Konusunu Oylayın.: İftiraya maruz kalmış şahıs iftiracıya lanet edebilir mi? İftiracıyı mubaheleye çağırma yetkisi var?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
İftiraya maruz kalmış şahıs iftiracıya lanet edebilir mi? İftiracıyı mubaheleye çağırma yetkisi var?
  1. 21.Temmuz.2010, 14:57
    1
    Misafir

    İftiraya maruz kalmış şahıs iftiracıya lanet edebilir mi? İftiracıyı mubaheleye çağırma yetkisi var?






    İftiraya maruz kalmış şahıs iftiracıya lanet edebilir mi? İftiracıyı mubaheleye çağırma yetkisi var? Mumsema İftiraya maruz kalmış şahıs iftiracıya lanet edebilir mi? İftiracıyı mubaheleye çağırma yetkisi var mı?


  2. 21.Temmuz.2010, 22:19
    2
    meçhul_100
    ˙·٠• FiLiSTiN•٠·˙

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Mayıs.2007
    Üye No: 626
    Mesaj Sayısı: 2,162
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Yaş: 29
    Bulunduğu yer: Diyar-ı Sivas

    --->: İftiraya maruz kalmış şahıs iftiracıya lanet edebilir mi? İftiracıyı mubaheleye çağırma yetkis




    Lanet okumak doğru değildir. Hatta İslam alimlerinin büyük çoğunluğu, açıkça küfür üzere öldüğü belli olmayan en zalim kimseler için de lanet okumanın caiz olmadığı görüşündedir. Bir de şunu düşünmek gerekir ki, haksızlığa uğramış bir kimse zalim hasmına karşı-sözlü veya fiilî olarak-takınacağı olumsuz tavırlar kendisinin aleyhine hasmının ise lehine işlenecektir. Haklı iken haksız duruma düşmemek için İslam’ın uygun görmediği –sövme, lanetleme- gibi tavırlardan uzak durmakta yarar vardır.
    İftiraya maruz kalmış kişinin, İftiracıyı mübaheleye çağırma yetkisinin olduğunu düşünmüyoruz. Mübahele hususî bir şeydir ve netice itibariyle gerçekleşmemiş bir şeydir. Bunun yapılmasının istenmesi de Hz. Peygamber(a.s.m)’in şahsı ile alakalı olmayıp, Allah’a hakikî imanla alakalı bir konuda bir meydan okuma ve gerçeği ortaya çıkarmaya yönelik bir çağrı anlamındadır.
    İslam’da yapılan iftiranın yanlışlığını tespit etmek için-şahit, itiraf, yemin gibi-bilinen yollar vardır. Muddai-muddaialeyh(şikâyetçi-sanık)bazında düşündüğümüzde, iftiracının söylediklerini ispat etmek için şahit getirmekle,-aksi takdirde- iftiraya uğrayan kimsenin isnat edilen şeyden uzak olduğunu ispat etmek için yemin etmekle sorumludur.


    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet



  3. 21.Temmuz.2010, 22:19
    2
    ˙·٠• FiLiSTiN•٠·˙



    Lanet okumak doğru değildir. Hatta İslam alimlerinin büyük çoğunluğu, açıkça küfür üzere öldüğü belli olmayan en zalim kimseler için de lanet okumanın caiz olmadığı görüşündedir. Bir de şunu düşünmek gerekir ki, haksızlığa uğramış bir kimse zalim hasmına karşı-sözlü veya fiilî olarak-takınacağı olumsuz tavırlar kendisinin aleyhine hasmının ise lehine işlenecektir. Haklı iken haksız duruma düşmemek için İslam’ın uygun görmediği –sövme, lanetleme- gibi tavırlardan uzak durmakta yarar vardır.
    İftiraya maruz kalmış kişinin, İftiracıyı mübaheleye çağırma yetkisinin olduğunu düşünmüyoruz. Mübahele hususî bir şeydir ve netice itibariyle gerçekleşmemiş bir şeydir. Bunun yapılmasının istenmesi de Hz. Peygamber(a.s.m)’in şahsı ile alakalı olmayıp, Allah’a hakikî imanla alakalı bir konuda bir meydan okuma ve gerçeği ortaya çıkarmaya yönelik bir çağrı anlamındadır.
    İslam’da yapılan iftiranın yanlışlığını tespit etmek için-şahit, itiraf, yemin gibi-bilinen yollar vardır. Muddai-muddaialeyh(şikâyetçi-sanık)bazında düşündüğümüzde, iftiracının söylediklerini ispat etmek için şahit getirmekle,-aksi takdirde- iftiraya uğrayan kimsenin isnat edilen şeyden uzak olduğunu ispat etmek için yemin etmekle sorumludur.


    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet






+ Yorum Gönder