Konusunu Oylayın.: Zaruri haller dışında faiz haramdır cevabını yüksek din kurulundan aldım Ancak; zaruri olanlar Faiz nelerdir

5 üzerinden 3.50 | Toplam: 2 kişi oyladı.

  1. 03.Kasım.2010, 16:59
    1
    Misafir

    Zaruri haller dışında faiz haramdır cevabını yüksek din kurulundan aldım Ancak; zaruri olanlar Faiz nelerdir






    Zaruri haller dışında faiz haramdır cevabını yüksek din kurulundan aldım Ancak; zaruri olanlar Faiz nelerdir Mumsema zaruri haller dışında faiz haramdır cevabını yüksek din kurulundan aldım.Ancak; zaruri olanlar
    nelerdir. Günümüzde ev almak veya araba almak nerdeyse zaruri hale gelmiştir.lütfen cevaplayın saygılar Tevfik Fikret Dündar


  2. 03.Kasım.2010, 16:59
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    zaruri haller dışında faiz haramdır cevabını yüksek din kurulundan aldım.Ancak; zaruri olanlar
    nelerdir. Günümüzde ev almak veya araba almak nerdeyse zaruri hale gelmiştir.lütfen cevaplayın saygılar Tevfik Fikret Dündar


    Benzer Konular
  3. Hutbe: Faiz Haramdır
  4. Faiz Haramdır !!.. Faiz Alınması-verilmesi Kötü Ahlaktır !!..
  5. Zaruri Kesim nedir? islamda zaruri kesim kavramı
  6. Zaruri işi olmadan çarşıda gezmek haramdır. Bu hadis sahih midir
  7. Faiz neden haramdır?
  8. 03.Kasım.2010, 17:56
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 18,122
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 232
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    --->: zaruri haller dışında faiz haramdır cevabını yüksek din kurulundan aldımAncak; zaruri olanlar Faiz nelerdir




    Faiz müessesesi, ister devlet, isterse şahıs eliyle işlesin, içtimaî yapı için öldürücü bir zehirdir. Mürüvvet ve yardımlaşma hissinin ölmesi, “ben” merkezli yatırımların öne çıkması, zengin ve fakir arasındaki uçurumun daha da büyümesi ve hepsinden kötüsü de Allah’ın haram kıldığı bir iş olması, bu müessesenin ilk akla gelen özellikleridir. Bu sebeple, mü’min, “günah ve düşmanlık üzerinde yardımlaşmayın” fehvasınca -zarûrî haller dışında- bu anlayış ve onun cereyan ettiği ortamdan uzak durmalıdır.
    Yakın bir gelecekte, faizsiz bankalar gibi faizsiz iktisadî sistemlerin de devletler tarafından uygulamaya konulması, hepimizi ve herkesi -Müslüman olsun, kâfir olsun- bütün insanlığı rahat ettirecektir. İçinde yaşadığı günün ertesini göremeyen ve istikbâle nazar edemeyen bir kısım devlet ricâli ve bilim adamları bunu kabûl etmek istemeseler de, “meşîme-i şeb”den neler doğacağını hep beraber göreceğiz.
    Kolaylık Fetvası

