Konusunu Oylayın.: Meleklerin nasıl olduklarını ne tür fiziksel özelliklerinin olduğunu anlatan bir ayet hadis var mıdır?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Meleklerin nasıl olduklarını ne tür fiziksel özelliklerinin olduğunu anlatan bir ayet hadis var mıdır?
  1. 27.Ekim.2010, 11:59
    1
    Misafir

    Meleklerin nasıl olduklarını ne tür fiziksel özelliklerinin olduğunu anlatan bir ayet hadis var mıdır?






    Meleklerin nasıl olduklarını ne tür fiziksel özelliklerinin olduğunu anlatan bir ayet hadis var mıdır? Mumsema meleklerin nasıl olduklarını ne tür fiziksel özelliklerinı anlatan bir ayet


  2. 27.Ekim.2010, 12:08
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    --->: meleklerin nasıl olduklarını ne tür fiziksel özelliklerinin olduğunu anlatan bir ayet hadis var mıdır?




    Melekleri bize birçok özelliğiyle tanıtan Kur'ân-ı Kerim, onların nasıl bir unsurdan yaratılmış oldukları hususunda bilgi vermez. Onlarla ilgili bu bilgiyi biz, Hz. Peygamber'in (sas) hadislerinde görmekteyiz. Bir hadis-i şerifte

    "Cinlerin ve şeytanların ateşten, Hz. Âdem'in topraktan/çamurdan, meleklerin ise, nurdan yaratıldığı"(Müslim, Zühd 10) bildirilir.
    Melekler, öfke, kin, gazap, kıskanma ve haset gibi negatif duygulardan uzak bulunmaları ve beşere ait diğer his ve meyillerden korunmuş olmaları yönüyle, onlar için, isyan ve başkaldırma gibi her hangi bir günah söz konusu değildir."Allah'ın kendilerine emrettiği şeylere isyan etmezler ve ne ile emrolunuyorlarsa onu yerine getirirler."(Tahrim sûresi, 66/6.)

    İnsanların sahip oldukları yemek, içmek, erkeklik, dişilik, evlenmek, gibi fiil ve özelliklerden uzak ruhanî birer varlık olan meleklerin, makamları sabittir ve onlar için bir ücret de söz konusu değildir, ama, Allah namına işledikleri her emirde latif bir zevk ve hoş bir lezzetleri vardır. Allah'a karşı derecelerine göre feyiz (manevî bir keyif) alırlar. Nurdan ibaret varlıklar olmaları yönüyle, ihtiyaç duydukları gıdalar da manevîdir; zikir, tesbih, hamd ve Cenab-ı Hakk'a ait mârifet ve muhabbet nurlarından lezzet alırlar ve O'na ibadet hususunda ne bir büyüklük duygusuna kapılırlar ne de yorulup usanırlar:"… O'nun huzurunda bulunanlar, O'na ibadet hususunda kibirlenmezler ve yorulmazlar. Onlar bıkıp usanmaksızın gece gündüz Allah'ı tesbih ederler."

    Ayrıca melekler, kendilerine has latif ve nuranî bir yapıya sahip olmaları sebebiyle hareket ve nüfuz keyfiyetleri son derece süratli ve mükemmel olan varlıklardır. Kur'ân'da onların bu özelliklerini ifade sadedinde şöyle buyrulur: "Melekler ve ruh, O(nun arşı)na -miktarı (dünya senesi ile) elli bin yıl olan- bir günde yükselip çıkarlar."(Mearic sûresi, 70/4)"Gökleri ve yeri yaratan, melekleri ikişer, üçer ve dörder kanatlı elçiler yapan Allah'a hamd olsun…"(Fatır sûresi, 35/1)

    Melekler, Allah'ın emir ve izni ile çeşitli şekillere girebilen varlıklardır. Melekler peygamberler tarafından hem aslî şekilleriyle hem de, temessül etmiş oldukları başka şekilleriyle görülmüşlerdir. Meselâ, Cebrail (a.s.) Hz. Meryem'e bir insan şeklinde görünmüştür Hz. İbrahim'e (a.s.) bir oğul müjdesiyle gelen melekler de, insan şeklinde görünmüşlerdir. Hz. İbrahim onları misafir zannederek kendilerine yemek hazırlamış, fakat yemediklerini görünce korkmuş sonra da onların melek olduğunu anlamıştır. Bu âyetten meleklerin yiyip içmediği sonucu da çıkmaktadır. Keza, Cibril hadisi olarak bilinen, -iman, İslâm ve ihsan kavramlarının tanımlarının yapıldığı- rivâyette de belirtildiği gibi, Cebrail sahabiler tarafından insan şeklinde görülmüştür. (Müslim, İman 37; Ebu Davud, Sünnet 15)


