Konusunu Oylayın.: Kişi ayda iki yada üç gün alkol alıyorsa ,diğer günler ibadetlerini yerine getirebilirmi ?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Kişi ayda iki yada üç gün alkol alıyorsa ,diğer günler ibadetlerini yerine getirebilirmi ?
  1. 03.Nisan.2010, 22:56
    1
    Misafir

    Kişi ayda iki yada üç gün alkol alıyorsa ,diğer günler ibadetlerini yerine getirebilirmi ?

  2. 03.Nisan.2010, 23:13
    2
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,075
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    --->: Kişi ayda iki yada üç gün alkol alıyorsa ,diğer günler ibadetlerini yerine getirebilirmi ?




    Alıntı
    Kişi ayda iki yada üç gün alkol alıyorsa ,diğer günler ibadetlerini yerine getirebilirmi ?
    Kişi İbadet edeceği sırada sarhoş olmadıktan sonra ibadet yapılabilir.
    İçki içmenin/büyük günah işlemenin hesabını ayrıca Allah'a verir.
    _________________________
    Ebu'd-Derdâ radıyallahu anh anlatıyor: "Halilim Aleyhissalâtu vesselâm bana şu vasiyette bulundu: "Hiçbir şeyi Allah'a ortak kılma, hatta param parça edilsen, ateşlerde yakılsan da; bile bile hiçbir namazını terk etme; kim namazı bile bile terkederse ondan Allah'ın zimmeti (garantisi) kalkar; içki içme, çünkü o, bütün kötülüklerin anahtarıdır."

    Hz. Câbir radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Allah ve ahiret gününe inanan kimse izarsız hamama girmesin. Kim Allah'a ve ahirete inanıyorsa, bir özrü olmadan hanımını hamâma sokmasın. Kim Allah'a ve ahirete, inanıyorsa üzerinde içki bulunan sofraya oturmasın."
    Tirmizi, Edeb 43, (2802); Nesai, Gusl 2, (1, 198).

    Hz. Huzeyfe radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki:
    "Hamr (sarhoş edici içki), günahın her çeşidinin kaynağıdır... "

    Nesâî'nin bir rivayetinde Resûlullah şöyle buyurmuştur:
    "Üç kişi vardır, cennete girmeyecektir: Anne babasının hukukuna riayet etmeyen kimse; içki düşkünü olan kimse; verdiğini başa kakan kimse."
    Nesâî, Zekat 69, (5, 81


  3. 03.Nisan.2010, 23:13
    2
    Administrator



    Alıntı
    Kişi ayda iki yada üç gün alkol alıyorsa ,diğer günler ibadetlerini yerine getirebilirmi ?
    Kişi İbadet edeceği sırada sarhoş olmadıktan sonra ibadet yapılabilir.
    İçki içmenin/büyük günah işlemenin hesabını ayrıca Allah'a verir.
    _________________________
    Ebu'd-Derdâ radıyallahu anh anlatıyor: "Halilim Aleyhissalâtu vesselâm bana şu vasiyette bulundu: "Hiçbir şeyi Allah'a ortak kılma, hatta param parça edilsen, ateşlerde yakılsan da; bile bile hiçbir namazını terk etme; kim namazı bile bile terkederse ondan Allah'ın zimmeti (garantisi) kalkar; içki içme, çünkü o, bütün kötülüklerin anahtarıdır."

    Hz. Câbir radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Allah ve ahiret gününe inanan kimse izarsız hamama girmesin. Kim Allah'a ve ahirete inanıyorsa, bir özrü olmadan hanımını hamâma sokmasın. Kim Allah'a ve ahirete, inanıyorsa üzerinde içki bulunan sofraya oturmasın."
    Tirmizi, Edeb 43, (2802); Nesai, Gusl 2, (1, 198).

    Hz. Huzeyfe radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki:
    "Hamr (sarhoş edici içki), günahın her çeşidinin kaynağıdır... "

    Nesâî'nin bir rivayetinde Resûlullah şöyle buyurmuştur:
    "Üç kişi vardır, cennete girmeyecektir: Anne babasının hukukuna riayet etmeyen kimse; içki düşkünü olan kimse; verdiğini başa kakan kimse."
    Nesâî, Zekat 69, (5, 81


  4. 03.Nisan.2010, 23:20
    3
    meçhul_100
    ˙·٠• FiLiSTiN•٠·˙

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Mayıs.2007
    Üye No: 626
    Mesaj Sayısı: 2,162
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Yaş: 29
    Bulunduğu yer: Diyar-ı Sivas

    --->: Kişi ayda iki yada üç gün alkol alıyorsa ,diğer günler ibadetlerini yerine getirebilirmi ?

    İçkili iken namaz kılınmaz. Ancak içki içenin kırk gün namaz kılmayacağına dair bir ayet yokur. Ancak bazı hadis-i şeriflerde içki içen ya da diğer günahları işleyen müminlerin namaz gibi ibadetlerinin sevabının azalacağı anlamında ifadeler vardır. Peygamber Efendimiz insanları içki gibi büyük günahlardan sakındırmak için buna benzer tehditler buyurarak onları daha dikkatli olma konusunda uyarmıştır. (Tirmizi, Eşribe, 1; İbn Mace, Eşribe, 9; Nesai, Eşribe, 45,49)

    İbadetin birkaç yönü vardır:

    - Kul, ibadetle cennete ehil hale gelir. Yani, bakırken altın, gümüş olur.

