Konusunu Oylayın.: Günümüzde Uygulanan Gercek sandığımız Bidatlar

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Günümüzde Uygulanan Gercek sandığımız Bidatlar
  1. 04.Şubat.2010, 13:41
    1
    Misafir

    Günümüzde Uygulanan Gercek sandığımız Bidatlar






    Günümüzde Uygulanan Gercek sandığımız Bidatlar Mumsema Günümüzde Uygulanagelen Ve ınsanlarında Bunaları Dınımızde Kı Hükümler Gıbı Algılıyarak Bunları Dınımızın Ayrılmaz Bı Parcası Olarak Gördügü Bıdatlar Nelerdır örnekler Verırmısınız Uyguladıgımız Yanlıslar Nelerdır


  2. 04.Şubat.2010, 13:41
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Günümüzde Uygulanagelen Ve ınsanlarında Bunaları Dınımızde Kı Hükümler Gıbı Algılıyarak Bunları Dınımızın Ayrılmaz Bı Parcası Olarak Gördügü Bıdatlar Nelerdır örnekler Verırmısınız Uyguladıgımız Yanlıslar Nelerdır


    Benzer Konular

    - Bidatlar ve tarikatlar

    - Kuranı Kerim günümüzde neden nüzul sırasına göre sıralanmamıştır. Günümüzde sıralama neye göre yapıl

    - Tarikatlerde uygulanan Rabıta'nın ilk uygulanışı kimlere dayanır?

    - Huy Sandığımız 'Takıntı'larımız

    - Gecikmis borc ve uygulanan fazin durumu

  3. 10.Aralık.2012, 03:05
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Günümüzde Uygulanan Gercek sandığımız Bidatlar




    İbadetlere bir şey ilave etmek bid'attir, büyük günahtır. Dinimiz noksan değildir. Hâşâ Allahü teâlâ veya Peygamber efendimiz dinde bir şeyi eksik bırakmış da, daha iyisini biz mi yapacağız? İbadete bid'at karıştırmak, Allahü teâlânın dininde noksanlık bulmak, koyduğu hükümleri beğenmemek, dini değiştirmek olur.


    Mesela akşam namazının farzını 3 rekat yerine, daha fazla ibadet etmek için, 4 rekat kılmak bid'attir. 3 yerine de geçmez, namaz hiç kabul olmaz. Tesbihleri 33 yerine, çok sevap olsun diye 40 defa veya daha fazla çekmek bid'at olur. Halbuki hiç tesbih çekilmeden gidilse günah olmaz.

    Namazlardan sonra âyet-el-kürsi okunur, tesbihler çekilir ve dua edilir. Dua ederken salâten tüncina okunur. Âyet-el kürsinin okunduğu yerde salâten tüncinayı okumak sünneti değiştirmek olur, yani bid'attir. Peygamber efendimiz nasıl ibadet etmişse, mezhebimiz bunu nasıl bildirmişse, o şekilde ibadet edilir. “Şunu da yapalım, ötekini de ilave edelim” demek, dinde değişiklik olur. Hadis-i şerifte, (İbadetleri bizim gibi yapmayan bizden değildir) buyuruluyor. Hoparlörle ezan okumak iyi ise, Allahü teâlâ, Peygamberine ibadetin iyisini niye bildirmedi? Allah hoparlörü yaratmaktan âciz mi idi? Binlerce mucizesi görülen Sevgili Peygamberimiz bunu yapamaz mıydı? Yapmadığına göre, hoparlörü ibadete sokmak bid’at olur.

    Diğer bid’atlerden bazıları şunlardır:
    İnce çoraba veya çıplak ayağa mesh etmek. (Dürer)

    Kur'an-ı kerimi teganni ile okumak. (Bezzâziyye)

    Namazı hoparlör ile kıldırmak. (Mezahibi erbea, Elmalılı tefsiri)

    Sünnet ile farz namaz arasında dua etmek, tesbih çekmek, üç İhlas okumak. (İbni Âbidin)

    Müezzinin tesbihlere komuta etmesi. Hutbeyi Türkçe olarak okumak. (El edille)

    Namaz kılıp, duadan sonra şükür secdesi yapmak. (Dürr-ül Muhtar)

    Namazlardan sonra imam ile, eli göğse koyarak selamlaşmak. (S. Ebediyye)

    Camide her namazdan sonra müsafeha etmek. [Tokalaşmak] (Redd-ül Muhtar)

    Estağfirullahel'azim ellezi... diye başlayan istiğfarı müezzinin yüksek sesle okuması. (El İbda)

    Vaazdan sonra, cenazede yüksek sesle dua etmek. (Mekâtib-i şerife)

