Konusunu Oylayın.: Şeytana lanet okumanın günahı var mıdır? O bizi görüyor, biz neden onu göremiyoruz?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Şeytana lanet okumanın günahı var mıdır? O bizi görüyor, biz neden onu göremiyoruz?
  1. 13.Ocak.2011, 19:51
    1
    Misafir

    Şeytana lanet okumanın günahı var mıdır? O bizi görüyor, biz neden onu göremiyoruz?






    Şeytana lanet okumanın günahı var mıdır? O bizi görüyor, biz neden onu göremiyoruz? Mumsema Şeytana lanet okumanın günahı var mıdır? O bizi görüyor, biz neden onu göremiyoruz? Şeytan ve kötülerin cezası ahirete mi kalacak? Dünyaya bakıyorum hep onlar kazanıyor gibi; içimiz hep kin ve acı ile doluyor?


  2. 13.Ocak.2011, 19:51
    1
    _fatma_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    _fatma_
    Misafir



    Şeytana lanet okumanın günahı var mıdır? O bizi görüyor, biz neden onu göremiyoruz? Şeytan ve kötülerin cezası ahirete mi kalacak? Dünyaya bakıyorum hep onlar kazanıyor gibi; içimiz hep kin ve acı ile doluyor?


    Benzer Konular

    - Ölen kişiler bizi çıplak mı görüyor

    - Peygamber Efendimiz bizi görüyor mu?Bizden haberdar mı?

    - Eşyaya dua okumanın günahı var mıdır?

    - Şeytana sövmenin günahı var mıdır

    - Şeytana lanet okumak

  3. 13.Ocak.2011, 19:59
    2
    ehli-sunnet
    Feseyekfikehumullah

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Eylül.2010
    Üye No: 79032
    Mesaj Sayısı: 2,015
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 21
    Bulunduğu yer: Uzaklardan..

    Yanıt: Şeytana lanet okumanın günahı var mıdır? O bizi görüyor, biz neden onu göremiyoruz?




    1. Şeytan da olsa küfretmek bir Müslümana yakışmaz. Küfretmekle asıl görevinizi de yapmamış olursunuz. Çünkü şeytanın insana musallat edilmesinin hikmeti, gaflete düşen insanı uyandırıp, Allah’ın dergâhına iltica etmeye sevk etmektir. Onun için bu durumlarda istiaze etmeyip sırf sövüp saymakla belki kendimizi rahatlatıyor olabiliriz, ancak şeytanını da bu davranışımızdan kıs kıs güldürebiliriz.

    2. Şeytan cin taifesindendir. Cinler bize görülmeyen varlıklar olduğu gibi, şeytanları da göremeyiz. Allah kainat çapında uyguladığı büyük bir projeyi, keyfimize göre değiştirmez. Kaldı ki, şayet şeytanı görseydik, onunla güreşmek şöyle dursun, cin çarpmışa dönerdik.
    Şeytanın gizli olması imtihanın da bir gereğidir. Aksi takdirde şeytanı gören herkes Müslüman olurdu. Hz. Ebu Bekir-i Sıddık gibi sadakatin zirvesinde olan bir kimse ile, yalancılığın çukurunda olan Müseyleme-i Kezzap aynı seviyede olurdu. Bu ise, bir haksızlıktır. Demek ki, şeytanın görülmemesi değil, görülmesi haksızlıktır.

    3. Dünya imtihan yeridir. İnsî ve cinnî şeytanların varlığı, âhiret hayatının varlığına delildir. Çükü eğer bu zalim şeytanların cezasını çekeceği bir diyar yoksa, bu bir haksızlık olur. Zalim ile mazlumu, haklı ile haksızı, Allah’a itaat edenle itaat etmeyeni eşitleyecek bir ölüm yerden göğe haksızlıktır. Demek ki, ölüm ötesi bir mükâfat ve ceza yerinin olması, Allah’ın rahmet, hikmet, izzet ve adaletinin de bir gereğidir.

    Sorularla İslamiyet

    İlave bilgi için tıklayınız:

    Şeytanın ve cinlerin yaratılışı ve mahiyeti hakkında bilgi verir misiniz?
    Allah insanları, melekleri ve şeytanları niçin yarattı?
    Evham ve vesvese hakkında bilgi verir misiniz, nasıl kurtulabilirim?


  4. 13.Ocak.2011, 19:59
    2
    Feseyekfikehumullah



    1. Şeytan da olsa küfretmek bir Müslümana yakışmaz. Küfretmekle asıl görevinizi de yapmamış olursunuz. Çünkü şeytanın insana musallat edilmesinin hikmeti, gaflete düşen insanı uyandırıp, Allah’ın dergâhına iltica etmeye sevk etmektir. Onun için bu durumlarda istiaze etmeyip sırf sövüp saymakla belki kendimizi rahatlatıyor olabiliriz, ancak şeytanını da bu davranışımızdan kıs kıs güldürebiliriz.

    2. Şeytan cin taifesindendir. Cinler bize görülmeyen varlıklar olduğu gibi, şeytanları da göremeyiz. Allah kainat çapında uyguladığı büyük bir projeyi, keyfimize göre değiştirmez. Kaldı ki, şayet şeytanı görseydik, onunla güreşmek şöyle dursun, cin çarpmışa dönerdik.
    Şeytanın gizli olması imtihanın da bir gereğidir. Aksi takdirde şeytanı gören herkes Müslüman olurdu. Hz. Ebu Bekir-i Sıddık gibi sadakatin zirvesinde olan bir kimse ile, yalancılığın çukurunda olan Müseyleme-i Kezzap aynı seviyede olurdu. Bu ise, bir haksızlıktır. Demek ki, şeytanın görülmemesi değil, görülmesi haksızlıktır.

    3. Dünya imtihan yeridir. İnsî ve cinnî şeytanların varlığı, âhiret hayatının varlığına delildir. Çükü eğer bu zalim şeytanların cezasını çekeceği bir diyar yoksa, bu bir haksızlık olur. Zalim ile mazlumu, haklı ile haksızı, Allah’a itaat edenle itaat etmeyeni eşitleyecek bir ölüm yerden göğe haksızlıktır. Demek ki, ölüm ötesi bir mükâfat ve ceza yerinin olması, Allah’ın rahmet, hikmet, izzet ve adaletinin de bir gereğidir.

    Sorularla İslamiyet

    İlave bilgi için tıklayınız:

    Şeytanın ve cinlerin yaratılışı ve mahiyeti hakkında bilgi verir misiniz?
    Allah insanları, melekleri ve şeytanları niçin yarattı?
    Evham ve vesvese hakkında bilgi verir misiniz, nasıl kurtulabilirim?





+ Yorum Gönder