Konusunu Oylayın.: Bir yazınızı okudum kafam karıştı ''Müslümanım mı inşaallah mı ??

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Bir yazınızı okudum kafam karıştı ''Müslümanım mı inşaallah mı ??
  1. 21.Kasım.2010, 19:45
    1
    Misafir

    Bir yazınızı okudum kafam karıştı ''Müslümanım mı inşaallah mı ??






    Bir yazınızı okudum kafam karıştı ''Müslümanım mı inşaallah mı ?? Mumsema '' Lütfen yazdıklarımı okumadan link atıp geçmeyin linkleri okudum '''

    Mezhepleri pek bilmiyorum ama ben Hanefi mezhebindenim fakat ben DİREK 'Müslümanım ' diyemiyorum çünkü kendimi buna layık görmüyorum yani okadar hatalarım günahlarım varken kalkıp kendimi direk ''Müslümanım !' deyip kesin konuşmak bana hadsizlik gibi geliyor o yüzden ben de ''inşaAllah Müslümanımdır Rabbim kabul etsin'' falan diyorum ne desem olmuyor ama hanefi mezhebinde ''Müslümanım'' demek gerekiyor peki ben bir konuda başka mezhebin görüşünü kullanabilir miyim bu özgürlüğüm var mı ? ?



    Bir de şunu soracağım hanefi mezhebinde ''Müslümanım'' demekle oanki imandan bahsediliyor son nefesteki imandansa tabii ki onlar da ''Allah bilir '' diyorlar e peki önemli olan YAŞARKENKİ İMAN MIDIR BAĞLAYICI OLAN ? YOKSA ÖLÜRKEN Mİ ? TABİİ Kİ ÖLÜRKENKİ İMAN ÖNEMLİDİR O HALDE KİŞİNİN SON ANINI BİLEMEMESİNDEN ÖTÜRÜ ŞUAN NEKADAR MÜSLÜMANIM DESE DE HANGİ DERECE DOĞRU YAPMIŞ OLUR ?? Ozaman 'müslümanım ama önemli olan Allah'ın Hükmüdür '' demesi uygun olmaz mı ? Böylece herkes ölürken imansız ölmenin (Allah korusun) yaşarken ki bütün mümin halini yok ettiğini ve geçersiz saydığını bildirmiş olmaz mıyız ? ...


    Allah hepimize imanlı ölüm nasip etsin bizleri müslüman olarak öldürsün AMİN ..


  2. 21.Kasım.2010, 19:45
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    '' Lütfen yazdıklarımı okumadan link atıp geçmeyin linkleri okudum '''

    Mezhepleri pek bilmiyorum ama ben Hanefi mezhebindenim fakat ben DİREK 'Müslümanım ' diyemiyorum çünkü kendimi buna layık görmüyorum yani okadar hatalarım günahlarım varken kalkıp kendimi direk ''Müslümanım !' deyip kesin konuşmak bana hadsizlik gibi geliyor o yüzden ben de ''inşaAllah Müslümanımdır Rabbim kabul etsin'' falan diyorum ne desem olmuyor ama hanefi mezhebinde ''Müslümanım'' demek gerekiyor peki ben bir konuda başka mezhebin görüşünü kullanabilir miyim bu özgürlüğüm var mı ? ?



    Bir de şunu soracağım hanefi mezhebinde ''Müslümanım'' demekle oanki imandan bahsediliyor son nefesteki imandansa tabii ki onlar da ''Allah bilir '' diyorlar e peki önemli olan YAŞARKENKİ İMAN MIDIR BAĞLAYICI OLAN ? YOKSA ÖLÜRKEN Mİ ? TABİİ Kİ ÖLÜRKENKİ İMAN ÖNEMLİDİR O HALDE KİŞİNİN SON ANINI BİLEMEMESİNDEN ÖTÜRÜ ŞUAN NEKADAR MÜSLÜMANIM DESE DE HANGİ DERECE DOĞRU YAPMIŞ OLUR ?? Ozaman 'müslümanım ama önemli olan Allah'ın Hükmüdür '' demesi uygun olmaz mı ? Böylece herkes ölürken imansız ölmenin (Allah korusun) yaşarken ki bütün mümin halini yok ettiğini ve geçersiz saydığını bildirmiş olmaz mıyız ? ...


