Konusunu Oylayın.: Anne karnında ölen çocuğun durumu

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Anne karnında ölen çocuğun durumu
  1. 25.Temmuz.2010, 00:21
    1
    Misafir

    Anne karnında ölen çocuğun durumu

  2. 25.Temmuz.2010, 10:36
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    --->: Anne karnında ölen çocuğun durumu




    Buyur tıkla kardeş

    http://www.mumsema.com/diger-soru-ve...erekli-mi.html


  3. 25.Temmuz.2010, 10:36
    2
    Silent and lonely rains



  4. 08.Ağustos.2011, 03:48
    3
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,075
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Cevap: Anne karnında ölen çocuğun durumu

    Ölü Doğan Bebeğin Namazı Kılınır mı?

    Evet, mesele bilinirse şüphelenmeye mahal kalmaz, halledilir. Bilinmezse, bir sürü rahatsızlığa sebep olur, hiç lüzumu olmadığı halde şüphe ve tereddütlere düşülür. Halbuki kitaplarımızda bunların hepsi açık seçik izah edilmiştir. Şaşırmaya hiç mi hiç lüzum yoktur. Bilinmesi gereken hususlar şunlardır:
    1) Çocuk doğarken canlı doğmuşsa, yâni bağırmış, yahut hareket etmiş, canlı doğduğuna kanaat getirilmişse, bu çocuk tıpkı büyük insan gibi muamele görür. Canlı olarak doğduktan hemen sonra da vefat etse, cenazesi yıkanır, bir beze sarılır, namazı kılınır ve sonra defnedilir. Yeter ki canlı doğduğuna kâni olunsun. Hattâ, ismi de konulur. Defni, ismi konduktan sonra yapılır.
    2) Şâyet, doğan çocuk canlılık işareti göstermemişse, ağlamamış, aksırmamış, esnememiş, ölü olarak doğduğuna kanaat getirilmişse, yine bir isim verilir, yıkanır, bir beze sarılır, ama namazı kılınmadan defnedilir. Ölü olarak doğması, sadece namazdan mahrum bırakır, diğer hususlar aynen icrâ edilir. Hattâ düşük dahi böyle defnedilir. Ölü olarak doğan, yahut düşen çocuğun yıkanıp, beze sarılarak defin yapılması, insanlığın kerameti içindir. İnsan oluşu, onu böyle bir hizmete lâyık kılar. Çünkü insan küçük de olsa mükerremdir, hürmete lâyıktır. Ölü olarak doğan, yahut düşen çocuğun namazı kılınmadığı gibi, haksız olarak, kasten babasını, anasını öldüren hayırsız evlâdın da namazı kılınmaz. Ana-babasını haksız yere öldüren çocuk da, sanki düşük gibidir. Yaşadığı hayatının ona bir fayda sağlamadığı, işlediği azim cinayetinden anlaşılmıştır. Bu kâtil bu cinayetinden dolayı kısas yapılıp öldürülse namazı kılınmaz.

    Ahmet Şahin, Zaman Gazetesi


  5. 08.Ağustos.2011, 03:48
    3
    Administrator
    Ölü Doğan Bebeğin Namazı Kılınır mı?

    Evet, mesele bilinirse şüphelenmeye mahal kalmaz, halledilir. Bilinmezse, bir sürü rahatsızlığa sebep olur, hiç lüzumu olmadığı halde şüphe ve tereddütlere düşülür. Halbuki kitaplarımızda bunların hepsi açık seçik izah edilmiştir. Şaşırmaya hiç mi hiç lüzum yoktur. Bilinmesi gereken hususlar şunlardır:
    1) Çocuk doğarken canlı doğmuşsa, yâni bağırmış, yahut hareket etmiş, canlı doğduğuna kanaat getirilmişse, bu çocuk tıpkı büyük insan gibi muamele görür. Canlı olarak doğduktan hemen sonra da vefat etse, cenazesi yıkanır, bir beze sarılır, namazı kılınır ve sonra defnedilir. Yeter ki canlı doğduğuna kâni olunsun. Hattâ, ismi de konulur. Defni, ismi konduktan sonra yapılır.
    2) Şâyet, doğan çocuk canlılık işareti göstermemişse, ağlamamış, aksırmamış, esnememiş, ölü olarak doğduğuna kanaat getirilmişse, yine bir isim verilir, yıkanır, bir beze sarılır, ama namazı kılınmadan defnedilir. Ölü olarak doğması, sadece namazdan mahrum bırakır, diğer hususlar aynen icrâ edilir. Hattâ düşük dahi böyle defnedilir. Ölü olarak doğan, yahut düşen çocuğun yıkanıp, beze sarılarak defin yapılması, insanlığın kerameti içindir. İnsan oluşu, onu böyle bir hizmete lâyık kılar. Çünkü insan küçük de olsa mükerremdir, hürmete lâyıktır. Ölü olarak doğan, yahut düşen çocuğun namazı kılınmadığı gibi, haksız olarak, kasten babasını, anasını öldüren hayırsız evlâdın da namazı kılınmaz. Ana-babasını haksız yere öldüren çocuk da, sanki düşük gibidir. Yaşadığı hayatının ona bir fayda sağlamadığı, işlediği azim cinayetinden anlaşılmıştır. Bu kâtil bu cinayetinden dolayı kısas yapılıp öldürülse namazı kılınmaz.

    Ahmet Şahin, Zaman Gazetesi





+ Yorum Gönder