    Şimdi millette bir hastalık var. Herşeyin kolayına fetva veriyorlar. “Zorlaştırmayınız” hadisini yanlış anlıyorlar. Oysaki, zamanımızdaki hâkim sistem ve hâkim düzen arızalıdır. Şimdi bu bozuk düzenin getirdiği arızalardan dolayı, dinin rükünlerinden taviz mi vereceğiz? /Bu dönemde bazen faizli muâmeleye mecbur kalınabilir. Ama bu geçici bir dönemdir. Böylesine geçici dönemlerde hemen “olur, caizdir” fetvası verilirse, sonra bu dinin hali ne olur..? /Bakın, dünyayı fethedenler, o zor şartlar altında hiç namazlarını bırakmışlar mı? Eğer onlar, o zor şartları nazara alarak, önce “sünneti terkedelim, farzı kazaya bırakalım, abdest şimdilik kalsın...” falan deselerdi, zannediyorum bugün İslâm adına hiçbir şey kalmazdı. Bu, bir krizli dönemdir, biraz dişimizi sıkar katlanırsak normal zaman avdet edebilir. Bu din, cihanşümûldür. Böyle geçici dönemler için fetva çıkarıp kanun vaz’edenler, bir gün gelecek verdikleri fetvalardan yüzleri kızaracak ve utanacaklardır. “Borç yiğidin kamçısıdır” diye milleti zengin olmak için faizli kredi almaya teşvik edenler de. Aslında borç teşvik edilecek birşey değildir. Zaten Peygamber Efendimiz (sav), borçlu olan insanın cenaze namazını kılmamıştır.. o zaman hangi yiğidin kamçısından bahsediliyor? Kaldı ki, bugünkü borçların çoğu ihtiyaçtan kaynaklanmıyor. Herkes haram-helâl demeden holdingleşme sevdasında. Allah Rasûlü, borçlunun namazını kılmazken, borçlanmayı teşvik etmek, dinde laubali olmak değil
    Toki ihaleyle ev yaptırıyor. Banka aracılığı ile de üye olanlara belli bir peşinat aldıktan sonra taksitle satıyor. Borcun ucu açık. Enflasyon fazlasını alıyorlar. Banka burada faiz alıyor mu. Bu ülkede faiz almadan çalışan banka yok. Bu alışveriş caiz mi?
    F.Gülen


    İslâm'da, faiz kesin olarak haram kılınmıştır. Bir zaruret bulunmadıkça faiz almak da vermek de caiz değildir. Tarım ve hayvancılıkta kullanmak, iş kurmak veya genişletmek; ev, araba, vb. satın almak üzere özel kişi, kuruluş veya bankalardan alınan faizli krediler de böyledir.
    Zaruret ise, kişinin kendisinin ve bakmakla yükümlü olduğu bireylerin sağlık ve güvenlik içinde yaşamalarını sağlayan vazgeçilmezlerdir. Dolayısıyla kişi, kira vb. bir yolla da olsa oturmak için ev bulabildiği sürece faizli kredi alması caiz olmaz. Kişinin memur olup olmaması sonucu değiştirmez.
    Herhangi bir şahıs ya da kurum, satın aldığı bir malı, üzerine vade farkını da koyarak veresiye olarak satabilir. Böyle bir işlemde dinen bir sakınca bulunmamaktadır.
    Toplu Konut İdaresince satışa sunulan evleri satın alabilirsiniz. Burada söz konusu olan taksitli satış olduğundan bu evlerin satın alınmasında dinimizce bir sakıncası yoktur. Şöyle ki, devlet peşin olarak ev alabilecek maddi imkânlara sahip olmayan kişilere kolaylık olsun diye ev yapıp taksitle satmaktadır. Devlet bu kimselerden belli oranda peşinat alıyor, geriye kalanını ise önceden belirlediği bir zamana yayıyor. Bu arada alacağı paranın değerinde enflasyon sebebiyle bir düşüş söz konusu olursa, onu da alacağı paraya ilave ediyor. Şayet paranın değerinde bir düşüş olmazsa, önceden belirlenen taksitin dışında fazla para almıyor. Bu uygulamanın faizle bir ilgisi yoktur. Burada yapılan ilave yalnızca enflasyon sebebiyle oluşan kayıptır. Faiz ise, akitlerde şart koşulmuş bulunan karşılıksız fazlalığın adıdır.

