Konusunu Oylayın.: Kur'an okunurken, başka işle meşgul olmanın hükmü nedir

5 üzerinden 4.50 | Toplam : 4 kişi
Kur'an okunurken, başka işle meşgul olmanın hükmü nedir
  1. 21.Ekim.2010, 00:22
    1
    Misafir

    Kur'an okunurken, başka işle meşgul olmanın hükmü nedir






    Kur'an okunurken, başka işle meşgul olmanın hükmü nedir Mumsema herhangi bir meşkuliyet anında yanınızda veya yolda yürürken bir meskende sesli kur'an okunmağa başlanır veya okunursa ne yapılır?


  2. 21.Ekim.2010, 00:22
    1
    cavitmunis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    cavitmunis
    Misafir



    herhangi bir meşkuliyet anında yanınızda veya yolda yürürken bir meskende sesli kur'an okunmağa başlanır veya okunursa ne yapılır?


    Benzer Konular

    - Sünnet olmanın hükmü nedir?

    - Abdest esnasında başka bir işle uğraşmak

    - İslam'da eşcinsel olmanın hükmü nedir ?

    - Koruyucu aile olmanın hükmü nedir?

    - Traş olmanın hükmü nedir ?

  3. 21.Ekim.2010, 04:37
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    --->: kur'an okunurken, başka işle meşkuliyet




    Kuran Okunduğu Zaman Susup Dinlemenin Önemi -

    Kuran okunduğu zaman, hemen onu dinleyin ve susun. Umulur ki esirgenmiş olursunuz. (Araf Suresi, 204)

    Ayetteki kesin ifadeden de anlaşılacağı gibi Kuran okunurken susup dinlemek, yalnızca güzel bir davranış şekli değil, aynı zamanda da Allah'ın farz kıldığı bir tavırdır. Ayetin devamındaki ifadeden de bu emre titizlik göstermenin müminlerin esirgenmesine vesile olacağı anlaşılmaktadır.

    Kuran Allah'ın sözüdür. Bu nedenle, Allah'ın zatına gösterilmesi gereken haşyet dolu saygının aynı şekilde Allah'ın sözüne karşı da gösterilmesi gerekir. Bu saygının ilk aşaması ise Allah'ın sözünü işittiğinde, susup o söze kulak vermektir. Kuran'a, Arapça olsun, Türkçe meali olsun ya da farklı bir dilde okunduğunda aynı saygının gösterilmesi şarttır. Herkesin farklı işlerle uğraştığı bir ortamda haber vermeden Yüce Allah'ın ayetlerini okumak, insanların dalgınlıkla istemeden bu ayetin hükmüne girmesine sebep olabilir. Bu nedenle, gerekli saygı ortamını sağlamadan Allah'ın kelamını okumak uygun bir tavır olmaz.

    Kuran saygıyla, her kelimesi can kulağıyla dinlenilmesi, akılda tutulması, üzerinde düşünülüp öğüt alınması ve uyulması gereken "üstün ve şerefli" bir sözdür. İman edenlere düşen ise Rabbimiz'in hak sözüne gereği gibi saygı göstermek, Kuran okunduğunda dinlemek ve Allah'ın ayetlerini hikmeti anlamak ve uygulamaktır. Allah sonsuz güç sahibi olan üstün güç sahibi Yaratıcımız'dır.

    Bu makale, Vakit gazetesinde 23 Şubat 2006 tarihinde yayınlanmıştır.

    _____________________________________________

    Hanefi ve Şafii mezhebine göre, ayakta, yürürken, binek üzerinde ve yatarken Kur'an-ı Kerim okumakta bir beis yoktur.

    (Feta-va el-Hindiyye5/316)

    Müslim, Hz. Aişe (r.a)'den şu hadisi şerifi rivayet etmiştir;

    "Hz. Peygamber (a.s.v) ben hayızlı iken kucağıma yaslanır, sonra Kur'an okurdu." (Müslim)

    SORU
    Bir kimse herhangi bir işle meşgul iken, birisi Kur'an-ı Kerimi yüksek ses ile okusa, onu dinlememekte bir beis var mıdır?

