Konusunu Oylayın.: Kahvehanemizde nargile ve tavla var!

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Kahvehanemizde nargile ve tavla var!
  1. 10.Kasım.2010, 13:56
    1
    Misafir

    Kahvehanemizde nargile ve tavla var!






    Kahvehanemizde nargile ve tavla var! Mumsema Selamun aleykum! Butun calismalarinizda Allah yar ve yardimciniz olsun! Sizi Azerbaycandan rahatsiz ediyorum! burda cok samimi oldugum bir arkadasimin kahvehanesi var, gelen musterilerin de yuzde sekseni genclerdir. fakat orda tavla okey ve nargile var! ora gelen genclere islam adina birseyler anlatmak icin o kahvehaneyi bir baska arkadasla birlikde devr aldik (kiraciyiz). istedik ki o kahvehaneye dinini bilen ve uygulayan arkadaslarimiz da gelsin ve ora gelen genclere halleriyle ve terbiyeleriyle (amma dilleriyle ve tartismalariyla degil) ornek olsunlar ve orda az da olsa islam adina bir hizmet olsun. fakat dusunduyumuz olmadi ve arkadaslarimiz yalniz haftada bir-iki defa bir-iki saatlik ziyaret ede biliyorlar... simdi biz o kahvehanenin eski musterileriyle bas basa kaldik ve onlar da hem tavla istiyor hem okey hem de nargile! tavla ve okeyle kumar oynayan da var keyif icin oynayan da. biz bu durumda nargile tavla ve okeyi kaldirirsak hemen "dinci" damqasini yeriz, hem o gencler bizden uzaklasir hem de dukkan sahibini yaninda kotu oluruz, cunki onun mekaninin musterilerini kaybederiz! belli bir zamana kadar kaldirmazsak ne olur? su anda tavla ve nargile ve okey olan kahvehaneyi bu sekilde isletmemiz caiz mi? kazanc helal mi? yaptigimiz is gunah sayilir mi? hemen isleri durdurup da kahvehaneyi geri iade ede biliriz! ne yapalim? Cevabinizi bekliyoruz! Allah razi olsun!


  2. 10.Kasım.2010, 13:56
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Selamun aleykum! Butun calismalarinizda Allah yar ve yardimciniz olsun! Sizi Azerbaycandan rahatsiz ediyorum! burda cok samimi oldugum bir arkadasimin kahvehanesi var, gelen musterilerin de yuzde sekseni genclerdir. fakat orda tavla okey ve nargile var! ora gelen genclere islam adina birseyler anlatmak icin o kahvehaneyi bir baska arkadasla birlikde devr aldik (kiraciyiz). istedik ki o kahvehaneye dinini bilen ve uygulayan arkadaslarimiz da gelsin ve ora gelen genclere halleriyle ve terbiyeleriyle (amma dilleriyle ve tartismalariyla degil) ornek olsunlar ve orda az da olsa islam adina bir hizmet olsun. fakat dusunduyumuz olmadi ve arkadaslarimiz yalniz haftada bir-iki defa bir-iki saatlik ziyaret ede biliyorlar... simdi biz o kahvehanenin eski musterileriyle bas basa kaldik ve onlar da hem tavla istiyor hem okey hem de nargile! tavla ve okeyle kumar oynayan da var keyif icin oynayan da. biz bu durumda nargile tavla ve okeyi kaldirirsak hemen "dinci" damqasini yeriz, hem o gencler bizden uzaklasir hem de dukkan sahibini yaninda kotu oluruz, cunki onun mekaninin musterilerini kaybederiz! belli bir zamana kadar kaldirmazsak ne olur? su anda tavla ve nargile ve okey olan kahvehaneyi bu sekilde isletmemiz caiz mi? kazanc helal mi? yaptigimiz is gunah sayilir mi? hemen isleri durdurup da kahvehaneyi geri iade ede biliriz! ne yapalim? Cevabinizi bekliyoruz! Allah razi olsun!


    Benzer Konular

    - Nargile içmek caiz mi

    - Tavla zarları hakkında bilgi verir misiniz? Tavla oynamanın hükmü

    - Nargile caiz mi

    - Nargile orucu bozar mı?

    - Oruç tutarken tavla oynamak orucu sakata baglarmı? yani zar atılıyo tavla, internet gibi

  3. 10.Kasım.2010, 14:34
    2
    metzer
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Şubat.2010
    Üye No: 73439
    Mesaj Sayısı: 107
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 44

    --->: Kahvehanemizde nargile ve tavla var!




