Konusunu Oylayın.: Banyoda cinsel ilişki caiz midir?

5 üzerinden 4.13 | Toplam : 30 kişi
Banyoda cinsel ilişki caiz midir?
  1. 17.Eylül.2010, 20:48
    1
    Misafir

    Banyoda cinsel ilişki caiz midir?






    Banyoda cinsel ilişki caiz midir? Mumsema Arkadaşlar İslam dinimizde göre banyoda cinsel ilişki caizmidir konu hakkında eğitici yazı yazar mısınız ?


  2. 17.Eylül.2010, 20:48
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Arkadaşlar İslam dinimizde göre banyoda cinsel ilişki caizmidir konu hakkında eğitici yazı yazar mısınız ?


    Benzer Konular

    - İftar ile sahur arasında cinsel ilişki caiz midir?

    - Kurban bayramı cinsel ilişki caiz mi?

    - Bayram günleri cinsel ilişki caiz midir

    - Banyoda cinsel ilişkiye girmek caiz midir?

    - Banyoda cinsel ilişki Olur mu?

  3. 18.Eylül.2010, 02:55
    2
    ->Es Pisman<-
    Kitmir

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Eylül.2010
    Üye No: 78936
    Mesaj Sayısı: 285
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Bulunduğu yer: MecnunMisaliCollerden

    --->: banyoda cinsel ilişki caizmidir




    Benim acizane gorusum caiz degildir. Cunki cinsel munasebette ustunuzu ortmeniz gerekir. Banyoda iliskiye girersen setri avret yerlerin acik olur. Ortemezsin. Genellikte cinler ve seytanlarin dans ettigi bir yer oldugu icin banyoda cinsel munsabeti tavsiye etmem. Banyoda cinsel munasebet gayri muslim dinsiz imansiz kislerin ozentisi ve isledigi fiildir. Biz muslumanlara yakismiyacak bir haldir. Sen islam ve cinsellik diye Yusuf Tavasli hocamizin kitabi var onu al oku. Ne makbul ne degildir gorursun kardesim.


  4. 18.Eylül.2010, 02:55
    2



    Benim acizane gorusum caiz degildir. Cunki cinsel munasebette ustunuzu ortmeniz gerekir. Banyoda iliskiye girersen setri avret yerlerin acik olur. Ortemezsin. Genellikte cinler ve seytanlarin dans ettigi bir yer oldugu icin banyoda cinsel munsabeti tavsiye etmem. Banyoda cinsel munasebet gayri muslim dinsiz imansiz kislerin ozentisi ve isledigi fiildir. Biz muslumanlara yakismiyacak bir haldir. Sen islam ve cinsellik diye Yusuf Tavasli hocamizin kitabi var onu al oku. Ne makbul ne degildir gorursun kardesim.


  5. 18.Eylül.2010, 03:36
    3
    aziz83
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Ağustos.2010
    Üye No: 78582
    Mesaj Sayısı: 754
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    --->: banyoda cinsel ilişki caizmidir

    Gusül abdesti alırken kişinin eşinin yanında çıplak olarak bulunması gusle engel değildir. diye bir hüküm var lakin cinsel ilşki boyutunun hükmünü bende merak ettim...


  6. 18.Eylül.2010, 03:36
    3
    aziz83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Gusül abdesti alırken kişinin eşinin yanında çıplak olarak bulunması gusle engel değildir. diye bir hüküm var lakin cinsel ilşki boyutunun hükmünü bende merak ettim...


  7. 18.Eylül.2010, 08:19
    4
    imamhatipli42
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 7
    Mesaj Sayısı: 3,569
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51

    --->: banyoda cinsel ilişki caizmidir

    Dinen bir engel yoktur kardeş ama illa edeb illa edeb


  8. 18.Eylül.2010, 08:19
    4
    Özel Üye
    Dinen bir engel yoktur kardeş ama illa edeb illa edeb


  9. 18.Eylül.2010, 14:34
    5
    ->Es Pisman<-
    Kitmir

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Eylül.2010
    Üye No: 78936
    Mesaj Sayısı: 285
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Bulunduğu yer: MecnunMisaliCollerden

    --->: banyoda cinsel ilişki caizmidir

    Imamhatipli kardes peki cinsel munasebette ustumuz ortulmeli diye okudum cesitli kitaplarda. Nasil oluyorda ciril ciplak ortunmeden cinsel munasebet oluyorda dine engel olmuyor?


  10. 18.Eylül.2010, 14:34
    5
    Imamhatipli kardes peki cinsel munasebette ustumuz ortulmeli diye okudum cesitli kitaplarda. Nasil oluyorda ciril ciplak ortunmeden cinsel munasebet oluyorda dine engel olmuyor?