    CEVAP
    Kur'an-ı Kerimi dinlemek Hanefî mezhebine göre vaciptir. Buna göre bir kimse herhangi bir işle meşgul iken, birisi Kur'an-ı Kerim'i yüksek ses ile okusa ve onu dinlemek mümkün değilse, yüksek ses ile Kur'an-ı Kerim okuyan kimse vebale girer.

    Meşguliyet sebebiyle dinlemek mümkün olmadığı halde, Kur'an-ı Kerimi yüksek ses ile okumak caiz değildir.

    Kur'an-ı Kerimi dinlemek Şafii mezhebine göre ise sünnettir.


  4. 21.Ekim.2010, 04:37
    2
    Silent and lonely rains



    Kuran Okunduğu Zaman Susup Dinlemenin Önemi -

    Kuran okunduğu zaman, hemen onu dinleyin ve susun. Umulur ki esirgenmiş olursunuz. (Araf Suresi, 204)

    Ayetteki kesin ifadeden de anlaşılacağı gibi Kuran okunurken susup dinlemek, yalnızca güzel bir davranış şekli değil, aynı zamanda da Allah'ın farz kıldığı bir tavırdır. Ayetin devamındaki ifadeden de bu emre titizlik göstermenin müminlerin esirgenmesine vesile olacağı anlaşılmaktadır.

    Kuran Allah'ın sözüdür. Bu nedenle, Allah'ın zatına gösterilmesi gereken haşyet dolu saygının aynı şekilde Allah'ın sözüne karşı da gösterilmesi gerekir. Bu saygının ilk aşaması ise Allah'ın sözünü işittiğinde, susup o söze kulak vermektir. Kuran'a, Arapça olsun, Türkçe meali olsun ya da farklı bir dilde okunduğunda aynı saygının gösterilmesi şarttır. Herkesin farklı işlerle uğraştığı bir ortamda haber vermeden Yüce Allah'ın ayetlerini okumak, insanların dalgınlıkla istemeden bu ayetin hükmüne girmesine sebep olabilir. Bu nedenle, gerekli saygı ortamını sağlamadan Allah'ın kelamını okumak uygun bir tavır olmaz.

    Kuran saygıyla, her kelimesi can kulağıyla dinlenilmesi, akılda tutulması, üzerinde düşünülüp öğüt alınması ve uyulması gereken "üstün ve şerefli" bir sözdür. İman edenlere düşen ise Rabbimiz'in hak sözüne gereği gibi saygı göstermek, Kuran okunduğunda dinlemek ve Allah'ın ayetlerini hikmeti anlamak ve uygulamaktır. Allah sonsuz güç sahibi olan üstün güç sahibi Yaratıcımız'dır.

    Bu makale, Vakit gazetesinde 23 Şubat 2006 tarihinde yayınlanmıştır.

    _____________________________________________

    Hanefi ve Şafii mezhebine göre, ayakta, yürürken, binek üzerinde ve yatarken Kur'an-ı Kerim okumakta bir beis yoktur.

    (Feta-va el-Hindiyye5/316)

    Müslim, Hz. Aişe (r.a)'den şu hadisi şerifi rivayet etmiştir;

    "Hz. Peygamber (a.s.v) ben hayızlı iken kucağıma yaslanır, sonra Kur'an okurdu." (Müslim)

    SORU
    Bir kimse herhangi bir işle meşgul iken, birisi Kur'an-ı Kerimi yüksek ses ile okusa, onu dinlememekte bir beis var mıdır?

    CEVAP
    Kur'an-ı Kerimi dinlemek Hanefî mezhebine göre vaciptir. Buna göre bir kimse herhangi bir işle meşgul iken, birisi Kur'an-ı Kerim'i yüksek ses ile okusa ve onu dinlemek mümkün değilse, yüksek ses ile Kur'an-ı Kerim okuyan kimse vebale girer.

    Meşguliyet sebebiyle dinlemek mümkün olmadığı halde, Kur'an-ı Kerimi yüksek ses ile okumak caiz değildir.

    Kur'an-ı Kerimi dinlemek Şafii mezhebine göre ise sünnettir.





+ Yorum Gönder