+ Yorum Gönder
Soru ve Cevaplar ve Misafir Soruları Kategorisinden İslamda düşüğün hükmü nedir? Konusununa Bakıyorsunuz..
  1. Misafir

    İslamda düşüğün hükmü nedir?






  2. Fetva Meclisi
    Moderatör

    Yanıt: İslamda düşüğün hükmü nedir?


    Reklam



    Cevap: Önce kısaca bilgi verip, detaylı açıklama yapmayı uygun görüyoruz:

    1. Fıkıh kaynaklarında bu konuyla ilgili şu ifadelere yer verilmektedir: Nifasın / Loğusanın itibar edilmesi için, çocuğun büyük kısmının çıkması gerekir. Bu tamamen parçalar halinde de olsa loğusalık için yeterlidir. Hatta parmaklar veya tırnaklar gibi insanın yapısından bazı şeyler açıkça belli olan bir düşük ardından da loğusalık süreci başlamış olur. (bk. V. Zuhaylî, 1/466)

    Bu tespit herkes için daha kolay ve daha kesin bir yoldur. Düşük için de belli bir zaman dilimi hesabından çok, bir insan şeklini hatırlatan bir uzvun gözle görülmesi metodu daha uygun olsa gerektir.

    Eğer düşen çocuğu görme durumu olmamışsa, doktora veya ebeye sorarak karar verilebilir.

    2. Şayet düşüğün organları belirlenmiş ise, anne lohusa sayıldığından kanı kesilmedikçe cinsi ilişkide bulunmak caiz değildir. Namazları kılmaz, oruçları da tutmaz. Farz oruçları sonra kaza eder.

    Ama organlar teşekkül etmemiş ise cinsel ilişki yasak olmamakla beraber, kan devam ettiği takdirde cinsel yaklaşım sağlıklı olmaz. Bu durumda oruçlarını tutması ve namazlarını da kılması gerekir.

    Lohusalık müddeti kadından kadına değişir. Bazı kadınlarda bu süre, bir gün dahi olabilir. Lohusalık süresi, kanın kesilmesiyle son bulur. Lohusalığın asgarî süresi yoktur. Azamî süre ise kırk gündür. Doğumdan sonra kırk gün geçtiği halde kan devam ediyorsa, artık bu kan nifas kanı değil, özür kanıdır. (bk. Halil GÜNENÇ, Günümüz Meselelerine Fetvalar, 2/331)

    3. Kürtaj da düşük çocuk hükmündedir. Çocuğun azası belli ise kadın lohusa olur.

    Düşük: İslâm Hukukunda "sakt" kelimesiyle anlatılan düşük sadece organları belirmiş olan düşüktür. Ama bütün organların belirmiş olması şart değildir. Saç ve tırnak gibi bazı organlarının belirmesi, çocuk sayılması için yeterlidir.

    Böylece bir kısım organları belirmiş çocuğu düşen kadın, bununla lohusa olur ve normal doğumla ilgili bütün hükümler onun için de geçerli olur. Meselâ iddeti sona erer, çocuk düşmeden önce gördüğü kan âdet kanı olmaz.

    Organları Belirsiz Düşük

    Hiçbir organı belli olmayan düşük, çocuk sayılmaz ve bununla çocuğa ait hükümler geçerli olmaz.

    Böyle bir düşükle gelen kan; nisaba ulaşırsa, yani âdetin en az miktarı olan üç gün sürerse ve öncesinde de bir tam temizlik geçmişse âdet kanıdır. Bu iki şarttan biri, ya da her ikisi eksikse hastalık kanıdır.

    Organları Belirgin Olup Olmadığı Bilinmeyen Düşük

    Kadın, meselâ tuvalette düşük yaptığı için, organlarının belirgin olup olmadığını bilmemesi halinde; bu düşürme olayı âdet günlerinin başlangıcına rastlamış ve bununla kan devam etmişse: âdet günleri sayısınca namaz ve orucunu kesinkes terkeder. Çünkü bu günlerinde ya âdetlidir ya da lohusadır. Sonra yıkanır ve temizlik âdeti kadar süre namazlarını şüpheli bir şekilde kılar. Çünkü lohusa olma ihtimali de vardır. Sonra âdeti kadar süre namazlarını yine kesinlik ifade eder tarzda kılmaz. Çünkü yine ya lohusadır veya adetlidir. Sonra yıkanır ve temizlik âdeti kadar süre -kırk günü doldurmuşsa- kesin tarzda kılar, doldurmamışsa dolduracak kadar sürede şüpheli bir şekilde, doldurduktan sonrakileri de kesin olarak kılar. Sonra bu minval üzere devam eder.

    Eğer âdet günlerinden sonra böyle bir düşük yapmışsa; bu düşük, temizlik günlerine rastladığı için, temizlik âdeti kadar gün namazını şüpheyle kılar. Sonra âdetine rastlayan günlerde kesin olarak bırakır. Çünkü ya lohusadır ya da âdetlidir.

    Bu son iki maddede anlatılan meselede göz önünde bulundurulan şey, şüpheye yer vermemek ve ihtiyatli olanla amel etmektir.

  3. Misafir
    Selamun aleykum
    7 haftalik bir gebe, muayenesinde bebegin kalp atışını duymuş ve 1 hafta içinde tuvalette beklenmedik bir düşük yapmış ise ceninin tuvalete düşmüş olmasindan vicdanen rahatsızlık duymali mıdır dinen anne adayina gunah olur mu?

  4. arifselim
    Yönetici
    Aleykum selam. Allah hiç kimseye kaldıramayacağı yükü asla yüklemez. Elbette o anne üzülecektir ama elinde olmayan bir neden söz konusu olduğu için ona günah olmaz. Geçmiş olsun.

  5. Misafir
    hayırlı akşamlar gebeligimi ögreneli 1hafta olmadı ögrendigim an kanamam başladı ilaçlar kullandım düşük olmaması için igne yaptırdım . fakat doktoruma gittigimde 5haftalık bebegimin oldugunu fakat düşmek üzere oldugunu söyledi henüz kalp atışını duymadık kan degerlerime baktı bebegin degerlerinin 11000 den 2000 e düştügünü söyledi ve doktorum şuan müdahale etmezsem ne kadar ilaç kullansanda dikkat etsende bebegin düşecegini söyledi ve kabul ettik ilaçla düşük yaptım ama vicdanen rahatsızım çok istedigim bebegimi kendim istegimle öldürmüş gibi hissediyorum oysa ki çok istiyorduk benek sahibi olmayı günahı war mı?

  6. arifselim
    Yönetici
    Hayırlı günler çok geçmiş olsun. Eğer doktorun bebeğin öldüğünü söylemişse ve bunu yapmak zorunda olduğunu da söylemişse boşuna kendini üzme sana bir günahı olmaz. Bu yaşadığının sana ahirette bir kefaret ve cennet vesilesi olması dilemelisin.

  7. Misafir
    6 sene oncesine 4 haftalikken bi dusuk yaptim hic birseyi belli degildi ve bana onu attirdilar. Suan icim hic rahat degil nasil bole bisi yaptim die sizce hukmu nedir?

  8. Selam2
    Devamlı Üye
    Elinde olmayan bir şey için ne yapabilirsin ki. Kasıtlı olarak yapmadığın bir şey için kendine zulmetmeye hakkın yok.

+ Yorum Gönder
dinimizde düsük yapmak,  islamda düsük yapmak,  dinimizde düşük yapmak,  dinimizde düşük yapan kadın,  düsügün kurandaki yeri,  dusuk yapan kadinin sevabi,  düşük yapmak günah mı