    İslamda faizin her türlüsü haramdır ve faiz: "para ve para hükmündeki şeylerin mübadelesinde taraflardan birisi lehine şart koşulan fazlalıktır". Bunu ister devlet ve kurumlar, isterse fertler yapmış olsun farketmez. Ancak Bu gün faiz denen her şey İslam fıkhına göre faiz olmayabilir. Mesela devletin verdiği kredilere bir miktar faiz (denen rakamsal fazlalık) tahakkuk ettirlse dahi, zamanın geçmesiyle para değerinde bir düşüş (enflasyon) oluşuyor, bu sebeple geri ödenen miktar, adına faiz denen o fazlalıkla beraber, alınan miktarın değerinden düşük oluyorsa, burada devlet gerçekte bir faiz almış olmaz ve böyle bir krediyi almak da caiz olabilir.
    Ama özel bankaların verdikleri kredilerde böyle bir durum sözkonusu olmaz. Çünkü onların işi para ile para kazanmaktır ve hiç kazanmadan borç vermeleri anlamsız olur. Dolayısıyla böyle konut ya da araba kredilerindeki geri ödemelerde, çok az bir miktar gerçek (reel) fazlalık olmuş olsa dahi bu faizdir ve faizin hükmü ne ise onun hükmü de odur.

    Diyanet İşleri Başkanlığı


  9. 03.Kasım.2010, 17:56
    2
    Silent and lonely rains



    Faiz müessesesi, ister devlet, isterse şahıs eliyle işlesin, içtimaî yapı için öldürücü bir zehirdir. Mürüvvet ve yardımlaşma hissinin ölmesi, “ben” merkezli yatırımların öne çıkması, zengin ve fakir arasındaki uçurumun daha da büyümesi ve hepsinden kötüsü de Allah’ın haram kıldığı bir iş olması, bu müessesenin ilk akla gelen özellikleridir. Bu sebeple, mü’min, “günah ve düşmanlık üzerinde yardımlaşmayın” fehvasınca -zarûrî haller dışında- bu anlayış ve onun cereyan ettiği ortamdan uzak durmalıdır.
    Yakın bir gelecekte, faizsiz bankalar gibi faizsiz iktisadî sistemlerin de devletler tarafından uygulamaya konulması, hepimizi ve herkesi -Müslüman olsun, kâfir olsun- bütün insanlığı rahat ettirecektir. İçinde yaşadığı günün ertesini göremeyen ve istikbâle nazar edemeyen bir kısım devlet ricâli ve bilim adamları bunu kabûl etmek istemeseler de, “meşîme-i şeb”den neler doğacağını hep beraber göreceğiz.
    Kolaylık Fetvası

    Şimdi millette bir hastalık var. Herşeyin kolayına fetva veriyorlar. “Zorlaştırmayınız” hadisini yanlış anlıyorlar. Oysaki, zamanımızdaki hâkim sistem ve hâkim düzen arızalıdır. Şimdi bu bozuk düzenin getirdiği arızalardan dolayı, dinin rükünlerinden taviz mi vereceğiz? /Bu dönemde bazen faizli muâmeleye mecbur kalınabilir. Ama bu geçici bir dönemdir. Böylesine geçici dönemlerde hemen “olur, caizdir” fetvası verilirse, sonra bu dinin hali ne olur..? /Bakın, dünyayı fethedenler, o zor şartlar altında hiç namazlarını bırakmışlar mı? Eğer onlar, o zor şartları nazara alarak, önce “sünneti terkedelim, farzı kazaya bırakalım, abdest şimdilik kalsın...” falan deselerdi, zannediyorum bugün İslâm adına hiçbir şey kalmazdı. Bu, bir krizli dönemdir, biraz dişimizi sıkar katlanırsak normal zaman avdet edebilir. Bu din, cihanşümûldür. Böyle geçici dönemler için fetva çıkarıp kanun vaz’edenler, bir gün gelecek verdikleri fetvalardan yüzleri kızaracak ve utanacaklardır. “Borç yiğidin kamçısıdır” diye milleti zengin olmak için faizli kredi almaya teşvik edenler de. Aslında borç teşvik edilecek birşey değildir. Zaten Peygamber Efendimiz (sav), borçlu olan insanın cenaze namazını kılmamıştır.. o zaman hangi yiğidin kamçısından bahsediliyor? Kaldı ki, bugünkü borçların çoğu ihtiyaçtan kaynaklanmıyor. Herkes haram-helâl demeden holdingleşme sevdasında. Allah Rasûlü, borçlunun namazını kılmazken, borçlanmayı teşvik etmek, dinde laubali olmak değil
    Toki ihaleyle ev yaptırıyor. Banka aracılığı ile de üye olanlara belli bir peşinat aldıktan sonra taksitle satıyor. Borcun ucu açık. Enflasyon fazlasını alıyorlar. Banka burada faiz alıyor mu. Bu ülkede faiz almadan çalışan banka yok. Bu alışveriş caiz mi?
    F.Gülen


