Konusunu Oylayın.: Şafi meshebinde teşehhüdlerde salavat

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Şafi meshebinde teşehhüdlerde salavat
  1. 20.Nisan.2010, 20:31
    1
    Misafir

    Şafi meshebinde teşehhüdlerde salavat






    Şafi meshebinde teşehhüdlerde salavat Mumsema şafi meshebinde sünnet ve farz namazların ilk oturuşlarındada salavat okunduğunu duydum acaba doğrumu?şimdiden çok teşekkür ederim cevabınız için .


  2. 20.Nisan.2010, 20:31
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    şafi meshebinde sünnet ve farz namazların ilk oturuşlarındada salavat okunduğunu duydum acaba doğrumu?şimdiden çok teşekkür ederim cevabınız için .


    Benzer Konular

    - Şafi Mezhebinde Ezandan Sonra Salavat Okumak

    - Şafi Mezhebinde Hutbe Okunurken Salavat Getirmek Caiz mi?

    - Şafi Meshebinde Namaz tarifi

    - Şafi salavat

    - Şafi meshebinde namaz rekatları nasıl oluşmaktadır yani vakitlere göre kaç rekattır kaçı farz kaçı

  3. 21.Nisan.2010, 06:08
    2
    Abdullatif
    seyyah

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Eylül.2009
    Üye No: 56182
    Mesaj Sayısı: 954
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 27
    Bulunduğu yer: sınırdan..

    --->: şafi meshebinde teşehhüdlerde salavat




    Ettehiyat Ettehiyat


    'Ettehiyatu Elmubareketu Essalavatu Etteyyibalu lillahi. Esselamu âleyke eyyuhennebiyyu we rahmetullahi we bereketuhu. Esselamu âleyna we âla ibadillahisalihine. Eşhedu enla ilahe illallahu we eşhedu enne Mu-hammeden Resulullah.
    Allahumme salli âla seyyidina Muhammedin ve âla ali seyyidina Mu-hammed. Kema salleyte âla İbrahime ve âla ali İbrahime fil âlemine inne-ke hamidun mecid.' [1]
    Türkçesi: "Tahiyyallar, bereketler, salavatlar ve güzel şeyler Allah'ındır. Ey nebi! Allah'ın selamı, rahmeti ve bereketi senin üzerine olsun. Bize salih kulların üzerine de selam olsun. Ben şehadet ederim ki Allah'tan başka ilah yoktur ve yine şehadet ederim ki Muhammad Allah'ın resulüdür.
    Allahım! İbrahim'e ve aline salat ettiğin gibi Muhammed'e ve aline salat et. İbrahim ve aline bereket verdiğin gibi Muhammed'e ve aline de bereket ver. Şüphesiz sen kendisine çok hamdedilen ve methedüensin."

    [1] Muslini, 403 ve 406.
    __________________________________
    Büyük Şafii İlmihali-Ebu şuca


  4. 21.Nisan.2010, 06:08
    2
    seyyah



    Ettehiyat Ettehiyat


    'Ettehiyatu Elmubareketu Essalavatu Etteyyibalu lillahi. Esselamu âleyke eyyuhennebiyyu we rahmetullahi we bereketuhu. Esselamu âleyna we âla ibadillahisalihine. Eşhedu enla ilahe illallahu we eşhedu enne Mu-hammeden Resulullah.
    Allahumme salli âla seyyidina Muhammedin ve âla ali seyyidina Mu-hammed. Kema salleyte âla İbrahime ve âla ali İbrahime fil âlemine inne-ke hamidun mecid.' [1]
    Türkçesi: "Tahiyyallar, bereketler, salavatlar ve güzel şeyler Allah'ındır. Ey nebi! Allah'ın selamı, rahmeti ve bereketi senin üzerine olsun. Bize salih kulların üzerine de selam olsun. Ben şehadet ederim ki Allah'tan başka ilah yoktur ve yine şehadet ederim ki Muhammad Allah'ın resulüdür.
    Allahım! İbrahim'e ve aline salat ettiğin gibi Muhammed'e ve aline salat et. İbrahim ve aline bereket verdiğin gibi Muhammed'e ve aline de bereket ver. Şüphesiz sen kendisine çok hamdedilen ve methedüensin."