    Allah hepimize imanlı ölüm nasip etsin bizleri müslüman olarak öldürsün AMİN ..


    Benzer Konular

    - Bazı ayetler sanki Peygamberimizin sözü gibi... kafam karıştı

    - Masturbasyon mekruh mu haram mı ? Doğrusu kafam karıştı

    - Kafam çok karıştı . Lütfen yardım edermisiniz Şeriat hakkında..

    - İlk rekat diğer rekatlardan daha uzun olmalı ama hadis okuyunca kafam karıştı

    - Abdestin bozulması ilgili kafam çok karıştı

  3. 24.Kasım.2010, 12:56
    2
    ehli-sunnet
    Feseyekfikehumullah

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Eylül.2010
    Üye No: 79032
    Mesaj Sayısı: 2,015
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 21
    Bulunduğu yer: Uzaklardan..

    --->: Bir yazınızı okudum kafam karıştı ''Müslümanım mı inşaallah mı ??




    Kardeşim Link istemiyorsunuz

    Eğer yazıları tam okuduysanız
    İmam-ı Rabbani r.a Ebu Hanefi'nin o sözünden kastını çok net ve gayet güzel bir şekilde izah etmiş
    İmam-ı Gazali 'de r.a İmam Şafii 'nin r.a o sözünü gayet güzel bir şekilde izah etmiş ikiside olabilir bu durumda sorulunca Müslümanım demekte ne zarar var eğer müslümansanız tabi,..
    Bide müslümanmısın diye sorulduğunda Müslüman değilim çünkü kendimi layık görmüyorum demekde çok yanlış olur...
    İmam-ı azam Ben mü'minim dedi diye size illaki sorulduğunda Ben Müminim diceksiniz diye bir zorlamada yoktur...

    İmam-ı Rabbani Şöyle diyor:

    Bu ikisi arasındaki fark, yalnız sözdedir.

    Çünkü şimdiki iman söylenirken, elbette müminim, demeli, son nefesindeki iman söylenirken, inşallah, o zaman da müminim demelidir. Fakat inşallah diyerek şarta bağlamaktansa, her zaman, elbette demek, daha ihtiyatlı ve daha uygundur. (1/266, 2/67, 3/17)

    Şafiiler son nefesi kast ederek, (İnşallah mümin olarak öleceğim) demek istiyorlar. Elbette insan son nefesini bilemez. Çünkü imanlı yaşar kâfir olarak ölebilir, kâfir olarak yaşar sonunda iman eder, mümin olarak ölebilir.

    Biz Hanefiler de, (Bu imanımı muhafaza edebilirsem, elbette mümin olarak ölürüm) diyoruz. (Elbette imanlı öleceğim) demiyoruz, (Bu imanım devam ederse elbette imanlı ölürüm) diyoruz. Burada, son nefese kadar imanımızdan şüphe etmiyoruz diyoruz, elbette imanlı öleceğiz demiyoruz.


    İmam-ı Gazali şöyle diyor:

    İnşallah,Allah izin verirse, Allah nasip ederse manasına, bütün işlerini Allahü teâlânın dilemesine havale etmek için söylenen sözdür.

    İmam-ı Gazali hazretleri, Şafiilerin niye inşallah dediklerini açıklarken buyuruyor ki:Şu dört husustan dolayı Şafiiler inşallah diyorlar:


    1- Ben elbette müminim, ben elbette âlimim demek kendini övmek sayılmasından korkarak inşallah demişlerdir.

    Çünkü hikmet ehli bir zata sormuşlar, doğru olduğu halde, çirkin olan şey nedir diye, o da, (Doğru olarak da, kişinin kendisini övmesi çirkindir) buyurmuştur.

