Konusunu Oylayın.: İçtihat farklılığından bir mezhepte helal olan diğer bir mezhepte haram olabiliyor; örneğin midye

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
İçtihat farklılığından bir mezhepte helal olan diğer bir mezhepte haram olabiliyor; örneğin midye
  1. 16.Nisan.2010, 22:21
    1
    Misafir

    İçtihat farklılığından bir mezhepte helal olan diğer bir mezhepte haram olabiliyor; örneğin midye






    İçtihat farklılığından bir mezhepte helal olan diğer bir mezhepte haram olabiliyor; örneğin midye Mumsema İçtihat farklılığından bir mezhepte helal olan diğer bir mezhepte haram olabiliyor; örneğin midye. Diğerleri ceza görmezken, Hanefiler ceza görecek?


  2. 16.Nisan.2010, 22:21
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 17.Nisan.2010, 06:40
    2
    Abdullatif
    seyyah

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Eylül.2009
    Üye No: 56182
    Mesaj Sayısı: 954
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 27
    Bulunduğu yer: sınırdan..

    --->: İçtihat farklılığından bir mezhepte helal olan diğer bir mezhepte haram olabiliyor; örneğin mi




    Öncelikle:

    Müctehid ictihadında yanılsa bile sevaba nâil olur. Hadiste şöyle buyurulur:

    "Hâkim ictihad yaparak hükmedip, bunda isabet ederse, onun için iki mükâfat vardır. İctihadla hükmedip de yanılırsa, onun için bir mükâfat vardır"
    (Buhârî, İ'tisam,, 21; Müslim, Akdiye,15; Ahmed b. Hanbel, Müsned, III, 187).
    Yalnız peygamberler mâsûmdur. Günâh işlemez söz ve fiillerinde yanılmazlar. Peygamber söz ve fiillerinde yanılırsa Allah ona doğruyu gösterir. Peygamberlerden başkası için böyle bir teminat yoktur. Bir müctehidin ictihadı yanılma ihtimali ile birlikte gâlip zanna dayanır. Müctehid mutlaka kendi görüşünün doğru olduğunu iddia edemez. Onun devamlı olarak isabet etmesi gerekmez. Hatâ etmesi de mümkün ve muhtemeldir.
    Bu yüzden, Ebû Hanife; "Bu bizim ulaştığımız en iyi sonuçtur. Kim bundan daha iyisine ulaşırsa ona uysun" demiştir.
    İmam Şâfiî'nin de şöyle dediği nakledilir: "bir hadis görürseniz ona sarılın ve benim görüşümü terk edin" (M. Ebû Zehrâ, Usûlü'l-Fıkh, s. 400, 401)
    ______________________
    Hamdi Döndüren


    Aşağıdaki konuyu okumanızı öneririm.

    Tıklayın: http://www.mumsema.com/fikhi-mezhepl...mezhepler.html

    Konu uzun gelebilir, önem arzeden bir kısmını alıntılıyorum:

    "Mu’az b. Cebel r.a., Allah ve Rasulü’nü çok seven, Rasulullah s.a.v.’in yanından ayrılmayan, her şeyiyle O’na uyarak yaşayan, derin anlayış sahibi bir sahabiydi..a.v. onu Tebük savaşından sonra, hakimlik, mürşidlik, Kur’an öğreticiliği ve zekât tahsildarlığı görevleriyle Yemen’e göndermişti. Rasulullah s.a.v., “Size adamlarımın en hayırlısını gönderiyorum.” yazısı ile Yemenlilere takdim ettiği Hz. Mu’az’ı uğurlarken ona şöyle sordu:

    - Sana bir mesele geldiğinde ne ile hükmedeceksin?

    Hz. Mu’az:

    - Allah’ın Kitabı ile, dedi. Sonra konuşma şöyle devam etti:

    - Ya Allah’ın Kitabı’nda bulamazsan?

    - Rasulü’nün sünneti ile.

    - Rasul’ün sünnetinde de bulamazsan?

    - O zaman reyimle (kanaatimle) içtihat eder, elimden gelen gayreti sarfederim.

    Bu cevap üzerine Rasul-i Ekrem s.a.v. buyurdu:

    - Rasulü’nün elçisini, O’nun hoşnut olacağı anlayışa erdiren Allah’a" hamdolsun! (Ebu Davud, Akdiye, 11; Tirmizî, Ahkâm, 3.)