    [1] Muslini, 403 ve 406.
    __________________________________
    Büyük Şafii İlmihali-Ebu şuca


  5. 21.Nisan.2010, 06:14
    3
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,584
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    --->: şafi meshebinde teşehhüdlerde salavat

    Alıntı
    şafi meshebinde sünnet ve farz namazların ilk oturuşlarındada salavat okunduğunu duydum acaba doğrumu?şimdiden çok teşekkür ederim cevabınız için .
    ____________________________________

    Şafii Mezhebinde birinci oturuşta salat ve selam okumak önemli sünnettir ve unutulduğunda sehiv secdesi gerekir.
    İkinci oturuşta ise, tahiyyattan sonra salavat okumak farzır.
    Salavat okunmazsa namaz olmaz.
    büyük şafii ilmihalinden aşağıya ikisini alıntıladım.

    Alıntı
    Eb'âz Sünnettler (Namazdan bir parça olan sünnetler)


    a. Birinci Teşehhüd
    Birinci teşehhüd, arkasından selâm gelmeyen teşehhüd'dür. Bu da öğle, ikindi, akşam ve yatsı namazlarında ikinci rekattaki oturuştur. Bu oturuşta teşehhüd okumak sünnettir. Çünkü namazını güzel kılmayan bir kişiye Hz. Peygamber şöyle demiştir:
    Namazın ortasında oturduğun zaman önce istikrar bul, sonra sol ayağını yay, sonra teşehhüd oku.[3]
    Bu teşehhüd'ün sünnet olduğunun delili, Abdullah b. Buhayne'nin rivayet ettiği şu hadîstir: 'Hz. Peygamber bir namazda bize iki rekât kıldırdı. Sonra (birinci teşehhüd için) oturmadan kalktı. Cemaat (ona uya­rak) ayağa kalktı. Namazını tamaladığı zaman biz selâm vermesini bekler­ken selâm vermeden önce tekbir aldı ve oturduğu halde (yanılmaktan dolayı) iki secde yaptı, sonra selâm verdi'.[4]
    Eğer bu teşehhüd rükün olsaydı, Hz. Peygamber onu yerine getirir, sehiv secdesiyle telafi etmezdi.
    b. Teşehhüd'den sonra Hz. Peygamber'e salâvat getirmek. Salâvat terkedildiği zaman sehiv secdesi yapmak onu telafi eder.
    c. Birinci teşehhüd için oturmak.
    Böylece birinci teşehhüd'de-, oturmak, teşehhüd okumak ve Hz. Pey­gamber'e salât etmek olmak üzere üç tane sünnet olduğu anlaşılmaktadır.
    4. Rükün olan son teşehhüd'den sonra Hz. Peyğamber'in âline salât etmek.
    Son oturuşta rükün olan teşehhüd'ü okuduktan ve Hz. Peygamber'e salâvat getirdikten sonra Hz. Peyğamber'in âline de salât etmek sünnet'tir. Çünkü salât'ın lafzında âl kelimesi de geçmektedir.
    Alıntı
    NAMAZIN FARZLARI

    11. Son teşehhüd'den sonra Hz. Peygamber'e salât u selâm getirmek.


    Teşehhüd'ü yukarıda anlatıldığı gibi tamamladıktan sonra ve selâm 'vermeden önce Hz. Peygamber'e salât ve selâm getirmelidir. Hz. Peygamber'e salât etmenin farz olduğunun delili şu ayettir:
    Allah ve melekleri peygamber'e salât ederler. Ey iman edenler! (Sizde) ona salât edin...(Ahzab/56)
    Âlimler, Hz. Peygamber'e salâvat getirmenin namazdan başka bir yerde farz olmadığında ittifak etmişlerdir. Bu bakımdan farz olan salât, namazdaki salât'tır.
    Sahabîler, Hz. Peygamber'e 'Ey Allah'ın Rasûlü! Namazda sana salât etmek istediğimizde nasıl yapalım?' dediler. Hz. Peygamber şöyle deyin dedi: 'Allahumme salli alâ Muhammedin1.[26]
    Bu hadîs, Hz. Peygamber'e salât etmenin sadece namazda farz olduğuna delâlet eder. Hz. Peygamber'e salât etmeye en uygun yer son teşehhüd'dür. Hz. Peygamber şöyle buyurmuştur:
    Biriniz namaz kıldığı vakit, aziz ve celil olan Allah'ı ululamak ve öv­mekle başlasın, sonra peygambere salât u selâm etsin. Bundan sonra dilediği şekilde duâ etsin.[27]
    Hz. Peygamber'e getirilen salât selâm'ın en azı şöyledir-Allahumme sallı alâ Muhammedi
    Hz. Peygamber'e getirilen salât u selâm'ın en fazlası da şöyledir:
    Allahumme sahi alâ Muhammedin ve alâ âl-i Muhammed. Kema sal-leyte âlâ İbrahim'e ve alâ âl-i İbrahim; ve barik alâ Muhammedin ve alâ âl-i Muhammed. Kemabarekte alâ İbrahime ve alâ âl-i İbrahim-fi'î-âlemîne inneke hamîdu'n-mecîd.
    Ey Allahım! Muhammed'e ve âline, İbrahim ve âline salât ettiğin gibi salât et! Muhammed^e ve âline, İbrahim ve âline bereket verdiğin gibi bereket ver. Âlemler içinde şüphesiz sen kendisine çok hamdedilen ve çok medhedilensin.
    Salât u selâm'ın bu lafzı Buharı, Müslim ve başka muhaddislerin ri­vayet ettikleri birçok sahih hadîsle sabit olmuştur. Rivayetlerin bazılarında fazlalık, bazılarında da eksiklik vardır.[28]

