Konusunu Oylayın.: Arabada Kur'an bulundurmak ya da aynaya asmak günah mıdır?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Arabada Kur'an bulundurmak ya da aynaya asmak günah mıdır?
  1. 02.Ekim.2010, 00:34
    1
    Misafir

    Arabada Kur'an bulundurmak ya da aynaya asmak günah mıdır?






    Arabada Kur'an bulundurmak ya da aynaya asmak günah mıdır? Mumsema ben ,,ALLAHIM izin verirse yakinda ehliyet almayi dusunuyorum,,arabada kucuk kuran bulundurmak,yada aynaya asmak,,gunaymidir,,,


  2. 02.Ekim.2010, 00:34
    1
    cay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    cay
    Misafir



    ben ,,ALLAHIM izin verirse yakinda ehliyet almayi dusunuyorum,,arabada kucuk kuran bulundurmak,yada aynaya asmak,,gunaymidir,,,


    Benzer Konular

    - Evde nazar boncuğu bulundurmak günah mı

    - Nazar Boncuğu Bulundurmak Günah mıdır

    - Gece aynaya bakmak günah mı

    - Evde biblo bulundurmak günah mı?

    - Odaya resim asmak günah mıdır?

  3. 02.Ekim.2010, 04:38
    2
    rana
    Aciz Kul

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Temmuz.2007
    Üye No: 5879
    Mesaj Sayısı: 5,605
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 70
    Bulunduğu yer: Stuttgart/Istanbul/Ankara

    --->: Arabada kuran bulundurmak yada aynaya asmak gunaymıdır




    Boyna yahut arabaya asılan küçük Kuran-ı Kerimler kazadan beladan korur mu? Kuran veya ayet taşımanın faydası nedir?

    Cevap

    Değerli Kardeşimiz;
    Bela ve musibet gibi şeylerden korunmak için dua etmek ve âyet ile hadis gibi şeyleri yazıp taşımak dinen caizdir. Abdullah bin Ömer Peygamberden (sav) şöyle rivayet etmiştir: "Sizden biriniz uykuda korkarsa şöyle desin: Allah'ın gazab ve azabından ve kullarının şerrinden, şeytanların vesvesesinden ve yanıma gelmelerinden eksikliği olmayan Allah'ın sözlerine sığınırım" O zaman, hiçbir şey ona zarar vermez. Abdullah bin Amr onları temyiz çağına gelen çocuklarına öğretir, temyiz çağına gelmeyen çocukları için yazıp onların boynuna asardı (Ebu Davııd, Nesâî, Tirmizî).

    Ancak bunları istismar edip sanat haline getiren ve saf kadınlarla teşriki mesai edip onlarla haşr ve neşir olmak kesinlikle haramdır.

    Günümüz meselelerine Fetvalar – 2, Yasin Yayınevi, s: 258

    Okuyup üflemek konusu:
    Ayet-el kürsi, felak , nas, fatiha gibi sureleri veya ayetleri okuduğu zaman Peygamberimizin sağına soluna önüne arkasına ellerine ve hasta olan herhangi bir kimseye üflediği hadis kitaplarımızda yazılıdır.

    Bunun sebebi insanın maddi hastalıklardan korunmak için maddi tedbirler aldığı gibi manevi ve zararlı şeylerden korunmak için de böyle tedbirler alması içindir. Bizi yaratan Allah Peygamberimiz vasıtasıyla nasıl korunacağımızın yollarından birisini göstermiştir.

    Bu konuyu izah eden hadislerden birini açıklamasıyla beraber takdim ediyoruz.
    Hz.Aişe (radıyallahu anhâ) anlatıyor: "Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselam) yatağına girdiği zaman, ellerine üfleyip Muavvizateyn'i ( felak ve nas sureleri) ve kulhüvallabu ahad'i okur ellerini yüzüne ve vücuduna sürer ve bunu üç kere tekrar ederdi. Hastalandığı zaman aynı şeyi kendisine yapmamı emrederdi". [Buharî,
    Fedâilu'l-Kur'ân 14, Tıbb 39, Da'avât 12; Müslim, Selâm 50, (2192); Muvattâ, Ayn t5, (2,942); Tirmizî, Da'avât 21, (3399); Ebu Dâvud, Tıbb 19, (3902).]

