Konusunu Oylayın.: İstihaze kanı ile hayız kanı arasındaki fark nedir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
İstihaze kanı ile hayız kanı arasındaki fark nedir?
  1. 30.Ekim.2010, 13:46
    1
    Misafir

    İstihaze kanı ile hayız kanı arasındaki fark nedir?






    İstihaze kanı ile hayız kanı arasındaki fark nedir? Mumsema ben normalde 10 gün adet görüyordum fakat bu ay adetim kesilmedi ve özürlü olarak namazıma devam ettim. Fakat bir süre sonra bu özür kanı normal adet kanamasına dönüştü. Adet olduğum zaman yaşadığım ağrıları da yaşadım ayrıca özür kanından çok farklı ve daha fazla oldu. Fakat 2 adet arasının en az 15 gün olması gerekiyor. benimse daha 15 gün olmadı. Ben de acaba namaz kılmalımıyım yoksa bırakmalımıyım bilemedim. ilk adetimin başladığı 4.veya 5. günümde aslında rengi beyaza dönmüştü ama normalde 10 gün sürdüğü için ben de 48 saat beklemem gerektiğini düşündüm. daha sonra 48 saat doladan tekrar lekelenme şeklinde gelmeye başladı. bende hayız halinin devam ettiğini düşündüm ve 10. günden sonra namaza başladım. ama şimdi böyle olunca ben de acaba o 5. günde özür halim başlamıştı ve şimdide bitti de ondan mı normal adet görmeye başladım diye düşünüyorum . Şuan ne yapmalıyım . Namaz kılmak hiç içime sinmiyor. Kendimi özürlü gibi hissetmiyorum.


  2. 30.Ekim.2010, 13:46
    1
    sümeyye 123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    sümeyye 123
    Misafir



    ben normalde 10 gün adet görüyordum fakat bu ay adetim kesilmedi ve özürlü olarak namazıma devam ettim. Fakat bir süre sonra bu özür kanı normal adet kanamasına dönüştü. Adet olduğum zaman yaşadığım ağrıları da yaşadım ayrıca özür kanından çok farklı ve daha fazla oldu. Fakat 2 adet arasının en az 15 gün olması gerekiyor. benimse daha 15 gün olmadı. Ben de acaba namaz kılmalımıyım yoksa bırakmalımıyım bilemedim. ilk adetimin başladığı 4.veya 5. günümde aslında rengi beyaza dönmüştü ama normalde 10 gün sürdüğü için ben de 48 saat beklemem gerektiğini düşündüm. daha sonra 48 saat doladan tekrar lekelenme şeklinde gelmeye başladı. bende hayız halinin devam ettiğini düşündüm ve 10. günden sonra namaza başladım. ama şimdi böyle olunca ben de acaba o 5. günde özür halim başlamıştı ve şimdide bitti de ondan mı normal adet görmeye başladım diye düşünüyorum . Şuan ne yapmalıyım . Namaz kılmak hiç içime sinmiyor. Kendimi özürlü gibi hissetmiyorum.


    Benzer Konular

    - İstihaze kanı dışında gelen beyaz akıntı abdesti bozarmı

    - Hayız Kanı En Fazla on Gün Olarak Biliyorum. Bu Hayız Süresini Nasıl Belirleyeceğiz? Örneğin Sabah S

    - Hayız kanı birkaç gün kesilse tekrar başlasa, hayız gününü nasıl tespit edebilirim?

    - Hayız Kanıyla Istihaze Kanı Arasındaki Fark: ile ilgili hadisler

    - Hayız Kanı Ile Istihaze Kanı Arasındaki Fark: ile ilgili hadisler

  3. 30.Ekim.2010, 16:55
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    --->: İstihaze kanı ile hayız kanı arasındaki fark nedir?




    ÖZÜR KANI VE HAYIZ KANI NASILDIR?

