Konusunu Oylayın.: Allaha ulaşmak istiyorum

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 3 kişi
Allaha ulaşmak istiyorum
  1. 29.Mart.2010, 13:36
    1
    Misafir

    Allaha ulaşmak istiyorum






    Allaha ulaşmak istiyorum Mumsema MERHABA ARKADAŞLAR
    BENİM SORMAK İSTEDİĞİM ALLAHA ULAŞMAK VARMI YANİ ALLAHIN HİDAYETİNE ULAŞMAK VAR AMA ALLAHA ULAŞMAK VARMI BİR TV KANALI BUNDAN BAHSEDİYOR. hATTA ALLAHI ZİKREDERSEK BİR SÜRE SONRA (YANLIŞ ANLAMADIYSAM )BİLİNMEYEN SESLER DUYABİLECEĞİMİZİ VEYA YİNE YANLIŞ ANLAMADIYSAM TEK BAŞIMIZA DEĞİLDE MÜRŞİD DİLEMEMİZ GEREKTİĞİNİ FALAN DUYDUM. HATTA DAHA ÖNCEDE BUNLA İLGİLİ YAI YAZMIŞTIM BİR ARKADAŞADA AMA ŞUNU SÖYLEYEYİMKİ BEİMDE AKLIM KARIŞIK.
    O ARKADAŞIDA YANLIŞ YÖNLENDİRMEKTE İSTEMEM
    BU KONU HAKKINDA NE DÜŞÜNÜYORSUNUZ


  2. 29.Mart.2010, 13:36
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    MERHABA ARKADAŞLAR
    BENİM SORMAK İSTEDİĞİM ALLAHA ULAŞMAK VARMI YANİ ALLAHIN HİDAYETİNE ULAŞMAK VAR AMA ALLAHA ULAŞMAK VARMI BİR TV KANALI BUNDAN BAHSEDİYOR. hATTA ALLAHI ZİKREDERSEK BİR SÜRE SONRA (YANLIŞ ANLAMADIYSAM )BİLİNMEYEN SESLER DUYABİLECEĞİMİZİ VEYA YİNE YANLIŞ ANLAMADIYSAM TEK BAŞIMIZA DEĞİLDE MÜRŞİD DİLEMEMİZ GEREKTİĞİNİ FALAN DUYDUM. HATTA DAHA ÖNCEDE BUNLA İLGİLİ YAI YAZMIŞTIM BİR ARKADAŞADA AMA ŞUNU SÖYLEYEYİMKİ BEİMDE AKLIM KARIŞIK.
    O ARKADAŞIDA YANLIŞ YÖNLENDİRMEKTE İSTEMEM
    BU KONU HAKKINDA NE DÜŞÜNÜYORSUNUZ


    Benzer Konular

    - Namaz ile ilgili ilmihal bilgilerine ulaşmak istiyorum

    - Manevi yönden huzura ulaşmak istiyorum...

    - Peygambere Efendimiz ile ilgili Ayetlere Ulaşmak istiyorum.

    - Kuran kursu yeterlilik sınavı çıkmış test soru ve cevaplarına ulaşmak istiyorum yardım ederseniz sev

    - İlahiyat önlisans geçmiş yıllarda çıkan tüm sorulara ulaşmak istiyorum

  3. 29.Mart.2010, 23:41
    2
    kaponeco
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Mart.2010
    Üye No: 74535
    Mesaj Sayısı: 11
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    --->: Allaha ulaşmak istiyorum




    Şunlar aklımda var değineyim biraz.

    Araf Suresi, 143- Ne zaman ki, Musa, mikatımıza geldi, Rabbi ona kelâmıyla ihsanda bulundu. "Ey Rabbim, göster bana kendini de bakayım sana". dedi. Rabbi ona buyurdu ki; "Beni katiyyen göremezsin ve lâkin dağa bak, eğer o yerinde durabilirse, sonra sen de beni göreceksin". Daha sonra Rabbi dağa tecelli edince onu yerle bir ediverdi, Musa da baygın düştü. Ayılıp kendine gelince, "Sen sübhansın", "tevbe ettim, sana döndüm ve ben inananların ilkiyim," dedi.