  11. 18.Eylül.2010, 14:47
    6
    imamhatipli42
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 7
    Mesaj Sayısı: 3,569
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51

    --->: banyoda cinsel ilişki caizmidir

    Alıntı
    Imamhatipli kardes peki cinsel munasebette ustumuz ortulmeli diye okudum cesitli kitaplarda. Nasil oluyorda ciril ciplak ortunmeden cinsel munasebet oluyorda dine engel olmuyor?
    Cinsel ilişki için yasak olan sadece hayız,nifas halleri ve arkadan yaklaşmaktır. Üstü örtülü cimanın adablarındandır.


  12. 18.Eylül.2010, 14:47
    6
    Özel Üye
    Alıntı
    Imamhatipli kardes peki cinsel munasebette ustumuz ortulmeli diye okudum cesitli kitaplarda. Nasil oluyorda ciril ciplak ortunmeden cinsel munasebet oluyorda dine engel olmuyor?
    Cinsel ilişki için yasak olan sadece hayız,nifas halleri ve arkadan yaklaşmaktır. Üstü örtülü cimanın adablarındandır.


  13. 18.Eylül.2010, 14:47
    7
    ->Es Pisman<-
    Kitmir

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Eylül.2010
    Üye No: 78936
    Mesaj Sayısı: 285
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Bulunduğu yer: MecnunMisaliCollerden

    --->: banyoda cinsel ilişki caizmidir

    Kitaplarimi hanim goturmus. Yenisini alinca kitaplardan kaynak veririm simdilik nette buldum.

