Konusunu Oylayın.: Cenazenin arkasından kaç gün mevüt okunur

5 üzerinden 3.67 | Toplam : 3 kişi
Cenazenin arkasından kaç gün mevüt okunur
  1. 04.Aralık.2010, 11:57
    1
    Misafir

    Cenazenin arkasından kaç gün mevüt okunur






    Cenazenin arkasından kaç gün mevüt okunur Mumsema bunlar doğrumudur dğilse doğrusu nedir


  2. 04.Aralık.2010, 11:57
    1
    isa kurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    isa kurt
    Misafir
  3. 04.Aralık.2010, 13:20
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Yanıt: cenazenin arkasından kaç gün mevüt okunur




    Müslümanlar evlenme, cenaze, sünnet münasebeti ve çeşitli vesilelerle mübarek gece veya günlerde mevlüd okutup, ziyafetler veriyorlar. Pek çok İslam ülkesinde adet haline gelmiştir. Yapmayan da kınanır olmuştur.

    Mevlüd fıkhen vacip ve sünnet olmayıp güzel bir adet-i İslamiyedir. Pek çok hayırlı amelleri vesilelik, vasıtalık ciheti ile de makbuldür.

    Bu adet peygamberimiz (SAV)’in vefatından sonra, “Sahavi” nin nakline göre hicri üçüncü asırda icat edilmiştir. Hangi tarihte icat edildiği malum değildir.

    İbn-i Kayyumu’l-Cevzi ve Celalettin-i Suyuti’ye göre hicri yedinci asırda Erbil meliki el- Muzaffer Ebu Said tarafından icad edilmiştir. Celaleddin-i Suyuti, “Mevlid caiz değildir” görüşüne katılmamaktadır. İbn-i Hacer’il-Askalani gibi büyük müçtehitlerin sözlerine de dayanarak mevlid okutmak çok güzel bir İslam adetidir diye fetva vermiştir.

    İbn-i Hacer’il-Askalani şöyle der: “Mevlid Hicretten üç asır sonra icad edilmiş güzel bir adettir. Çok iyi yönleri vardır. Dolayısıyla bid’at-ı hasededir. Güzel bir adet-i İslamiyedir” der. Sonra da şöyle devam eder: “Mevlidin meşruiyetine dair iyi bir delil buldum. Buhari ve Müslim’de sabit olmuştur ki, peygamberimiz (SAV) Medine’ye hicret ettikleri zaman Yahudilerin aşure günü oruç tuttuklarını görüyor. Sebebini sorunca: “Bu gün Allah’ın Musa (ASM)’ı firavunun zulmünden kurtarıp, firavunu denizde boğduğu gündür. Biz de Allah’a şükrederek bu günü oruç tutuyoruz” dediler. Bunun üzerine peygamberimiz (SAV): “Biz Musa (ASM)’a sizden daha yakınız” buyurarak orucu emretti.” Bundan anlaşılıyor ki, böyle bir günde Allah’a şükretmek tam yerindedir. Hz. Musa (AS) ‘a gösterilen saygı ve anma günü peygamberimiz (SAV) den esirgenmemelidir. Böylece Peygamberimiz (SAV)’in doğum gününde şükran ifadesi olarak okutulur.

    Sair günlerde, düğünlerde ve diğer zamanlarda okutulması da vesilelik yönüyle iyidir. Çünkü mevlid Allah’ı zikretmeye, Peygamberimiz (SAV)’e salavata, Kur’an okumaya, Müslümanların birbirini ziyaret etmelerine ve yemek yedirmek, fukaraya ikram gibi hayırlara vesiledir. İyiye, güzele, hayra vasıta olan şey iyidir, güzeldir. Şerre vasıta olan şeyin şer olduğu gibi...

    Zamanımızı mürşid-i kamili, büyük alim Bediüzzaman Said Nursi Hazretleri “Mektubat” adlı eserinde şöyle der: “Mevlid-i nebevi ve miraciyenin okunması gayet nafi ve güzel adettir. Müstahsen bir adet-i İslamiyedir. Hayat-ı içtimaiye-i İslamiyenin gayet latif ve parlak ve tatlı bir medar-ı sohbetidir. Aşk-ı nebeviyi göstermeye ve tahrike en müheyyic, müessir bir vasıtadır. Cenab-ı Hak bu adet-i ebede kadar devam ettirsin.” * AMİN ! * diyerek Salavat okumayı emreder ve başka şekilde yapılacak olan dua, gazel, kaside gibi şeyleri yasaklar. Böylece güzel bir adet başlatırken pek çok istismarların, yanlış uygulanmaların önünü keser. Şimdiki hali ile kalır.
    alıntı...


