Konusunu Oylayın.: Fıkıh bilmeceleri

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Fıkıh bilmeceleri
  1. 25.Mayıs.2010, 10:53
    1
    Misafir

    Fıkıh bilmeceleri






    Fıkıh bilmeceleri Mumsema Fıkıh bilmeceleri


    Mesele: İmam ebû Hanîfe hazretlerine göre, zengin olmakla zekât alması helâl olmayan, ve İmam Muhammed Hazretlerine göre, fakir olmakla, zekât alması helâl olan kimse kimdir?

    Cevabı: Akarı olup ta, kirasından nisaba malik olmayandır. Akarın kıymeti cihetiyle, zengin sayılsa da, aldığı kira, idaresine kâfi olmadığı surette, zekât ve sadaka almakta, İmam Muhammed reyince, o kimseye beis yoktur.

    Mesele: Hangi on kişidir, onlar ki, asıl havayiçten, dışında, yıllanmış on bin dirhem (biner dirhem) gümüşe malik oldukları halde, onlara zekât terettüp etmiş olmaya?

    Cevabı: Bin dirhem gümüş istikraz etmiş, bir kimseye kefil bulunan, kişilerdir ki, malik oldukları mal, - kefalet sebebiyle - borçtan hâlî değil demektir. Çünkü, bir borç için, başka başka kefiller bulunmak suretinde, alacaklı - onlardan hangisine isterse, müracaat edebilir.


  2. 25.Mayıs.2010, 10:53
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Fıkıh bilmeceleri


    Mesele: İmam ebû Hanîfe hazretlerine göre, zengin olmakla zekât alması helâl olmayan, ve İmam Muhammed Hazretlerine göre, fakir olmakla, zekât alması helâl olan kimse kimdir?

    Cevabı: Akarı olup ta, kirasından nisaba malik olmayandır. Akarın kıymeti cihetiyle, zengin sayılsa da, aldığı kira, idaresine kâfi olmadığı surette, zekât ve sadaka almakta, İmam Muhammed reyince, o kimseye beis yoktur.

    Mesele: Hangi on kişidir, onlar ki, asıl havayiçten, dışında, yıllanmış on bin dirhem (biner dirhem) gümüşe malik oldukları halde, onlara zekât terettüp etmiş olmaya?

    Cevabı: Bin dirhem gümüş istikraz etmiş, bir kimseye kefil bulunan, kişilerdir ki, malik oldukları mal, - kefalet sebebiyle - borçtan hâlî değil demektir. Çünkü, bir borç için, başka başka kefiller bulunmak suretinde, alacaklı - onlardan hangisine isterse, müracaat edebilir.


    Benzer Konular

    - En zor bilmeceleri öğrenmek istiyorum

    - Fıkıh ve fıkıh usulü arasnda nasıl bir ilişki vardır

    - Fıkıh ilmi Nedir? Fıkıh ilminin Gerekliliği

    - Fıkıh İlmi

    - Usul-ü Fıkıh Veya Fıkıh İlmi Mitodolojisi

  3. 26.Mayıs.2010, 09:44
    2
    menzil_guller
    Ya Hayy

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Kasım.2009
    Üye No: 63308
    Mesaj Sayısı: 1,270
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 41

    --->: Fıkıh bilmeceleri




    Allah razı olsun kardeşim bilgilendirdiğin için.Paylaşımına bir katkıda ben bulunayım.

    İmam Şafiî Hazretleri, henüz gençlik yıllarında halife Harun Reşid huzurunda, Ebu Yusuf ve İmam Muhammed tarafından fıkıh bilmeceleriyle imtihan edilir. Şöyle sorarlar:

    - Adamın biri bir koyun kesiyor. Sonra bir ihtiyaç için dışarı gidip dönüyor. Aile halkına diyor ki: "Bunu siz yiyin. Bu bana haram olmuştur." Onlar da "Biz de öyleyiz. Bunu yemek bize de haram oldu." diyorlar. Bu et neden haram olmuş?

    İmam Şafii Hazretleri şu cevabı verir:

    - O adam putperest idi. Koyununu da putlar adına kesmişti. Dışarı çıkınca Allah'ın hidayetiyle Müslüman oldu. Dönünce ailesine: "Allah Teala bana Müslüman olmayı nasip etti. Bu durumda daha önce kestiğim koyun bana haram oldu. Onu siz yiyiniz." dedi. Ev halkı bunu duyunca kendileri de Müslüman olmuşlar. Böylece o koyun onlara da haram olmuş.