    Cinsel iliskide helaller ve haramlar

    Bu konu başlıbaşına bir kitap ve araştırma konusu olduğundan, biz bu mevzuda söylenmesi gerekenlerin tümünü söylemeye çalışmayacak, bazı tereddütlü ya da önemli noktalara deginmekle yetinecegiz.
    Bu konuda hiç unutulmaması gereken en önemli nokta, insanın yaradılış gayesidir. Insan Allah'ın yüceligi karşısında kendi güçsüzlügünü kabullenmesi ve her hareketini Allah'a kulluk olarak yapması için yaratılmış bir varlıktır. Öyleyse yemesi, giymesi yatması ve kalkması gibi, cinsel ilişkisi de ibâdet olarak yapılmalıdır. Haramdan sakınmak, Allah'ın nimetinden helâl olarak yararlanmak, yapacağı hayırlı işler için fikrini meşgul eden cinsel arzuyu, sağlam düşünebilmek için gidermek, koca karının, karı da kocanın hakkını ödemek ve en önemlisi müslüman nesli yetiştirmek amacıyla yapılan meşru bir cinsel ilişki ibâdettir ve insana aldığı zevkler yanında sevap da kazandırır. "Kişinin zevkini yaşamasında hiç sevap olur mu ?" diye soran sahabiye Allah Rasûlü Efendimiz; "O suyu haram bir yere akıtsaydı, günah olmayacak mı idi? Öyleyse helâlından akıtması da sevaptır" buyurmuştur.(Müslim, zekât 52; Ebû Dâvûd, tatavvu' 12; edep 160; Müsned V/167,168.)
    Öbür yönüyle insan, arzu ve şehvetinin esiri olup, sırf zevki için yaşar hale gelmemelidir. Bu, ondaki hayvanî güçleri geliştirir, melekî güçleri zayıflatır ve insanı alçaltır. Halbuki, bütün zevkler gibi cinsel ilişki zevki de bir gaye değildir, bir gaye için yaratılmış insana Allah'ın bir hediyesidir. Insandan, neslini sürdürmesini istemiş ve bunu Allah'ın istediği doğrultuda yapması halinde kendisine cennet vadedilmiştir. Ise cinsel ilişki zevki gibi peşin bir avans da verilmiş ve sanki öbür âlemde alabildiğine tadacağı zevklerden, daha dünyada iken ona parmak ucuyla hafifçe tattırılmıştır. Ya da yorucu çabalarla yüce bir gayeye ulaşması istenen insana, gönül eglendirme türünden çerez takdim edilmiş ve asıl ziyafetin sonda olduğu bildirilmiştir. Tıpkı zor birise kosulan çocuklara, işi sonuna kadar götürmeleri için verilen oyuncaklar gibi. O çocuğun verilen işi bırakıp bu oyuncakla eglenmesi, oyuncağın veriliş amacına ne derece zitsa, insanın cinsel zevklerini gaye olarak görüp, sırf onlarla meşgul olması da yaratılış gayesine o derece zittir.
    Şimdi vereceğimiz bilgilerde bu açının göz önünde bulundurulması gerekir.
    Tutma ve bakma konusunda karıkoca arasında avret olan bölge yoktur.(Ibn >bidin VI/367) Hz. Ömer'in oğlunun; "bana göre birbirinin organlarına bakmaları daha iyidir, çünkü bu cinsel ilişkinin tadıni artırır," dediği nakledilir. Fakat Aynî; "bu sözün, onun sözü olduğu kesin değildir" der. Tutma konusunda câiz değildir diyen yoktur. Ebû Yûsuf; "Ebû Hanife'ye sordum ki, erkek karısının organını tutsa, kadın da kendisine karşı tahrik etmek için kocasının organını ellese, bunda bir sakınca var mıdır2 O da bana; hayır, yoktur. Hattâ bu sevaptır ve ecrin büyük olmasını sağlar dedi".
    Hanımı ile ilişkide bulunurken, onu tanıdığı güzel bir kadın diye hayâl edip, onunla sevişiyor gibi cima yapmasının haram olmadığını söyleyenler vardır. Ancak Ibn Âbidîn; bizim kurallarımıza göre bunun helâl olmaması gerekir, çünkü bu, suyu şarap olarak düşünüp içmeye benzer. Onun haram olduğu açıktır. Öyleyse öbürü de helâl olmamalıdır" der. ( Ibn ilbidin VI/372.) Doğru olan da bu olsa gerektir.
    Cinsel ilişkide kullanılan kremler, ya da yağlandırıcıların, domuz yağı gibi haram madde içermedikten sonra, helâl olmadığını gösteren bir delil yoktur. Ancak bu normal eşlere tavsiye edilmeyecek bir durumdur. Allah bu iş için tabi nemlendirici yaratmayı ihmal etmemiştir.
    Cinsel ilişkinin yasaklanan, ya da tavsiye edilen bir şekli yoktur. Ne var ki, tabiîlik dinî olan İslam'ın, bu konuda da tabiî olanı tercih edeceği açıktır. Üreme organından olmak üzere, karı ile koca hangi tür ilişkiden zevk alıyorlarsa onu uygularlar. Ayakta, otururken, yatarken, arkadan, önden, altta, üstte; hangisini isterlerse öyle yaparlar. Ancak üzerlerinin örtülü olması Islâmî bir edep ve emirdir." Allah ise utanmaya en lâyık olandır"(Fetâvây-i Hindiyye'de: "Oda küçük olursa (5-10) zira' yani yaklaşık(3 x 6 m2) koca böyle bir odada cima maksadıyla karısını soyabilir. Bir kısım ulema karı kocanın bir odada tek başlarına soyunmalarında mahzur olmadığını söylemişlerdir." (Ibn Âbidîn, Kunye'den, V/288). Ama bu, elbette cima ederken açık olabilecekleri anlamına gelmez. Hadîs için bk. Buhârî, ilm 15, edep 68.)