    AÇIKLAMA:
    1- Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm)'in Kur'ân-ı Kerim'i hastalığı sırasında şifa için okuduğu, mevsuk rivayetlerde gelmiştir. Esasen Kur'ân'ın mü'minler için maddi ve manevî şifa olduğu âyet-i kerimede belirtilmiştir: "Kur'ân'dan, iman edenlere rahmet ve şifâ olan şeyler indiriyoruz, O, zâlimlerin ise sadece kaybını artırır" (İsra suresi, 82). Keza: "Ey insanlar, Rabbinizden size bir öğüt ve kalplerde olana bir şifa, mü'minlere doğru yolu gösteren bir rehber ve rahmet gelmiştir" (Yunus suresi,57 ).

    2- Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm)'in kendi vücuduna icra ettiği "nefes"in mahiyeti hakkında bilgi vermek için, İbnu Hacer, rivayetin farklı vecihlerini kaydeder. Buna göre, önce ellerini cemeder, sonra ellerine üfler, sonra okur ve okuma sırasında eline üflerdi. İbnu Hacer, bu üflemenin tükrüksüz veya hafif
    tükrüklü olabileceğini belirtir. Bu maksadla Felak, Nâs ve İhlas sûreleri okunmuştur.

    Meshetme işi, bereket düşüncesiyle yapılmıştır. Resûlullah (aleyhissalâtu vesselam) ellerini önce başına, yüzüne sürer, ondan sonra elinin yetişebildiği yerlere kadar bütün vücuduna sürerdi. Hz. Aişe der ki: "Resûlullah, kendini götüren hastalığa yakalanınca, ben okuyup üzerine üflüyordum. Kendi elleriyle de vücudunu meshediyordum. Çünkü onun elleri bereket yönüyle benim elimden çok üstün idi". Bir başka rivayette Hz. Aişe meshedip, şifa için dua ederken kendine gelen Resûlullah'ın: "Artık hayır, (şifa değil), Allah'tan Refîk-i A'la'yı istiyorum" dediği belirtilir.

    3- Bazı rivayetler, Kur'ân'dan okuyup nefes ederek tedaviyi Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm)'in ailesi efradına da uyguladığını tasrih eder. Sahabe veTâbi in de aynı tedavi usulüne başvurmuştur. Ulema bunun cevazında ittifak etmiştir.

    4- Nefes'i "tükrüksüz hafif üfürük" diye tarifeden Nevevî, rukyede bunun müstehab olduğunu, ulemanın cevazında icma ettiğini belirtir. Hz.Aişe (radıyallahu anhâ)'ye Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselam)'in rukyede yer verdiği nefes'ten sorulmuştu, şu cevabı verdi: "Onun nefesi, kuru üzüm yiyenin üfürüğü gibi idi, kesinlikle tükrük yoktu.'' Kasıtsız olarak nefesle birlikte çıkacak olan rutubetin tükrük sayılmayacağı belirtilmiştir.

    Prof. Dr. İbrahim Canan, Kütüb-i Sitte Muhtasarı, 7. cilt, Akçağ Basım Yayın, Ankara, 1988, s. 50-51
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet



  4. 02.Ekim.2010, 04:38
    2
    Aciz Kul



    Boyna yahut arabaya asılan küçük Kuran-ı Kerimler kazadan beladan korur mu? Kuran veya ayet taşımanın faydası nedir?

    Cevap

    Değerli Kardeşimiz;
    Bela ve musibet gibi şeylerden korunmak için dua etmek ve âyet ile hadis gibi şeyleri yazıp taşımak dinen caizdir. Abdullah bin Ömer Peygamberden (sav) şöyle rivayet etmiştir: "Sizden biriniz uykuda korkarsa şöyle desin: Allah'ın gazab ve azabından ve kullarının şerrinden, şeytanların vesvesesinden ve yanıma gelmelerinden eksikliği olmayan Allah'ın sözlerine sığınırım" O zaman, hiçbir şey ona zarar vermez. Abdullah bin Amr onları temyiz çağına gelen çocuklarına öğretir, temyiz çağına gelmeyen çocukları için yazıp onların boynuna asardı (Ebu Davııd, Nesâî, Tirmizî).

    Ancak bunları istismar edip sanat haline getiren ve saf kadınlarla teşriki mesai edip onlarla haşr ve neşir olmak kesinlikle haramdır.

    Günümüz meselelerine Fetvalar – 2, Yasin Yayınevi, s: 258

    Okuyup üflemek konusu:
    Ayet-el kürsi, felak , nas, fatiha gibi sureleri veya ayetleri okuduğu zaman Peygamberimizin sağına soluna önüne arkasına ellerine ve hasta olan herhangi bir kimseye üflediği hadis kitaplarımızda yazılıdır.

    Bunun sebebi insanın maddi hastalıklardan korunmak için maddi tedbirler aldığı gibi manevi ve zararlı şeylerden korunmak için de böyle tedbirler alması içindir. Bizi yaratan Allah Peygamberimiz vasıtasıyla nasıl korunacağımızın yollarından birisini göstermiştir.