    İslâm'da, faiz kesin olarak haram kılınmıştır. Bir zaruret bulunmadıkça faiz almak da vermek de caiz değildir. Tarım ve hayvancılıkta kullanmak, iş kurmak veya genişletmek; ev, araba, vb. satın almak üzere özel kişi, kuruluş veya bankalardan alınan faizli krediler de böyledir.
    Zaruret ise, kişinin kendisinin ve bakmakla yükümlü olduğu bireylerin sağlık ve güvenlik içinde yaşamalarını sağlayan vazgeçilmezlerdir. Dolayısıyla kişi, kira vb. bir yolla da olsa oturmak için ev bulabildiği sürece faizli kredi alması caiz olmaz. Kişinin memur olup olmaması sonucu değiştirmez.
    Herhangi bir şahıs ya da kurum, satın aldığı bir malı, üzerine vade farkını da koyarak veresiye olarak satabilir. Böyle bir işlemde dinen bir sakınca bulunmamaktadır.
    Toplu Konut İdaresince satışa sunulan evleri satın alabilirsiniz. Burada söz konusu olan taksitli satış olduğundan bu evlerin satın alınmasında dinimizce bir sakıncası yoktur. Şöyle ki, devlet peşin olarak ev alabilecek maddi imkânlara sahip olmayan kişilere kolaylık olsun diye ev yapıp taksitle satmaktadır. Devlet bu kimselerden belli oranda peşinat alıyor, geriye kalanını ise önceden belirlediği bir zamana yayıyor. Bu arada alacağı paranın değerinde enflasyon sebebiyle bir düşüş söz konusu olursa, onu da alacağı paraya ilave ediyor. Şayet paranın değerinde bir düşüş olmazsa, önceden belirlenen taksitin dışında fazla para almıyor. Bu uygulamanın faizle bir ilgisi yoktur. Burada yapılan ilave yalnızca enflasyon sebebiyle oluşan kayıptır. Faiz ise, akitlerde şart koşulmuş bulunan karşılıksız fazlalığın adıdır.

    İslamda faizin her türlüsü haramdır ve faiz: "para ve para hükmündeki şeylerin mübadelesinde taraflardan birisi lehine şart koşulan fazlalıktır". Bunu ister devlet ve kurumlar, isterse fertler yapmış olsun farketmez. Ancak Bu gün faiz denen her şey İslam fıkhına göre faiz olmayabilir. Mesela devletin verdiği kredilere bir miktar faiz (denen rakamsal fazlalık) tahakkuk ettirlse dahi, zamanın geçmesiyle para değerinde bir düşüş (enflasyon) oluşuyor, bu sebeple geri ödenen miktar, adına faiz denen o fazlalıkla beraber, alınan miktarın değerinden düşük oluyorsa, burada devlet gerçekte bir faiz almış olmaz ve böyle bir krediyi almak da caiz olabilir.
    Ama özel bankaların verdikleri kredilerde böyle bir durum sözkonusu olmaz. Çünkü onların işi para ile para kazanmaktır ve hiç kazanmadan borç vermeleri anlamsız olur. Dolayısıyla böyle konut ya da araba kredilerindeki geri ödemelerde, çok az bir miktar gerçek (reel) fazlalık olmuş olsa dahi bu faizdir ve faizin hükmü ne ise onun hükmü de odur.

    Diyanet İşleri Başkanlığı


  10. 03.Kasım.2010, 18:09
    3
    imamhatipli42
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 7
    Mesaj Sayısı: 3,616
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 52
    Bulunduğu yer: Hoşgörü Diyarı

    --->: zaruri haller dışında faiz haramdır cevabını yüksek din kurulundan aldımAncak; zaruri olanlar Faiz nelerdir

    Harama açık kapı bırakmayalım.


