Konusunu Oylayın.: Her canlı ölümü tadacak mı? O zaman Allah canlı değil mi?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Her canlı ölümü tadacak mı? O zaman Allah canlı değil mi?
  1. 07.Ocak.2011, 19:28
    1
    Misafir

    Her canlı ölümü tadacak mı? O zaman Allah canlı değil mi?






    Her canlı ölümü tadacak mı? O zaman Allah canlı değil mi? Mumsema ‎~ Her canlı ölümü tadacak mı ?
    - Evet
    ~ Allah ölecek mi ?
    - Hayır
    ~O zaman Allah canlı değil mi ?

    bir arkadaşım face duvarına böyle yazdı cevap aradım ama bulamadım yardım edermisiniz?


  2. 07.Ocak.2011, 19:28
    1
    ysy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    ysy
    Misafir



    ‎~ Her canlı ölümü tadacak mı ?
    - Evet
    ~ Allah ölecek mi ?
    - Hayır
    ~O zaman Allah canlı değil mi ?

    bir arkadaşım face duvarına böyle yazdı cevap aradım ama bulamadım yardım edermisiniz?


    Benzer Konular

    - Ölüm Her canlı ölümü tadacaktır

    - Hutbe: Her Canlı Ölümü Tadacaktır

    - Her canlı ölümü tadacaktır

    - Canlı bir İnsandan diğer canlı bir İnsana hibe yoluyla organ nakli caiz midir?

    - Her canlı ölümü tadacaktır resimli yazı

  3. 07.Ocak.2011, 19:50
    2
    ehli-sunnet
    Feseyekfikehumullah

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Eylül.2010
    Üye No: 79032
    Mesaj Sayısı: 2,015
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 21
    Bulunduğu yer: Uzaklardan..

    Yanıt: Her canlı ölümü tadacak mı? O zaman Allah canlı değil mi?




    "Her canlı ölümü tadacaktır. Ancak kıyamet günü yaptıklarınızın karşılığı size tastamam verilecektir. Kim cehennemden uzaklaştırılıp cennete sokulursa gerçekten kurtuluşa ermiştir. Dünya hayatı, aldatıcı metadan başka bir şey değildir". Al-i İmran 185

    Zahmet edip ayetin devamını okusaydı

    Ankebut Suresi, Ayet 57- Her can ölümü tadacaktır. Sonunda bize döndürüleceksiniz.

    Her nefis (canlı) ölümü tadacaktır. (Yani herkes ölecektir) Nefs, zat ve ruh mânâlarına geldiği için, bundan bazı kimseler ruhun ebedî olduğu mânâsını anlamışlardır. Çünkü tatmak, bir hayat eseridir. Ve zevk anında tadıcının bakî (ebedî) olduğunu anlatır, yoksa zevk tasavvur olunamaz. O halde mânâ:

    "Her nefis bedeninin ölümünü tadacaktır" demek olur. Bu da nefsin, bedenden başka olduğunu ve bedenin ölümüyle onun ölmeyeceğini anlatır.

    Şu halde ölüm zorunluluğu cismânî hayata mahsus olup, mücerred (soyut) ruhların yok olmadığını söylerler. Ve ahiret meselesini bu şekilde ruhun ebedî oluşuna dayanan ruhanî (ruhlara ait) bir hayat tasavvur etmişlerdir.




    Her insan ölümü tadıcıdır
    Ey Muhammed! Senden önce de hiçbir insanı ölümsüz kılmadık, sen ölürsün de onlar baki kalır mı? Senin ölmenle rahata kavuşacaklarını mı sanıyorlar? (ENBİYA/34)

    Allah, sizi yarattı, sonra da sizi öldürecektir. İçinizden kimi de, biraz bilgiden sonra eşyayı önceki bildiği gibi bilmesin diye, ömrün en kötü çağına kadar yaşatılır. Şüphesiz ki Allah çok bilgili ve büyük kudret sahibidir. (NAHL/70)

    Sonra siz bunun ardından, muhakkak ki öleceksiniz. (MÜ'MİNUN/15)

    Her nefis ölümü tadacaktır. Sizi bir imtihan olarak kötülük ve iyilikle deneyeceğiz. Hepiniz de sonunda bize döndürüleceksiniz. (ENBİYA/35)

    Sen elbette öleceksin, onlar da elbette öleceklerdir. (ZÜMER/30)

    -
    Yaşatan ve öldüren Allah'tır

    Öldüren de dirilten de O'dur. (NECM/44)

    Hiç şüphesiz, göklerin ve yerin mülkü Allah'ındır. O, diriltir de, öldürür de. Size O'ndan başka ne bir dost vardır, ne de bir yardımcı. (TEVBE/116)