    Karısına dübüründen yaklaşmak çok çirkin bir hareket ve haramdır. Insanın tabiatina, şeref ve onuruna aykırıdır.
    Erkeğin, şehvetini uyandırmak ve zevk duymak için, eliyle ya da butlarıyla kendi kendini tatmin etmesi helâl görülmemiştir. (Bu konuda Mü'minûn (23) 7 ve Me'âric (70) 31 âyetleri ve tefsirlerine bakılabilir.) Haramlığını bazıları hafif, bazıları da kaba olarak nitelemişlerdir. Ancak erkeğin yanında karısı yoksa, ya da evli değilse, kalbi bununla meşgul oluyorsa ve harama düşme endişesi varsa, kendisini boşaltmanın, bunu âdet haline getirmemek şartıyla câiz olduğunu söyleyenler vardır. Hattâ, ciddî olarak harama düşme endişesi varsa ve bu yolla buna engel olunacaksa, bunun vâcip olduğunu söyleyenler de vardır. (Geniş bilgi için bk. Mahlûf, Fetâvâ I/117,118.) Ancak Peygamberimizin bu konudaki tavsiyesinin, şehveti oruç tutmakla yatıştırmak olduğu unutulmamalıdır. (Söz konusu hadîslerinde Rasûlüllah Efendimiz: "Gençler! Evlilik külfetine hanginizin gücü yetiyorsa evlensin." Yapamayan oruç tutmalıdır. Çünkü onun (nefsi dizginleyici) kamçısı vardır" Buhârî, savm 10, nikâh 2, 3; Müslim, nikâh 1, 3; Ebû Dâvûd, nikâh 1) Bu yolla hem haramdan kurtulacak hem de sevap kazanacaktır.
    Erkeğin eli vb. şeylerle kendini tatmin etmesi caiz olmadığı gibi, kadının da bu yolla tatmin araması câiz değildir. Ancak koca, karısının eli ile ya da vücudunun diğer yerleri ile tatmin olabileceği gibi, karısını da bu yolla tatmin edebilir. (Serahsî, Mebsût X/159.)
    Hastalık, zayıflık ve güçsüzlük gibi sebeple cinsel ilişkiye dayanamayan ve bu yüzden istemeyen kadınla cima etmek haramdır. (Ibn Âbidîn, el-Ukûdü'd-dürriyye I/26.)
    Evlendiğinde karısıyla ilişkiye güç yetiremeyen erkek bir yıl beklenir. Bir yıl boyunca da, bir defa olsun, güç yetiremezse, karısı, istemesi halinde ayrılır, erkeği beklemeye zorlanamaz. (Ibn Âbidîn, el-Ukûdü'd-dürriyye I/30.)
    Mushaf(Kur'an_ı Kerim) bulunan odada cima(cinsel bieleşme) etmenin sakıncası yoktur. Çünkü müslümanlann evlerinde ve odalarında genellikle Mushaf bulunur. Ancak Allah'ın kelâmına karşı saygı duyulduğunu göstermek için Mushafin örtülmesi gerekir. (Ibn Âbidîn, I/266, el-Hediyyetü'l-Alâiyye 268.)
    Cimaya(Cinsel birleşme) başlarken "besmele" çekerek,hadîste geçen "Bismillâh, Allahümme cennibnâ'ş-Şeytâne ve cennibi'ş-Şeytâne mâ-razektenâ" duasını okuması müstehaptır ve cimanın edeplerindendir. (Örnek olarak bk. Buhârî, bed'ul-halk 11; Müslim, talak 6, nikâh18)
    Kocası kendisini cimaya çağırdığında, karısının bunu özürsüz olarak reddetmesi, câiz değildir. Hattâ âdetli olması da bir özür değildir. Çünkü kocası onun, âdetli iken haram olan bölgesi dışında bir yerinden yararlanabilir. (Fetâvây-i Hindiyye (yazma) 611/45 Müslim, hayz 16, Nesâî, taharet 180; Ibn Mâce, taharet 124) Bu konuda özellikle kadının sözkonusu edilmesi, cimada erkeğin, kadından daha sabırsız olduğundandır. Yoksa kadının, kocasından cima isteme hakkıyok demek değildir.
    Karıkocanın, zaruret olmadıkça cinsel ilişki biçimlerini başkalarına anlatmaları haramdır. Peygamberimiz (s.a.s.) : "Şüphesiz ki, Kıyâmet Gününde, Allah'ın katında, emanete hiyanetin en büyüklerinden biri, karıkoca beraber düşüp-kalktıktan sonra, kocasının kadının sırrını yaymasıdır" buyurmuştur. (Müslim, nikâh 21; Davûdoğlu age VN/327 vd.)
    Emzikli kadınla cimada bulunmak câizdir. (bk. Müslim, nikâh 24; Davûdoğlu age VN/342 vd.) Bir kadını görerek şehveti harekete gelen kimsenin, derhal karısı ile cima etmesi ve nefsini yatıştırması müstehaptır. (bk. Müslim, nikâh, 2; Davûdoğlu age VN/221.)
    Cimada özellikle dikkat edilmesi gereken noktalardan birisi de, temizliğe olabildiğince dikkat etmektir. Mümkünse ilişkiden önce eşlerin dış organlarını sabunla yıkamaları müslümanca bir davranış olur. Çünkü temizlik müslümanlığın ana temellerindendir. Kasıklarda yuvalanıp üreyen mikropların, ilişki yoluyla kadının rahmine ulaşıp, çeşitli rahim hastalıklarına sebep olabileceği, ya da mevcut hastalıkları artırabileceği hiç unutulmamalıdır. Peygamberimizin (s.a.s.) cima edeceklere abdest almayı tavsiye etmesi (bk. Ibn Kudâme, el-Mugni VN/26) bundan olsa gerektir.
    Ilişkinin ne olduğunu bilecek kadar büyük çocukların bulunduğu odada, onlar uyurken bile cima etmek câiz değildir. (Nemenkânî, el-Fethu'r-Rahmanî N/2l3