    Hz. Peygamber'e Getirilen Salât u Selâm'ın Şartları


    Hz. Peygamber'e salât u selâm getirirken aşağıdaki hususlara dikkat edilmelidir:
    a. Sesini duyabileceği kadar yükseltmelidir.
    b. Muhammed, rasûl, veya nebî kelimesi kullanılmalıdır. Eğer Allahumme sallı alâ Ahmed derse yeterli olmaz.
    c. Salât u selâm, Arapça olarak getirilmelidir.
    Eğer Arapçasmı bilmiyorsa, bildiği dilde tercümesini okumalıdır. Mümkünse hemen Arapçasım öğrenmek vacibdir.
    d. Salât ederken tertibe riayet edilmelidir.
    Salât ile teşehhüd arasındaki tertibe de dikkat edilmelidir. Çünkü salât u selâm'ı, teşehhüd'den önce getirmek sahih olmaz.



  6. 21.Nisan.2010, 06:14
    3
    Moderatör
    Alıntı
    şafi meshebinde sünnet ve farz namazların ilk oturuşlarındada salavat okunduğunu duydum acaba doğrumu?şimdiden çok teşekkür ederim cevabınız için .
    ____________________________________

    Şafii Mezhebinde birinci oturuşta salat ve selam okumak önemli sünnettir ve unutulduğunda sehiv secdesi gerekir.
    İkinci oturuşta ise, tahiyyattan sonra salavat okumak farzır.
    Salavat okunmazsa namaz olmaz.
    büyük şafii ilmihalinden aşağıya ikisini alıntıladım.

    Alıntı
    Eb'âz Sünnettler (Namazdan bir parça olan sünnetler)


    a. Birinci Teşehhüd
    Birinci teşehhüd, arkasından selâm gelmeyen teşehhüd'dür. Bu da öğle, ikindi, akşam ve yatsı namazlarında ikinci rekattaki oturuştur. Bu oturuşta teşehhüd okumak sünnettir. Çünkü namazını güzel kılmayan bir kişiye Hz. Peygamber şöyle demiştir:
    Namazın ortasında oturduğun zaman önce istikrar bul, sonra sol ayağını yay, sonra teşehhüd oku.[3]
    Bu teşehhüd'ün sünnet olduğunun delili, Abdullah b. Buhayne'nin rivayet ettiği şu hadîstir: 'Hz. Peygamber bir namazda bize iki rekât kıldırdı. Sonra (birinci teşehhüd için) oturmadan kalktı. Cemaat (ona uya­rak) ayağa kalktı. Namazını tamaladığı zaman biz selâm vermesini bekler­ken selâm vermeden önce tekbir aldı ve oturduğu halde (yanılmaktan dolayı) iki secde yaptı, sonra selâm verdi'.[4]
    Eğer bu teşehhüd rükün olsaydı, Hz. Peygamber onu yerine getirir, sehiv secdesiyle telafi etmezdi.
    b. Teşehhüd'den sonra Hz. Peygamber'e salâvat getirmek. Salâvat terkedildiği zaman sehiv secdesi yapmak onu telafi eder.
    c. Birinci teşehhüd için oturmak.
    Böylece birinci teşehhüd'de-, oturmak, teşehhüd okumak ve Hz. Pey­gamber'e salât etmek olmak üzere üç tane sünnet olduğu anlaşılmaktadır.
    4. Rükün olan son teşehhüd'den sonra Hz. Peyğamber'in âline salât etmek.
    Son oturuşta rükün olan teşehhüd'ü okuduktan ve Hz. Peygamber'e salâvat getirdikten sonra Hz. Peyğamber'in âline de salât etmek sünnet'tir. Çünkü salât'ın lafzında âl kelimesi de geçmektedir.
    Alıntı
    NAMAZIN FARZLARI

