Konusunu Oylayın.: Hadisi şerif ve ayeti kerimelerle namazın insana kazandırdıkları

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 5 kişi
Hadisi şerif ve ayeti kerimelerle namazın insana kazandırdıkları
  1. 17.Aralık.2010, 22:23
    1
    Misafir

    Hadisi şerif ve ayeti kerimelerle namazın insana kazandırdıkları






    Hadisi şerif ve ayeti kerimelerle namazın insana kazandırdıkları Mumsema din kulturu ve ahlak bilgisi dersi 2.unite namaz unitesi ile ilgili performans gorevi hadisi serif ve ayeti kerimelerle namazin insana kazandirdiklari konulu performans gorevi ile ilgili yazilar


  2. 17.Aralık.2010, 22:23
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 25.Temmuz.2013, 00:43
    2
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,810
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: hadisi serif ve ayeti kerielerle namazin insana kazandirdiklari




    1) "Ben, evet Ben Allah'ım. Benden başka ilâh yoktur. O halde Bana ibâdet et ve Beni anmak (zikretmek) için
    dosdoğru
    namaz kıl."

    (Tâ-Hâ: 14)

    2) "O haram ayları çıkınca artık o müşrikleri nerede bulursanız öldürün, onları yakalayın, onları alıkoyun, onların bütün geçit yerlerini tutun. Eğer tevbe edip namaz kılar ve zekat verirlerse, yollarını serbest bırakın. Gerçekten Allah, mağfiret ve rahmet edicidir."
    (Tevbe: 5)

    3) "Eğer tevbe eder, namaz kılar, zekat verirlerse artık dinde kardeşlerinizdir. Biz bilen bir kavme ayetleri böyle uzun uzadıya açıklarız."
    (Tevbe: 11)

    4) "O'na dönenler olun. O'ndan korkun. Namazı da dosdoğru kılın ve müşriklerden olmayın."
    (Rûm: 31)

    5) "Onların ardından öyle bir nesil geldi ki, bunlar namazı terk ettiler ve nefislerinin arzularına uydular. Bu yüzden ileride azgınlıklarının cezasını çekecekler. ("Ğayy" ile karşılaşacaklardır.)"
    (Meryem: 59)

    İbn Abbâs ve İbn Mes'ûd'a göre buradaki "Ğayy"; cehennemde bir vadinin adıdır.
    (Bkz. Kurtubi Tefsiri, Medârik Tefsiri)

    6) "(Mücrimlere sorarlar): 'Sizi Sekar (cehenem azabın)a sürükleyen nedir?' 'Biz namaz kılanlardan değildik.' derler."
    (Müddessir: 42, 43)

    7) "Namaz kılıp da namazlarında gâfil olan(münafık)lara veyl vardır."
    (Mâûn: 4-5)

    "Veyl"in cehennemde bir vadi ismi olduğu rivâyet edilmiştir.

    8) "Mü'minler gerçekten kurtuluşa ermişlerdir.
    Onlar ki, namazlarında huşû içindedirler.
    Onlar namazlarını gereğince muhafaza ederler."
    (Mü'minûn: 1, 2, 9)

    Hadisler:

    1) كان أصحاب محمدٍ صلي الله عليه و سلم لا يرون شيئًا من الأعمال تركه كفر غير الصلاة
    Şakîk b. Abdullah:

    "Rasûlullah'ın ashâbı, namazdan başka hiçbir amelin terkini küfür bilmezlerdi (görmezlerdi)."
    (Tirmizî, Kitâbu'l İmân)

    2) ليس بين العبد وبين الكفر إلا ترك الصلاة

    "Kul ile küfür arasında ancak namazı terk etmek vardır."
    (Nesâî)

    3) بين الكفر والإيمان ترك الصلاة

    "Küfür ile iman arasında namazın terki vardır."
    (Tirmizî)


    4) من ترك الصلاة متعمداً فقد برئت منه ذمة الله ورسوله

    "Taammüden (kasıtlı, bilerek, mazeretsiz) namazı terk eden kişiden, Allah ve Rasûlünun zimmeti (himayesi, koruması) uzaktır."
    (Müsned-i Ahmed)

