Konusunu Oylayın.: Evli Bir Erkek Babasının Her Dediğini Yapmak Zorunda Mıdır Ve Bunun Hükmü Nedir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Evli Bir Erkek Babasının Her Dediğini Yapmak Zorunda Mıdır Ve Bunun Hükmü Nedir?
  1. 22.Kasım.2010, 14:13
    1
    Misafir

    Evli Bir Erkek Babasının Her Dediğini Yapmak Zorunda Mıdır Ve Bunun Hükmü Nedir?






    Evli Bir Erkek Babasının Her Dediğini Yapmak Zorunda Mıdır Ve Bunun Hükmü Nedir? Mumsema Evli Bir Erkek Babasının Her Dediğini Yapmak Zorunda Mıdır Ve Bunun Hükmü Nedir?


  2. 22.Kasım.2010, 17:11
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    --->: Evli Bir Erkek Babasının Her Dediğini Yapmak Zorunda Mıdır Ve Bunun Hükmü Nedir?




    Allah-u Teâlaya isyan olmadıkça anne-babaya mutlak itaat emredilmiştir. O halde Allahın emrine aykırı olmayan her isteklerini yerine getirmek gerekir. Allahın emirlerine aykırı olan isteklerine ise uyulmaz. Ama isyan da edilmez.

    Anne ve babalar çocuklarına söz geçirebilmek için dini kullanıyor, Kur'an'da ve hadislerde, anne ve babaya itaat ile ilgili canlı ve ısrarlı açıklamalar bulunduğu için bunlara dayanıyor ve mutlak itaat istiyorlar, itaat edilmediği takdirde "evlatlıktan reddetme", "sütünü, hakkını helal etmeme", "beddua etme" ile tehdit ediyorlar. Aynı istismarı bazı kocalar da karılarına karşı yapıyor, onların durum ve arzularına aldırmadan kendilerine mutlak itaati sağlamak için âyetler ve hadislere dayanıyorlar.

    İslam'da Allah ve Resulü dışında bir varlığa itaat asla mutlak (kayıtsız, şartsız) değildir, şartlar gerçekleşmedikçe itaat etmek gerekmez, hatta bazan itaat etmemek gerekir. Bunun en uç örneği şu âyette görülmektedir: "Biz insana, anne ve babasına güzel davranmasını emrettik. Ama onlar, ilâhlığına dair hiçbir bilgin olmayan birşeyi Bana ortak koşman için seni zorlayacak olurlarsa, onlara itaat etme. Hepinizin dönüşü Banadır; yaptıklarınızı Ben size haber veririm." (Ankebût, 29/8).

    Sevgili Peygamberimiz (s.a.) bir kadını, onun istemediği birisiyle evlendirmek istemişti, kadın "Bu teklifin vahiy ile mi, yoksa bir beşer olarak Hz. Peygamber'in isteği ile mi" olduğunu sordu, Peygamberimiz vahiy (dini bir talep) olmadığını, bir beşer olarak böyle uygun gördüğünü ifade etti, kadın "Öyleyse ben onu istemiyorum, evlenmeyeceğim" dedi, Peygamberimiz de buna anlayış gösterdi.

    Buhari'de yer alan bir hadise göre Hizam kızı Hansâ dul kalmış babası onu istemediği birisiyle evlendirmişti, Hansâ Resululla'a başvurdu, o da nikahı iptal etti. (Buhari, Nikah, 41).

    S-İ-E




  3. 22.Kasım.2010, 17:11
    2
    Silent and lonely rains



    Allah-u Teâlaya isyan olmadıkça anne-babaya mutlak itaat emredilmiştir. O halde Allahın emrine aykırı olmayan her isteklerini yerine getirmek gerekir. Allahın emirlerine aykırı olan isteklerine ise uyulmaz. Ama isyan da edilmez.

    Anne ve babalar çocuklarına söz geçirebilmek için dini kullanıyor, Kur'an'da ve hadislerde, anne ve babaya itaat ile ilgili canlı ve ısrarlı açıklamalar bulunduğu için bunlara dayanıyor ve mutlak itaat istiyorlar, itaat edilmediği takdirde "evlatlıktan reddetme", "sütünü, hakkını helal etmeme", "beddua etme" ile tehdit ediyorlar. Aynı istismarı bazı kocalar da karılarına karşı yapıyor, onların durum ve arzularına aldırmadan kendilerine mutlak itaati sağlamak için âyetler ve hadislere dayanıyorlar.

    İslam'da Allah ve Resulü dışında bir varlığa itaat asla mutlak (kayıtsız, şartsız) değildir, şartlar gerçekleşmedikçe itaat etmek gerekmez, hatta bazan itaat etmemek gerekir. Bunun en uç örneği şu âyette görülmektedir: "Biz insana, anne ve babasına güzel davranmasını emrettik. Ama onlar, ilâhlığına dair hiçbir bilgin olmayan birşeyi Bana ortak koşman için seni zorlayacak olurlarsa, onlara itaat etme. Hepinizin dönüşü Banadır; yaptıklarınızı Ben size haber veririm." (Ankebût, 29/8).

    Sevgili Peygamberimiz (s.a.) bir kadını, onun istemediği birisiyle evlendirmek istemişti, kadın "Bu teklifin vahiy ile mi, yoksa bir beşer olarak Hz. Peygamber'in isteği ile mi" olduğunu sordu, Peygamberimiz vahiy (dini bir talep) olmadığını, bir beşer olarak böyle uygun gördüğünü ifade etti, kadın "Öyleyse ben onu istemiyorum, evlenmeyeceğim" dedi, Peygamberimiz de buna anlayış gösterdi.

    Buhari'de yer alan bir hadise göre Hizam kızı Hansâ dul kalmış babası onu istemediği birisiyle evlendirmişti, Hansâ Resululla'a başvurdu, o da nikahı iptal etti. (Buhari, Nikah, 41).

    S-İ-E







+ Yorum Gönder