  14. 18.Eylül.2010, 14:47
    7
    Kitaplarimi hanim goturmus. Yenisini alinca kitaplardan kaynak veririm simdilik nette buldum.

    Cinsel iliskide helaller ve haramlar

    Bu konu başlıbaşına bir kitap ve araştırma konusu olduğundan, biz bu mevzuda söylenmesi gerekenlerin tümünü söylemeye çalışmayacak, bazı tereddütlü ya da önemli noktalara deginmekle yetinecegiz.
    Bu konuda hiç unutulmaması gereken en önemli nokta, insanın yaradılış gayesidir. Insan Allah'ın yüceligi karşısında kendi güçsüzlügünü kabullenmesi ve her hareketini Allah'a kulluk olarak yapması için yaratılmış bir varlıktır. Öyleyse yemesi, giymesi yatması ve kalkması gibi, cinsel ilişkisi de ibâdet olarak yapılmalıdır. Haramdan sakınmak, Allah'ın nimetinden helâl olarak yararlanmak, yapacağı hayırlı işler için fikrini meşgul eden cinsel arzuyu, sağlam düşünebilmek için gidermek, koca karının, karı da kocanın hakkını ödemek ve en önemlisi müslüman nesli yetiştirmek amacıyla yapılan meşru bir cinsel ilişki ibâdettir ve insana aldığı zevkler yanında sevap da kazandırır. "Kişinin zevkini yaşamasında hiç sevap olur mu ?" diye soran sahabiye Allah Rasûlü Efendimiz; "O suyu haram bir yere akıtsaydı, günah olmayacak mı idi? Öyleyse helâlından akıtması da sevaptır" buyurmuştur.(Müslim, zekât 52; Ebû Dâvûd, tatavvu' 12; edep 160; Müsned V/167,168.)
    Öbür yönüyle insan, arzu ve şehvetinin esiri olup, sırf zevki için yaşar hale gelmemelidir. Bu, ondaki hayvanî güçleri geliştirir, melekî güçleri zayıflatır ve insanı alçaltır. Halbuki, bütün zevkler gibi cinsel ilişki zevki de bir gaye değildir, bir gaye için yaratılmış insana Allah'ın bir hediyesidir. Insandan, neslini sürdürmesini istemiş ve bunu Allah'ın istediği doğrultuda yapması halinde kendisine cennet vadedilmiştir. Ise cinsel ilişki zevki gibi peşin bir avans da verilmiş ve sanki öbür âlemde alabildiğine tadacağı zevklerden, daha dünyada iken ona parmak ucuyla hafifçe tattırılmıştır. Ya da yorucu çabalarla yüce bir gayeye ulaşması istenen insana, gönül eglendirme türünden çerez takdim edilmiş ve asıl ziyafetin sonda olduğu bildirilmiştir. Tıpkı zor birise kosulan çocuklara, işi sonuna kadar götürmeleri için verilen oyuncaklar gibi. O çocuğun verilen işi bırakıp bu oyuncakla eglenmesi, oyuncağın veriliş amacına ne derece zitsa, insanın cinsel zevklerini gaye olarak görüp, sırf onlarla meşgul olması da yaratılış gayesine o derece zittir.
    Şimdi vereceğimiz bilgilerde bu açının göz önünde bulundurulması gerekir.
    Tutma ve bakma konusunda karıkoca arasında avret olan bölge yoktur.(Ibn >bidin VI/367) Hz. Ömer'in oğlunun; "bana göre birbirinin organlarına bakmaları daha iyidir, çünkü bu cinsel ilişkinin tadıni artırır," dediği nakledilir. Fakat Aynî; "bu sözün, onun sözü olduğu kesin değildir" der. Tutma konusunda câiz değildir diyen yoktur. Ebû Yûsuf; "Ebû Hanife'ye sordum ki, erkek karısının organını tutsa, kadın da kendisine karşı tahrik etmek için kocasının organını ellese, bunda bir sakınca var mıdır2 O da bana; hayır, yoktur. Hattâ bu sevaptır ve ecrin büyük olmasını sağlar dedi".
    Hanımı ile ilişkide bulunurken, onu tanıdığı güzel bir kadın diye hayâl edip, onunla sevişiyor gibi cima yapmasının haram olmadığını söyleyenler vardır. Ancak Ibn Âbidîn; bizim kurallarımıza göre bunun helâl olmaması gerekir, çünkü bu, suyu şarap olarak düşünüp içmeye benzer. Onun haram olduğu açıktır. Öyleyse öbürü de helâl olmamalıdır" der. ( Ibn ilbidin VI/372.) Doğru olan da bu olsa gerektir.
    Cinsel ilişkide kullanılan kremler, ya da yağlandırıcıların, domuz yağı gibi haram madde içermedikten sonra, helâl olmadığını gösteren bir delil yoktur. Ancak bu normal eşlere tavsiye edilmeyecek bir durumdur. Allah bu iş için tabi nemlendirici yaratmayı ihmal etmemiştir.
    Cinsel ilişkinin yasaklanan, ya da tavsiye edilen bir şekli yoktur. Ne var ki, tabiîlik dinî olan İslam'ın, bu konuda da tabiî olanı tercih edeceği açıktır. Üreme organından olmak üzere, karı ile koca hangi tür ilişkiden zevk alıyorlarsa onu uygularlar. Ayakta, otururken, yatarken, arkadan, önden, altta, üstte; hangisini isterlerse öyle yaparlar. Ancak üzerlerinin örtülü olması Islâmî bir edep ve emirdir." Allah ise utanmaya en lâyık olandır"(Fetâvây-i Hindiyye'de: "Oda küçük olursa (5-10) zira' yani yaklaşık(3 x 6 m2) koca böyle bir odada cima maksadıyla karısını soyabilir. Bir kısım ulema karı kocanın bir odada tek başlarına soyunmalarında mahzur olmadığını söylemişlerdir." (Ibn Âbidîn, Kunye'den, V/288). Ama bu, elbette cima ederken açık olabilecekleri anlamına gelmez. Hadîs için bk. Buhârî, ilm 15, edep 68.)
