Konusunu Oylayın.: Hayızdan yıkandıktan 5 gün sonra toprak rengindenakıntı görmeye başladım hiç öyle olmamıştı

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Hayızdan yıkandıktan 5 gün sonra toprak rengindenakıntı görmeye başladım hiç öyle olmamıştı
  1. 06.Mart.2010, 20:03
    1
    Misafir

    Hayızdan yıkandıktan 5 gün sonra toprak rengindenakıntı görmeye başladım hiç öyle olmamıştı






    Hayızdan yıkandıktan 5 gün sonra toprak rengindenakıntı görmeye başladım hiç öyle olmamıştı Mumsema hayızdan yıkandıktan 5 gün sonra toprak rengindenakıntı görmeye başladım hiç öyle olmamıştı.
    yıkandıktan sonra namaz kılmaya başladım. Bu akıntı geldiğinden beri hayız kanıdır diye namaz kılmıyorum. sizden acele cevap beklerim


  2. 06.Mart.2010, 20:03
    1
    hazare - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    hazare
    Misafir



    hayızdan yıkandıktan 5 gün sonra toprak rengindenakıntı görmeye başladım hiç öyle olmamıştı.
    yıkandıktan sonra namaz kılmaya başladım. Bu akıntı geldiğinden beri hayız kanıdır diye namaz kılmıyorum. sizden acele cevap beklerim


    Benzer Konular

    - Adet bitimi yıkandıktan sonra gelen akıntılar

    - Cenaze yıkandıktan sonra yüzüne bakılır mı

    - Hayızdan sonra gusül

    - Cünüp iken yıkandıktan sonra oruca niyet?

    - Adetten yıkandıktan sonra hala kan geliyorsa bu neyin belirtisidir?

  3. 06.Mart.2010, 22:58
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,654
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 336
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    --->: hayızdan yıkandıktan 5 gün sonra toprak rengindenakıntı görmeye başladım hiç öyle olmamıştı




    Alıntı
    hayızdan yıkandıktan 5 gün sonra toprak rengindenakıntı görmeye başladım hiç öyle olmamıştı.
    yıkandıktan sonra namaz kılmaya başladım. Bu akıntı geldiğinden beri hayız kanıdır diye namaz kılmıyorum. sizden acele cevap beklerim
    Adet bittikten 5 gün sonra gelen kan hayız kanı değil istihaze kanıdır ve namaza engel değildir.

    Hayız ve nifas müddetleri dışında, rahimden akan kana istihaze yani, hastalık kanı denir. İstihaze kanı, hayız ve nifas kanından farklıdır. Bu kan, damardan geldiği için, ince ve kokusuzdur. Tıpkı burundan vesaire âzalardan akan kan gibidir. Bir özür ve hastalık kanıdır.

    İstihaze kanı, ne oruca, ne de namaza engel değildir. Cinsî münasebete de mâni olmaz. Ancak istihaze hâlindeki kadınlar, özürlü hükmünde bulunurlar. Özürlülerin tâbi olduğu hükümlere uygun olarak ibadetlerini yaparlar. Asr-ı Saâdette bir gün bir kadın Peygamberimize gelerek:

    "Benden devamlı kan gelir, namazı bırakayım mı?" diye sormuştu. Peygamberimiz de cevaben:

    "Hayır, o damardaki bir hastalıktandır, hayız değildir. Âdet vaktin gelince namazı bırak, âdet hâlin geçince guslederek temizlen ve bundan sonra her vakit namazı için ayrı abdest alarak namazlarını kıl. Tekrar âdet hâli gelinceye kadar böyle yapmaya devam et" buyurmuşlardı. Bu rivayet, istihaze hâlinin özür hâline ait hükümlere tâbi olduğunu açıkça göstermektedir.


  4. 06.Mart.2010, 22:58
    2
    Moderatör



    Alıntı
    hayızdan yıkandıktan 5 gün sonra toprak rengindenakıntı görmeye başladım hiç öyle olmamıştı.
    yıkandıktan sonra namaz kılmaya başladım. Bu akıntı geldiğinden beri hayız kanıdır diye namaz kılmıyorum. sizden acele cevap beklerim
    Adet bittikten 5 gün sonra gelen kan hayız kanı değil istihaze kanıdır ve namaza engel değildir.

    Hayız ve nifas müddetleri dışında, rahimden akan kana istihaze yani, hastalık kanı denir. İstihaze kanı, hayız ve nifas kanından farklıdır. Bu kan, damardan geldiği için, ince ve kokusuzdur. Tıpkı burundan vesaire âzalardan akan kan gibidir. Bir özür ve hastalık kanıdır.

    İstihaze kanı, ne oruca, ne de namaza engel değildir. Cinsî münasebete de mâni olmaz. Ancak istihaze hâlindeki kadınlar, özürlü hükmünde bulunurlar. Özürlülerin tâbi olduğu hükümlere uygun olarak ibadetlerini yaparlar. Asr-ı Saâdette bir gün bir kadın Peygamberimize gelerek:

    "Benden devamlı kan gelir, namazı bırakayım mı?" diye sormuştu. Peygamberimiz de cevaben:

    "Hayır, o damardaki bir hastalıktandır, hayız değildir. Âdet vaktin gelince namazı bırak, âdet hâlin geçince guslederek temizlen ve bundan sonra her vakit namazı için ayrı abdest alarak namazlarını kıl. Tekrar âdet hâli gelinceye kadar böyle yapmaya devam et" buyurmuşlardı. Bu rivayet, istihaze hâlinin özür hâline ait hükümlere tâbi olduğunu açıkça göstermektedir.





+ Yorum Gönder