    "Âllah alış-verisi helâl ve faizi ise haram kılmıştır" (2/Bakara, 275);

    Hz. Peygamber Vedâ Haccı sırasında Mekke'de faiz yasağı uygulamasını şu ifadelerle başlatmıştır: "Dikkat ediniz! Câhiliyye devrinden kalma faizin hepsi kaldırılmıştır. Kaldırdığım faizin ilki, amcam Abbas b. Abdilmuttalib'in faizidir" (Müslim, Hac 147; Ebû Dâvud, Büyü' 5).



  11. 03.Kasım.2010, 18:09
    3
    Moderatör
    Harama açık kapı bırakmayalım.


    "Âllah alış-verisi helâl ve faizi ise haram kılmıştır" (2/Bakara, 275);

    Hz. Peygamber Vedâ Haccı sırasında Mekke'de faiz yasağı uygulamasını şu ifadelerle başlatmıştır: "Dikkat ediniz! Câhiliyye devrinden kalma faizin hepsi kaldırılmıştır. Kaldırdığım faizin ilki, amcam Abbas b. Abdilmuttalib'in faizidir" (Müslim, Hac 147; Ebû Dâvud, Büyü' 5).



  12. 03.Kasım.2010, 18:14
    4
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 18,122
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 232
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    --->: zaruri haller dışında faiz haramdır cevabını yüksek din kurulundan aldımAncak; zaruri olanlar Faiz nelerdir

    Alıntı

    zaruri haller dışında faiz haramdır cevabını yüksek din kurulundan aldım.
    Zaruri Haller....Yüksek din kurulu bu cevabı nasıl vermiş acaba??? anlamadımm


  13. 03.Kasım.2010, 18:14
    4
    Silent and lonely rains
    Alıntı

    zaruri haller dışında faiz haramdır cevabını yüksek din kurulundan aldım.
    Zaruri Haller....Yüksek din kurulu bu cevabı nasıl vermiş acaba??? anlamadımm


  14. 05.Ocak.2011, 22:00
    5
    barışuğur
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Ağustos.2010
    Üye No: 77959
    Mesaj Sayısı: 46
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 31
    Bulunduğu yer: istanbul

    Yanıt: zaruri haller dışında faiz haramdır cevabını yüksek din kurulundan aldımAncak; zaruri olanlar Faiz nelerdir

    "Zaruret ise, kişinin kendisinin ve bakmakla yükümlü olduğu bireylerin sağlık ve güvenlik içinde yaşamalarını sağlayan vazgeçilmezlerdir. "
    bu hallerde faizi alıp vermenin helal olduğu hangi ayet veya hadislere dayanıdırılıyor?
    şu rivayet hadis de varken..
    Resulullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Faiz yetrniş çeşit günaha sebeptir. En hafifi kişinin anasıyla zina yapması gibidir."

    "İnsanlar öyle bir devre ulaşacak ki, o zamanda ribâ yemeyen kalmayacak. Öyle ki, (doğrudan) yemeyene buharı ulaşacak."




    bizim oturduğumuz evde,yediğimiz ekmekte, giydiğimiz giysilerde riba olup olmadığını bilmiyoruz çiftçi bankadan krediyle para alıyor mesela.durum buyken herşeyi bırakıp gitmeli miyiz?
    mecburken faiz yenilmesi hangi ayet veya hadise dayandırılıyor? lütfen bunu cevaplayın.






  15. 05.Ocak.2011, 22:00
    5
    barışuğur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    "Zaruret ise, kişinin kendisinin ve bakmakla yükümlü olduğu bireylerin sağlık ve güvenlik içinde yaşamalarını sağlayan vazgeçilmezlerdir. "
    bu hallerde faizi alıp vermenin helal olduğu hangi ayet veya hadislere dayanıdırılıyor?
    şu rivayet hadis de varken..
    Resulullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Faiz yetrniş çeşit günaha sebeptir. En hafifi kişinin anasıyla zina yapması gibidir."