    TAVLA
    Iki bölümlü tahta üzerinde, atılan zarlara göre pulları hareket ettirilerek oynanan oyun ve bu oyunun oynandığı tahta.
    Tavlanın Arapça’daki ismi “Nerd”dir. Tavla çok eski bir oyundur. Arabların bunu Farslılardan aldığı söylenir. Buna delil olarak asıl adının “Nerdeşîr” olduğu gösterilmektedir (Ibn Manzûr, Lisanü’l-Arab, VI, 4392).

    Tavlánın haramlığı bizzat Resulullah (s.a.s)’in hadisleriyle sabittir:
    1- Müslim, Ebû Davûd ve Ahmed b. Hanbel’in Büreyde b. Hasîb (r.a)’den rivâyet ettikleri bir hadiste Resulullah (s.a.s) Tavla (Nerdeşir) oynayan sanki elini domuz kanına bulaştırmış gibidir” buyurmuştur (Ibn Hanbel, V, 370).
    2- Muvatta, Ebû Davûd, Ibn Hanbel, Ibn Mâce, Hakim, Dârakutnî ve Beyhakî’nin Ebû Musa el-Eş’arî (r.a)’den rivâyet ettikleri bir hadiste de, “Kim tavla oynarsa Allah ve Resulune isyan etmiştir” buyurulmuştur (Ebû Davûd, Edeb, 56; Ibn Mâce, Edeb, 43; Muvattâ, Rüya, 6).
    Bu hadis-i şerifler ışığında tavlanın haram olduğu anlaşılmaktadır. Tavla kumarın bir çeşididir ve kumarın haramlığında şüphe yoktur. Çünkü Resulullah (s.a.s) “Kim arkadaşına; gel kumar oynayalım dese (de oynamasa, bu sözüne kefaret olmak üzere) sadaka versin.” buyurmuştur (Buharî, Edeb, 74; Müslim, Eyman, 4; Ebû Davûd, Eyman, 3).
    Kumar oynamaya sadece çağırmak bile, kefâret olarak sadaka vermeyi gerektiren bir günahtır.
    Bütün müdevven fıkıh ekolleri, Hanefi*, Şâfiî, Mâlikî, Hanbelîler, Imamıyye ve Zeydiyye, ayrıca Zahirîler tavlanın haram olduğunda ittifak halindedirler.
    imam Şevkânî, Ibn Muğaffel ile Ibn Müseyyeb’in tavla oynama, kumara sebep kılınmadığı takdirde, ruhsat verdiklerini nakletmektedir (Şevkânî, Neylü’l-Evtâr, VIII, 107). Ancak yukarıda geçen hadisler tavlanın haram olduğuna kesinlikle delâlet etmektedir. Ister kumar niyetiyle oynansın, ister başka niyetle oynansın. Çünkü “Tavla oynayan Allah ve Resulune asi olmuştur” hadisi sarıh ve sahihtir. Allah ve Resulune asi olana Cehennem’in gerekli olduğu da açıktır. Çünkü Cenab-ı Hak:
    Kim Allah’a ve Resulune isyan ederse, içinde ebedi kalmak üzere, ona Cehennem ateşine düşmek vardır” (el-Cin, 72/23) ve “Allah ve Resulunün emrine aykırı davrananlar, kendilerine bir belânın çarpmasından, yahut onlara acı bir azabın uğramasından sakınsınlar” (en-Nûr, 24/63) buyurmaktadır.
    Tavla ve benzeri oyunlarda sonuç şansa dayanmaktadır. Bu ise önce mücâdeleye ve çekişmeye, sonra hırslanmaya, sonra da kin, düşmanlık ve fitneye sebep olmaktadır.
    Tavla genellikle, az bir miktar ile de olsa, kumar olarak oynanmaktadır. Insanlar ona alışmakta, âdet edinmektedirler. Kazanmak hırsına kapılan insan, bu hırsla rahatça yalan söyleyebilmektedir. Yalan yere yemin ise kendi başına büyük günahlardandır. Oynadıkça hırslanan insan, oynadıkça oynamakta, vaktin nasıl geçtiğini bilmemekte, dünyası âdeta oynadığı oyundan ibaret olmaktadır. Böyle bir insanın gaflete dalacağı tabiidir. Gaflete dalan insan ise haliyle hem Allah’ı anmayı, hem de namazı hatırına getirememektedir.
    Tavlayı oynamak haram olduğu gibi, tavla aletinin alış-verişini yapmak da haramdır (Muhammed Vefâ, Bey’u'l-A’yâni’l-Muharrame, 94-96)


  4. 10.Kasım.2010, 14:34
    2
    Devamlı Üye



    TAVLA
    Iki bölümlü tahta üzerinde, atılan zarlara göre pulları hareket ettirilerek oynanan oyun ve bu oyunun oynandığı tahta.
    Tavlanın Arapça’daki ismi “Nerd”dir. Tavla çok eski bir oyundur. Arabların bunu Farslılardan aldığı söylenir. Buna delil olarak asıl adının “Nerdeşîr” olduğu gösterilmektedir (Ibn Manzûr, Lisanü’l-Arab, VI, 4392).

