Konusunu Oylayın.: Baş örtmeyle ilgili ayet ve hadisler

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Baş örtmeyle ilgili ayet ve hadisler
  1. 01.Ocak.2011, 23:58
    1
    Misafir

    Baş örtmeyle ilgili ayet ve hadisler






    Baş örtmeyle ilgili ayet ve hadisler Mumsema Baş örtmeyle ilgili ayetler ve hadislerin,farklı sitelerde farklı yorumlanmş olduğuna rastladım.En doğru bir şekilde ayet ve hadisleri(başörtüsü ile ilgili) hangi sitelerde bulabilirim.Birde bu konu ile ilgili ayet ve hadisleri bana mail atarsanız memnun olurum.


  2. 01.Ocak.2011, 23:58
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Baş örtmeyle ilgili ayetler ve hadislerin,farklı sitelerde farklı yorumlanmş olduğuna rastladım.En doğru bir şekilde ayet ve hadisleri(başörtüsü ile ilgili) hangi sitelerde bulabilirim.Birde bu konu ile ilgili ayet ve hadisleri bana mail atarsanız memnun olurum.


    Benzer Konular

    - İntiharla ilgili ayet ve hadisler

    - Irk ile ilgili ayet ve hadisler

    - Sadaka ile ilgili ayet ve hadisler

    - Kaza ve kaderle ilgili toplumda yaygın olan anlayışların sebebleri ve doğru kader anlayışı ile ilgil

    - Hac ile ilgili Ayet Ve Hadisler

  3. 02.Ocak.2011, 00:13
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Yanıt: baş örtmeyle ilgili ayet ve hadisler




    Kur'an'da tesettür konusu ve bir emir olarak tesettür temel olarak Ahzab ve Nur surelerinde konu edilir. Bunun dışında tesettürün mahiyetine dair çeşitli ayetler de bulunur; örneğin kimin yanında tesettür edileceğine dair.

    Nur Sûresi 31. ayette konuyla ilgili olarak şöyle denmektedir:
    "Mü'min kadınlara da söyle, gözlerini sakınsınlar, ırzlarını korusunlar: görünmesi zaruri olanların dışında zinetlerini açmasınlar ve başörtülerini yakalarının üzerine vursunlar; zinetlerini, kocalarından veya babalarından yahut kayın babalarından yahut oğullarından yahut üvey oğullarından yahut kardeşlerinden yahut kardeş oğullarından yahut kız kardeş oğullarından yahut kendi kadınlarından yahut sahibi bulundukları cariyelerden veya uyuntu (şehvetten yoksun) erkek hizmetçilerden veya henüz kadınların şehvet uyarıcı taraflarından habersiz çocuklardan başkasına göstermesinler; gizledikleri zinetleri bilinsin diye ayaklarını da vurmasınlar. Ey mü'minler, hepiniz Allah'a tevbe edin ki, mutluluğu bulabilesiniz."

    Ey Nebî (Peygamber)! Zevcelerine, kızlarına ve mü'minlerin kadınlarına (mü'min kadınlara) söyle, cilbablarına sarınsınlar (örtünsünler). Bu, onların (cariye olmadıklarının, hür ve iffetli kadın olduklarının) bilinmesi ve onlara eziyet edilmemesi için daha uygundur. Ve Allah, Gafûr'dur (mağfiret eden), Rahîm'dir (Rahîm esmasıyla tecelli eden). (Ahzap-59)

    Altı temelhadis kitabının bir araya toplanmış hali olan Kütüb-i sitte'de farklı başlıklarda örtünmeyle ilgili hadislere yer verilmiştir. Ayşe bint Ebu Bekir'den rivayet edilen bir hadis şu şekildedir;
    "Resûlüllah bileklerinin dört parmak yukarısını işaret ederek:“Allah’a ve ahiret gününe inanan bir kadına ergenlik çağına varınca yüzü ve şuraya kadar elleri dışında herhangi bir yerini açması helal değildir."
    Yine Ayşe bint Ebu Bekir'den rivayet edilen bir hadise göre, Ebu Bekir'in kızı Esma ince bir elbise ile peygamberin huzuruna girmişti. Peygamber yüzünü başka yöne çevirdi ve, yüzünü ve avuçlarını göstererek şöyle dedi;
    "Ey Esma! Şüphesiz kadın erginlik çagına ulaşınca, onun şurası ve burası dışında kalan yerlerinin görünmesi uygun
    değildir."
    İlahiyatçılar, belirtilen bölgelerden başka ayakların da örtülmeyebileceğini ifade etmişlerdir.