    "İnsanlar öyle bir devre ulaşacak ki, o zamanda ribâ yemeyen kalmayacak. Öyle ki, (doğrudan) yemeyene buharı ulaşacak."




    bizim oturduğumuz evde,yediğimiz ekmekte, giydiğimiz giysilerde riba olup olmadığını bilmiyoruz çiftçi bankadan krediyle para alıyor mesela.durum buyken herşeyi bırakıp gitmeli miyiz?
    mecburken faiz yenilmesi hangi ayet veya hadise dayandırılıyor? lütfen bunu cevaplayın.






  16. 05.Ocak.2011, 22:57
    6
    farukyazici
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Aralık.2009
    Üye No: 68317
    Mesaj Sayısı: 82
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 40

    Yanıt: zaruri haller dışında faiz haramdır cevabını yüksek din kurulundan aldımAncak; zaruri olanlar Faiz nelerdir

    Alıntı
    bizim oturduğumuz evde,yediğimiz ekmekte, giydiğimiz giysilerde riba olup olmadığını bilmiyoruz çiftçi bankadan krediyle para alıyor mesela.durum buyken herşeyi bırakıp gitmeli miyiz?
    mecburken faiz yenilmesi hangi ayet veya hadise dayandırılıyor? lütfen bunu cevaplayın.
    Eğer aldığınız ekmeğe verdiğiniz para helalse o ekmeğin nerden geldiği sizi ilgilendirmez. Hatta haram yoldan kazandığınız para ile ekmek alsanız dahi ekmek haram olmaz. Haram yoldan kazandığınız paranın günahını alırsınız.
    Anlayacağınız haram, günah gibi kavramlar bulaşıcı değildir. Birbirine karıştırmamak lazım.

    Faiz almak da, vermek de kesinlikle haramdır. Kur'an'da faize açık kapı bırakacak hiçbir ayet yoktur. Tamamı yasaklayan ayetlerdir. Hatta faizin cezası ebedi cehennemdir.
    Alıntı
    Allah alım-satımı helâl, faizli işlemi haram kılmıştır. Her kime, Rabbinden bir öğüt ula-şır da faize son verirse geçmişte olan kendinindir; artık onun işi Allah’a aittir. Kim de de-vam ederse, işte onlar cehen-nemliktir. Onlar orada temelli kala-caklardır.
    (BAKARA/275)



  17. 05.Ocak.2011, 22:57
    6
    farukyazici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    bizim oturduğumuz evde,yediğimiz ekmekte, giydiğimiz giysilerde riba olup olmadığını bilmiyoruz çiftçi bankadan krediyle para alıyor mesela.durum buyken herşeyi bırakıp gitmeli miyiz?
    mecburken faiz yenilmesi hangi ayet veya hadise dayandırılıyor? lütfen bunu cevaplayın.
    Eğer aldığınız ekmeğe verdiğiniz para helalse o ekmeğin nerden geldiği sizi ilgilendirmez. Hatta haram yoldan kazandığınız para ile ekmek alsanız dahi ekmek haram olmaz. Haram yoldan kazandığınız paranın günahını alırsınız.
    Anlayacağınız haram, günah gibi kavramlar bulaşıcı değildir. Birbirine karıştırmamak lazım.

    Faiz almak da, vermek de kesinlikle haramdır. Kur'an'da faize açık kapı bırakacak hiçbir ayet yoktur. Tamamı yasaklayan ayetlerdir. Hatta faizin cezası ebedi cehennemdir.
    Alıntı
    Allah alım-satımı helâl, faizli işlemi haram kılmıştır. Her kime, Rabbinden bir öğüt ula-şır da faize son verirse geçmişte olan kendinindir; artık onun işi Allah’a aittir. Kim de de-vam ederse, işte onlar cehen-nemliktir. Onlar orada temelli kala-caklardır.
    (BAKARA/275)



  18. 05.Ocak.2011, 23:14
    7
    barışuğur
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Ağustos.2010
    Üye No: 77959
    Mesaj Sayısı: 46
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 31
    Bulunduğu yer: istanbul