    Karısına dübüründen yaklaşmak çok çirkin bir hareket ve haramdır. Insanın tabiatina, şeref ve onuruna aykırıdır.
    Erkeğin, şehvetini uyandırmak ve zevk duymak için, eliyle ya da butlarıyla kendi kendini tatmin etmesi helâl görülmemiştir. (Bu konuda Mü'minûn (23) 7 ve Me'âric (70) 31 âyetleri ve tefsirlerine bakılabilir.) Haramlığını bazıları hafif, bazıları da kaba olarak nitelemişlerdir. Ancak erkeğin yanında karısı yoksa, ya da evli değilse, kalbi bununla meşgul oluyorsa ve harama düşme endişesi varsa, kendisini boşaltmanın, bunu âdet haline getirmemek şartıyla câiz olduğunu söyleyenler vardır. Hattâ, ciddî olarak harama düşme endişesi varsa ve bu yolla buna engel olunacaksa, bunun vâcip olduğunu söyleyenler de vardır. (Geniş bilgi için bk. Mahlûf, Fetâvâ I/117,118.) Ancak Peygamberimizin bu konudaki tavsiyesinin, şehveti oruç tutmakla yatıştırmak olduğu unutulmamalıdır. (Söz konusu hadîslerinde Rasûlüllah Efendimiz: "Gençler! Evlilik külfetine hanginizin gücü yetiyorsa evlensin." Yapamayan oruç tutmalıdır. Çünkü onun (nefsi dizginleyici) kamçısı vardır" Buhârî, savm 10, nikâh 2, 3; Müslim, nikâh 1, 3; Ebû Dâvûd, nikâh 1) Bu yolla hem haramdan kurtulacak hem de sevap kazanacaktır.
    Erkeğin eli vb. şeylerle kendini tatmin etmesi caiz olmadığı gibi, kadının da bu yolla tatmin araması câiz değildir. Ancak koca, karısının eli ile ya da vücudunun diğer yerleri ile tatmin olabileceği gibi, karısını da bu yolla tatmin edebilir. (Serahsî, Mebsût X/159.)
    Hastalık, zayıflık ve güçsüzlük gibi sebeple cinsel ilişkiye dayanamayan ve bu yüzden istemeyen kadınla cima etmek haramdır. (Ibn Âbidîn, el-Ukûdü'd-dürriyye I/26.)
    Evlendiğinde karısıyla ilişkiye güç yetiremeyen erkek bir yıl beklenir. Bir yıl boyunca da, bir defa olsun, güç yetiremezse, karısı, istemesi halinde ayrılır, erkeği beklemeye zorlanamaz. (Ibn Âbidîn, el-Ukûdü'd-dürriyye I/30.)
    Mushaf(Kur'an_ı Kerim) bulunan odada cima(cinsel bieleşme) etmenin sakıncası yoktur. Çünkü müslümanlann evlerinde ve odalarında genellikle Mushaf bulunur. Ancak Allah'ın kelâmına karşı saygı duyulduğunu göstermek için Mushafin örtülmesi gerekir. (Ibn Âbidîn, I/266, el-Hediyyetü'l-Alâiyye 268.)
    Cimaya(Cinsel birleşme) başlarken "besmele" çekerek,hadîste geçen "Bismillâh, Allahümme cennibnâ'ş-Şeytâne ve cennibi'ş-Şeytâne mâ-razektenâ" duasını okuması müstehaptır ve cimanın edeplerindendir. (Örnek olarak bk. Buhârî, bed'ul-halk 11; Müslim, talak 6, nikâh18)
    Kocası kendisini cimaya çağırdığında, karısının bunu özürsüz olarak reddetmesi, câiz değildir. Hattâ âdetli olması da bir özür değildir. Çünkü kocası onun, âdetli iken haram olan bölgesi dışında bir yerinden yararlanabilir. (Fetâvây-i Hindiyye (yazma) 611/45 Müslim, hayz 16, Nesâî, taharet 180; Ibn Mâce, taharet 124) Bu konuda özellikle kadının sözkonusu edilmesi, cimada erkeğin, kadından daha sabırsız olduğundandır. Yoksa kadının, kocasından cima isteme hakkıyok demek değildir.
    Karıkocanın, zaruret olmadıkça cinsel ilişki biçimlerini başkalarına anlatmaları haramdır. Peygamberimiz (s.a.s.) : "Şüphesiz ki, Kıyâmet Gününde, Allah'ın katında, emanete hiyanetin en büyüklerinden biri, karıkoca beraber düşüp-kalktıktan sonra, kocasının kadının sırrını yaymasıdır" buyurmuştur. (Müslim, nikâh 21; Davûdoğlu age VN/327 vd.)
    Emzikli kadınla cimada bulunmak câizdir. (bk. Müslim, nikâh 24; Davûdoğlu age VN/342 vd.) Bir kadını görerek şehveti harekete gelen kimsenin, derhal karısı ile cima etmesi ve nefsini yatıştırması müstehaptır. (bk. Müslim, nikâh, 2; Davûdoğlu age VN/221.)
    Cimada özellikle dikkat edilmesi gereken noktalardan birisi de, temizliğe olabildiğince dikkat etmektir. Mümkünse ilişkiden önce eşlerin dış organlarını sabunla yıkamaları müslümanca bir davranış olur. Çünkü temizlik müslümanlığın ana temellerindendir. Kasıklarda yuvalanıp üreyen mikropların, ilişki yoluyla kadının rahmine ulaşıp, çeşitli rahim hastalıklarına sebep olabileceği, ya da mevcut hastalıkları artırabileceği hiç unutulmamalıdır. Peygamberimizin (s.a.s.) cima edeceklere abdest almayı tavsiye etmesi (bk. Ibn Kudâme, el-Mugni VN/26) bundan olsa gerektir.
    Ilişkinin ne olduğunu bilecek kadar büyük çocukların bulunduğu odada, onlar uyurken bile cima etmek câiz değildir. (Nemenkânî, el-Fethu'r-Rahmanî N/2l3