    İmam Şafiî Hazretleri'ne bir soru daha sorarlar:

    - Adamın biri içmek için bir bardak su alıyor. Suyun yarısını helal olarak içiyor. Fakat bardaktaki suyun geri kalanı ona haram oluyor. Bu nasıl olur?

    İmamı Şafiî Hazretleri buna da şu cevabı vermiş:

    - Adam temiz suyun yarısını içtikten sonra, geri kalanın üzerine burnu kanamış. Kalan su kanla karıştığı için, onu içmek haram olmuş.

    Son olarak bir soru daha sorarlar:

    - Adamın biri, karısına içi dolu, ağzı bağlı ve mühürlü bez bir kese veriyor. Ona diyor ki: "Bu keseyi çözüp açarsan, mührünü sökersen yahut onu yırtarsan benden boş ol. Eğer keseyi boşaltmadan, ağzı bağlı ve mühürlü olarak geri verirsen yine benden boşsun." Bu kadın boşanmaktan nasıl kurtulur?

    İmam Şafiî Hazretleri'nin cevabı şöyle olur:

    - Bu kese şeker veya tuzla doludur. Kadın onu eriyinceye kadar suda bırakır. Böylece keseyi boş olarak geri verir.

    (Fahreddin er-Râzi, Menâkıbü'l İmami'ş-Şafiî)


  4. 26.Mayıs.2010, 09:44
    2



    Allah razı olsun kardeşim bilgilendirdiğin için.Paylaşımına bir katkıda ben bulunayım.

    İmam Şafiî Hazretleri, henüz gençlik yıllarında halife Harun Reşid huzurunda, Ebu Yusuf ve İmam Muhammed tarafından fıkıh bilmeceleriyle imtihan edilir. Şöyle sorarlar:

    - Adamın biri bir koyun kesiyor. Sonra bir ihtiyaç için dışarı gidip dönüyor. Aile halkına diyor ki: "Bunu siz yiyin. Bu bana haram olmuştur." Onlar da "Biz de öyleyiz. Bunu yemek bize de haram oldu." diyorlar. Bu et neden haram olmuş?

    İmam Şafii Hazretleri şu cevabı verir:

    - O adam putperest idi. Koyununu da putlar adına kesmişti. Dışarı çıkınca Allah'ın hidayetiyle Müslüman oldu. Dönünce ailesine: "Allah Teala bana Müslüman olmayı nasip etti. Bu durumda daha önce kestiğim koyun bana haram oldu. Onu siz yiyiniz." dedi. Ev halkı bunu duyunca kendileri de Müslüman olmuşlar. Böylece o koyun onlara da haram olmuş.

    İmam Şafiî Hazretleri'ne bir soru daha sorarlar:

    - Adamın biri içmek için bir bardak su alıyor. Suyun yarısını helal olarak içiyor. Fakat bardaktaki suyun geri kalanı ona haram oluyor. Bu nasıl olur?

    İmamı Şafiî Hazretleri buna da şu cevabı vermiş:

    - Adam temiz suyun yarısını içtikten sonra, geri kalanın üzerine burnu kanamış. Kalan su kanla karıştığı için, onu içmek haram olmuş.

    Son olarak bir soru daha sorarlar:

    - Adamın biri, karısına içi dolu, ağzı bağlı ve mühürlü bez bir kese veriyor. Ona diyor ki: "Bu keseyi çözüp açarsan, mührünü sökersen yahut onu yırtarsan benden boş ol. Eğer keseyi boşaltmadan, ağzı bağlı ve mühürlü olarak geri verirsen yine benden boşsun." Bu kadın boşanmaktan nasıl kurtulur?

    İmam Şafiî Hazretleri'nin cevabı şöyle olur:

    - Bu kese şeker veya tuzla doludur. Kadın onu eriyinceye kadar suda bırakır. Böylece keseyi boş olarak geri verir.

    (Fahreddin er-Râzi, Menâkıbü'l İmami'ş-Şafiî)





+ Yorum Gönder