Konusunu Oylayın.: Çocuk aldırmak caizmidir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Çocuk aldırmak caizmidir?
  1. 10.Nisan.2010, 13:43
    1
    Misafir

    Çocuk aldırmak caizmidir?






    Çocuk aldırmak caizmidir? Mumsema Selamun aleyküm benim bir sorum olacak
    3-4 haftalık bir gebeliği sonlandırmanın (aldırmanın) acaba dinen hükmü nedir_?


  2. 10.Nisan.2010, 13:43
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Selamun aleyküm benim bir sorum olacak
    3-4 haftalık bir gebeliği sonlandırmanın (aldırmanın) acaba dinen hükmü nedir_?


    Benzer Konular

    - Çocuk aldırmak günahmıdır?

    - Doğum kontrolü için tüp bağlatmak,çocuk aldırmak caiz mi?

    - 5 haftalık çocuk aldırmak

    - Çocuk aldırmak orucu bozar mı?

    - Çocuk aldırmak nekadar günah?

  3. 14.Kasım.2013, 14:05
    2
    @hmet
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Mayıs.2007
    Üye No: 771
    Mesaj Sayısı: 7,758
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: gölbaşı

    Cevap: çocuk aldırmak caizmidir?




    Kürtaj yaptırmak, iki aylık çocuğu aldırmak
    Câiz olup olmaması bakımından kürtaj:

    Fıkıhta kürtajın, cenînin öldürülmesinin ve çocuk düşürmenin câiz olup omadığı araştırılırken öncelikle bu nesnenin (ceninin) canlı ve insan olup olmadığının tesbiti üzerinde durulmuştur. Cenînin canlı ve insan olduğu sabit olduğu takdirde hiçbir fıkıhçı onun imhasına cevaz veremez; çünkü İslâm'ın nefsi, doğmuş çocuğu ve insanı öldürmeyi kesin olarak yasakladığı bilinmektedir. Bazı fıkıhçıları bu konuda tereddüde sevkeden ve kürtajın belli bir süre içinde câiz olduğu görüşüne meylettiren sebep bilgi eksikliğidir, bir hadîsi amacından saptırmak ve yanlış yorumlamaktır, bu fıkıhçıların yaşadıkları çağda kendilerine ulaşan "yanlış tıp ve canlılar âlemi" bilgisidir.


  4. 14.Kasım.2013, 14:05
    2
    Üye



    Kürtaj yaptırmak, iki aylık çocuğu aldırmak
    Câiz olup olmaması bakımından kürtaj:

    Fıkıhta kürtajın, cenînin öldürülmesinin ve çocuk düşürmenin câiz olup omadığı araştırılırken öncelikle bu nesnenin (ceninin) canlı ve insan olup olmadığının tesbiti üzerinde durulmuştur. Cenînin canlı ve insan olduğu sabit olduğu takdirde hiçbir fıkıhçı onun imhasına cevaz veremez; çünkü İslâm'ın nefsi, doğmuş çocuğu ve insanı öldürmeyi kesin olarak yasakladığı bilinmektedir. Bazı fıkıhçıları bu konuda tereddüde sevkeden ve kürtajın belli bir süre içinde câiz olduğu görüşüne meylettiren sebep bilgi eksikliğidir, bir hadîsi amacından saptırmak ve yanlış yorumlamaktır, bu fıkıhçıların yaşadıkları çağda kendilerine ulaşan "yanlış tıp ve canlılar âlemi" bilgisidir.





+ Yorum Gönder