  15. 19.Eylül.2010, 17:16
    8
    seslimodel
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Eylül.2010
    Üye No: 79031
    Mesaj Sayısı: 3
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 39

    --->: Banyoda cinsel ilişki caiz midir?

    SesLiModel banyoda cinsel ilişki bence helalinle cinsel ilişki haram değildir dinimizcede bu böyle değilmi sonuca cinsel birliktelik yaşadığın kişi ( allah) huzunda helalin yaşana bilir diye düşünüyorum ya siz


  16. 19.Eylül.2010, 17:16
    8
    seslimodel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    SesLiModel banyoda cinsel ilişki bence helalinle cinsel ilişki haram değildir dinimizcede bu böyle değilmi sonuca cinsel birliktelik yaşadığın kişi ( allah) huzunda helalin yaşana bilir diye düşünüyorum ya siz


  17. 19.Eylül.2010, 18:35
    9
    ->Es Pisman<-
    Kitmir

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Eylül.2010
    Üye No: 78936
    Mesaj Sayısı: 285
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Bulunduğu yer: MecnunMisaliCollerden

    --->: Banyoda cinsel ilişki caiz midir?

    Edep edep illa da edep buyudrdu imamhatipli hocamiz. Seslimodel kardes yazilanlari komple okumanizi tavsiye ediyorum. Cinsel munasebetin belirli sartlari vardir. Mubah olan haller ve hos gorulmeyen hatta gunah olan sekilleri halleri vardir. Aliye Veliye soracaginiza okumanizi tavsiye ediyorum. Bu konuda cesitli kitaplar var. Zaten foruma cesitli dogru cevaplar verildi. Okursaniz aydinlanirsiniz. Senin benim fikrim onemli degil onemli olan RABBIn rizasidir. Cinsel birlesim neticede Peygamber efendimize ummeti artirmak icindir ya da nefsi tatmin etmek icindir. Sayet niyet birinci ise edepsizlik dusnulebilirmi? Yok bazi seyler monoton oldu diyorsaniz heyecan ariyorsaniz bu baska sekillerde mumkundur fantazinizi calistiriniz. Illa setri avret yerlerini acip cinlerin seytanin top oynadigi mekanda cinsel birlesme saglamak niye?


