Konusunu Oylayın.: Şafi mezhebine göre zekat verme

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Şafi mezhebine göre zekat verme
  1. 16.Mart.2010, 16:26
    1
    Misafir

    Şafi mezhebine göre zekat verme






    Şafi mezhebine göre zekat verme Mumsema selamün aleyküm bir sohbet sırasında zekattan konuşurken altın 80.18gr danfazla da olsa altın (zinet takıları) şafi mezhebine göre zekat düşmezmiş.onlara göre kadının giysisi sayılırmış.birde kurban bayramındada kurban düşmezmiş,aydınlatırsanız çok sevinirim.


  2. 16.Mart.2010, 16:26
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    selamün aleyküm bir sohbet sırasında zekattan konuşurken altın 80.18gr danfazla da olsa altın (zinet takıları) şafi mezhebine göre zekat düşmezmiş.onlara göre kadının giysisi sayılırmış.birde kurban bayramındada kurban düşmezmiş,aydınlatırsanız çok sevinirim.


    Benzer Konular

    - Hanefi mezhebine göre nikahı kıyılan bir kimse şafi mezhebine göre nikah tazeleyebilir mi ?

    - Şafi mezhebine göre nikah tazeleme

    - Şafi mezhebine göre haccın farzları

    - Şafi Mezhebine Göre Seferilik

    - Şafi mezhebine göre altın ziynet eşyaları 96 gr mı geçerse zekat verilir mi?

  3. 16.Mart.2010, 18:58
    2
    imamhatipli42
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 7
    Mesaj Sayısı: 3,569
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51

    --->: şafi mezhebine göre zekat verme




    Kendisine Zekât Taalluk Eden Altın ve Gümüşün Çeşitleri


    a. Gümüşten yapılmış dirhemler, altından yapılmış dinarlar, onlardan meydana getirilen altın ve gümüş sikkeler.
    b. Altın ve gümüş külçeler.
    c. Kullanmak veya süs için hazırlanan altın ve gümüş eşyalar. Kadınların Zînet Eşyalarında Zekât Yoktur
    Zekât düşen süs eşyalarından, kadının süs eşyası istisna edilmiştir. Onlarda zekât yoktur. Örneğin kadının israf sınırına varmayan altın veya gümüş takısına veya erkeğin gümüş yüzüğüne zekât düşmez. Bunun ne-deni, onları süs eşyası olarak kullanmanın onlardaki gelişme sıfatını yok etmesidir.
    Hz. Peygamber şöyle buyurmuştur:
    Zînet eşyasında zekât yoktur.[19]
    Sahabeden rivayet edilen eserler de bu hükmü teyid etmektedir. İmam Mâlik'in Hz. Aişe'den rivayet ettiğine göre Hz. Aişe, kardeşinin kızlarının velisiydi. Bu yetimler onun yanındaydı. Hz. Aişe onların takılanndan zekât vermiyordu.[20]
    Abdullah b. Ömer, kızlarına ve cariyelerine altın takılar yaptırırdı ve bunlardan zekât vermezdi.
    . Bir kişi Cabir b. Abdullah'a şöyle sordu:
    - Takıda zekât var mı?
    - Hayır, yok![21]
    Bu hüküm, altın ve gümüşten olup da kullanılması haram olan eşyalar için geçerli değildir. Meselâ bir kişi gümüş yüzükten başka bir takı edinirse veya kullandığı aletleri altın ve gümüşten yaparsa veya duvara asmak için altın veya gümüşten bir levha yaparsa bunlara zekât düşer. Bu eşyalarda gelişme vasfı her ne kadar ortadan kalkmışsa da buna itibar edilmez. Çünkü gelişme vasfını ortadan kaldıran sebebin kendisi haramdır.


    http://www.mumsema.com/safii-mezhebinde-zekat/58992-safii-mezhebinde-zekat-zekatin-vacib-oldugu-mallar.html







  4. 16.Mart.2010, 18:58
    2
    Özel Üye



    Kendisine Zekât Taalluk Eden Altın ve Gümüşün Çeşitleri


    a. Gümüşten yapılmış dirhemler, altından yapılmış dinarlar, onlardan meydana getirilen altın ve gümüş sikkeler.
    b. Altın ve gümüş külçeler.
    c. Kullanmak veya süs için hazırlanan altın ve gümüş eşyalar. Kadınların Zînet Eşyalarında Zekât Yoktur
    Zekât düşen süs eşyalarından, kadının süs eşyası istisna edilmiştir. Onlarda zekât yoktur. Örneğin kadının israf sınırına varmayan altın veya gümüş takısına veya erkeğin gümüş yüzüğüne zekât düşmez. Bunun ne-deni, onları süs eşyası olarak kullanmanın onlardaki gelişme sıfatını yok etmesidir.
    Hz. Peygamber şöyle buyurmuştur:
    Zînet eşyasında zekât yoktur.[19]
    Sahabeden rivayet edilen eserler de bu hükmü teyid etmektedir. İmam Mâlik'in Hz. Aişe'den rivayet ettiğine göre Hz. Aişe, kardeşinin kızlarının velisiydi. Bu yetimler onun yanındaydı. Hz. Aişe onların takılanndan zekât vermiyordu.[20]
    Abdullah b. Ömer, kızlarına ve cariyelerine altın takılar yaptırırdı ve bunlardan zekât vermezdi.
    . Bir kişi Cabir b. Abdullah'a şöyle sordu:
    - Takıda zekât var mı?
    - Hayır, yok![21]
    Bu hüküm, altın ve gümüşten olup da kullanılması haram olan eşyalar için geçerli değildir. Meselâ bir kişi gümüş yüzükten başka bir takı edinirse veya kullandığı aletleri altın ve gümüşten yaparsa veya duvara asmak için altın veya gümüşten bir levha yaparsa bunlara zekât düşer. Bu eşyalarda gelişme vasfı her ne kadar ortadan kalkmışsa da buna itibar edilmez. Çünkü gelişme vasfını ortadan kaldıran sebebin kendisi haramdır.


    http://www.mumsema.com/safii-mezhebinde-zekat/58992-safii-mezhebinde-zekat-zekatin-vacib-oldugu-mallar.html










+ Yorum Gönder