Konusunu Oylayın.: Şafii mezhebine göre süt kardeşliği?

5 üzerinden 3.85 | Toplam : 13 kişi
Şafii mezhebine göre süt kardeşliği?
  1. 26.Haziran.2016, 03:01
    13
    Misafir

    Cevap: Şafii mezhebine göre süt kardeşliği?

    reklam


    Cevap: Şafii mezhebine göre süt kardeşliği? isimli yazı www.Mumsema.comCevap: Şafii mezhebine göre süt kardeşliği?
    Ablamin emzirdigi kiz ile evlenebilirmiyim


  2. 26.Haziran.2016, 03:01
    13
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    reklam


    Ablamin emzirdigi kiz ile evlenebilirmiyim


  3. 27.Haziran.2016, 04:00
    14
    Şem'a
    YÖNETİCİ

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Mayıs.2007
    Üye No: 677
    Mesaj Sayısı: 2,898
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 30
    Bulunduğu yer: dünya
    reklam


    Ablanızın emzirdiği kız ile evlenebilirsiniz çünkü süt kardeşlik sadece ablanızı bağlar


  4. 27.Haziran.2016, 04:00
    14
    YÖNETİCİ
    reklam


    Ablanızın emzirdiği kız ile evlenebilirsiniz çünkü süt kardeşlik sadece ablanızı bağlar


  5. 27.Haziran.2016, 23:26
    15
    Misafir

    Cevap: Şafii mezhebine göre süt kardeşliği?

    Hocam..


    Dayımın kızıyla birbirimizi uzun süredir seviyoruz ve evlenmek üzereyiz. Ama süt kardeşiz hanefiye göre hanefi mezhebimizde hanefi. Şafiyi taklit etsek yada şafi mezhebine geçiş yapmalımıyız başka bir çözüm varmı


  6. 27.Haziran.2016, 23:26
    15
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Hocam..


    Dayımın kızıyla birbirimizi uzun süredir seviyoruz ve evlenmek üzereyiz. Ama süt kardeşiz hanefiye göre hanefi mezhebimizde hanefi. Şafiyi taklit etsek yada şafi mezhebine geçiş yapmalımıyız başka bir çözüm varmı


  7. 03.Temmuz.2016, 00:30
    16
    Şem'a
    YÖNETİCİ

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Mayıs.2007
    Üye No: 677
    Mesaj Sayısı: 2,898
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 30
    Bulunduğu yer: dünya

    Cevap: Şafii mezhebine göre süt kardeşliği?

    Süt kardeşliği konusunda mezhep taklit edebilirsiniz.
    Şafii mezhebine göre 5 defa ayrı zamanlarda doyacak kadar emmek gerekiyor ama Hanefi mezhebine göre bir defa da bile kardeşlik sabit olabiliyor.


  8. 03.Temmuz.2016, 00:30
    16
    YÖNETİCİ
    Süt kardeşliği konusunda mezhep taklit edebilirsiniz.
    Şafii mezhebine göre 5 defa ayrı zamanlarda doyacak kadar emmek gerekiyor ama Hanefi mezhebine göre bir defa da bile kardeşlik sabit olabiliyor.


  9. 17.Temmuz.2016, 08:16
    17
    Misafir

    Yorum: Şafii mezhebine göre süt kardeşliği?

    Hocam benim yengem birine süt vermiş o kişide beni istiyor ikimizde şafiyiz ne yapmalıyız nolur bi çıkış yolu bulun allah razı olsun


  10. 17.Temmuz.2016, 08:16
    17
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Hocam benim yengem birine süt vermiş o kişide beni istiyor ikimizde şafiyiz ne yapmalıyız nolur bi çıkış yolu bulun allah razı olsun


  11. 20.Temmuz.2016, 16:28
    18
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 22,155
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Şafii mezhebine göre süt kardeşliği?

    Bu durumda en fetvası en hafif olan şafiilerdir. Eğer şafii iseniz size bu durumda evlilik ve nikah düşmez siz kardeş sayılırsınız evliliğiniz haram olur.


  12. 20.Temmuz.2016, 16:28
    18
    Yönetici
    Bu durumda en fetvası en hafif olan şafiilerdir. Eğer şafii iseniz size bu durumda evlilik ve nikah düşmez siz kardeş sayılırsınız evliliğiniz haram olur.


  13. 22.Temmuz.2016, 22:54
    19
    Misafir

    Yorum: Şafii mezhebine göre süt kardeşliği?