    Mezar taşı üzerine âyet-i kerime, şiir, methiye v.s. yazmak. (S. Ebediyye)

    Aşure günü aşure pişirmeyi ibadet sanmak. (S.Ebediyye)

    Bir kabirden başka bir yere nakledilirken tekrar cenaze namazı kılmak. (Hindiyye)

    Eshab-ı kiramdan herhangi birini kötülemek. (Şerh-i Akâid)

    Kadını bir defada üç talakla boşamak. (Mecmua-i Zühdiyye)

    Cenazede yüksek sesle tekbir getirmek, ilâhi okumak. (Halebi)

    Cenaze namazından sonra konuşma yapmak. (Zübdet-ül-makamât)

    Ölü evinden helva vs. dağıtmak. Ölünün 3, 7, 40, 52 veya 53 üncü günlerini yapmak. (Tahtavi)

    Kabir azabına inanmamak. (Akâid-i Şeybâniyye)

    Yatırlara mum yakmak. Mezhepsiz olmak. (Tahtavi)

    Zekeriya sofrası diye adak yapmak. (S.Ebediyye)

    Bir kişinin bildirdiği hadislere inanmamak. (Tâtârhâniyye)

    Mirac mucizesinin Kudüs’ten sonrasına inanmamak. (Bahr)

    Kısa sakala sünnet demek. (Hadika)

    Hazret-i Mehdi geldiği zaman, (Bir zaman gelir ki, Sünnet, bid'at gibi çirkin görülür, bid'at ise sünnet gibi rağbet görür) hadis-i şerifinde bildirildiği gibi, bid'at işlemeye alışmış olan Medine’deki âlim, bid'ati güzel sanıp ibadet olarak yaptığı için Hazret-i Mehdi’nin bid’at aleyhindeki sözlerine şaşıp "Bu adam bizim dinimizi yok ediyor" diyecektir. Hazret-i Mehdi, bu mezhepsizi öldürecektir. (Mek. Rabbani)

    Bazı bid’atler:
    Cennette, Allahü teâlânın görüleceğine inanmamak,
    Gökte Allah var demek,
    Allah dede demek,

    Hazret-i Ali’yi diğer üç halifeden üstün sanmak,
    Eshab-ı kirama veya fasık Müslümanlara bile lanet etmek bid’attir.

    Namaza başlarken yalnız dil ile niyet etmek bid'attir. Kalb ile niyet şarttır.

    Kur'anı, zikirleri, tekbirleri müzikle veya ney çalarak okumak bid’attir, tasavvuf müziği de bid’attir.

    Ücretle Kur’an okumak bid'attir.

    Hutbenin ikinci kısmında, aşağı basamağa inmek, sonra tekrar yukarı basamağa çıkmak,

    Mest üzerine mesh etmemek ve çıplak ayağa mesh etmek bid'attir.


    Vaazdan sonra toplanarak yüksek sesle dua yapmak,


    Mübarek gecelerde, camilerde fazla ışık yakmak bid'attir.


    Kısa sakal ile sünneti yerine getirdiğine inanmak,


    Büyük zatların ölüm yıl dönümlerinde matem tutmak bid'attir.


    Cenaze olduğunu bildirmek için, minarelerde salât okumak,


    Ölünün 40. ve 52. gecesini yapmak,


    Mezar taşlarına resim koymak, Fatiha ve methiye yazmak bid’attir.


    Türbe veya camilerde tavaf eder gibi dönmek bid’attir.

    alıntı


  4. 10.Aralık.2012, 03:05
    2
    Silent and lonely rains



    İbadetlere bir şey ilave etmek bid'attir, büyük günahtır. Dinimiz noksan değildir. Hâşâ Allahü teâlâ veya Peygamber efendimiz dinde bir şeyi eksik bırakmış da, daha iyisini biz mi yapacağız? İbadete bid'at karıştırmak, Allahü teâlânın dininde noksanlık bulmak, koyduğu hükümleri beğenmemek, dini değiştirmek olur.


    Mesela akşam namazının farzını 3 rekat yerine, daha fazla ibadet etmek için, 4 rekat kılmak bid'attir. 3 yerine de geçmez, namaz hiç kabul olmaz. Tesbihleri 33 yerine, çok sevap olsun diye 40 defa veya daha fazla çekmek bid'at olur. Halbuki hiç tesbih çekilmeden gidilse günah olmaz.