    Yanıt: zaruri haller dışında faiz haramdır cevabını yüksek din kurulundan aldımAncak; zaruri olanlar Faiz nelerdir

    öncelikle cevabın için teşekkür ederim.
    "Hatta haram yoldan kazandığınız para ile ekmek alsanız dahi ekmek haram olmaz. Haram yoldan kazandığınız paranın günahını alırsınız.
    Anlayacağınız haram, günah gibi kavramlar bulaşıcı değildir. Birbirine karıştırmamak lazım."
    bunu neye dayanarak söylediğini açıklar mısın? adam ekmeği iade edip parasını alıp o parayı elde ettiği yere geri verebiliyorsa da o ekmek haram olmaz mı? eğer ekmeği geri veremiyorsa ya da geri dönüş yolu kapandıysa ekmeği çöpe atıcağına yemesi vicdanen daha doğru gibi gözüküyor.


  19. 05.Ocak.2011, 23:14
    7
    barışuğur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    öncelikle cevabın için teşekkür ederim.
    "Hatta haram yoldan kazandığınız para ile ekmek alsanız dahi ekmek haram olmaz. Haram yoldan kazandığınız paranın günahını alırsınız.
    Anlayacağınız haram, günah gibi kavramlar bulaşıcı değildir. Birbirine karıştırmamak lazım."
    bunu neye dayanarak söylediğini açıklar mısın? adam ekmeği iade edip parasını alıp o parayı elde ettiği yere geri verebiliyorsa da o ekmek haram olmaz mı? eğer ekmeği geri veremiyorsa ya da geri dönüş yolu kapandıysa ekmeği çöpe atıcağına yemesi vicdanen daha doğru gibi gözüküyor.


  20. 06.Ocak.2011, 00:01
    8
    farukyazici
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Aralık.2009
    Üye No: 68317
    Mesaj Sayısı: 82
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 40

    Yanıt: zaruri haller dışında faiz haramdır cevabını yüksek din kurulundan aldımAncak; zaruri olanlar Faiz nelerdir

    Helalin neden helal olduğu ispatlanmaz. Bir şeye dayandırmak da gerekmez.
    Allah Kur'an'da helal olan şeyleri değil haram olanları bildirmiştir. Helal olanlar saymakla bitmez ancak haram olanlar pek azdır.
    Bu nedenle ispatlayacak olan kişi sizsiniz.

    Çiftçinin kredi kullanarak ürettiği buğdaydan yapılan ekmek neden haram olsun?


  21. 06.Ocak.2011, 00:01
    8
    farukyazici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Helalin neden helal olduğu ispatlanmaz. Bir şeye dayandırmak da gerekmez.
    Allah Kur'an'da helal olan şeyleri değil haram olanları bildirmiştir. Helal olanlar saymakla bitmez ancak haram olanlar pek azdır.
    Bu nedenle ispatlayacak olan kişi sizsiniz.

    Çiftçinin kredi kullanarak ürettiği buğdaydan yapılan ekmek neden haram olsun?


  22. 06.Ocak.2011, 00:24
    9
    ravza 2
    ALLAH C.C garip bir kulu

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Ocak.2010
    Üye No: 72957
    Mesaj Sayısı: 2,241
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 32

    Yanıt: zaruri haller dışında faiz haramdır cevabını yüksek din kurulundan aldımAncak; zaruri olanlar Faiz nelerdir

    Bu arada alacağı paranın değerinde enflasyon sebebiyle bir düşüş söz konusu olursa, onu da alacağı paraya ilave ediyorbu da faiz değilmi şimdi?


  23. 06.Ocak.2011, 00:24
    9
    ravza 2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    ALLAH C.C garip bir kulu
    Bu arada alacağı paranın değerinde enflasyon sebebiyle bir düşüş söz konusu olursa, onu da alacağı paraya ilave ediyorbu da faiz değilmi şimdi?