    Biz şafiyiz ben teyzemin ogluyla evlenicem ama teyzem ben daha dogdugum ilk gun bana sut vermeye calismis icmisim ama kusmusum sadece bir defalik vermis sonra bir daha hic vermemis ben ile teyzemin oglunun evlenmesine engel degil degil mi biz sut kardesi olmuyoruz degil mi ? Ikimizde safiyiz ?? Hocam cevabinizi bekliyorum ??


  14. 22.Temmuz.2016, 22:54
    19
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Biz şafiyiz ben teyzemin ogluyla evlenicem ama teyzem ben daha dogdugum ilk gun bana sut vermeye calismis icmisim ama kusmusum sadece bir defalik vermis sonra bir daha hic vermemis ben ile teyzemin oglunun evlenmesine engel degil degil mi biz sut kardesi olmuyoruz degil mi ? Ikimizde safiyiz ?? Hocam cevabinizi bekliyorum ??


  15. 24.Temmuz.2016, 23:00
    20
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 22,155
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Şafii mezhebine göre süt kardeşliği?

    Bu durumda teyzenin oğluyla evlenebilirsin. Şafii mezhebine göre 5 defa ayrı zamanlarda doyacak kadar emmek gerektiği için siz süt kardeşi sayılmıyorsunuz.


  16. 24.Temmuz.2016, 23:00
    20
    Yönetici
    Bu durumda teyzenin oğluyla evlenebilirsin. Şafii mezhebine göre 5 defa ayrı zamanlarda doyacak kadar emmek gerektiği için siz süt kardeşi sayılmıyorsunuz.


  17. 25.Temmuz.2016, 05:28
    21
    Misafir

    Yorum: Şafii mezhebine göre süt kardeşliği?

    hocam ne olur acil cevap veriniz 3 senedir nişanlıym ilimizde öğrenciyiz ilahiyat fak. ve bu sene okul bitiyor evlenecektik ama süt kardeşi olduğumuz ortaya cıktı yani ben onun annesinin sütünü emmişim hemde 5 defadan fazla 10 15 gün gibi ikimizde şafiiyiz başka mezhebe gecsek ya da nasıl olacak lütfen yardımcı olurmusunuz Allah razı olsun....


  18. 25.Temmuz.2016, 05:28
    21
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    hocam ne olur acil cevap veriniz 3 senedir nişanlıym ilimizde öğrenciyiz ilahiyat fak. ve bu sene okul bitiyor evlenecektik ama süt kardeşi olduğumuz ortaya cıktı yani ben onun annesinin sütünü emmişim hemde 5 defadan fazla 10 15 gün gibi ikimizde şafiiyiz başka mezhebe gecsek ya da nasıl olacak lütfen yardımcı olurmusunuz Allah razı olsun....


  19. 25.Temmuz.2016, 11:28
    22
    imam
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ağustos.2007
    Üye No: 2034
    Mesaj Sayısı: 7,511
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: minallah-ilelllah

    Yorum: Şafii mezhebine göre süt kardeşliği?

    Süt kardeşliği konusunda en iyi fetva şafii mezhebinde ve maalesef beş defadan fazla emdiğiniz için hiç bir fetvası yok
    Not: Hanbeli ve maliki mezheplerine bakmadım



  20. 25.Temmuz.2016, 11:28
    22
    Üye
    Süt kardeşliği konusunda en iyi fetva şafii mezhebinde ve maalesef beş defadan fazla emdiğiniz için hiç bir fetvası yok
    Not: Hanbeli ve maliki mezheplerine bakmadım



  21. 14.Eylül.2016, 23:59
    23
    Misafir

    Yorum: Şafii mezhebine göre süt kardeşliği?

    Benim süt kardeşim ile abimin süt kardeşinin abdesti bir birinden bozulurmu ayni süt anneden süt içmiş ler meshebimiz şafi


  22. 14.Eylül.2016, 23:59
    23
    veli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    veli
    Misafir
    Benim süt kardeşim ile abimin süt kardeşinin abdesti bir birinden bozulurmu ayni süt anneden süt içmiş ler meshebimiz şafi


  23. 16.Eylül.2016, 14:55
    24
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 22,155
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Şafii mezhebine göre süt kardeşliği?

    Senin veya abinin olması önemli değil, eğer aynı anneden süt içmişlerse bunlar kardeş hükmündedirler ve onların birbirinden abdestleri bozulmaz.


  24. 16.Eylül.2016, 14:55
    24
    Yönetici
    Senin veya abinin olması önemli değil, eğer aynı anneden süt içmişlerse bunlar kardeş hükmündedirler ve onların birbirinden abdestleri bozulmaz.





+ Yorum Gönder
Git İlk 123 Son