Konusunu Oylayın.: Selefilik ne demektir? Günümüz selefiliğiyle aynımıdır?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Selefilik ne demektir? Günümüz selefiliğiyle aynımıdır?
  1. 30.Eylül.2010, 16:03
    1
    Misafir

    Selefilik ne demektir? Günümüz selefiliğiyle aynımıdır?






    Selefilik ne demektir? Günümüz selefiliğiyle aynımıdır? Mumsema Selefilik ne demektir?
    Günümüz selefiliğiyle aynımıdır?


  2. 30.Eylül.2010, 16:03
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 02.Ekim.2010, 22:36
    2
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    --->: Selefilik ne demektir? Günümüz selefiliğiyle aynımıdır?




    Daha çok bir Kelam ilmi terimi olarak kullanılan bu kelime, Selef'in mezhebi ve görüşü anlamına gelir. Akaid konu ve meselelerinde nassta (Kur'an-ı Kerim ve Hadiste) varid olan hususları müteşabih olanlar da dahil olmak üzere, olduğu gibi kabul edip, teşbih ve tecsime (benzetme ve cisimlendirme) düşmemekle birlikte, te'vile (yoruma) de başvurmayan Ehl-i Sünneti Hassa'ya denmiştir.

    Tâbiîn mezhep imamları, önde gelen fakihler ve muhaddisler Selefiyye içinde kabul edilirler. Hicrî dördüncü yüzyılda Eş'arî ve Maturidî tarafından Ehl-i Sünnet Kelâm ilmi kuruluncaya kadar yaşamış olan bütün Ehl-i Sünnet âlimleri Selefin görüşlerini paylaşmışlardır.

    Selef âlimlerinin akaid sistemlerini şu yedi temel prensip karakterize etmektedir:

    1- Takdis: Cenab-ı Allah'ı şanına uygun düşmeyen şeylerden tenzih etmek.

    2- Tasdik: Kur'an-ı Kerim ve hadislerde Allah'ın isim ve sıfatları hakkında nasıl bir ifade kullanılmış ve ne söylenmişse, onları olduğu gibi kabul etmek; yani, Allah'ı bizzat kendisinin ve peygamberinin tanıttığı gibi bilip tasdik etmek.

    3- Aczini itiraf etmek: Bilhassa nass'ta geçen müteşabih ifadeler konusunda tevil ve yorum yapmadan, bu konuda aczini kabul etmek.

    4- Sükût (susmak): Yine nass'ta geçen müteşabih ifadeleri anlamayanların, bunlar hakkında soru sormayıp susmaları.

    5- İmsak (uzak tutma): Müteşabih ifadeler üzerinde yorum ve te'vilden kendini alıkoymak.

    6- Keff: Müteşabih olan hususlarla zihnen bile meşgul olmamak.

    7- Ma'rifet ehlini teslim: Müteşabihe giren konuları bilmesi mümkün olan Hz. Peygamber, Sahabe, evliya ve mütehassıs âlimlerin söylediklerini kabul ve tasdik etmek (İsmail Hakkı İzmirli, Yeni İlmi Kelam, İstanbul 1339/1341, I, s. 98 v.d.; Neşet Çağatay - İ. Agah Çubukçu, İslâm Mezhepleri Tarihi, Ankara 1976, s. 191).

    İA.
    [Alıntıdır. Son maddedeki evliya ve mütehassıs alimlerin müteşabihat hakkındaki açıklamalarını kabul etmekle ilgili olarak şunu söylemek isterim:
    O alimlerin açıklamaları Kur'an ve sünnete aykırı ise kabul etmek doğru olmaz. @mir.]

