Konusunu Oylayın.: Ayak altına kına yakmak günahmıdır

5 üzerinden 4.38 | Toplam : 13 kişi
Ayak altına kına yakmak günahmıdır
  1. 07.Ağustos.2010, 13:01
    1
    Misafir

    Ayak altına kına yakmak günahmıdır






    Ayak altına kına yakmak günahmıdır Mumsema Ayakaltına kına yakmak günah mıdır ? Dinimizde göre ayak altına yapılan kına günah mıdır ?


  2. 07.Ağustos.2010, 13:01
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Ayakaltına kına yakmak günah mıdır ? Dinimizde göre ayak altına yapılan kına günah mıdır ?


    Benzer Konular

    - Rüyada kına yakmak

    - Hayızlı iken Kına Yakmak

    - Ayağa Kına Yakmak

    - Kına yakmak sünnetse!

    - Kına Yakmak

  3. 07.Ağustos.2010, 15:15
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    --->: ayak altına kına yakmak günahmıdır




    Günah değildir detay için okuyunuz.

    Boya malzemesi olarak kına kullanımını Allah Rasulü’nün teşvik ettiği bilinmektedir. Bir hadiste şöyle buyurulur: “Saçın beyazlığını değiştirmek için kullandığınız şeylerin en iyisi, kına ve keten bitkisidir” (Ebû Dâvud, Tereccül, 18; Tirmizî, Libâs, 20; Nesaî, Zîne, 16; İbn Mâce, Libas, 32; Ahmed b. Hanbel, V, 147, 150, 154, 156, 169).

    Diğer yandan Hz. Peygamber’in bir yerinde sivilce veya cerahatlenmiş bir çıban çıksa, bunun üzerine kına sürdüğü nakledilir (bk. İbn Mace Tıbb, 29). Bu duruma göre, Rasûlüllah (s.a.s)’ın kınayı cildin tedavisi için kullandığı anlaşılmaktadır. Enes b. Mâlik, Hz. Ebû Bekr’in saçını kına ve ketenle, Hz. Ömer’in de yalnız saf kına ile boyadığını nakletmiştir (Yusuf el-Kardâvî, a.g.e., 103).

    Erkeklerin süs için el ve ayaklarını kınalaması mekruhtur. Kadınların el ve ayaklarını kınalaması ise caizdir. Erkek veya kadının beyaz saçı sarı veya kızıl renge boyaması müstehap görülmüş, siyaha boyamaları ise sağlam görüşe göre, caiz görülmemiştir. Boya malzemesi olarak kına ve vesîme denilen, boya sanayiinde kullanılan bir bitkinin tercih edilmesi tavsiye edilmiştir (İbn Âbidîn, Reddü’lMuhtâr, Terceme, Ahmed Davudoğlu, İstanbul 1982-1988, XV, 378, XVII, 314).

    El, ayak veya başa sürülen kınanın katı olan malzemesi temizlendikten sonra deri veya saçlarda bıraktığı renk suyun nüfûzuna engel değildir. Bu yüzden abdest veya gusle mani olmaz (İbn Âbidîn, a.g.e., l, 224).


  4. 07.Ağustos.2010, 15:15
    2
    Silent and lonely rains



    Günah değildir detay için okuyunuz.

    Boya malzemesi olarak kına kullanımını Allah Rasulü’nün teşvik ettiği bilinmektedir. Bir hadiste şöyle buyurulur: “Saçın beyazlığını değiştirmek için kullandığınız şeylerin en iyisi, kına ve keten bitkisidir” (Ebû Dâvud, Tereccül, 18; Tirmizî, Libâs, 20; Nesaî, Zîne, 16; İbn Mâce, Libas, 32; Ahmed b. Hanbel, V, 147, 150, 154, 156, 169).

    Diğer yandan Hz. Peygamber’in bir yerinde sivilce veya cerahatlenmiş bir çıban çıksa, bunun üzerine kına sürdüğü nakledilir (bk. İbn Mace Tıbb, 29). Bu duruma göre, Rasûlüllah (s.a.s)’ın kınayı cildin tedavisi için kullandığı anlaşılmaktadır. Enes b. Mâlik, Hz. Ebû Bekr’in saçını kına ve ketenle, Hz. Ömer’in de yalnız saf kına ile boyadığını nakletmiştir (Yusuf el-Kardâvî, a.g.e., 103).

    Erkeklerin süs için el ve ayaklarını kınalaması mekruhtur. Kadınların el ve ayaklarını kınalaması ise caizdir. Erkek veya kadının beyaz saçı sarı veya kızıl renge boyaması müstehap görülmüş, siyaha boyamaları ise sağlam görüşe göre, caiz görülmemiştir. Boya malzemesi olarak kına ve vesîme denilen, boya sanayiinde kullanılan bir bitkinin tercih edilmesi tavsiye edilmiştir (İbn Âbidîn, Reddü’lMuhtâr, Terceme, Ahmed Davudoğlu, İstanbul 1982-1988, XV, 378, XVII, 314).

    El, ayak veya başa sürülen kınanın katı olan malzemesi temizlendikten sonra deri veya saçlarda bıraktığı renk suyun nüfûzuna engel değildir. Bu yüzden abdest veya gusle mani olmaz (İbn Âbidîn, a.g.e., l, 224).


  5. 19.Ağustos.2014, 18:36
    3
    Misafir

    Cevap: ayak altına kına yakmak günahmıdır

    Sorumun cevabini alamadim ben ayaklarim cok yandigi ve nasirlandigi icin yakiyorum tedavi amacli erkek olarak bu durum nedir


  6. 19.Ağustos.2014, 18:36
    3
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Sorumun cevabini alamadim ben ayaklarim cok yandigi ve nasirlandigi icin yakiyorum tedavi amacli erkek olarak bu durum nedir


  7. 20.Ağustos.2014, 14:57
    4
    jerusselam
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2013
    Üye No: 100353
    Mesaj Sayısı: 4,172
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 42

    Cevap: ayak altına kına yakmak günahmıdır

    tedavi amaçlı olsun veya olmasın el ve saça ayağa kına yapmak günah değildir.


  8. 20.Ağustos.2014, 14:57
    4
    Devamlı Üye
    tedavi amaçlı olsun veya olmasın el ve saça ayağa kına yapmak günah değildir.


  9. 21.Nisan.2016, 14:23
    5
    Misafir

    Cevap: Ayak altına kına yakmak günahmıdır

    Erkeklerin süs için el ve ayaklarını kınalaması mekruhtur. Kadınların el ve ayaklarını kınalaması ise caizdir. Çünkü kına ziynet esyasidir. Belirli hastalık rahatsızlık için yakılan kinanin hiç bir günahı olmadığı gibi zararı da yoktur ve caizdir.


  10. 21.Nisan.2016, 14:23
    5
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Erkeklerin süs için el ve ayaklarını kınalaması mekruhtur. Kadınların el ve ayaklarını kınalaması ise caizdir. Çünkü kına ziynet esyasidir. Belirli hastalık rahatsızlık için yakılan kinanin hiç bir günahı olmadığı gibi zararı da yoktur ve caizdir.





+ Yorum Gönder