    Bir kimseye doktor musun, âlim misin diye sorulunca, doktorluğu kesin olduğu halde, sırf övünmemek için, inşallah doktorum demesi yanlış olmaz.

    Bir âyet-i kerime meali:
    (Kendinizi tezkiye etmeyin, temize çıkarmayın, övünmeyin.) [Necm 32]

    Bir hadis-i şerif meali de şöyledir:
    (Âlimim diyen cahildir.) [Taberani] (Âlim övünmez, övünen, gerçek âlim olamaz.)



    2- Her zaman Allah’ın adını anmak için inşallah denir.

    Bir âyet-i kerime meali:(Bir işi inşallah demeden yarın yapacağım deme.) [Kehf 23, 24]

    Sadece şüpheli şeylerde değil, kesin olan şeylerde de inşallah denir.

    Bir âyet-i kerime meali:(İnşallah Mescid-i harama gireceksiniz.) [Fetih 27]


    Bunu bizzat Allahü teâlâ bildiriyor. Siz Mekke’yi fethedeceksiniz buyuruyor. İnşallah demeyi öğretmek için böyle bildiriyor.

    Peygamber efendimiz de, ölmek kesin olduğu halde, inşallah öleceğiz diyor.

    Mezarlığa uğrayınca buyuruyor ki:
    (Esselamü aleyküm, ey müminler diyarı, inşallah biz de sizlere ulaşacağız.) [Müslim]

    3- Hakiki imana kavuşmuş, kâmil iman sahibine de, imanı zayıf olana da mümin denir. Kâmil mümin anlamında inşallah müminim diyorlar.

    Burada inşallah demeleri ben mümin değilim demek değildir. Kâmil mümin, gerçek mümin olurum inşallah anlamındadır.


    Bir âyet-i kerime meali:
    (İşte bunlar, gerçek müminlerdir.) [Enfal 4]

    Bir kimse kendisinin kâmil mümin olup olmadığında şüphe etmesi yanlış değildir. Bu anlamda (İnşallah müminim) demek caiz olur. Burada mümin olmaktan şüphe edilmiyor, kâmil mümin olmaktan şüphe ediliyor. İman, ibadetle kâmil hâle gelir. Ancak ibadetlerimizin kâmil olduğunu bilemeyiz. İnşallah kâmil iman sahibiyim anlamında, (inşallah müminim) demek caiz olur.

    4- Son nefeste imansız ölmekten korkulur.


    Hiç kimse garanti imanlı öleceğini bilemez. Eğer imansız ölürse bütün iyi amelleri yok olur. Amellerin kabul olması son nefeste imanlı ölmeye bağlıdır. Oruçlu kimseye kuşluk vakti oruçlu musun diye sorulsa, (Elbette oruçluyum) der. Ancak akşamdan önce orucu bozulursa, oruçluyum demesinin hükmü kalmaz ve yalancı sayılır. Orucun sahih olması için akşam ezanına kadar orucun bozulmaması şarttır.

    İmanın sahih olması için de son nefeste de imanlı olmak şarttır. Bir kimse, imanlı yaşar kâfir olarak ölebilir, kâfir olarak yaşar sonunda iman eder, mümin olarak ölebilir. Artık kâfir olarak yaşamasının hiç kıymeti kalmadığı gibi, imansız ölenin de mümin olarak yaşamasının hiç kıymeti olmaz.

    Ebüdderda hazretleri, (İmansız ölmekten korkmayan imansız ölür) buyuruyor.

    Bir âyet-i kerime meali:(İşlerin akıbeti, sonucu Allah'a aittir.) [Hac 41]

    İman, sahibini Cennete koyar. Oruç, Allah’ın hakkını öder. Akşama kadar devam etmeyip bozulan oruç, oruç sayılmayacağı, borcu ödeyemeyeceği gibi, son nefese kadar, devam etmeyen iman da, sahibini Cennete koyamaz. Bu, artık iman sayılmaz. İşte bu sebeplerden dolayı inşallah müminim demişlerdir. Son nefeste de imanla ölürüm inşallah anlamındadır. (İhya)

    [Yukarıda, İmam-ı Gazali hazretlerinin bildirdikleri Şafii mezhebine göredir.