    Şu da Şamil İslam Ansiklopedisinin Mezheb Maddesi'nden bulduklarım:

    B) İtikadi Mezhebler (akaid mezhebleri): İkiye ayrılır:

    1- Ehl-i Sünnet mezhebleri: Bunlar da ikiye ayrılır: a) Eh1-i Sünnet-i hassa denilen Selefiyye. Selefiyye'nin mütekaddimini ve müteahhirini vardır. b) Ehl-i Sünnet-i amme: Matüridiyye, Eş'ariyye. Bunlara Halefiyye de denir.
    ...
    Muhiddin BAĞÇECİ


  4. 02.Ekim.2010, 22:36
    2
    âb ü kil



    Daha çok bir Kelam ilmi terimi olarak kullanılan bu kelime, Selef'in mezhebi ve görüşü anlamına gelir. Akaid konu ve meselelerinde nassta (Kur'an-ı Kerim ve Hadiste) varid olan hususları müteşabih olanlar da dahil olmak üzere, olduğu gibi kabul edip, teşbih ve tecsime (benzetme ve cisimlendirme) düşmemekle birlikte, te'vile (yoruma) de başvurmayan Ehl-i Sünneti Hassa'ya denmiştir.

    Tâbiîn mezhep imamları, önde gelen fakihler ve muhaddisler Selefiyye içinde kabul edilirler. Hicrî dördüncü yüzyılda Eş'arî ve Maturidî tarafından Ehl-i Sünnet Kelâm ilmi kuruluncaya kadar yaşamış olan bütün Ehl-i Sünnet âlimleri Selefin görüşlerini paylaşmışlardır.

    Selef âlimlerinin akaid sistemlerini şu yedi temel prensip karakterize etmektedir:

    1- Takdis: Cenab-ı Allah'ı şanına uygun düşmeyen şeylerden tenzih etmek.

    2- Tasdik: Kur'an-ı Kerim ve hadislerde Allah'ın isim ve sıfatları hakkında nasıl bir ifade kullanılmış ve ne söylenmişse, onları olduğu gibi kabul etmek; yani, Allah'ı bizzat kendisinin ve peygamberinin tanıttığı gibi bilip tasdik etmek.

    3- Aczini itiraf etmek: Bilhassa nass'ta geçen müteşabih ifadeler konusunda tevil ve yorum yapmadan, bu konuda aczini kabul etmek.

    4- Sükût (susmak): Yine nass'ta geçen müteşabih ifadeleri anlamayanların, bunlar hakkında soru sormayıp susmaları.

    5- İmsak (uzak tutma): Müteşabih ifadeler üzerinde yorum ve te'vilden kendini alıkoymak.

    6- Keff: Müteşabih olan hususlarla zihnen bile meşgul olmamak.

    7- Ma'rifet ehlini teslim: Müteşabihe giren konuları bilmesi mümkün olan Hz. Peygamber, Sahabe, evliya ve mütehassıs âlimlerin söylediklerini kabul ve tasdik etmek (İsmail Hakkı İzmirli, Yeni İlmi Kelam, İstanbul 1339/1341, I, s. 98 v.d.; Neşet Çağatay - İ. Agah Çubukçu, İslâm Mezhepleri Tarihi, Ankara 1976, s. 191).

    İA.
    [Alıntıdır. Son maddedeki evliya ve mütehassıs alimlerin müteşabihat hakkındaki açıklamalarını kabul etmekle ilgili olarak şunu söylemek isterim:
    O alimlerin açıklamaları Kur'an ve sünnete aykırı ise kabul etmek doğru olmaz. @mir.]

    Şu da Şamil İslam Ansiklopedisinin Mezheb Maddesi'nden bulduklarım:

    B) İtikadi Mezhebler (akaid mezhebleri): İkiye ayrılır:

    1- Ehl-i Sünnet mezhebleri: Bunlar da ikiye ayrılır: a) Eh1-i Sünnet-i hassa denilen Selefiyye. Selefiyye'nin mütekaddimini ve müteahhirini vardır. b) Ehl-i Sünnet-i amme: Matüridiyye, Eş'ariyye. Bunlara Halefiyye de denir.
    ...
    Muhiddin BAĞÇECİ





+ Yorum Gönder