    5) ان بين الرجل و بين الشرك و الكفر ترك الصلاة

    "Muhakkak ki, kişi ile şirk ve küfür arasında namazı terk etmek vardır."
    (Müslim, Kitâbu'l İmân)


    6) العهد الذى بيننا وبينهم الصلاة ، فمن تركها فقد كفر

    "Onlarla (kafirlerle/münafıklarla) bizim aramızdaki ahit (fark), namazdır. Her kim onu terk ederse, kâfir olur."
    (Tirmizî, Kitâbu'l İmân; İbn Mâce, Nesâî, Müsned-i Ahmed, İbn Hibbân)


    7) إنّ العهد الذى بيننا و بينهم الصلاة ، فمن تركها فقد كفر

    "Muhakkak ki, onlarla (kafirlerle/münafıklarla) bizim aramızdaki ahit (fark), namazdır. Her kim onu terk ederse, küfretmiş olur."
    (Nesâî)

    Bu konuda namazı kılmayan müslümanları tehdit edici olarak sayısız Hadisler vardır:

    "Namaz, mü'minin mi'racıdır,
    Dinden yok olacak en son şey, namazdır.
    Namaz, dinin direğidir; kim namazı terk ederse dinini yıkmış olur,
    Her kim kasıtlı olarak namazı terk ederse kâfir olur vb...)

    Not:
    Allah'ın kullarının imandan sonra üzerinde titizlikle tefekkür edip önem vermeleri gereken şey hiç şüphesiz ki, namazdır.
    Namaz, insanlık tarihiyle aynı yaştadır. Namazın emredilmediği ne bir peygamber ve ne de bir toplum olmuştur, tarih boyunca..

    Peygamberimiz namaz için "gözümün nuru" ifadesini kullanmıştır ve sıkıntılı anlarında Efendimiz namaz kılarak rahata ve huzura ererdi.
    Namaz, kulun Rabbiyle mânen buluşmasıdır; namazsızlar ahirette Rabbleriyle buluşmaktan ve görüşmekten mahrum olacaklar ve cehennemi boylayacaklardır.
    Mahkeme-i Kübrâ'da, mü'min bir kulun ilk hesaba çekileceği ameli, namazdır.

    إنَّ أوَّلَ مَا يُحَاسَبُ النَّاسُ بِهِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ مِنْ أعْمَالِهِم الصَّلاَةُ

    "İnsanların kıyamet gününde hesaba çekilecekleri amellerin ilki, namazdır."


  4. 25.Temmuz.2013, 00:43
    2
    Editör



    1) "Ben, evet Ben Allah'ım. Benden başka ilâh yoktur. O halde Bana ibâdet et ve Beni anmak (zikretmek) için
    dosdoğru
    namaz kıl."

    (Tâ-Hâ: 14)

    2) "O haram ayları çıkınca artık o müşrikleri nerede bulursanız öldürün, onları yakalayın, onları alıkoyun, onların bütün geçit yerlerini tutun. Eğer tevbe edip namaz kılar ve zekat verirlerse, yollarını serbest bırakın. Gerçekten Allah, mağfiret ve rahmet edicidir."
    (Tevbe: 5)

    3) "Eğer tevbe eder, namaz kılar, zekat verirlerse artık dinde kardeşlerinizdir. Biz bilen bir kavme ayetleri böyle uzun uzadıya açıklarız."
    (Tevbe: 11)

    4) "O'na dönenler olun. O'ndan korkun. Namazı da dosdoğru kılın ve müşriklerden olmayın."
    (Rûm: 31)

    5) "Onların ardından öyle bir nesil geldi ki, bunlar namazı terk ettiler ve nefislerinin arzularına uydular. Bu yüzden ileride azgınlıklarının cezasını çekecekler. ("Ğayy" ile karşılaşacaklardır.)"
    (Meryem: 59)

    İbn Abbâs ve İbn Mes'ûd'a göre buradaki "Ğayy"; cehennemde bir vadinin adıdır.
    (Bkz. Kurtubi Tefsiri, Medârik Tefsiri)

    6) "(Mücrimlere sorarlar): 'Sizi Sekar (cehenem azabın)a sürükleyen nedir?' 'Biz namaz kılanlardan değildik.' derler."
    (Müddessir: 42, 43)

    7) "Namaz kılıp da namazlarında gâfil olan(münafık)lara veyl vardır."
    (Mâûn: 4-5)

    "Veyl"in cehennemde bir vadi ismi olduğu rivâyet edilmiştir.