  24. 06.Ocak.2011, 01:19
    10
    barışuğur
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Ağustos.2010
    Üye No: 77959
    Mesaj Sayısı: 46
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 31
    Bulunduğu yer: istanbul

    Yanıt: zaruri haller dışında faiz haramdır cevabını yüksek din kurulundan aldımAncak; zaruri olanlar Faiz nelerdir

    "İnsanlar öyle bir devre ulaşacak ki, o zamanda ribâ yemeyen kalmayacak. Öyle ki, (doğrudan) yemeyene buharı ulaşacak."
    bu hadis benim dediğimi düşündürüyor. ben o ekmek haramdır demedim haram olabilir dedim.

    "Eğer aldığınız ekmeğe verdiğiniz para helalse o ekmeğin nerden geldiği sizi ilgilendirmez. Hatta haram yoldan kazandığınız para ile ekmek alsanız dahi ekmek haram olmaz. Haram yoldan kazandığınız paranın günahını alırsınız.
    Anlayacağınız haram, günah gibi kavramlar bulaşıcı değildir. Birbirine karıştırmamak lazım." sen bu sözünü kuran, hadis, peygamberin hayatından örnek veya beyin fırtınasıyla bana ispatlasayabilsen ben çok rahatlıycam.


  25. 06.Ocak.2011, 01:19
    10
    barışuğur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    "İnsanlar öyle bir devre ulaşacak ki, o zamanda ribâ yemeyen kalmayacak. Öyle ki, (doğrudan) yemeyene buharı ulaşacak."
    bu hadis benim dediğimi düşündürüyor. ben o ekmek haramdır demedim haram olabilir dedim.

    "Eğer aldığınız ekmeğe verdiğiniz para helalse o ekmeğin nerden geldiği sizi ilgilendirmez. Hatta haram yoldan kazandığınız para ile ekmek alsanız dahi ekmek haram olmaz. Haram yoldan kazandığınız paranın günahını alırsınız.
    Anlayacağınız haram, günah gibi kavramlar bulaşıcı değildir. Birbirine karıştırmamak lazım." sen bu sözünü kuran, hadis, peygamberin hayatından örnek veya beyin fırtınasıyla bana ispatlasayabilsen ben çok rahatlıycam.


  26. 06.Ocak.2011, 08:55
    11
    oguz26
    acemi mücahid

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Ocak.2011
    Üye No: 82755
    Mesaj Sayısı: 125
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 38
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Yanıt: zaruri haller dışında faiz haramdır cevabını yüksek din kurulundan aldımAncak; zaruri olanlar Faiz nelerdir

    harama yol vermeye yönelik her düşünce yanlıştadır arkadaşlar...


  27. 06.Ocak.2011, 08:55
    11
    acemi mücahid
    harama yol vermeye yönelik her düşünce yanlıştadır arkadaşlar...


  28. 06.Ocak.2011, 11:03
    12
    farukyazici
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Aralık.2009
    Üye No: 68317
    Mesaj Sayısı: 82
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 40

    Yanıt: zaruri haller dışında faiz haramdır cevabını yüksek din kurulundan aldımAncak; zaruri olanlar Faiz nelerdir




    Alıntı
    sen bu sözünü kuran, hadis, peygamberin hayatından örnek veya beyin fırtınasıyla bana ispatlasayabilsen ben çok rahatlıycam.
    Ne demek istediğimi sanırım anlatamadım.
    Bir şeyin haram olduğu ispatlanır. Hiçbir şeyin helal olduğu ispatlanmaz. Haram olduğunu veya olabileceğini iddia ediyorsan bunu sen ispatlayacaksın.


  29. 06.Ocak.2011, 11:03
    12
    farukyazici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli



    Alıntı
    sen bu sözünü kuran, hadis, peygamberin hayatından örnek veya beyin fırtınasıyla bana ispatlasayabilsen ben çok rahatlıycam.
    Ne demek istediğimi sanırım anlatamadım.
    Bir şeyin haram olduğu ispatlanır. Hiçbir şeyin helal olduğu ispatlanmaz. Haram olduğunu veya olabileceğini iddia ediyorsan bunu sen ispatlayacaksın.



Git 12 Sonuncu