    Ondan başka hiçbir ilâh yoktur. O hem yaşatır, hem öldürür. O sizin de Rabbiniz, sizden önceki babalarınızın da Rabbidir. (DUHAN/8)

    Aranızda ölümü takdir eden biziz ve bizim önümüze geçilmez. (VAKİ'A/60)
    -



  4. 07.Ocak.2011, 19:50
    2
    Feseyekfikehumullah



    "Her canlı ölümü tadacaktır. Ancak kıyamet günü yaptıklarınızın karşılığı size tastamam verilecektir. Kim cehennemden uzaklaştırılıp cennete sokulursa gerçekten kurtuluşa ermiştir. Dünya hayatı, aldatıcı metadan başka bir şey değildir". Al-i İmran 185

    Zahmet edip ayetin devamını okusaydı

    Ankebut Suresi, Ayet 57- Her can ölümü tadacaktır. Sonunda bize döndürüleceksiniz.

    Her nefis (canlı) ölümü tadacaktır. (Yani herkes ölecektir) Nefs, zat ve ruh mânâlarına geldiği için, bundan bazı kimseler ruhun ebedî olduğu mânâsını anlamışlardır. Çünkü tatmak, bir hayat eseridir. Ve zevk anında tadıcının bakî (ebedî) olduğunu anlatır, yoksa zevk tasavvur olunamaz. O halde mânâ:

    "Her nefis bedeninin ölümünü tadacaktır" demek olur. Bu da nefsin, bedenden başka olduğunu ve bedenin ölümüyle onun ölmeyeceğini anlatır.

    Şu halde ölüm zorunluluğu cismânî hayata mahsus olup, mücerred (soyut) ruhların yok olmadığını söylerler. Ve ahiret meselesini bu şekilde ruhun ebedî oluşuna dayanan ruhanî (ruhlara ait) bir hayat tasavvur etmişlerdir.




    Her insan ölümü tadıcıdır
    Ey Muhammed! Senden önce de hiçbir insanı ölümsüz kılmadık, sen ölürsün de onlar baki kalır mı? Senin ölmenle rahata kavuşacaklarını mı sanıyorlar? (ENBİYA/34)

    Allah, sizi yarattı, sonra da sizi öldürecektir. İçinizden kimi de, biraz bilgiden sonra eşyayı önceki bildiği gibi bilmesin diye, ömrün en kötü çağına kadar yaşatılır. Şüphesiz ki Allah çok bilgili ve büyük kudret sahibidir. (NAHL/70)

    Sonra siz bunun ardından, muhakkak ki öleceksiniz. (MÜ'MİNUN/15)

    Her nefis ölümü tadacaktır. Sizi bir imtihan olarak kötülük ve iyilikle deneyeceğiz. Hepiniz de sonunda bize döndürüleceksiniz. (ENBİYA/35)

    Sen elbette öleceksin, onlar da elbette öleceklerdir. (ZÜMER/30)

    -
    Yaşatan ve öldüren Allah'tır

    Öldüren de dirilten de O'dur. (NECM/44)

    Hiç şüphesiz, göklerin ve yerin mülkü Allah'ındır. O, diriltir de, öldürür de. Size O'ndan başka ne bir dost vardır, ne de bir yardımcı. (TEVBE/116)

    Ondan başka hiçbir ilâh yoktur. O hem yaşatır, hem öldürür. O sizin de Rabbiniz, sizden önceki babalarınızın da Rabbidir. (DUHAN/8)

    Aranızda ölümü takdir eden biziz ve bizim önümüze geçilmez. (VAKİ'A/60)
    -



  5. 07.Ocak.2011, 19:51
    3
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Yanıt: Her canlı ölümü tadacak mı? O zaman Allah canlı değil mi?

    Vücud:
    Vücut, varlık, var olma mânâsına gelir. Diğer selbî sıfatların tümü birlikte düşünüldüğünde, vücut sıfatı daha iyi anlaşılır. Yani, Allah’ın varlığı kadîmdir, evveli yoktur; bâkîdir, âhiri yoktur. O’nun mukaddes varlığı hiçbir mahlukunun varlığına benzemez, hepsine muhaliftir.

    Yine O’nun varlığı vaciptir, başkasının var etmesiyle var olmadığı gibi, devamı da başkasının yardımıyla değildir.



    Kıdem – Beka:

    Allah’ın var etmesiyle var olan eşya, evvellerinin olması cihetiyle ‘kıdem’ sıfatını gösterirler. Keza, her nefsin ölümü tatması, yani her varlığın bir sonunun olması cihetiyle de ‘beka’ sıfatını ilan ederler.


