Konusunu Oylayın.: Kur’an indiğinde dünyada kaç millet vardı ve Kur’an neden sadece birkaç milletten bahsediyor?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Kur’an indiğinde dünyada kaç millet vardı ve Kur’an neden sadece birkaç milletten bahsediyor?
  1. 14.Temmuz.2010, 01:21
    1
    Misafir

    Kur’an indiğinde dünyada kaç millet vardı ve Kur’an neden sadece birkaç milletten bahsediyor?






    Kur’an indiğinde dünyada kaç millet vardı ve Kur’an neden sadece birkaç milletten bahsediyor? Mumsema
    Alıntı
    Abi 5 Tirilyona Ihtiyacım Var Verirmisin Evlenmek Ev Almak Araba Almak Birazda Arsa Almak Için Ihtiyacım Var Verirsen çok Memnun Olurum
    Kur’an indiğinde dünyada kaç millet vardı ve Kur’an neden sadece birkaç milletten bahsediyor?


  2. 14.Temmuz.2010, 01:21
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 14.Temmuz.2010, 23:23
    2
    meçhul_100
    ˙·٠• FiLiSTiN•٠·˙

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Mayıs.2007
    Üye No: 626
    Mesaj Sayısı: 2,162
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Yaş: 29
    Bulunduğu yer: Diyar-ı Sivas

    --->: Kur’an indiğinde dünyada kaç millet vardı ve Kur’an neden sadece birkaç milletten bahsediyor?




    O kadar para bizde ne gezer kardeşim...Rabbim yardımcın olsun..

    İslam’ın doğduğu devirde kaç milletin var olduğunu bilemiyoruz. Herhalde bu gün var olan milletler İslam’dan önce de vardı. Çünkü, dillerin oluşumunu Babil kalesinin harap olmasından sonraya bağlayan teori hala önemini korumaktadır.

    Ancak, Kur’an’ın önem verdiği husus, milletler, diller değil, o günkü ilk muhatap olan Arap yarımadasında bulunan Araplardır. Aynı zamanda o coğrafyada yaşayan Yahudiler ve Hıristiyanlardır. Çünkü, Kur’an bir tarih kitabı değildir. Kur’an’ın tarihî olaylardan, kavimlerden bahsetmesi, onların tarihî bir olay olduğu için değil, peygamberler ile kavimleri arasında geçen hadislere işaret etmek içindir. Bununla, bir yandan -Allah’ın önceki peygamberleri nasıl koruduğuna işaret ederek- Hz. Muhammed’e teselli ve ümit vermek, diğer yandan isyan eden kavimlerin başına gelen felaketleri nazar-ı dikkate sunarak ilk muhatap Araplara uyarıda bulunmaktır.

    Kur’an’ın doğrudan hitaplarında herhangi bir millet değil, din ve insanlık kavramları ön planda tutulmuştur. Mesela; “Ey iman edenler!” ifadesiyle müminler, “Ey insanlar!” hitabıyla da tüm insanlar muhatap kabul edilmiştir.

    Bir de dünya çapında en bilinen ve o asırda canlı olarak hayatlarını sürdüren Yahudilik ve Hıristiyanlık din mensuplarına “Ey ehl-i kitap”, “Ey İsrailoğulları!” gibi ifadelerle özel hitaplarda bulunulmuştur.

    Bu açıdan baktığımızda, dinin yayılmasında milletlerin söz konusu olup olmadığı hususunun çok fazla bir etkiye sahip olmadığını düşünüyoruz. Eğer Kur’an’da “Ey Türkler, Ey Kürtler!, Ey Çinliler! Ey Çerkezler! “gibi bazı özel milletlere hitap edilip de diğerlerine hitap edilmeseydi, işte o zaman bu ayırımın olumsuz etkisi söz konusu olabilirdi.


    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet Editör



  4. 14.Temmuz.2010, 23:23
    2
    ˙·٠• FiLiSTiN•٠·˙



    O kadar para bizde ne gezer kardeşim...Rabbim yardımcın olsun..

    İslam’ın doğduğu devirde kaç milletin var olduğunu bilemiyoruz. Herhalde bu gün var olan milletler İslam’dan önce de vardı. Çünkü, dillerin oluşumunu Babil kalesinin harap olmasından sonraya bağlayan teori hala önemini korumaktadır.

    Ancak, Kur’an’ın önem verdiği husus, milletler, diller değil, o günkü ilk muhatap olan Arap yarımadasında bulunan Araplardır. Aynı zamanda o coğrafyada yaşayan Yahudiler ve Hıristiyanlardır. Çünkü, Kur’an bir tarih kitabı değildir. Kur’an’ın tarihî olaylardan, kavimlerden bahsetmesi, onların tarihî bir olay olduğu için değil, peygamberler ile kavimleri arasında geçen hadislere işaret etmek içindir. Bununla, bir yandan -Allah’ın önceki peygamberleri nasıl koruduğuna işaret ederek- Hz. Muhammed’e teselli ve ümit vermek, diğer yandan isyan eden kavimlerin başına gelen felaketleri nazar-ı dikkate sunarak ilk muhatap Araplara uyarıda bulunmaktır.

    Kur’an’ın doğrudan hitaplarında herhangi bir millet değil, din ve insanlık kavramları ön planda tutulmuştur. Mesela; “Ey iman edenler!” ifadesiyle müminler, “Ey insanlar!” hitabıyla da tüm insanlar muhatap kabul edilmiştir.

    Bir de dünya çapında en bilinen ve o asırda canlı olarak hayatlarını sürdüren Yahudilik ve Hıristiyanlık din mensuplarına “Ey ehl-i kitap”, “Ey İsrailoğulları!” gibi ifadelerle özel hitaplarda bulunulmuştur.

    Bu açıdan baktığımızda, dinin yayılmasında milletlerin söz konusu olup olmadığı hususunun çok fazla bir etkiye sahip olmadığını düşünüyoruz. Eğer Kur’an’da “Ey Türkler, Ey Kürtler!, Ey Çinliler! Ey Çerkezler! “gibi bazı özel milletlere hitap edilip de diğerlerine hitap edilmeseydi, işte o zaman bu ayırımın olumsuz etkisi söz konusu olabilirdi.


    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet Editör



  5. 14.Temmuz.2010, 23:32
    3
    DZALBAY
    Seyirci Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 08.Temmuz.2008
    Üye No: 24825
    Mesaj Sayısı: 2,274
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 38
    Yaş: 61

    --->: Kur’an indiğinde dünyada kaç millet vardı ve Kur’an neden sadece birkaç milletten bahsediyor?

    Gene ellerine sağlık...Tam vermeyi düşündüğüm ifadeler;bire bir oturmuş...

    Allah CC razı olsun.


  6. 14.Temmuz.2010, 23:32
    3
    Seyirci Üye
    Gene ellerine sağlık...Tam vermeyi düşündüğüm ifadeler;bire bir oturmuş...

    Allah CC razı olsun.





+ Yorum Gönder