Konusunu Oylayın.: Hz osman mushafı

5 üzerinden 5.00 | Toplam: 3 kişi oyladı.

  1. 20.Ekim.2010, 23:56
    1
    Misafir

    Hz osman mushafı

  2. 21.Ekim.2010, 00:16
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 18,122
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 232
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    --->: Hz osman mushafı







    Allah Rasûlünün (s.a.v) emri ile vahiy katipleri Kur'an'ı parça parça olarak işlenmiş ince deriler kürek kemikleri ağaç kabukları ve düzgün taş gibi maddelerin üzerine yazmakta idiler. Yazılan bu âyetler vahiy henüz tamamlanmadığı için tek bir mushafta toplanmamıştı. Bu dönem içersinde Ashab ezberledikleri âyetleri Allah Rasûlünün (s.a.v) gösterdiği sûrelerin altına yazıyorlardı.

    2- Kur'an'ın Hz. Ebu Bekr (r.a) döneminde yazılışı:





    Zeyd b. Sabit (r.a) Hz. Ebu Bekr (r.a)'in emri ve Hz. Ömer (r.a)'in uygun bulmasıyla Kur'an âyetlerini biraraya toplamıştır. Zeyd İbn Sabit Kur'an'ı toplarken vahiy katiplerinin yazdıklarını dikkate almış ve âyetleri ilk defa bir mushafta toplamıştır.

    3- Kur'an'ın Hz. Osman (r.a) döneminde yazılışı:







    ilk Mushaf Kur'an'ın okunşundaki tartışmalara son vermek amacıyla farklı kıraatleri yansıtacak şekilde Hz. Ebu Bekr'in topladığı ve Hz Ömer'in kızı Hafsa'nın koruduğu nüshaya bağlı kalınarak yazıldı. Bununla ilgili olarak Hz. Osman Zeyd b. Sâbit (r.a) Abdullah b. ez-Zübeyr (r.a) Sad b. el-Âs (r.a) ve Abdurrahman b. el-Haris b. Hişam (r.a)'ı görevlendirdi. Bu Mushaf üzerinde noktalama işaretleri ve harekeleri bulunmamaktaydı. Hz. Osman (r.a) yazılan Kur'an'ın bir nüshasını saklamış diğer nüshaları ise çeşitli İslam şehirlerine göndermiştir.

    3-Kur'an'ın harekelenmesi ve noktalanması üç merhalede tamamlanmıştır.
    Birincisi: Muaviye b. Ebu Süfyan döneminde Muaviye Ebu'l-Esved'i görevlendirmiş O da Kur'an okurken meydana gelebilecek okuma hatalarını ortadan kaldırmak amacıyla nokta şeklinde hareke işaretleri koymuştur. İkincisi: Abdülmelik b. Mervan döneminde Kur'an'daki bazı harfleri birbirinden ayırmak için noktalar konulmuştur. Mervan bu işte el-Haccac b. Yusuf'u görevlendirmiş; o da bu işi Nasr b. Âsım ve Hayy b. Yasmur'a havale etmiştir. Üçüncüsü: Bu dönemde Fetha Damme Kesre ve Sükûn konulmuştur. Bu harekelendirmede Halil b. Ahmed el-Ferahîdî'nin yolu izlenmiştir.


  3. 21.Ekim.2010, 00:16
    2
    Silent and lonely rains






    Allah Rasûlünün (s.a.v) emri ile vahiy katipleri Kur'an'ı parça parça olarak işlenmiş ince deriler kürek kemikleri ağaç kabukları ve düzgün taş gibi maddelerin üzerine yazmakta idiler. Yazılan bu âyetler vahiy henüz tamamlanmadığı için tek bir mushafta toplanmamıştı. Bu dönem içersinde Ashab ezberledikleri âyetleri Allah Rasûlünün (s.a.v) gösterdiği sûrelerin altına yazıyorlardı.

    2- Kur'an'ın Hz. Ebu Bekr (r.a) döneminde yazılışı:





    Zeyd b. Sabit (r.a) Hz. Ebu Bekr (r.a)'in emri ve Hz. Ömer (r.a)'in uygun bulmasıyla Kur'an âyetlerini biraraya toplamıştır. Zeyd İbn Sabit Kur'an'ı toplarken vahiy katiplerinin yazdıklarını dikkate almış ve âyetleri ilk defa bir mushafta toplamıştır.

    3- Kur'an'ın Hz. Osman (r.a) döneminde yazılışı:







    ilk Mushaf Kur'an'ın okunşundaki tartışmalara son vermek amacıyla farklı kıraatleri yansıtacak şekilde Hz. Ebu Bekr'in topladığı ve Hz Ömer'in kızı Hafsa'nın koruduğu nüshaya bağlı kalınarak yazıldı. Bununla ilgili olarak Hz. Osman Zeyd b. Sâbit (r.a) Abdullah b. ez-Zübeyr (r.a) Sad b. el-Âs (r.a) ve Abdurrahman b. el-Haris b. Hişam (r.a)'ı görevlendirdi. Bu Mushaf üzerinde noktalama işaretleri ve harekeleri bulunmamaktaydı. Hz. Osman (r.a) yazılan Kur'an'ın bir nüshasını saklamış diğer nüshaları ise çeşitli İslam şehirlerine göndermiştir.

    3-Kur'an'ın harekelenmesi ve noktalanması üç merhalede tamamlanmıştır.
    Birincisi: Muaviye b. Ebu Süfyan döneminde Muaviye Ebu'l-Esved'i görevlendirmiş O da Kur'an okurken meydana gelebilecek okuma hatalarını ortadan kaldırmak amacıyla nokta şeklinde hareke işaretleri koymuştur. İkincisi: Abdülmelik b. Mervan döneminde Kur'an'daki bazı harfleri birbirinden ayırmak için noktalar konulmuştur. Mervan bu işte el-Haccac b. Yusuf'u görevlendirmiş; o da bu işi Nasr b. Âsım ve Hayy b. Yasmur'a havale etmiştir. Üçüncüsü: Bu dönemde Fetha Damme Kesre ve Sükûn konulmuştur. Bu harekelendirmede Halil b. Ahmed el-Ferahîdî'nin yolu izlenmiştir.


  4. 04.Ekim.2016, 13:52
    3
    azra
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Temmuz.2008
    Üye No: 25614
    Mesaj Sayısı: 207
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3

    Hz Osman (r.a) ın Şehid edilirken okuduğu Musaf-ı Şerifi

    hz osman mushafı resmi gerçek mi maşallah ne kadar kalın olmuş el yazması olduğu içindir


  5. 04.Ekim.2016, 13:52
    3
    Devamlı Üye
    hz osman mushafı resmi gerçek mi maşallah ne kadar kalın olmuş el yazması olduğu içindir