  3. 27.Ekim.2010, 12:08
    2
    Silent and lonely rains



    Melekleri bize birçok özelliğiyle tanıtan Kur'ân-ı Kerim, onların nasıl bir unsurdan yaratılmış oldukları hususunda bilgi vermez. Onlarla ilgili bu bilgiyi biz, Hz. Peygamber'in (sas) hadislerinde görmekteyiz. Bir hadis-i şerifte

    "Cinlerin ve şeytanların ateşten, Hz. Âdem'in topraktan/çamurdan, meleklerin ise, nurdan yaratıldığı"(Müslim, Zühd 10) bildirilir.
    Melekler, öfke, kin, gazap, kıskanma ve haset gibi negatif duygulardan uzak bulunmaları ve beşere ait diğer his ve meyillerden korunmuş olmaları yönüyle, onlar için, isyan ve başkaldırma gibi her hangi bir günah söz konusu değildir."Allah'ın kendilerine emrettiği şeylere isyan etmezler ve ne ile emrolunuyorlarsa onu yerine getirirler."(Tahrim sûresi, 66/6.)

    İnsanların sahip oldukları yemek, içmek, erkeklik, dişilik, evlenmek, gibi fiil ve özelliklerden uzak ruhanî birer varlık olan meleklerin, makamları sabittir ve onlar için bir ücret de söz konusu değildir, ama, Allah namına işledikleri her emirde latif bir zevk ve hoş bir lezzetleri vardır. Allah'a karşı derecelerine göre feyiz (manevî bir keyif) alırlar. Nurdan ibaret varlıklar olmaları yönüyle, ihtiyaç duydukları gıdalar da manevîdir; zikir, tesbih, hamd ve Cenab-ı Hakk'a ait mârifet ve muhabbet nurlarından lezzet alırlar ve O'na ibadet hususunda ne bir büyüklük duygusuna kapılırlar ne de yorulup usanırlar:"… O'nun huzurunda bulunanlar, O'na ibadet hususunda kibirlenmezler ve yorulmazlar. Onlar bıkıp usanmaksızın gece gündüz Allah'ı tesbih ederler."

    Ayrıca melekler, kendilerine has latif ve nuranî bir yapıya sahip olmaları sebebiyle hareket ve nüfuz keyfiyetleri son derece süratli ve mükemmel olan varlıklardır. Kur'ân'da onların bu özelliklerini ifade sadedinde şöyle buyrulur: "Melekler ve ruh, O(nun arşı)na -miktarı (dünya senesi ile) elli bin yıl olan- bir günde yükselip çıkarlar."(Mearic sûresi, 70/4)"Gökleri ve yeri yaratan, melekleri ikişer, üçer ve dörder kanatlı elçiler yapan Allah'a hamd olsun…"(Fatır sûresi, 35/1)

    Melekler, Allah'ın emir ve izni ile çeşitli şekillere girebilen varlıklardır. Melekler peygamberler tarafından hem aslî şekilleriyle hem de, temessül etmiş oldukları başka şekilleriyle görülmüşlerdir. Meselâ, Cebrail (a.s.) Hz. Meryem'e bir insan şeklinde görünmüştür Hz. İbrahim'e (a.s.) bir oğul müjdesiyle gelen melekler de, insan şeklinde görünmüşlerdir. Hz. İbrahim onları misafir zannederek kendilerine yemek hazırlamış, fakat yemediklerini görünce korkmuş sonra da onların melek olduğunu anlamıştır. Bu âyetten meleklerin yiyip içmediği sonucu da çıkmaktadır. Keza, Cibril hadisi olarak bilinen, -iman, İslâm ve ihsan kavramlarının tanımlarının yapıldığı- rivâyette de belirtildiği gibi, Cebrail sahabiler tarafından insan şeklinde görülmüştür. (Müslim, İman 37; Ebu Davud, Sünnet 15)





+ Yorum Gönder