    - Allah'a karşı mükellefiyetlerini yerine getirir.

    - Hayrın hayır doğurması şeklinde bir salih daire teşekkül eder ve bu salih daire insanda ibadet, itaat aşkını uyarır; sonra da böyle devam eder gider.

    İçki içenlerin ya da günah işleyenlerin ibadetlerden alacakalrı sevabın aza olacağı şeklinde rivayetler olmakla beraber, içki içtikten sonra kıldığı namazları kaza edecek diye sarih sahih bir nas olmadığı gibi, mürsel, merfû, zayıf, metruk bir rivayet de yoktur.

    - Nasıl insan jimnastik yaptığında sağlık ve sıhhat kazanır, insan da namazda yatıp kalkmakla ibadet aşkı kazanır. Ama içki içen insan daha sonra ibadet edince hiç içmeyen gibi olamaz, aynı derecede zevk ve lezzet alamaz. Dolayısıyla, 'içki içmiş kişi 40 gün namaz kılamaz', demenin şerî hiçbir hükmü yoktur ama, yukarıdaki tesiri de düşünmek gerektir.

    Bu şuna benzer. Bir insan bina için temel atar, duvar örer de, bu eve tavan yapmazsa eksik kalır. Aynen öyle de, içkili veya haram lokma yiyen kimse abdest alır, namaz kılarsa, vazifesini yerine getirir ve ona terettüp eden sevabı kazanır ama, binanın çatısı bir ölçüde açık demektir. O, tamamlanınca teveccüh-ü ilâhî de gerçekleşir.

    Ayrıca içki içti ya da başka bir günah işledi diye 40 gün namaz kılmamak olmaz. Olsa olsa içki içen bir insanın kıldığı namazın sevabı azalır. Diğer taraftan içki içen ya da başka bir günah işleyen kafir olmaz, günahkar olur. Zaten her gün beş vaktini kılan bir müslüman içki gibi büyük günahları işlemez.

    Sarhoşken namaz kılmak ise haramdır. Ancak sarhoşluk hali geçince namazlarını kılması gerekir.
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet Editör


  5. 03.Nisan.2010, 23:20
    3
    ˙·٠• FiLiSTiN•٠·˙
    İçkili iken namaz kılınmaz. Ancak içki içenin kırk gün namaz kılmayacağına dair bir ayet yokur. Ancak bazı hadis-i şeriflerde içki içen ya da diğer günahları işleyen müminlerin namaz gibi ibadetlerinin sevabının azalacağı anlamında ifadeler vardır. Peygamber Efendimiz insanları içki gibi büyük günahlardan sakındırmak için buna benzer tehditler buyurarak onları daha dikkatli olma konusunda uyarmıştır. (Tirmizi, Eşribe, 1; İbn Mace, Eşribe, 9; Nesai, Eşribe, 45,49)

    İbadetin birkaç yönü vardır:

    - Kul, ibadetle cennete ehil hale gelir. Yani, bakırken altın, gümüş olur.

    - Allah'a karşı mükellefiyetlerini yerine getirir.

    - Hayrın hayır doğurması şeklinde bir salih daire teşekkül eder ve bu salih daire insanda ibadet, itaat aşkını uyarır; sonra da böyle devam eder gider.

    İçki içenlerin ya da günah işleyenlerin ibadetlerden alacakalrı sevabın aza olacağı şeklinde rivayetler olmakla beraber, içki içtikten sonra kıldığı namazları kaza edecek diye sarih sahih bir nas olmadığı gibi, mürsel, merfû, zayıf, metruk bir rivayet de yoktur.

    - Nasıl insan jimnastik yaptığında sağlık ve sıhhat kazanır, insan da namazda yatıp kalkmakla ibadet aşkı kazanır. Ama içki içen insan daha sonra ibadet edince hiç içmeyen gibi olamaz, aynı derecede zevk ve lezzet alamaz. Dolayısıyla, 'içki içmiş kişi 40 gün namaz kılamaz', demenin şerî hiçbir hükmü yoktur ama, yukarıdaki tesiri de düşünmek gerektir.

    Bu şuna benzer. Bir insan bina için temel atar, duvar örer de, bu eve tavan yapmazsa eksik kalır. Aynen öyle de, içkili veya haram lokma yiyen kimse abdest alır, namaz kılarsa, vazifesini yerine getirir ve ona terettüp eden sevabı kazanır ama, binanın çatısı bir ölçüde açık demektir. O, tamamlanınca teveccüh-ü ilâhî de gerçekleşir.

    Ayrıca içki içti ya da başka bir günah işledi diye 40 gün namaz kılmamak olmaz. Olsa olsa içki içen bir insanın kıldığı namazın sevabı azalır. Diğer taraftan içki içen ya da başka bir günah işleyen kafir olmaz, günahkar olur. Zaten her gün beş vaktini kılan bir müslüman içki gibi büyük günahları işlemez.

    Sarhoşken namaz kılmak ise haramdır. Ancak sarhoşluk hali geçince namazlarını kılması gerekir.
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet Editör





+ Yorum Gönder