    "Kim Muhammed miraçta Allah'ı gördü derse o Allah'a iftira etmiştir" der, Aişe annemiz. Kur'an'da da Allah'ın görülemeyeceği konusu kesin olarak işlenir. Ve peygamberimiz hiçbir sahih hadisinde "Allah'ı gördüm" dememiştir. Siz yazınızda Peygamberimizin Allah'ı gördüğünü kesinmiş gibi yazıyorsunuz. Bu miraç olayının anlamını saptırmaz mı? (Murat Ufacık)
    Dini bir meselede hükme varmak için, o konuda nakledilen âyet, hadis ve sahabilerin görüşü gibi delilleri bütünüyle görmek gerekir. Yoksa bir tek delil, çoğu zaman yeterli bir hükme götürmez. Allah'ın görülmesi meselesi de bunlardan birisidir.

    Sizin de eleştiri dozunu artırarak kısaca sözünü ettiğiniz gibi, Sahih-i Müslim'de Hz. Aişe'den böyle bir rivayet yer alıyor. Fakat aynı bölümde Abdullah bin Abbas'ın rivayet ettiği hadiste de Peygamberimizin Rabbini kalbiyle iki defa gördüğü haber veriliyor.1

    Her iki rivayetin de kaynağı Necm Suresi'nin 13. âyetidir. Bu âyette, "Yemin olsun ki, O'nu bir başka inişinde de gördü" buyuruluyor. Tirmizi'de bu konuda şöyle bir rivayete yer veriyor: Tabiinden İkrime, Abdullah bin Abbas'ın "Muhammed Rabbini gördü" demesi üzerine soruyor: "Allah 'Gözler onu göremez o ise bütün gözleri görür'2 buyurmamış mıdır?" Bu soruya Abdullah bin Abbas şu cevabı veriyor: "Vay senin haline! Allah kendi nuru ile tecelli ettiği zaman vaki olmuştur. Resulullah Rabbini iki defa gördü."3

    Yine bir defasında Abdullah bin Ömer, İbn Abbas'a birisini gönderiyor, "Muhammed Rabbini gördü mü?" diye sorduruyor. İbn Abbas da, "(Ateşte yanmayan) hulle ile Hz. İbrahim'in, kelam (Allah ile konuşmasıyla) ile Hz. Musa'nın, rü'yet (Allah'ı görmek) ile Hz. Muhammed'in seçkin kılınmasına hayret mi ediyorsun" şeklinde cevap veriyor.4

    İbni Ebû Huzeyme ise kuvvetli bir isnatla Hz. Enes'ten rivayet ettiği bir hadiste, Enes, "Muhammed Rabbini görmüştür" diyor.5 Hâkim'in Müstedrek'inde İbn Abbas'ın rivayet ettiği bir hadiste, Resulullah (a.s.m.) "Ben Rabbim Azze ve Celleyi gördüm" bilgisi yer alıyor.6 Ehl-i Sünnetin itikadi bir mezhebi olan Eş'arî ekolüne mensup olan birçok ulema bu rivayetler ışığında Peygamberimizin Rabbini gördüğü görüşünde birleşiyor.


    Tefsirde sözü hüccet olarak kabul edilen Alusi ise Hz. Aişe ile İbn Abbas'ın naklettikleri hadislerin arasını şöyle buluyor: "Hz. Aişe'nin 'Görmedi' demesi, 'Gözlerin tahammül edemediği nuru ile görmedi' demektir. İbn Abbas'ın 'Gördü' demesi ise, 'Allah'ı göz kamaştırmayan nuru ile gördü' anlamındadır. Bu konuda İbn Abbas'tan iki rivayet vardır. Birisine göre Resulullah Rabbini gözüyle gördü, diğeri de kalbiyle gördü. 7

    Sahih-i Müslim'de rivayet edilen Ebu Zer hadisi konuya ayrı bir açıklık getiriyor. Abdullah bin Şakik Ebu Zerr'e diyor ki: "Resullahı görseydim, ona soracaktım." Ebu Zerr, "-Ona ne soracaktın" diyor. "-Rabbini gördün mü diye soracaktım." Ebu Zerr, "Ben sordum, 'Bir nur gördüm' buyurdu" diyor. 8

    Bu hadislerin açıklandığı hadis kitaplarında şu kaideler hatırlatılıyor: Sahabe bir sözü söyler de, başkaları ona muhalefet ederse, o sahabenin sözü delil olmaz. Madem ki İbn Abbas'tan Allah'ın görülmesi hakkında gelen rivayetler sahihtir, o halde onları kabul etmek gerekir.