    Biz Hanefiler, (Elbette müminim) demeliyiz.]


  4. 24.Kasım.2010, 12:56
    2
    Feseyekfikehumullah



    Kardeşim Link istemiyorsunuz

    Eğer yazıları tam okuduysanız
    İmam-ı Rabbani r.a Ebu Hanefi'nin o sözünden kastını çok net ve gayet güzel bir şekilde izah etmiş
    İmam-ı Gazali 'de r.a İmam Şafii 'nin r.a o sözünü gayet güzel bir şekilde izah etmiş ikiside olabilir bu durumda sorulunca Müslümanım demekte ne zarar var eğer müslümansanız tabi,..
    Bide müslümanmısın diye sorulduğunda Müslüman değilim çünkü kendimi layık görmüyorum demekde çok yanlış olur...
    İmam-ı azam Ben mü'minim dedi diye size illaki sorulduğunda Ben Müminim diceksiniz diye bir zorlamada yoktur...

    İmam-ı Rabbani Şöyle diyor:

    Bu ikisi arasındaki fark, yalnız sözdedir.

    Çünkü şimdiki iman söylenirken, elbette müminim, demeli, son nefesindeki iman söylenirken, inşallah, o zaman da müminim demelidir. Fakat inşallah diyerek şarta bağlamaktansa, her zaman, elbette demek, daha ihtiyatlı ve daha uygundur. (1/266, 2/67, 3/17)

    Şafiiler son nefesi kast ederek, (İnşallah mümin olarak öleceğim) demek istiyorlar. Elbette insan son nefesini bilemez. Çünkü imanlı yaşar kâfir olarak ölebilir, kâfir olarak yaşar sonunda iman eder, mümin olarak ölebilir.

    Biz Hanefiler de, (Bu imanımı muhafaza edebilirsem, elbette mümin olarak ölürüm) diyoruz. (Elbette imanlı öleceğim) demiyoruz, (Bu imanım devam ederse elbette imanlı ölürüm) diyoruz. Burada, son nefese kadar imanımızdan şüphe etmiyoruz diyoruz, elbette imanlı öleceğiz demiyoruz.


    İmam-ı Gazali şöyle diyor:

    İnşallah,Allah izin verirse, Allah nasip ederse manasına, bütün işlerini Allahü teâlânın dilemesine havale etmek için söylenen sözdür.

    İmam-ı Gazali hazretleri, Şafiilerin niye inşallah dediklerini açıklarken buyuruyor ki:Şu dört husustan dolayı Şafiiler inşallah diyorlar:


    1- Ben elbette müminim, ben elbette âlimim demek kendini övmek sayılmasından korkarak inşallah demişlerdir.

    Çünkü hikmet ehli bir zata sormuşlar, doğru olduğu halde, çirkin olan şey nedir diye, o da, (Doğru olarak da, kişinin kendisini övmesi çirkindir) buyurmuştur.

    Bir kimseye doktor musun, âlim misin diye sorulunca, doktorluğu kesin olduğu halde, sırf övünmemek için, inşallah doktorum demesi yanlış olmaz.

    Bir âyet-i kerime meali:
    (Kendinizi tezkiye etmeyin, temize çıkarmayın, övünmeyin.) [Necm 32]

    Bir hadis-i şerif meali de şöyledir:
    (Âlimim diyen cahildir.) [Taberani] (Âlim övünmez, övünen, gerçek âlim olamaz.)



    2- Her zaman Allah’ın adını anmak için inşallah denir.

    Bir âyet-i kerime meali:(Bir işi inşallah demeden yarın yapacağım deme.) [Kehf 23, 24]

    Sadece şüpheli şeylerde değil, kesin olan şeylerde de inşallah denir.