    Bu konuyu izah eden hadislerden birini açıklamasıyla beraber takdim ediyoruz.
    Hz.Aişe (radıyallahu anhâ) anlatıyor: "Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselam) yatağına girdiği zaman, ellerine üfleyip Muavvizateyn'i ( felak ve nas sureleri) ve kulhüvallabu ahad'i okur ellerini yüzüne ve vücuduna sürer ve bunu üç kere tekrar ederdi. Hastalandığı zaman aynı şeyi kendisine yapmamı emrederdi". [Buharî,
    Fedâilu'l-Kur'ân 14, Tıbb 39, Da'avât 12; Müslim, Selâm 50, (2192); Muvattâ, Ayn t5, (2,942); Tirmizî, Da'avât 21, (3399); Ebu Dâvud, Tıbb 19, (3902).]

    AÇIKLAMA:
    1- Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm)'in Kur'ân-ı Kerim'i hastalığı sırasında şifa için okuduğu, mevsuk rivayetlerde gelmiştir. Esasen Kur'ân'ın mü'minler için maddi ve manevî şifa olduğu âyet-i kerimede belirtilmiştir: "Kur'ân'dan, iman edenlere rahmet ve şifâ olan şeyler indiriyoruz, O, zâlimlerin ise sadece kaybını artırır" (İsra suresi, 82). Keza: "Ey insanlar, Rabbinizden size bir öğüt ve kalplerde olana bir şifa, mü'minlere doğru yolu gösteren bir rehber ve rahmet gelmiştir" (Yunus suresi,57 ).

    2- Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm)'in kendi vücuduna icra ettiği "nefes"in mahiyeti hakkında bilgi vermek için, İbnu Hacer, rivayetin farklı vecihlerini kaydeder. Buna göre, önce ellerini cemeder, sonra ellerine üfler, sonra okur ve okuma sırasında eline üflerdi. İbnu Hacer, bu üflemenin tükrüksüz veya hafif
    tükrüklü olabileceğini belirtir. Bu maksadla Felak, Nâs ve İhlas sûreleri okunmuştur.

    Meshetme işi, bereket düşüncesiyle yapılmıştır. Resûlullah (aleyhissalâtu vesselam) ellerini önce başına, yüzüne sürer, ondan sonra elinin yetişebildiği yerlere kadar bütün vücuduna sürerdi. Hz. Aişe der ki: "Resûlullah, kendini götüren hastalığa yakalanınca, ben okuyup üzerine üflüyordum. Kendi elleriyle de vücudunu meshediyordum. Çünkü onun elleri bereket yönüyle benim elimden çok üstün idi". Bir başka rivayette Hz. Aişe meshedip, şifa için dua ederken kendine gelen Resûlullah'ın: "Artık hayır, (şifa değil), Allah'tan Refîk-i A'la'yı istiyorum" dediği belirtilir.

    3- Bazı rivayetler, Kur'ân'dan okuyup nefes ederek tedaviyi Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm)'in ailesi efradına da uyguladığını tasrih eder. Sahabe veTâbi in de aynı tedavi usulüne başvurmuştur. Ulema bunun cevazında ittifak etmiştir.

    4- Nefes'i "tükrüksüz hafif üfürük" diye tarifeden Nevevî, rukyede bunun müstehab olduğunu, ulemanın cevazında icma ettiğini belirtir. Hz.Aişe (radıyallahu anhâ)'ye Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselam)'in rukyede yer verdiği nefes'ten sorulmuştu, şu cevabı verdi: "Onun nefesi, kuru üzüm yiyenin üfürüğü gibi idi, kesinlikle tükrük yoktu.'' Kasıtsız olarak nefesle birlikte çıkacak olan rutubetin tükrük sayılmayacağı belirtilmiştir.

    Prof. Dr. İbrahim Canan, Kütüb-i Sitte Muhtasarı, 7. cilt, Akçağ Basım Yayın, Ankara, 1988, s. 50-51
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet



  5. 02.Ekim.2010, 17:28
    3
    sekiz kelvin
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 08.Eylül.2010
    Üye No: 78822
    Mesaj Sayısı: 34
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    --->: Arabada Kur'an bulundurmak ya da aynaya asmak günah mıdır?

    Kardeş, Kur'an-ı Kerim, okunması için gönderilmiştir. Hiç okumadıysan ve içinde ne olduğunu bilmiyorsan, arabaya asmanın bir faydası olacağını sanmam. Onun yerine, okuyabileceğin küçük bir Kur'an-ı Kerim'i koy torpido gözüne; bir yerlere gittiğin zaman, elin boş kaldığında, ara sıra, açıp iki sayfa okursun belki- daha makbule geçer.