  6. 07.Ocak.2011, 19:51
    3
    Silent and lonely rains
    Vücud:
    Vücut, varlık, var olma mânâsına gelir. Diğer selbî sıfatların tümü birlikte düşünüldüğünde, vücut sıfatı daha iyi anlaşılır. Yani, Allah’ın varlığı kadîmdir, evveli yoktur; bâkîdir, âhiri yoktur. O’nun mukaddes varlığı hiçbir mahlukunun varlığına benzemez, hepsine muhaliftir.

    Yine O’nun varlığı vaciptir, başkasının var etmesiyle var olmadığı gibi, devamı da başkasının yardımıyla değildir.



    Kıdem – Beka:

    Allah’ın var etmesiyle var olan eşya, evvellerinin olması cihetiyle ‘kıdem’ sıfatını gösterirler. Keza, her nefsin ölümü tatması, yani her varlığın bir sonunun olması cihetiyle de ‘beka’ sıfatını ilan ederler.


  7. 07.Ocak.2011, 20:01
    4
    ÇEKİRDEK
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Ocak.2011
    Üye No: 82952
    Mesaj Sayısı: 10
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Yanıt: Her canlı ölümü tadacak mı? O zaman Allah canlı değil mi?

    Arkadaşım, mesela nasıl ki bir nehirde akan sular güneşin ışığıyla parlamaları ve sönmeleri ve arkasından gelenlerinde daimi olarak parlamaları ve sönmeleri işaret eder ki, o parlamalar suyun kendisinden değil, gökteki güneşten geliyor. Öyle de, yeryüzünde devamlı olarak hayat verilmesi ve o hayatın alınması bize gösteriyor ki yeryüzüne daimi olarak hayat veren ve öldüren bir zat var.

    Ayrıca, mesela gündüz ortasında parlak şeffaf şeyler ve kabarcıklar ve deniz güneşin ışığıyla parlıyor. Sen desen ki, "bütün parlayan bu şeyler güneş gidince sönecek, çünkü, bu parlamalar kendinden değil, güneşten geliyor"..diğer bir kimse sana dese:"madem bütün bu parlayan şeyler sönecek, güneş de parlıyor öyle ise güneş de sönecek" dese..elbette ahmaklığını ve cahilliğini ilan etmiş olur. Çünkü, buradaki maksat, "güneşin ziyası ile parlayan şeyler sönecektir". Güneşin parlaması ise, kendindendir. Parlaması başka bir güneşe bağlı değil.

    Aynen öyle de, hayat cenab-ı Hakkın subuti bir sıfatıdır. Yani, hayat cenab-ı hak için zatidir. Ezeli ve ebedidir. Diğer canlıları ise, Allahın hayat vermesi ile hayata gelip, hayatlarını devam ettiriyorlar. Bu ayetten maksat elbette "Allah bütün hayat verdiği canlılara ölümü tattıracaktır" dır.

    saygı ve sevgilerimle..


  8. 07.Ocak.2011, 20:01
    4
    ÇEKİRDEK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Arkadaşım, mesela nasıl ki bir nehirde akan sular güneşin ışığıyla parlamaları ve sönmeleri ve arkasından gelenlerinde daimi olarak parlamaları ve sönmeleri işaret eder ki, o parlamalar suyun kendisinden değil, gökteki güneşten geliyor. Öyle de, yeryüzünde devamlı olarak hayat verilmesi ve o hayatın alınması bize gösteriyor ki yeryüzüne daimi olarak hayat veren ve öldüren bir zat var.

    Ayrıca, mesela gündüz ortasında parlak şeffaf şeyler ve kabarcıklar ve deniz güneşin ışığıyla parlıyor. Sen desen ki, "bütün parlayan bu şeyler güneş gidince sönecek, çünkü, bu parlamalar kendinden değil, güneşten geliyor"..diğer bir kimse sana dese:"madem bütün bu parlayan şeyler sönecek, güneş de parlıyor öyle ise güneş de sönecek" dese..elbette ahmaklığını ve cahilliğini ilan etmiş olur. Çünkü, buradaki maksat, "güneşin ziyası ile parlayan şeyler sönecektir". Güneşin parlaması ise, kendindendir. Parlaması başka bir güneşe bağlı değil.

    Aynen öyle de, hayat cenab-ı Hakkın subuti bir sıfatıdır. Yani, hayat cenab-ı hak için zatidir. Ezeli ve ebedidir. Diğer canlıları ise, Allahın hayat vermesi ile hayata gelip, hayatlarını devam ettiriyorlar. Bu ayetten maksat elbette "Allah bütün hayat verdiği canlılara ölümü tattıracaktır" dır.

    saygı ve sevgilerimle..





+ Yorum Gönder