Konusunu Oylayın.: Tasavvuf ve dünya oluşu arasındaki ilişki

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Tasavvuf ve dünya oluşu arasındaki ilişki
  1. 06.Aralık.2010, 13:12
    1
    Misafir

    Tasavvuf ve dünya oluşu arasındaki ilişki






    Tasavvuf ve dünya oluşu arasındaki ilişki Mumsema tasavvyf felsefesine göre dünyanın oluşu nasıldır


  2. 06.Aralık.2010, 13:12
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 23.Aralık.2010, 18:31
    2
    Galus
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 13
    Mesaj Sayısı: 4,820
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Yanıt: tasavvuf ve dünya oluşu arasındaki ilişki




    Osmanlı Mütefekiri İbrahim Hakkı hazretleri

    dünyâya bağlanmanın kötülüğünü bir sohbetinde şöyle anlattı:




    Dünyâ zıll-i zâildir. Ona güvenen nâdimdir.

    O seninle kalsa da, sen onunla kalamazsın.

    Dünyâdan çıkmadan önce, kalbinden dünyâ sevgisini çıkar.

    Dünyâ lezzetlerine aldanmayan Cennet nîmetlerine kavuşur. İki âlemde azîz ve muhterem olur.

    Dünyâ haraptır. Şerbetleri seraptır. Nîmetleri zehirli, safâları kederlidir.

    Bedenleri yıpratır. Emelleri arttırır.

    Kendini kovalayandan kaçar. Kaçanı kovalar.

    Dünyâ bala, içine düşenler de sineğe benzer.

    Nîmetleri geçici, hâlleri değişicidir.

    Dünyâya ve buna düşkün olanlara inanılmaz. Çünkü, bunlarda vefâ ve sefâ bulunmaz.

    Fânî olanı ver ki, bâkî olanı alasın.

    Kendini bilen kişinin bu dünyâya düşkün olmasına şaşılır.


    Şakîler dünyâya sarılır. Saîdler bâkî olana sarılır.

    Bedeninle dünyâda ol, kalbinle âhireti bul!

    Nefsin arzularını terk eden pâk olur, âfetlerden selâmet bulur.

    Allahü teâlânın râzı olmadığını terk edene, ALlahü teâlâ ondan iyisini ihsân eder.

    Dünyâyı anlayan, onun sıkıntılarından üzülmez.

    Dünyâyı anlayan, ondan sakınır. Ondan sakınan, nefsini tanır. Nefsini tanıyan, Rabbini bulur.

    Mevlâsına hizmet edene, dünyâ hizmetçi olur.

    Dünyâ insanın gölgesine benzer. Kovalarsan kaçar. Kaçarsan, seni kovalar.




    Dünyâ, âşıklarına mihnet yeridir.

    Lezzetlerine aldanmayanlara, nîmet yeridir.

    İbâdet edenlere kazanç yeridir.

    İbret alanlara hikmet yeridir.

    Onu tanıyanlara selâmet yeridir.

    Ana rahmine nisbetle, Cennet gibidir.

    Âhirete nisbetle çöplük gibidir.


  4. 23.Aralık.2010, 18:31
    2
    Özel Üye



    Osmanlı Mütefekiri İbrahim Hakkı hazretleri

    dünyâya bağlanmanın kötülüğünü bir sohbetinde şöyle anlattı:




    Dünyâ zıll-i zâildir. Ona güvenen nâdimdir.

    O seninle kalsa da, sen onunla kalamazsın.

    Dünyâdan çıkmadan önce, kalbinden dünyâ sevgisini çıkar.

    Dünyâ lezzetlerine aldanmayan Cennet nîmetlerine kavuşur. İki âlemde azîz ve muhterem olur.

    Dünyâ haraptır. Şerbetleri seraptır. Nîmetleri zehirli, safâları kederlidir.

    Bedenleri yıpratır. Emelleri arttırır.

    Kendini kovalayandan kaçar. Kaçanı kovalar.

    Dünyâ bala, içine düşenler de sineğe benzer.

    Nîmetleri geçici, hâlleri değişicidir.

    Dünyâya ve buna düşkün olanlara inanılmaz. Çünkü, bunlarda vefâ ve sefâ bulunmaz.

    Fânî olanı ver ki, bâkî olanı alasın.

    Kendini bilen kişinin bu dünyâya düşkün olmasına şaşılır.


    Şakîler dünyâya sarılır. Saîdler bâkî olana sarılır.

    Bedeninle dünyâda ol, kalbinle âhireti bul!

    Nefsin arzularını terk eden pâk olur, âfetlerden selâmet bulur.

    Allahü teâlânın râzı olmadığını terk edene, ALlahü teâlâ ondan iyisini ihsân eder.

    Dünyâyı anlayan, onun sıkıntılarından üzülmez.

    Dünyâyı anlayan, ondan sakınır. Ondan sakınan, nefsini tanır. Nefsini tanıyan, Rabbini bulur.

    Mevlâsına hizmet edene, dünyâ hizmetçi olur.

    Dünyâ insanın gölgesine benzer. Kovalarsan kaçar. Kaçarsan, seni kovalar.




    Dünyâ, âşıklarına mihnet yeridir.

    Lezzetlerine aldanmayanlara, nîmet yeridir.

    İbâdet edenlere kazanç yeridir.

    İbret alanlara hikmet yeridir.

    Onu tanıyanlara selâmet yeridir.

    Ana rahmine nisbetle, Cennet gibidir.

    Âhirete nisbetle çöplük gibidir.





+ Yorum Gönder