  6. 02.Ekim.2010, 17:28
    3
    Kardeş, Kur'an-ı Kerim, okunması için gönderilmiştir. Hiç okumadıysan ve içinde ne olduğunu bilmiyorsan, arabaya asmanın bir faydası olacağını sanmam. Onun yerine, okuyabileceğin küçük bir Kur'an-ı Kerim'i koy torpido gözüne; bir yerlere gittiğin zaman, elin boş kaldığında, ara sıra, açıp iki sayfa okursun belki- daha makbule geçer.


  7. 02.Ekim.2010, 22:10
    4
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    --->: Arabada Kur'an bulundurmak ya da aynaya asmak günah mıdır?

    Alıntı
    Kardeş, Kur'an-ı Kerim, okunması için gönderilmiştir. Hiç okumadıysan ve içinde ne olduğunu bilmiyorsan, arabaya asmanın bir faydası olacağını sanmam. Onun yerine, okuyabileceğin küçük bir Kur'an-ı Kerim'i koy torpido gözüne; bir yerlere gittiğin zaman, elin boş kaldığında, ara sıra, açıp iki sayfa okursun belki- daha makbule geçer.
    Allah razı olsun kardeş
    en doğrusu budur
    ashab ancak okuyamayan çocuklara Kur'an'dan bazı ayetler asmış
    ve Resulullah da ancak kendi okuyamayınca Aişe validemizin okumasına izin vermiştir
    gerçi benim Elmalılıda okduğuma göre Resulullah
    hastalığında dahi başkasının kendisine okumasına izin vermemiştir
    yazıyordu ama
    Buharinin bir irvayetinde farklı yazıyormuş
    iyice bakmak lazım


  8. 02.Ekim.2010, 22:10
    4
    âb ü kil
    Alıntı
    Kardeş, Kur'an-ı Kerim, okunması için gönderilmiştir. Hiç okumadıysan ve içinde ne olduğunu bilmiyorsan, arabaya asmanın bir faydası olacağını sanmam. Onun yerine, okuyabileceğin küçük bir Kur'an-ı Kerim'i koy torpido gözüne; bir yerlere gittiğin zaman, elin boş kaldığında, ara sıra, açıp iki sayfa okursun belki- daha makbule geçer.
    Allah razı olsun kardeş
    en doğrusu budur
    ashab ancak okuyamayan çocuklara Kur'an'dan bazı ayetler asmış
    ve Resulullah da ancak kendi okuyamayınca Aişe validemizin okumasına izin vermiştir
    gerçi benim Elmalılıda okduğuma göre Resulullah
    hastalığında dahi başkasının kendisine okumasına izin vermemiştir
    yazıyordu ama
    Buharinin bir irvayetinde farklı yazıyormuş
    iyice bakmak lazım


  9. 02.Ekim.2010, 22:14
    5
    YaZaROW
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Temmuz.2010
    Üye No: 77650
    Mesaj Sayısı: 1,125
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    --->: Arabada Kur'an bulundurmak ya da aynaya asmak günah mıdır?

    Sizin söyledikleriniz de gerçekten çok doğru fakat arkadaşımızın sorduğu küçük Kur'anlardan. Okunamayanlardan yani. Çok küçüklerden. Fakat Kur'an'ı Kerim bir yana Şifa-i Şerif koyabilirseniz çok koruması oluyormuş. Uçaklara gemilere konulduğunda gemiler batmamış diye rivayet var.

    Selametle



  10. 02.Ekim.2010, 22:14
    5
    YaZaROW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Sizin söyledikleriniz de gerçekten çok doğru fakat arkadaşımızın sorduğu küçük Kur'anlardan. Okunamayanlardan yani. Çok küçüklerden. Fakat Kur'an'ı Kerim bir yana Şifa-i Şerif koyabilirseniz çok koruması oluyormuş. Uçaklara gemilere konulduğunda gemiler batmamış diye rivayet var.

    Selametle



  11. 02.Aralık.2014, 15:33
    6
    Misafir

    Cevap: --->: Arabada Kur'an bulundurmak ya da aynaya asmak günah mıdır?

    normalde kuran okuyorum ama kucuk cuzdan ıcınde kucuk kuranı boynuma asıyorum korktugum ıcın gunah mı


  12. 02.Aralık.2014, 15:33
    6
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    normalde kuran okuyorum ama kucuk cuzdan ıcınde kucuk kuranı boynuma asıyorum korktugum ıcın gunah mı





+ Yorum Gönder