda şerii kanunlar geçersiz bir Müslüman yaşadığı toplumun
    kurallarına riyaet etmeli kınanacak ve Fitne çıkaracak hareketlerden uzak durmalı,
    fakat zaruri hallerde eşinin üstüne evlemesi o kişiyi günahkar yapmaz.
    Allah c.c nun olur dediğine kimse olmaz diyemez
    isteyen ve Allah c.c koyduğu hükümleri yerine getirebilen
    yani eşitliği ve adaleti sağlayacak olabilen erkek eğer zaruret hissediyorsa dinin hükümlerine göre 4 kadar evlenebilir...
    Peygamber efendimiz (s.a.v) ''hiçbirşeyde aşırı gitmeyin ''diye buyurduğunda
    Dinde demi ya Rasulullah? diye soran sahabilerine
    ''Evet dinde de'' buyurduğu rivayet edilmiştir.
    Yoksa hiçbir kadın kocasının üstüne evlenmesini istemez, kıskanır
    bu insanın yaradılış fıtratında vardır.Dinini bilen bir Mü'mine
    nefsine ne kadar ağır gelsede bunun Allah'ın c.c Mü'min erkeklere verdiği bir ruhsat olduğunu bilir.
    Kabul eder,etmez bu kişiseldir ister anlaşarak talağını verdirir ,
    isterse oturup ömür boyu kendine baktırır.
    Bazı dininin hükümlerini bilmeyen yada bilipte örtbas etmeye çalışanların özellikle feminist zihniyetlilerin bu konuları dine hakaret boyutlarına vardırıldığa şahit oluyorum ve çok sinirleniyorum
    Din tartışılmaz ancak yaşanır...
    Selam ve dua ile...


  13. 20.Ocak.2011, 13:38
    7
    Silent and lonely rains
    Alıntı
    bundan bahsetmiştim ben .. her isteyen ikinci evlilik yapabiliyormuşçasına sorulan bir soru olduğu için öyle dedim ; şartları var ; İSTİYORUM demek yetmiyor böyle herkes yanlış anlıyor işte .. hemen evlenilebilirmiş gibi ..
    Bir insan eşiyle mutluysa ve gereksinim duymuyorsa
    neden başka evlenebilirki zaten...Kişinin çoklu evlenmeyi düşünmesi için
    ya ihtiyaçları karşılanmıyordur yada zürriyetinin devamını istiyordur.
    Yaşadığımız toplumda şerii kanunlar geçersiz bir Müslüman yaşadığı toplumun
    kurallarına riyaet etmeli kınanacak ve Fitne çıkaracak hareketlerden uzak durmalı,
    fakat zaruri hallerde eşinin üstüne evlemesi o kişiyi günahkar yapmaz.
    Allah c.c nun olur dediğine kimse olmaz diyemez
    isteyen ve Allah c.c koyduğu hükümleri yerine getirebilen
    yani eşitliği ve adaleti sağlayacak olabilen erkek eğer zaruret hissediyorsa dinin hükümlerine göre 4 kadar evlenebilir...
    Peygamber efendimiz (s.a.v) ''hiçbirşeyde aşırı gitmeyin ''diye buyurduğunda
    Dinde demi ya Rasulullah? diye soran sahabilerine
    ''Evet dinde de'' buyurduğu rivayet edilmiştir.
    Yoksa hiçbir kadın kocasının üstüne evlenmesini istemez, kıskanır
    bu insanın yaradılış fıtratında vardır.Dinini bilen bir Mü'mine
    nefsine ne kadar ağır gelsede bunun Allah'ın c.c Mü'min erkeklere verdiği bir ruhsat olduğunu bilir.
    Kabul eder,etmez bu kişiseldir ister anlaşarak talağını verdirir ,
    isterse oturup ömür boyu kendine baktırır.
    Bazı dininin hükümlerini bilmeyen yada bilipte örtbas etmeye çalışanların özellikle feminist zihniyetlilerin bu konuları dine hakaret boyutlarına vardırıldığa şahit oluyorum ve çok sinirleniyorum
    Din tartışılmaz ancak yaşanır...
    Selam ve dua ile...


  14. 20.Ocak.2011, 13:50
    8
    @Burcu
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2011
    Üye No: 83293
    Mesaj Sayısı: 134
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 30

    Yanıt: Evliyim çok Sevdiğim Dul Bir Kadınla Nikah Kıyabilirmiyim?

    Alıntı
    Allah cc nun olur dediğine kimse olmaz diyemez
    haşa ..
    Rab'bimiz her kelamını bizlerin iyiliği ve rahatını düşünerek etmişken bizim bunu suistimal etmemiz ve de nankörce üstünkörü olarak yalnıca 'birden fazla evlilik' adında hadsizce değerlendirmeye çalışmak haddimize mi ..

    Bunu okadar yanlış yerlere çekiyorlar ki sanki bu bir erkeğin isteği için oluyormuş gibi ; halbuki ortada bir istekten çok ZARURİYET HALİ şartı konulmuş yani 'İSTEYENLER' hali yok zaruriyet hali varsa istenebilir .. ama aradan zaruriyeti kaldırıp direk istemeye giriyorsa burada o erkeğin aldığı vebali düşünmek bile istemiyorum hem kul hem Allah hakkı ..

    Rabbim doğru yoluna iletsin ve şaşırtmasın ..

    Emrine karşılık ettiğimiz hadsizliklerimizi affetsin ..
    Tövbe estağfurullah binlerce kere ..
    Hamd olsun alemlerin Rabbi'ne ki O Merhamet Edenlerin En Hayırlısı'dır .. Elhamdülillah , amenna ..


  15. 20.Ocak.2011, 13:50
    8
    Devamlı Üye
    Alıntı
    Allah cc nun olur dediğine kimse olmaz diyemez
    haşa ..
    Rab'bimiz her kelamını bizlerin iyiliği ve rahatını düşünerek etmişken bizim bunu suistimal etmemiz ve de nankörce üstünkörü olarak yalnıca 'birden fazla evlilik' adında hadsizce değerlendirmeye çalışmak haddimize mi ..

    Bunu okadar yanlış yerlere çekiyorlar ki sanki bu bir erkeğin isteği için oluyormuş gibi ; halbuki ortada bir istekten çok ZARURİYET HALİ şartı konulmuş yani 'İSTEYENLER' hali yok zaruriyet hali varsa istenebilir .. ama aradan zaruriyeti kaldırıp direk istemeye giriyorsa burada o erkeğin aldığı vebali düşünmek bile istemiyorum hem kul hem Allah hakkı ..

    Rabbim doğru yoluna iletsin ve şaşırtmasın ..

    Emrine karşılık ettiğimiz hadsizliklerimizi affetsin ..
    Tövbe estağfurullah binlerce kere ..
    Hamd olsun alemlerin Rabbi'ne ki O Merhamet Edenlerin En Hayırlısı'dır .. Elhamdülillah , amenna ..





+ Yorum Gönder