    Hatta Ma'mer bin Raşit, kendisine Hz. Aişe ile İbn Abbas arasındaki ihtilaf hatırlatıldığında, "Bizce Hz. Aişe İbn Abbas'tan daha alim değildir" der. Sonuç olarak çoğu İslam âlimlerinin vardığı kanaate göre, Resulullah miraç gecesi Rabbini görmüştür. Hz. Aişe, Resululllahtan bir hadis rivayet ederek, Resulullahın Rabbini görmediğini ispat etmemiştir. Bu konuda söyledikleri kendi içtihadından ibarettir.9

    1. Müslim, İman:285.
    2. En'am Suresi, 6:103.
    3. Tirmizî, Tefsir-i Sure 53.
    4. Müstedrek, 2:469.
    5. Kütüb-ü Sitte Tercümesi, 14:290.
    6. Sahih-i Müslim Tercüme ve Şerhi, 2:653.
    7. el-Alûsî, Rûhu'l-Meânî, 27:53.
    8. Müslim, İman:292.
    9. Sahih-i Müslim Tercüme ve Şerhi, 2:653.




    Bunları buldum umarım işine yarar.


  4. 29.Mart.2010, 23:41
    2
    kaponeco - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



    Şunlar aklımda var değineyim biraz.

    Araf Suresi, 143- Ne zaman ki, Musa, mikatımıza geldi, Rabbi ona kelâmıyla ihsanda bulundu. "Ey Rabbim, göster bana kendini de bakayım sana". dedi. Rabbi ona buyurdu ki; "Beni katiyyen göremezsin ve lâkin dağa bak, eğer o yerinde durabilirse, sonra sen de beni göreceksin". Daha sonra Rabbi dağa tecelli edince onu yerle bir ediverdi, Musa da baygın düştü. Ayılıp kendine gelince, "Sen sübhansın", "tevbe ettim, sana döndüm ve ben inananların ilkiyim," dedi.


    "Kim Muhammed miraçta Allah'ı gördü derse o Allah'a iftira etmiştir" der, Aişe annemiz. Kur'an'da da Allah'ın görülemeyeceği konusu kesin olarak işlenir. Ve peygamberimiz hiçbir sahih hadisinde "Allah'ı gördüm" dememiştir. Siz yazınızda Peygamberimizin Allah'ı gördüğünü kesinmiş gibi yazıyorsunuz. Bu miraç olayının anlamını saptırmaz mı? (Murat Ufacık)
    Dini bir meselede hükme varmak için, o konuda nakledilen âyet, hadis ve sahabilerin görüşü gibi delilleri bütünüyle görmek gerekir. Yoksa bir tek delil, çoğu zaman yeterli bir hükme götürmez. Allah'ın görülmesi meselesi de bunlardan birisidir.

    Sizin de eleştiri dozunu artırarak kısaca sözünü ettiğiniz gibi, Sahih-i Müslim'de Hz. Aişe'den böyle bir rivayet yer alıyor. Fakat aynı bölümde Abdullah bin Abbas'ın rivayet ettiği hadiste de Peygamberimizin Rabbini kalbiyle iki defa gördüğü haber veriliyor.1

    Her iki rivayetin de kaynağı Necm Suresi'nin 13. âyetidir. Bu âyette, "Yemin olsun ki, O'nu bir başka inişinde de gördü" buyuruluyor. Tirmizi'de bu konuda şöyle bir rivayete yer veriyor: Tabiinden İkrime, Abdullah bin Abbas'ın "Muhammed Rabbini gördü" demesi üzerine soruyor: "Allah 'Gözler onu göremez o ise bütün gözleri görür'2 buyurmamış mıdır?" Bu soruya Abdullah bin Abbas şu cevabı veriyor: "Vay senin haline! Allah kendi nuru ile tecelli ettiği zaman vaki olmuştur. Resulullah Rabbini iki defa gördü."3