    11. Son teşehhüd'den sonra Hz. Peygamber'e salât u selâm getirmek.


    Teşehhüd'ü yukarıda anlatıldığı gibi tamamladıktan sonra ve selâm 'vermeden önce Hz. Peygamber'e salât ve selâm getirmelidir. Hz. Peygamber'e salât etmenin farz olduğunun delili şu ayettir:
    Allah ve melekleri peygamber'e salât ederler. Ey iman edenler! (Sizde) ona salât edin...(Ahzab/56)
    Âlimler, Hz. Peygamber'e salâvat getirmenin namazdan başka bir yerde farz olmadığında ittifak etmişlerdir. Bu bakımdan farz olan salât, namazdaki salât'tır.
    Sahabîler, Hz. Peygamber'e 'Ey Allah'ın Rasûlü! Namazda sana salât etmek istediğimizde nasıl yapalım?' dediler. Hz. Peygamber şöyle deyin dedi: 'Allahumme salli alâ Muhammedin1.[26]
    Bu hadîs, Hz. Peygamber'e salât etmenin sadece namazda farz olduğuna delâlet eder. Hz. Peygamber'e salât etmeye en uygun yer son teşehhüd'dür. Hz. Peygamber şöyle buyurmuştur:
    Biriniz namaz kıldığı vakit, aziz ve celil olan Allah'ı ululamak ve öv­mekle başlasın, sonra peygambere salât u selâm etsin. Bundan sonra dilediği şekilde duâ etsin.[27]
    Hz. Peygamber'e getirilen salât selâm'ın en azı şöyledir-Allahumme sallı alâ Muhammedi
    Hz. Peygamber'e getirilen salât u selâm'ın en fazlası da şöyledir:
    Allahumme sahi alâ Muhammedin ve alâ âl-i Muhammed. Kema sal-leyte âlâ İbrahim'e ve alâ âl-i İbrahim; ve barik alâ Muhammedin ve alâ âl-i Muhammed. Kemabarekte alâ İbrahime ve alâ âl-i İbrahim-fi'î-âlemîne inneke hamîdu'n-mecîd.
    Ey Allahım! Muhammed'e ve âline, İbrahim ve âline salât ettiğin gibi salât et! Muhammed^e ve âline, İbrahim ve âline bereket verdiğin gibi bereket ver. Âlemler içinde şüphesiz sen kendisine çok hamdedilen ve çok medhedilensin.
    Salât u selâm'ın bu lafzı Buharı, Müslim ve başka muhaddislerin ri­vayet ettikleri birçok sahih hadîsle sabit olmuştur. Rivayetlerin bazılarında fazlalık, bazılarında da eksiklik vardır.[28]

    Hz. Peygamber'e Getirilen Salât u Selâm'ın Şartları


    Hz. Peygamber'e salât u selâm getirirken aşağıdaki hususlara dikkat edilmelidir:
    a. Sesini duyabileceği kadar yükseltmelidir.
    b. Muhammed, rasûl, veya nebî kelimesi kullanılmalıdır. Eğer Allahumme sallı alâ Ahmed derse yeterli olmaz.
    c. Salât u selâm, Arapça olarak getirilmelidir.
    Eğer Arapçasmı bilmiyorsa, bildiği dilde tercümesini okumalıdır. Mümkünse hemen Arapçasım öğrenmek vacibdir.
    d. Salât ederken tertibe riayet edilmelidir.
    Salât ile teşehhüd arasındaki tertibe de dikkat edilmelidir. Çünkü salât u selâm'ı, teşehhüd'den önce getirmek sahih olmaz.






+ Yorum Gönder