    - Aişe (r.anha)’dan rivâyete göre şöyle demiştir: Abdurrahman b. Avf’ın hanımı Ümmü Habibe binti Cahş’tan devamlı kan geliyor ve hiç temizlenemiyordu. Bu durum Rasûlullah (s.a.v)’e aktarıldı da şöyle buyurdu: “O hayız değildir. Rahim hastalığından dolayıdır. Önceden hayız gördüğü günler kadar beklesin ve bu süre zarfında namazı bıraksın bundan sonraki günler için her bir namaz için gusletsin.” (Buhârî Hayz: 27; Tirmizî Tahara: 96)

    - Aişe (r.anha)’dan rivâyete göre Cahş’ın kızı yedi yıl boyunca kendisinden kan gelmişti. Rasûlullah (s.a.v)’e durumu sordu da Peygamber (s.a.v): “O hayız kanı değildir damardan gelen bir kandır. Hayız süresi kadar günlerde namazı terk etmesini sonra gusletmesini ve her namaz için gusletmesini emretti.” (Buhârî Hayz: 27; Tirmizî Tahara: 96)

    - Urve (r.a)’den rivâyete göre Fatıma binti ebi Hubeyş’in haber verdiğine göre kendisi: Rasûlullah (s.a.v)’e kendisinden devamlı kan geldiğinden şikayet etti. Rasûlullah (s.a.v) de ona: “O damardan gelen bir kandır. Hayız süresi kadar bekle namaz kılma temizlik süresi gelince gusül abdesti al sonra temizlik ve hayız süreleri arasında namazlarını kıl.” (Buhârî Hayz: 27; Tirmizî Tahara: 96)

    - Aişe (r.anha)’dan rivâyete göre şöyle demiştir: Fatıma binti ebi Hubeyş Rasûlullah (s.a.v)’e geldi ve şöyle dedi: “Devamlı kan gelen ve asla temizlenemeyen bir kadınım bu durumda namazları terk edebilir miyim?” Rasûlullah (s.a.v) ise:“O damardan gelen bir kandır hayız kanı değildir. Hayız günün başladığında namazını bırak hayız bitip kan kesilince namazlarını kıl.” (Buhârî Hayz: 27; Tirmizî Tahara: 96)


    Bulûğ çağına eren bir kadında normalde her ay, aybaşı kanı görülür. Hanefî mezhebine göre, hayız müddetinin en azı üç gün, en fazlası on gündür. [Şafiî'de azı bir gün bir gece, en fazla on beş gündür.> Zaten birçok kadında bu müddet bellidir. Bazılarında dört, bazılarında yedi, sekiz gün olur. Ama üç günden az veya on günden fazla devam eden kan, hayız kanı değildir. Buna istihâze denilmektedir ki, bir hastalıktan dolayı gelen akıntıdır.

    Aybaşı müddeti on günü geçen kadın temizlenir, namazını kılar ve orucunu tutar. Çünkü istihâze kanının gelmesi ayrıca guslü gerektirmez, namaz kılmaya mâni olmaz. Bu durum özürlü kimsenin durumu gibidir. Devamlı burnu kanayan, idrarını tutamayan ve yarasından devamlı kan ve irin akan kimse özürlüdür. Bu özrün dinî bir özür sayılması için bir namaz vakti devam etmesi, abdest alıp namaz kılacak kadar bir fırsatın bulunmaması, ayrıca her namaz vakti içinde en az bir defa görülmesi gerekir.

    Aybaşı halinin dışında kan ve benzeri akıntısı olan kimse özürlü sayılır. Eğer bu hal yukarıda saydığımız şartlara uyuyorsa, her vakit için abdest alır, o vaktin namazını ve istediği kadar başka namazı da kılabilir.

    Özürlü bulunması, kadının namazını ve diğer ibadetlerini terk etmeyi gerektirmez. Devamlı idrarı gelen, burnu kanayan ve vücudunun bir yerinden devamlı kan ve benzeri akıntı gelen kimse abdest alır, o akıntı devam ettiği halde namazını kılar.

    Mehmet Paksu, Kadın, Aile, Hayat, Nesil Yayınları



  4. 30.Ekim.2010, 16:55
    2
    Silent and lonely rains



    ÖZÜR KANI VE HAYIZ KANI NASILDIR?