    Yine bir defasında Abdullah bin Ömer, İbn Abbas'a birisini gönderiyor, "Muhammed Rabbini gördü mü?" diye sorduruyor. İbn Abbas da, "(Ateşte yanmayan) hulle ile Hz. İbrahim'in, kelam (Allah ile konuşmasıyla) ile Hz. Musa'nın, rü'yet (Allah'ı görmek) ile Hz. Muhammed'in seçkin kılınmasına hayret mi ediyorsun" şeklinde cevap veriyor.4

    İbni Ebû Huzeyme ise kuvvetli bir isnatla Hz. Enes'ten rivayet ettiği bir hadiste, Enes, "Muhammed Rabbini görmüştür" diyor.5 Hâkim'in Müstedrek'inde İbn Abbas'ın rivayet ettiği bir hadiste, Resulullah (a.s.m.) "Ben Rabbim Azze ve Celleyi gördüm" bilgisi yer alıyor.6 Ehl-i Sünnetin itikadi bir mezhebi olan Eş'arî ekolüne mensup olan birçok ulema bu rivayetler ışığında Peygamberimizin Rabbini gördüğü görüşünde birleşiyor.


    Tefsirde sözü hüccet olarak kabul edilen Alusi ise Hz. Aişe ile İbn Abbas'ın naklettikleri hadislerin arasını şöyle buluyor: "Hz. Aişe'nin 'Görmedi' demesi, 'Gözlerin tahammül edemediği nuru ile görmedi' demektir. İbn Abbas'ın 'Gördü' demesi ise, 'Allah'ı göz kamaştırmayan nuru ile gördü' anlamındadır. Bu konuda İbn Abbas'tan iki rivayet vardır. Birisine göre Resulullah Rabbini gözüyle gördü, diğeri de kalbiyle gördü. 7

    Sahih-i Müslim'de rivayet edilen Ebu Zer hadisi konuya ayrı bir açıklık getiriyor. Abdullah bin Şakik Ebu Zerr'e diyor ki: "Resullahı görseydim, ona soracaktım." Ebu Zerr, "-Ona ne soracaktın" diyor. "-Rabbini gördün mü diye soracaktım." Ebu Zerr, "Ben sordum, 'Bir nur gördüm' buyurdu" diyor. 8

    Bu hadislerin açıklandığı hadis kitaplarında şu kaideler hatırlatılıyor: Sahabe bir sözü söyler de, başkaları ona muhalefet ederse, o sahabenin sözü delil olmaz. Madem ki İbn Abbas'tan Allah'ın görülmesi hakkında gelen rivayetler sahihtir, o halde onları kabul etmek gerekir.

    Hatta Ma'mer bin Raşit, kendisine Hz. Aişe ile İbn Abbas arasındaki ihtilaf hatırlatıldığında, "Bizce Hz. Aişe İbn Abbas'tan daha alim değildir" der. Sonuç olarak çoğu İslam âlimlerinin vardığı kanaate göre, Resulullah miraç gecesi Rabbini görmüştür. Hz. Aişe, Resululllahtan bir hadis rivayet ederek, Resulullahın Rabbini görmediğini ispat etmemiştir. Bu konuda söyledikleri kendi içtihadından ibarettir.9

    1. Müslim, İman:285.
    2. En'am Suresi, 6:103.
    3. Tirmizî, Tefsir-i Sure 53.
    4. Müstedrek, 2:469.
    5. Kütüb-ü Sitte Tercümesi, 14:290.
    6. Sahih-i Müslim Tercüme ve Şerhi, 2:653.
    7. el-Alûsî, Rûhu'l-Meânî, 27:53.
    8. Müslim, İman:292.
    9. Sahih-i Müslim Tercüme ve Şerhi, 2:653.




    Bunları buldum umarım işine yarar.