  4. 17.Nisan.2010, 06:40
    2
    seyyah



    Öncelikle:

    Müctehid ictihadında yanılsa bile sevaba nâil olur. Hadiste şöyle buyurulur:

    "Hâkim ictihad yaparak hükmedip, bunda isabet ederse, onun için iki mükâfat vardır. İctihadla hükmedip de yanılırsa, onun için bir mükâfat vardır"
    (Buhârî, İ'tisam,, 21; Müslim, Akdiye,15; Ahmed b. Hanbel, Müsned, III, 187).
    Yalnız peygamberler mâsûmdur. Günâh işlemez söz ve fiillerinde yanılmazlar. Peygamber söz ve fiillerinde yanılırsa Allah ona doğruyu gösterir. Peygamberlerden başkası için böyle bir teminat yoktur. Bir müctehidin ictihadı yanılma ihtimali ile birlikte gâlip zanna dayanır. Müctehid mutlaka kendi görüşünün doğru olduğunu iddia edemez. Onun devamlı olarak isabet etmesi gerekmez. Hatâ etmesi de mümkün ve muhtemeldir.
    Bu yüzden, Ebû Hanife; "Bu bizim ulaştığımız en iyi sonuçtur. Kim bundan daha iyisine ulaşırsa ona uysun" demiştir.
    İmam Şâfiî'nin de şöyle dediği nakledilir: "bir hadis görürseniz ona sarılın ve benim görüşümü terk edin" (M. Ebû Zehrâ, Usûlü'l-Fıkh, s. 400, 401)
    ______________________
    Hamdi Döndüren


    Aşağıdaki konuyu okumanızı öneririm.

    Tıklayın: http://www.mumsema.com/fikhi-mezhepl...mezhepler.html

    Konu uzun gelebilir, önem arzeden bir kısmını alıntılıyorum:

    "Mu’az b. Cebel r.a., Allah ve Rasulü’nü çok seven, Rasulullah s.a.v.’in yanından ayrılmayan, her şeyiyle O’na uyarak yaşayan, derin anlayış sahibi bir sahabiydi..a.v. onu Tebük savaşından sonra, hakimlik, mürşidlik, Kur’an öğreticiliği ve zekât tahsildarlığı görevleriyle Yemen’e göndermişti. Rasulullah s.a.v., “Size adamlarımın en hayırlısını gönderiyorum.” yazısı ile Yemenlilere takdim ettiği Hz. Mu’az’ı uğurlarken ona şöyle sordu:

    - Sana bir mesele geldiğinde ne ile hükmedeceksin?

    Hz. Mu’az:

    - Allah’ın Kitabı ile, dedi. Sonra konuşma şöyle devam etti:

    - Ya Allah’ın Kitabı’nda bulamazsan?

    - Rasulü’nün sünneti ile.

    - Rasul’ün sünnetinde de bulamazsan?

    - O zaman reyimle (kanaatimle) içtihat eder, elimden gelen gayreti sarfederim.

    Bu cevap üzerine Rasul-i Ekrem s.a.v. buyurdu:

    - Rasulü’nün elçisini, O’nun hoşnut olacağı anlayışa erdiren Allah’a" hamdolsun! (Ebu Davud, Akdiye, 11; Tirmizî, Ahkâm, 3.)



  5. 15.Eylül.2010, 12:36
    3
    hbevci
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mart.2010
    Üye No: 74674
    Mesaj Sayısı: 630
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 33
    Bulunduğu yer: izmir

    --->: İçtihat farklılığından bir mezhepte helal olan diğer bir mezhepte haram olabiliyor; örneğin midye

    Alıntı
    Rasulü’nün elçisini, O’nun hoşnut olacağı anlayışa erdiren Allah’a" hamdolsun
    ALLAH razı olsun paylasımızdan dolayı..


  6. 15.Eylül.2010, 12:36
    3
    hbevci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Alıntı
    Rasulü’nün elçisini, O’nun hoşnut olacağı anlayışa erdiren Allah’a" hamdolsun
    ALLAH razı olsun paylasımızdan dolayı..





+ Yorum Gönder