    Tavlánın haramlığı bizzat Resulullah (s.a.s)’in hadisleriyle sabittir:
    1- Müslim, Ebû Davûd ve Ahmed b. Hanbel’in Büreyde b. Hasîb (r.a)’den rivâyet ettikleri bir hadiste Resulullah (s.a.s) Tavla (Nerdeşir) oynayan sanki elini domuz kanına bulaştırmış gibidir” buyurmuştur (Ibn Hanbel, V, 370).
    2- Muvatta, Ebû Davûd, Ibn Hanbel, Ibn Mâce, Hakim, Dârakutnî ve Beyhakî’nin Ebû Musa el-Eş’arî (r.a)’den rivâyet ettikleri bir hadiste de, “Kim tavla oynarsa Allah ve Resulune isyan etmiştir” buyurulmuştur (Ebû Davûd, Edeb, 56; Ibn Mâce, Edeb, 43; Muvattâ, Rüya, 6).
    Bu hadis-i şerifler ışığında tavlanın haram olduğu anlaşılmaktadır. Tavla kumarın bir çeşididir ve kumarın haramlığında şüphe yoktur. Çünkü Resulullah (s.a.s) “Kim arkadaşına; gel kumar oynayalım dese (de oynamasa, bu sözüne kefaret olmak üzere) sadaka versin.” buyurmuştur (Buharî, Edeb, 74; Müslim, Eyman, 4; Ebû Davûd, Eyman, 3).
    Kumar oynamaya sadece çağırmak bile, kefâret olarak sadaka vermeyi gerektiren bir günahtır.
    Bütün müdevven fıkıh ekolleri, Hanefi*, Şâfiî, Mâlikî, Hanbelîler, Imamıyye ve Zeydiyye, ayrıca Zahirîler tavlanın haram olduğunda ittifak halindedirler.
    imam Şevkânî, Ibn Muğaffel ile Ibn Müseyyeb’in tavla oynama, kumara sebep kılınmadığı takdirde, ruhsat verdiklerini nakletmektedir (Şevkânî, Neylü’l-Evtâr, VIII, 107). Ancak yukarıda geçen hadisler tavlanın haram olduğuna kesinlikle delâlet etmektedir. Ister kumar niyetiyle oynansın, ister başka niyetle oynansın. Çünkü “Tavla oynayan Allah ve Resulune asi olmuştur” hadisi sarıh ve sahihtir. Allah ve Resulune asi olana Cehennem’in gerekli olduğu da açıktır. Çünkü Cenab-ı Hak:
    Kim Allah’a ve Resulune isyan ederse, içinde ebedi kalmak üzere, ona Cehennem ateşine düşmek vardır” (el-Cin, 72/23) ve “Allah ve Resulunün emrine aykırı davrananlar, kendilerine bir belânın çarpmasından, yahut onlara acı bir azabın uğramasından sakınsınlar” (en-Nûr, 24/63) buyurmaktadır.
    Tavla ve benzeri oyunlarda sonuç şansa dayanmaktadır. Bu ise önce mücâdeleye ve çekişmeye, sonra hırslanmaya, sonra da kin, düşmanlık ve fitneye sebep olmaktadır.
    Tavla genellikle, az bir miktar ile de olsa, kumar olarak oynanmaktadır. Insanlar ona alışmakta, âdet edinmektedirler. Kazanmak hırsına kapılan insan, bu hırsla rahatça yalan söyleyebilmektedir. Yalan yere yemin ise kendi başına büyük günahlardandır. Oynadıkça hırslanan insan, oynadıkça oynamakta, vaktin nasıl geçtiğini bilmemekte, dünyası âdeta oynadığı oyundan ibaret olmaktadır. Böyle bir insanın gaflete dalacağı tabiidir. Gaflete dalan insan ise haliyle hem Allah’ı anmayı, hem de namazı hatırına getirememektedir.
    Tavlayı oynamak haram olduğu gibi, tavla aletinin alış-verişini yapmak da haramdır (Muhammed Vefâ, Bey’u'l-A’yâni’l-Muharrame, 94-96)





+ Yorum Gönder