    - Aişe (r.anha)’dan rivâyete göre şöyle demiştir: Abdurrahman b. Avf’ın hanımı Ümmü Habibe binti Cahş’tan devamlı kan geliyor ve hiç temizlenemiyordu. Bu durum Rasûlullah (s.a.v)’e aktarıldı da şöyle buyurdu: “O hayız değildir. Rahim hastalığından dolayıdır. Önceden hayız gördüğü günler kadar beklesin ve bu süre zarfında namazı bıraksın bundan sonraki günler için her bir namaz için gusletsin.” (Buhârî Hayz: 27; Tirmizî Tahara: 96)

    - Aişe (r.anha)’dan rivâyete göre Cahş’ın kızı yedi yıl boyunca kendisinden kan gelmişti. Rasûlullah (s.a.v)’e durumu sordu da Peygamber (s.a.v): “O hayız kanı değildir damardan gelen bir kandır. Hayız süresi kadar günlerde namazı terk etmesini sonra gusletmesini ve her namaz için gusletmesini emretti.” (Buhârî Hayz: 27; Tirmizî Tahara: 96)

    - Urve (r.a)’den rivâyete göre Fatıma binti ebi Hubeyş’in haber verdiğine göre kendisi: Rasûlullah (s.a.v)’e kendisinden devamlı kan geldiğinden şikayet etti. Rasûlullah (s.a.v) de ona: “O damardan gelen bir kandır. Hayız süresi kadar bekle namaz kılma temizlik süresi gelince gusül abdesti al sonra temizlik ve hayız süreleri arasında namazlarını kıl.” (Buhârî Hayz: 27; Tirmizî Tahara: 96)

    - Aişe (r.anha)’dan rivâyete göre şöyle demiştir: Fatıma binti ebi Hubeyş Rasûlullah (s.a.v)’e geldi ve şöyle dedi: “Devamlı kan gelen ve asla temizlenemeyen bir kadınım bu durumda namazları terk edebilir miyim?” Rasûlullah (s.a.v) ise:“O damardan gelen bir kandır hayız kanı değildir. Hayız günün başladığında namazını bırak hayız bitip kan kesilince namazlarını kıl.” (Buhârî Hayz: 27; Tirmizî Tahara: 96)


    Bulûğ çağına eren bir kadında normalde her ay, aybaşı kanı görülür. Hanefî mezhebine göre, hayız müddetinin en azı üç gün, en fazlası on gündür. [Şafiî'de azı bir gün bir gece, en fazla on beş gündür.> Zaten birçok kadında bu müddet bellidir. Bazılarında dört, bazılarında yedi, sekiz gün olur. Ama üç günden az veya on günden fazla devam eden kan, hayız kanı değildir. Buna istihâze denilmektedir ki, bir hastalıktan dolayı gelen akıntıdır.

    Aybaşı müddeti on günü geçen kadın temizlenir, namazını kılar ve orucunu tutar. Çünkü istihâze kanının gelmesi ayrıca guslü gerektirmez, namaz kılmaya mâni olmaz. Bu durum özürlü kimsenin durumu gibidir. Devamlı burnu kanayan, idrarını tutamayan ve yarasından devamlı kan ve irin akan kimse özürlüdür. Bu özrün dinî bir özür sayılması için bir namaz vakti devam etmesi, abdest alıp namaz kılacak kadar bir fırsatın bulunmaması, ayrıca her namaz vakti içinde en az bir defa görülmesi gerekir.

    Aybaşı halinin dışında kan ve benzeri akıntısı olan kimse özürlü sayılır. Eğer bu hal yukarıda saydığımız şartlara uyuyorsa, her vakit için abdest alır, o vaktin namazını ve istediği kadar başka namazı da kılabilir.

    Özürlü bulunması, kadının namazını ve diğer ibadetlerini terk etmeyi gerektirmez. Devamlı idrarı gelen, burnu kanayan ve vücudunun bir yerinden devamlı kan ve benzeri akıntı gelen kimse abdest alır, o akıntı devam ettiği halde namazını kılar.

    Mehmet Paksu, Kadın, Aile, Hayat, Nesil Yayınları



  5. 27.Aralık.2015, 23:12
    3
    Misafir

    Cevap: İstihaze kanı ile hayız kanı arasındaki fark nedir?

    yazıda özürlü kimseler için her namaz vakti güsletsin namazını kılsın denilmekte... burada yazım yanlışı olduğunu düşünüyorum.. doğrusunun
    her namaz vakti namaz abdesti alıp namazını kılsın... olacağı kanaatindeyim.


  6. 27.Aralık.2015, 23:12
    3
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    yazıda özürlü kimseler için her namaz vakti güsletsin namazını kılsın denilmekte... burada yazım yanlışı olduğunu düşünüyorum.. doğrusunun
    her namaz vakti namaz abdesti alıp namazını kılsın... olacağı kanaatindeyim.





+ Yorum Gönder