    8) "Mü'minler gerçekten kurtuluşa ermişlerdir.
    Onlar ki, namazlarında huşû içindedirler.
    Onlar namazlarını gereğince muhafaza ederler."
    (Mü'minûn: 1, 2, 9)

    Hadisler:

    1) كان أصحاب محمدٍ صلي الله عليه و سلم لا يرون شيئًا من الأعمال تركه كفر غير الصلاة
    Şakîk b. Abdullah:

    "Rasûlullah'ın ashâbı, namazdan başka hiçbir amelin terkini küfür bilmezlerdi (görmezlerdi)."
    (Tirmizî, Kitâbu'l İmân)

    2) ليس بين العبد وبين الكفر إلا ترك الصلاة

    "Kul ile küfür arasında ancak namazı terk etmek vardır."
    (Nesâî)

    3) بين الكفر والإيمان ترك الصلاة

    "Küfür ile iman arasında namazın terki vardır."
    (Tirmizî)


    4) من ترك الصلاة متعمداً فقد برئت منه ذمة الله ورسوله

    "Taammüden (kasıtlı, bilerek, mazeretsiz) namazı terk eden kişiden, Allah ve Rasûlünun zimmeti (himayesi, koruması) uzaktır."
    (Müsned-i Ahmed)

    5) ان بين الرجل و بين الشرك و الكفر ترك الصلاة

    "Muhakkak ki, kişi ile şirk ve küfür arasında namazı terk etmek vardır."
    (Müslim, Kitâbu'l İmân)


    6) العهد الذى بيننا وبينهم الصلاة ، فمن تركها فقد كفر

    "Onlarla (kafirlerle/münafıklarla) bizim aramızdaki ahit (fark), namazdır. Her kim onu terk ederse, kâfir olur."
    (Tirmizî, Kitâbu'l İmân; İbn Mâce, Nesâî, Müsned-i Ahmed, İbn Hibbân)


    7) إنّ العهد الذى بيننا و بينهم الصلاة ، فمن تركها فقد كفر

    "Muhakkak ki, onlarla (kafirlerle/münafıklarla) bizim aramızdaki ahit (fark), namazdır. Her kim onu terk ederse, küfretmiş olur."
    (Nesâî)

    Bu konuda namazı kılmayan müslümanları tehdit edici olarak sayısız Hadisler vardır:

    "Namaz, mü'minin mi'racıdır,
    Dinden yok olacak en son şey, namazdır.
    Namaz, dinin direğidir; kim namazı terk ederse dinini yıkmış olur,
    Her kim kasıtlı olarak namazı terk ederse kâfir olur vb...)

    Not:
    Allah'ın kullarının imandan sonra üzerinde titizlikle tefekkür edip önem vermeleri gereken şey hiç şüphesiz ki, namazdır.
    Namaz, insanlık tarihiyle aynı yaştadır. Namazın emredilmediği ne bir peygamber ve ne de bir toplum olmuştur, tarih boyunca..

    Peygamberimiz namaz için "gözümün nuru" ifadesini kullanmıştır ve sıkıntılı anlarında Efendimiz namaz kılarak rahata ve huzura ererdi.
    Namaz, kulun Rabbiyle mânen buluşmasıdır; namazsızlar ahirette Rabbleriyle buluşmaktan ve görüşmekten mahrum olacaklar ve cehennemi boylayacaklardır.
    Mahkeme-i Kübrâ'da, mü'min bir kulun ilk hesaba çekileceği ameli, namazdır.

    إنَّ أوَّلَ مَا يُحَاسَبُ النَّاسُ بِهِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ مِنْ أعْمَالِهِم الصَّلاَةُ

    "İnsanların kıyamet gününde hesaba çekilecekleri amellerin ilki, namazdır."





+ Yorum Gönder