    Bir âyet-i kerime meali:(İnşallah Mescid-i harama gireceksiniz.) [Fetih 27]


    Bunu bizzat Allahü teâlâ bildiriyor. Siz Mekke’yi fethedeceksiniz buyuruyor. İnşallah demeyi öğretmek için böyle bildiriyor.

    Peygamber efendimiz de, ölmek kesin olduğu halde, inşallah öleceğiz diyor.

    Mezarlığa uğrayınca buyuruyor ki:
    (Esselamü aleyküm, ey müminler diyarı, inşallah biz de sizlere ulaşacağız.) [Müslim]

    3- Hakiki imana kavuşmuş, kâmil iman sahibine de, imanı zayıf olana da mümin denir. Kâmil mümin anlamında inşallah müminim diyorlar.

    Burada inşallah demeleri ben mümin değilim demek değildir. Kâmil mümin, gerçek mümin olurum inşallah anlamındadır.


    Bir âyet-i kerime meali:
    (İşte bunlar, gerçek müminlerdir.) [Enfal 4]

    Bir kimse kendisinin kâmil mümin olup olmadığında şüphe etmesi yanlış değildir. Bu anlamda (İnşallah müminim) demek caiz olur. Burada mümin olmaktan şüphe edilmiyor, kâmil mümin olmaktan şüphe ediliyor. İman, ibadetle kâmil hâle gelir. Ancak ibadetlerimizin kâmil olduğunu bilemeyiz. İnşallah kâmil iman sahibiyim anlamında, (inşallah müminim) demek caiz olur.

    4- Son nefeste imansız ölmekten korkulur.


    Hiç kimse garanti imanlı öleceğini bilemez. Eğer imansız ölürse bütün iyi amelleri yok olur. Amellerin kabul olması son nefeste imanlı ölmeye bağlıdır. Oruçlu kimseye kuşluk vakti oruçlu musun diye sorulsa, (Elbette oruçluyum) der. Ancak akşamdan önce orucu bozulursa, oruçluyum demesinin hükmü kalmaz ve yalancı sayılır. Orucun sahih olması için akşam ezanına kadar orucun bozulmaması şarttır.

    İmanın sahih olması için de son nefeste de imanlı olmak şarttır. Bir kimse, imanlı yaşar kâfir olarak ölebilir, kâfir olarak yaşar sonunda iman eder, mümin olarak ölebilir. Artık kâfir olarak yaşamasının hiç kıymeti kalmadığı gibi, imansız ölenin de mümin olarak yaşamasının hiç kıymeti olmaz.

    Ebüdderda hazretleri, (İmansız ölmekten korkmayan imansız ölür) buyuruyor.

    Bir âyet-i kerime meali:(İşlerin akıbeti, sonucu Allah'a aittir.) [Hac 41]

    İman, sahibini Cennete koyar. Oruç, Allah’ın hakkını öder. Akşama kadar devam etmeyip bozulan oruç, oruç sayılmayacağı, borcu ödeyemeyeceği gibi, son nefese kadar, devam etmeyen iman da, sahibini Cennete koyamaz. Bu, artık iman sayılmaz. İşte bu sebeplerden dolayı inşallah müminim demişlerdir. Son nefeste de imanla ölürüm inşallah anlamındadır. (İhya)

    [Yukarıda, İmam-ı Gazali hazretlerinin bildirdikleri Şafii mezhebine göredir.

    Biz Hanefiler, (Elbette müminim) demeliyiz.]


  5. 24.Kasım.2010, 13:04
    3
    konya442
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ekim.2010
    Üye No: 80028
    Mesaj Sayısı: 646
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    --->: Bir yazınızı okudum kafam karıştı ''Müslümanım mı inşaallah mı ??

    Dinimiz o kadar kolay ki biz zorlatiyoruz dua ile


  6. 24.Kasım.2010, 13:04
    3
    Emekli
    Dinimiz o kadar kolay ki biz zorlatiyoruz dua ile





+ Yorum Gönder