Konusunu Oylayın.: Allah’ın varlık alanına çıkardığı her güzel şeye nimet denilebilir mi? Örneğin kötü söz duymak bir nimet midir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Allah’ın varlık alanına çıkardığı her güzel şeye nimet denilebilir mi? Örneğin kötü söz duymak bir nimet midir?
  1. 22.Kasım.2010, 17:27
    1
    Misafir

    Allah’ın varlık alanına çıkardığı her güzel şeye nimet denilebilir mi? Örneğin kötü söz duymak bir nimet midir?






    Allah’ın varlık alanına çıkardığı her güzel şeye nimet denilebilir mi? Örneğin kötü söz duymak bir nimet midir? Mumsema Allah’ın varlık alanına çıkardığı her güzel şeye nimet denilebilir mi? Örneğin kötü söz duymak bir nimet midir?


  2. 22.Kasım.2010, 17:27
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Allah’ın varlık alanına çıkardığı her güzel şeye nimet denilebilir mi? Örneğin kötü söz duymak bir nimet midir?


    Benzer Konular

    - Sigara bir nimet midir?

    - Yasam hayat bi nimet midir?

    - Ölüm bir nimet midir

    - Nimet varken kötü düşünmek tövbe bozmaya girer mi?

    - Kur’an-ı Kerim’de vurgulanan üç nimet:

  3. 22.Kasım.2010, 17:36
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    --->: Allah’ın varlık alanına çıkardığı her güzel şeye nimet denilebilir mi? Örneğin kötü söz duymak bir nimet midir?




    İnsanı meydana getiren ruh ve bedenin tamamı bir nimettir. Nimet, insanın yararına olan her şeydir. Gözün görmesi ve kulağın işitmesi gibi nimetlerin, elmayı yemekten daha büyük bir nimet olduğu açıktır. İnsanın damağına ve midesine hitap eden gıda ve meyveleri gibi maddî rızıklar birer nimet olduğu gibi, dimağına, aklına ve kalbine hitap eden ilim, hikmet, sevgi de birer rızık ve nimettir.

    Kötü bir söz duymak nimet değildir. Ancak, kulağın binde bir olacak kötü bir söz duymaması için sağır olsaydı milyonlarca güzel kelimeleri duyamazdı ve bu nimetlerden mahrum kalırdı. Kötü bir şey duymamak, kötü bir şey görmemek için sağır, kör olmasını arzu eden bir kimse var mı? Kullandığımız ilaçların bir çok yan etkisi vardır. Bu yan etkileri var diye, ilaç almamak doğru bir karar olabilir mi?

    Şunu unutmayalım ki, olumsuz olan şeylerin hiç biri doğrudan kulak, göz gibi nimetlerin ürünü değildir. İnsanların meydana getirdiği kötülüklerdir. Onun içindir ki, Allah göz ve kulak gibi insan bünyesindeki organların ve akıl, kalp gibi latifelerin nimet yönlerini zedeleyen kötülüklerden korumayı emretmiştir. Yasakların hepsi de bu türdendir.

    Ateşin nimet olmadığını iddia etmek mümkün mü? Kendi su-i istimaliyle bir organını yakan kimsenin bu davranışı ateşi nimet olmaktan çıkarır mı?

    İşin özeti şudur: Allah’ın nimet olarak verdiği hiçbir şeyin imalat hatası yoktur. Bu nimetlerin zararlı bir tarafı varsa, orada insanlardan kaynaklanan bir kullanım hatası vardır.



    S-İ-E



  4. 22.Kasım.2010, 17:36
    2
    Silent and lonely rains



    İnsanı meydana getiren ruh ve bedenin tamamı bir nimettir. Nimet, insanın yararına olan her şeydir. Gözün görmesi ve kulağın işitmesi gibi nimetlerin, elmayı yemekten daha büyük bir nimet olduğu açıktır. İnsanın damağına ve midesine hitap eden gıda ve meyveleri gibi maddî rızıklar birer nimet olduğu gibi, dimağına, aklına ve kalbine hitap eden ilim, hikmet, sevgi de birer rızık ve nimettir.

    Kötü bir söz duymak nimet değildir. Ancak, kulağın binde bir olacak kötü bir söz duymaması için sağır olsaydı milyonlarca güzel kelimeleri duyamazdı ve bu nimetlerden mahrum kalırdı. Kötü bir şey duymamak, kötü bir şey görmemek için sağır, kör olmasını arzu eden bir kimse var mı? Kullandığımız ilaçların bir çok yan etkisi vardır. Bu yan etkileri var diye, ilaç almamak doğru bir karar olabilir mi?

    Şunu unutmayalım ki, olumsuz olan şeylerin hiç biri doğrudan kulak, göz gibi nimetlerin ürünü değildir. İnsanların meydana getirdiği kötülüklerdir. Onun içindir ki, Allah göz ve kulak gibi insan bünyesindeki organların ve akıl, kalp gibi latifelerin nimet yönlerini zedeleyen kötülüklerden korumayı emretmiştir. Yasakların hepsi de bu türdendir.

    Ateşin nimet olmadığını iddia etmek mümkün mü? Kendi su-i istimaliyle bir organını yakan kimsenin bu davranışı ateşi nimet olmaktan çıkarır mı?

    İşin özeti şudur: Allah’ın nimet olarak verdiği hiçbir şeyin imalat hatası yoktur. Bu nimetlerin zararlı bir tarafı varsa, orada insanlardan kaynaklanan bir kullanım hatası vardır.



    S-İ-E






+ Yorum Gönder