  18. 19.Eylül.2010, 18:35
    9
    Edep edep illa da edep buyudrdu imamhatipli hocamiz. Seslimodel kardes yazilanlari komple okumanizi tavsiye ediyorum. Cinsel munasebetin belirli sartlari vardir. Mubah olan haller ve hos gorulmeyen hatta gunah olan sekilleri halleri vardir. Aliye Veliye soracaginiza okumanizi tavsiye ediyorum. Bu konuda cesitli kitaplar var. Zaten foruma cesitli dogru cevaplar verildi. Okursaniz aydinlanirsiniz. Senin benim fikrim onemli degil onemli olan RABBIn rizasidir. Cinsel birlesim neticede Peygamber efendimize ummeti artirmak icindir ya da nefsi tatmin etmek icindir. Sayet niyet birinci ise edepsizlik dusnulebilirmi? Yok bazi seyler monoton oldu diyorsaniz heyecan ariyorsaniz bu baska sekillerde mumkundur fantazinizi calistiriniz. Illa setri avret yerlerini acip cinlerin seytanin top oynadigi mekanda cinsel birlesme saglamak niye?


  19. 07.Ocak.2011, 22:19
    10
    Talebe_13
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Haziran.2010
    Üye No: 76666
    Mesaj Sayısı: 26
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 32
    Bulunduğu yer: Bitlis/TATVAN

    Yanıt: Banyoda cinsel ilişki caiz midir?

    senin görüşünü kim sana soruyor halla halla herkes kedi görüşünü söylerse ortaya türküyeye açılan parti sayısı kadar mezheb çıkar şahsi görüş belirtmemek lazım araştırıp gerçeği ne ise onu yazmak onu konuşmak lazım


  20. 07.Ocak.2011, 22:19
    10
    senin görüşünü kim sana soruyor halla halla herkes kedi görüşünü söylerse ortaya türküyeye açılan parti sayısı kadar mezheb çıkar şahsi görüş belirtmemek lazım araştırıp gerçeği ne ise onu yazmak onu konuşmak lazım


  21. 03.Ağustos.2011, 16:19
    11
    imam
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ağustos.2007
    Üye No: 2034
    Mesaj Sayısı: 7,511
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: minallah-ilelllah

    Cevap: Banyoda cinsel ilişki caiz midir?

    Alıntı
    Benim acizane gorusum caiz degildir Cunki cinsel munasebette ustunuzu ortmeniz gerekir Banyoda iliskiye girersen setri avret yerlerin acik olur Ortemezsin Genellikte cinler ve seytanlarin dans ettigi bir yer oldugu icin banyoda cinsel munsabeti tavsiye etmem Banyoda cinsel munasebet gayri muslim dinsiz imansiz kislerin ozentisi ve isledigi fiildir Biz muslumanlara yakismiyacak bir haldir Sen islam ve cinsellik diye Yusuf Tavasli hocamizin kitabi var onu al oku Ne makbul ne degildir gorursun kardesim
    Üstü örtmek edeptir yoksa ne sünnet nede farzdır.
    Karı koca evde diledikleri yerde birlikte olabilirler. caizidr.


  22. 03.Ağustos.2011, 16:19
    11
    Üye
    Alıntı
    Benim acizane gorusum caiz degildir Cunki cinsel munasebette ustunuzu ortmeniz gerekir Banyoda iliskiye girersen setri avret yerlerin acik olur Ortemezsin Genellikte cinler ve seytanlarin dans ettigi bir yer oldugu icin banyoda cinsel munsabeti tavsiye etmem Banyoda cinsel munasebet gayri muslim dinsiz imansiz kislerin ozentisi ve isledigi fiildir Biz muslumanlara yakismiyacak bir haldir Sen islam ve cinsellik diye Yusuf Tavasli hocamizin kitabi var onu al oku Ne makbul ne degildir gorursun kardesim
    Üstü örtmek edeptir yoksa ne sünnet nede farzdır.
    Karı koca evde diledikleri yerde birlikte olabilirler. caizidr.


  23. 15.Şubat.2016, 00:06
    12
    Misafir

    Cevap: Banyoda cinsel ilişki caiz midir?

    Eşlerin birbirleriyle ayakta birlikte olabileceği yazıyor bunu açıklayanilecek varmı acaba


  24. 15.Şubat.2016, 00:06
    12
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Eşlerin birbirleriyle ayakta birlikte olabileceği yazıyor bunu açıklayanilecek varmı acaba





+ Yorum Gönder
Git 12 Son