    Kaynaklar:
    Nur-31
    Ahzap-59
    Sahih-i Buhari, Buhari, 8. Bâb
    Sünen-i Ebu Davud, Libas
    sf. 476. Kutub, Seyyid.
    İşleri Yüksek Kurulu Kararı Sayı: B.02.1. DİB.0.10/212


  4. 02.Ocak.2011, 00:13
    2
    Silent and lonely rains



    Kur'an'da tesettür konusu ve bir emir olarak tesettür temel olarak Ahzab ve Nur surelerinde konu edilir. Bunun dışında tesettürün mahiyetine dair çeşitli ayetler de bulunur; örneğin kimin yanında tesettür edileceğine dair.

    Nur Sûresi 31. ayette konuyla ilgili olarak şöyle denmektedir:
    "Mü'min kadınlara da söyle, gözlerini sakınsınlar, ırzlarını korusunlar: görünmesi zaruri olanların dışında zinetlerini açmasınlar ve başörtülerini yakalarının üzerine vursunlar; zinetlerini, kocalarından veya babalarından yahut kayın babalarından yahut oğullarından yahut üvey oğullarından yahut kardeşlerinden yahut kardeş oğullarından yahut kız kardeş oğullarından yahut kendi kadınlarından yahut sahibi bulundukları cariyelerden veya uyuntu (şehvetten yoksun) erkek hizmetçilerden veya henüz kadınların şehvet uyarıcı taraflarından habersiz çocuklardan başkasına göstermesinler; gizledikleri zinetleri bilinsin diye ayaklarını da vurmasınlar. Ey mü'minler, hepiniz Allah'a tevbe edin ki, mutluluğu bulabilesiniz."

    Ey Nebî (Peygamber)! Zevcelerine, kızlarına ve mü'minlerin kadınlarına (mü'min kadınlara) söyle, cilbablarına sarınsınlar (örtünsünler). Bu, onların (cariye olmadıklarının, hür ve iffetli kadın olduklarının) bilinmesi ve onlara eziyet edilmemesi için daha uygundur. Ve Allah, Gafûr'dur (mağfiret eden), Rahîm'dir (Rahîm esmasıyla tecelli eden). (Ahzap-59)

    Altı temelhadis kitabının bir araya toplanmış hali olan Kütüb-i sitte'de farklı başlıklarda örtünmeyle ilgili hadislere yer verilmiştir. Ayşe bint Ebu Bekir'den rivayet edilen bir hadis şu şekildedir;
    "Resûlüllah bileklerinin dört parmak yukarısını işaret ederek:“Allah’a ve ahiret gününe inanan bir kadına ergenlik çağına varınca yüzü ve şuraya kadar elleri dışında herhangi bir yerini açması helal değildir."
    Yine Ayşe bint Ebu Bekir'den rivayet edilen bir hadise göre, Ebu Bekir'in kızı Esma ince bir elbise ile peygamberin huzuruna girmişti. Peygamber yüzünü başka yöne çevirdi ve, yüzünü ve avuçlarını göstererek şöyle dedi;
    "Ey Esma! Şüphesiz kadın erginlik çagına ulaşınca, onun şurası ve burası dışında kalan yerlerinin görünmesi uygun
    değildir."
    İlahiyatçılar, belirtilen bölgelerden başka ayakların da örtülmeyebileceğini ifade etmişlerdir.

    Kaynaklar:
    Nur-31
    Ahzap-59
    Sahih-i Buhari, Buhari, 8. Bâb
    Sünen-i Ebu Davud, Libas
    sf. 476. Kutub, Seyyid.
    İşleri Yüksek Kurulu Kararı Sayı: B.02.1. DİB.0.10/212





+ Yorum Gönder