Konusunu Oylayın.: Paramın faizini başkasına verebilir miyim?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Paramın faizini başkasına verebilir miyim?
  1. 26.Eylül.2010, 22:04
    1
    Misafir

    Paramın faizini başkasına verebilir miyim?






    Paramın faizini başkasına verebilir miyim? Mumsema hocam, yıllar önce bankaya vadeli olarak bir miktar para yatırdım. şimdi paramı çekmeyi düşünüyorum ancak faiz olan kısmı yemeği istemiyorum. paramın faiz kısmını bankaya kredi borcu olan birine veya mafyaya borcu olan birine versem olur mu? kendileri yemeyecekler sadece borçları için kullanacaklar bu caiz midir?


  2. 26.Eylül.2010, 22:04
    1
    merve ümran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    merve ümran
    Misafir



    hocam, yıllar önce bankaya vadeli olarak bir miktar para yatırdım. şimdi paramı çekmeyi düşünüyorum ancak faiz olan kısmı yemeği istemiyorum. paramın faiz kısmını bankaya kredi borcu olan birine veya mafyaya borcu olan birine versem olur mu? kendileri yemeyecekler sadece borçları için kullanacaklar bu caiz midir?


    Benzer Konular

    - Abime Zekat Ve Fitre Verebilir miyim?

    - Vekil Başkasına Vekâlet Verebilir Mi?

    - Kişi kendi miras payını başkasına verebilir mi?

    - Mukabele okuyan hocamıza fitremi verebilir miyim?

    - Teravi Namazında on rekatta bir selam verebilir miyim ?

  3. 26.Eylül.2010, 23:54
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    --->: paramın faizini başkasına verebilir miyim?




    Islam Alimleri bu mevzuda iki görüse sahipler. Bir kismi, haram mal alinmaz, alinsa bile yenmez, diyorlar. Bunlara göre, harami almaktansa denize, yahut atese atmak daha tehlikesizdir. Bilhassa zühd ve takva mesleginde giden bu zatlardan biri olan Fudayl Hazretleri, eline geçen dirhemlerin haram oldugunu anlayinca taslarin arasina dogru firlatmis, " ben haram mali elimde tutmak istemem," diyerek hiçbir suretle istifadeye layik görmemistir.

    Ancak basta Imam-i Gazali, bazi alimler de sahibi bilinmeyen harami bir fakire vermeyi daha uygun bulmus; denize, atese atmakta hiç bir fayda olmadigina, halbuki muhtaca vermekte mutlak faydalarin olduguna dikkati çekmisler. Gazali Kuddise sirruhu bu mevzuda Ihya'sinda deliller de serdetmis, Resul-i Ekrem Efendimiz'in kendisine ikram edilen koyun etinin haramdan kazanilmadigini anlayinca, hemen geri çekilip, fakirlere gönderttigini, ayrica Bizans'in Iranlilara karsi harbi kazanacagi konusunda bahse giren Hazreti Ebu Bekir'in dedigi çikinca, aldigi develeri de fakirlere verdigini misal olarak zikretmistir. Bunlar haramdi. ama fakirlere göndermekte mahzur görülmemistir. Demek ki, haram mal yenmez, ama menfaati sahsindan uzak, fakirlere verilir. Bundan sevap da beklenmez, sadece mes'uliyetinden kurtulma esas alinir.

    Faiz para içinde söylenecek hüküm bundan baskasi degildir. Faizli kuruma para yatirmamali, yardimci ve destek olma mahiyetini arzeden bir yakinlikta bulunmamalidir. Ancak mecburen böyle durumda kalinirsa alinan faiz, menfaati sahsindan uzak bir yere verilmeli; kitap alip dagitmak, yahut gida maddesi disindaki ihtiyaçlara verip muhtaca intikal ettirmek gibi bir çare düsünülmelidir. denize, atese atmak faydali ve makul bir yol degildir.

    Ahmed SAHIN


  4. 26.Eylül.2010, 23:54
    2
    Silent and lonely rains



    Islam Alimleri bu mevzuda iki görüse sahipler. Bir kismi, haram mal alinmaz, alinsa bile yenmez, diyorlar. Bunlara göre, harami almaktansa denize, yahut atese atmak daha tehlikesizdir. Bilhassa zühd ve takva mesleginde giden bu zatlardan biri olan Fudayl Hazretleri, eline geçen dirhemlerin haram oldugunu anlayinca taslarin arasina dogru firlatmis, " ben haram mali elimde tutmak istemem," diyerek hiçbir suretle istifadeye layik görmemistir.

    Ancak basta Imam-i Gazali, bazi alimler de sahibi bilinmeyen harami bir fakire vermeyi daha uygun bulmus; denize, atese atmakta hiç bir fayda olmadigina, halbuki muhtaca vermekte mutlak faydalarin olduguna dikkati çekmisler. Gazali Kuddise sirruhu bu mevzuda Ihya'sinda deliller de serdetmis, Resul-i Ekrem Efendimiz'in kendisine ikram edilen koyun etinin haramdan kazanilmadigini anlayinca, hemen geri çekilip, fakirlere gönderttigini, ayrica Bizans'in Iranlilara karsi harbi kazanacagi konusunda bahse giren Hazreti Ebu Bekir'in dedigi çikinca, aldigi develeri de fakirlere verdigini misal olarak zikretmistir. Bunlar haramdi. ama fakirlere göndermekte mahzur görülmemistir. Demek ki, haram mal yenmez, ama menfaati sahsindan uzak, fakirlere verilir. Bundan sevap da beklenmez, sadece mes'uliyetinden kurtulma esas alinir.

    Faiz para içinde söylenecek hüküm bundan baskasi degildir. Faizli kuruma para yatirmamali, yardimci ve destek olma mahiyetini arzeden bir yakinlikta bulunmamalidir. Ancak mecburen böyle durumda kalinirsa alinan faiz, menfaati sahsindan uzak bir yere verilmeli; kitap alip dagitmak, yahut gida maddesi disindaki ihtiyaçlara verip muhtaca intikal ettirmek gibi bir çare düsünülmelidir. denize, atese atmak faydali ve makul bir yol degildir.

    Ahmed SAHIN





+ Yorum Gönder