  5. 14.Mayıs.2016, 00:31
    3
    Misafir

    Cevap: Allaha ulaşmak istiyorum

    selamün aleyküm kardeşim bu duayı ilk duyduğumda evet dedim bende gerçekten Allah'a ulaşılabilir mi. Ben de dileyeceğim ne kaybederim ki. Kalben ve gözyaşlarıyla diledim. Evet Allahım bende sana ulaşmak istiyorum. Ve bütün kalbi yapım o güne kadar ki bütün düşünce sistemim değişti. İnanamadım bunu ben kendi başıma yapmış olamam. Ancak rabbimin rahmetiyle gerçekleşebilecek güzellikler yaşamaya başladım. Sonra hacet namazıyla mürşidimi Rabbimden sordum benim emanet ruhumu sana kim ulaştıracak. O yolları aşmış sana gidip gelmiş bir yol rehberi olmalı. 12. defa da gözyaşlarıyla kıldığım hacet namazında seccadede uyumuşum. 8 sene oldu ama bu gün gibi hatırlıyorum. Mürşidimi gördüm.


  6. 14.Mayıs.2016, 00:31
    3
    Erenler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Erenler
    Misafir
    selamün aleyküm kardeşim bu duayı ilk duyduğumda evet dedim bende gerçekten Allah'a ulaşılabilir mi. Ben de dileyeceğim ne kaybederim ki. Kalben ve gözyaşlarıyla diledim. Evet Allahım bende sana ulaşmak istiyorum. Ve bütün kalbi yapım o güne kadar ki bütün düşünce sistemim değişti. İnanamadım bunu ben kendi başıma yapmış olamam. Ancak rabbimin rahmetiyle gerçekleşebilecek güzellikler yaşamaya başladım. Sonra hacet namazıyla mürşidimi Rabbimden sordum benim emanet ruhumu sana kim ulaştıracak. O yolları aşmış sana gidip gelmiş bir yol rehberi olmalı. 12. defa da gözyaşlarıyla kıldığım hacet namazında seccadede uyumuşum. 8 sene oldu ama bu gün gibi hatırlıyorum. Mürşidimi gördüm.


  7. 05.Temmuz.2017, 15:27
    4
    Misafir

    Allaha ulaşmak

    öncelikle selam aleyküm sorum şu 32 yaşındayım müslümanım ancak müslüman gibi yaşamadım günahlarım çok büyük Allaha asi olmak kadar haddi aştım ancak bunların ailemin bana yaptığı büyüden kaynkalı olduğunu gördüm üzerimden büyü gidince bende Allahın izni ile ruhumu Allaha ulaştırdırm. sekerat anında ruh bedenden cıkmadan elif lam ra dedim ra diyince gözüme güneş göründü bende güneş batar rabbim Allahtır diyebildim. sorum şu benim bundan sonraki ibadetlerim geçerlimidir


  8. 05.Temmuz.2017, 15:27
    4
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    öncelikle selam aleyküm sorum şu 32 yaşındayım müslümanım ancak müslüman gibi yaşamadım günahlarım çok büyük Allaha asi olmak kadar haddi aştım ancak bunların ailemin bana yaptığı büyüden kaynkalı olduğunu gördüm üzerimden büyü gidince bende Allahın izni ile ruhumu Allaha ulaştırdırm. sekerat anında ruh bedenden cıkmadan elif lam ra dedim ra diyince gözüme güneş göründü bende güneş batar rabbim Allahtır diyebildim. sorum şu benim bundan sonraki ibadetlerim geçerlimidir


  9. 06.Temmuz.2017, 00:45
    5
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 23,394
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Allaha ulaşmak istiyorum

    Aleykum selam. Tövbe edip rabbine samimiyetle dönen kulunu Allah bağışlar ve ibadetlerini de kabul eder. Yeter ki kul ona dönsün ve onun razı olacağı şekilde amellerde bulunsun. Yolu kuran ve sünnet olan bir kimse hak yoluna uymuş demektir.


  10. 06.Temmuz.2017, 00:45
    5
    Yönetici
    Aleykum selam. Tövbe edip rabbine samimiyetle dönen kulunu Allah bağışlar ve ibadetlerini de kabul eder. Yeter ki kul ona dönsün ve onun razı olacağı şekilde amellerde bulunsun. Yolu kuran ve sünnet olan bir kimse hak yoluna uymuş demektir.





+ Yorum Gönder