  4. 04.Aralık.2010, 13:20
    2
    Silent and lonely rains



    Müslümanlar evlenme, cenaze, sünnet münasebeti ve çeşitli vesilelerle mübarek gece veya günlerde mevlüd okutup, ziyafetler veriyorlar. Pek çok İslam ülkesinde adet haline gelmiştir. Yapmayan da kınanır olmuştur.

    Mevlüd fıkhen vacip ve sünnet olmayıp güzel bir adet-i İslamiyedir. Pek çok hayırlı amelleri vesilelik, vasıtalık ciheti ile de makbuldür.

    Bu adet peygamberimiz (SAV)’in vefatından sonra, “Sahavi” nin nakline göre hicri üçüncü asırda icat edilmiştir. Hangi tarihte icat edildiği malum değildir.

    İbn-i Kayyumu’l-Cevzi ve Celalettin-i Suyuti’ye göre hicri yedinci asırda Erbil meliki el- Muzaffer Ebu Said tarafından icad edilmiştir. Celaleddin-i Suyuti, “Mevlid caiz değildir” görüşüne katılmamaktadır. İbn-i Hacer’il-Askalani gibi büyük müçtehitlerin sözlerine de dayanarak mevlid okutmak çok güzel bir İslam adetidir diye fetva vermiştir.

    İbn-i Hacer’il-Askalani şöyle der: “Mevlid Hicretten üç asır sonra icad edilmiş güzel bir adettir. Çok iyi yönleri vardır. Dolayısıyla bid’at-ı hasededir. Güzel bir adet-i İslamiyedir” der. Sonra da şöyle devam eder: “Mevlidin meşruiyetine dair iyi bir delil buldum. Buhari ve Müslim’de sabit olmuştur ki, peygamberimiz (SAV) Medine’ye hicret ettikleri zaman Yahudilerin aşure günü oruç tuttuklarını görüyor. Sebebini sorunca: “Bu gün Allah’ın Musa (ASM)’ı firavunun zulmünden kurtarıp, firavunu denizde boğduğu gündür. Biz de Allah’a şükrederek bu günü oruç tutuyoruz” dediler. Bunun üzerine peygamberimiz (SAV): “Biz Musa (ASM)’a sizden daha yakınız” buyurarak orucu emretti.” Bundan anlaşılıyor ki, böyle bir günde Allah’a şükretmek tam yerindedir. Hz. Musa (AS) ‘a gösterilen saygı ve anma günü peygamberimiz (SAV) den esirgenmemelidir. Böylece Peygamberimiz (SAV)’in doğum gününde şükran ifadesi olarak okutulur.

    Sair günlerde, düğünlerde ve diğer zamanlarda okutulması da vesilelik yönüyle iyidir. Çünkü mevlid Allah’ı zikretmeye, Peygamberimiz (SAV)’e salavata, Kur’an okumaya, Müslümanların birbirini ziyaret etmelerine ve yemek yedirmek, fukaraya ikram gibi hayırlara vesiledir. İyiye, güzele, hayra vasıta olan şey iyidir, güzeldir. Şerre vasıta olan şeyin şer olduğu gibi...

    Zamanımızı mürşid-i kamili, büyük alim Bediüzzaman Said Nursi Hazretleri “Mektubat” adlı eserinde şöyle der: “Mevlid-i nebevi ve miraciyenin okunması gayet nafi ve güzel adettir. Müstahsen bir adet-i İslamiyedir. Hayat-ı içtimaiye-i İslamiyenin gayet latif ve parlak ve tatlı bir medar-ı sohbetidir. Aşk-ı nebeviyi göstermeye ve tahrike en müheyyic, müessir bir vasıtadır. Cenab-ı Hak bu adet-i ebede kadar devam ettirsin.” * AMİN ! * diyerek Salavat okumayı emreder ve başka şekilde yapılacak olan dua, gazel, kaside gibi şeyleri yasaklar. Böylece güzel bir adet başlatırken pek çok istismarların, yanlış uygulanmaların önünü keser. Şimdiki hali ile kalır.
    alıntı...


  5. 04.Aralık.2010, 15:20
    3
    Yakut
    mumine.com

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 05.Mart.2008
    Üye No: 11544
    Mesaj Sayısı: 725
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 9
    Bulunduğu yer: istanbul

    Yanıt: cenazenin arkasından kaç gün mevüt okunur

    Allah razı olsun desert.rose kardeşim


  6. 04.Aralık.2010, 15:20
    3
    mumine.com
    Allah razı olsun desert.rose kardeşim





+ Yorum Gönder