    Namazlardan sonra âyet-el-kürsi okunur, tesbihler çekilir ve dua edilir. Dua ederken salâten tüncina okunur. Âyet-el kürsinin okunduğu yerde salâten tüncinayı okumak sünneti değiştirmek olur, yani bid'attir. Peygamber efendimiz nasıl ibadet etmişse, mezhebimiz bunu nasıl bildirmişse, o şekilde ibadet edilir. “Şunu da yapalım, ötekini de ilave edelim” demek, dinde değişiklik olur. Hadis-i şerifte, (İbadetleri bizim gibi yapmayan bizden değildir) buyuruluyor. Hoparlörle ezan okumak iyi ise, Allahü teâlâ, Peygamberine ibadetin iyisini niye bildirmedi? Allah hoparlörü yaratmaktan âciz mi idi? Binlerce mucizesi görülen Sevgili Peygamberimiz bunu yapamaz mıydı? Yapmadığına göre, hoparlörü ibadete sokmak bid’at olur.

    Diğer bid’atlerden bazıları şunlardır:
    İnce çoraba veya çıplak ayağa mesh etmek. (Dürer)

    Kur'an-ı kerimi teganni ile okumak. (Bezzâziyye)

    Namazı hoparlör ile kıldırmak. (Mezahibi erbea, Elmalılı tefsiri)

    Sünnet ile farz namaz arasında dua etmek, tesbih çekmek, üç İhlas okumak. (İbni Âbidin)

    Müezzinin tesbihlere komuta etmesi. Hutbeyi Türkçe olarak okumak. (El edille)

    Namaz kılıp, duadan sonra şükür secdesi yapmak. (Dürr-ül Muhtar)

    Namazlardan sonra imam ile, eli göğse koyarak selamlaşmak. (S. Ebediyye)

    Camide her namazdan sonra müsafeha etmek. [Tokalaşmak] (Redd-ül Muhtar)

    Estağfirullahel'azim ellezi... diye başlayan istiğfarı müezzinin yüksek sesle okuması. (El İbda)

    Vaazdan sonra, cenazede yüksek sesle dua etmek. (Mekâtib-i şerife)

    Mezar taşı üzerine âyet-i kerime, şiir, methiye v.s. yazmak. (S. Ebediyye)

    Aşure günü aşure pişirmeyi ibadet sanmak. (S.Ebediyye)

    Bir kabirden başka bir yere nakledilirken tekrar cenaze namazı kılmak. (Hindiyye)

    Eshab-ı kiramdan herhangi birini kötülemek. (Şerh-i Akâid)

    Kadını bir defada üç talakla boşamak. (Mecmua-i Zühdiyye)

    Cenazede yüksek sesle tekbir getirmek, ilâhi okumak. (Halebi)

    Cenaze namazından sonra konuşma yapmak. (Zübdet-ül-makamât)

    Ölü evinden helva vs. dağıtmak. Ölünün 3, 7, 40, 52 veya 53 üncü günlerini yapmak. (Tahtavi)

    Kabir azabına inanmamak. (Akâid-i Şeybâniyye)

    Yatırlara mum yakmak. Mezhepsiz olmak. (Tahtavi)

    Zekeriya sofrası diye adak yapmak. (S.Ebediyye)

    Bir kişinin bildirdiği hadislere inanmamak. (Tâtârhâniyye)

    Mirac mucizesinin Kudüs’ten sonrasına inanmamak. (Bahr)

    Kısa sakala sünnet demek. (Hadika)

    Hazret-i Mehdi geldiği zaman, (Bir zaman gelir ki, Sünnet, bid'at gibi çirkin görülür, bid'at ise sünnet gibi rağbet görür) hadis-i şerifinde bildirildiği gibi, bid'at işlemeye alışmış olan Medine’deki âlim, bid'ati güzel sanıp ibadet olarak yaptığı için Hazret-i Mehdi’nin bid’at aleyhindeki sözlerine şaşıp "Bu adam bizim dinimizi yok ediyor" diyecektir. Hazret-i Mehdi, bu mezhepsizi öldürecektir. (Mek. Rabbani)

    Bazı bid’atler:
    Cennette, Allahü teâlânın görüleceğine inanmamak,
    Gökte Allah var demek,
    Allah dede demek,

    Hazret-i Ali’yi diğer üç halifeden üstün sanmak,
    Eshab-ı kirama veya fasık Müslümanlara bile lanet etmek bid’attir.

    Namaza başlarken yalnız dil ile niyet etmek bid'attir. Kalb ile niyet şarttır.

    Kur'anı, zikirleri, tekbirleri müzikle veya ney çalarak okumak bid’attir, tasavvuf müziği de bid’attir.

    Ücretle Kur’an okumak bid'attir.

    Hutbenin ikinci kısmında, aşağı basamağa inmek, sonra tekrar yukarı basamağa çıkmak,

    Mest üzerine mesh etmemek ve çıplak ayağa mesh etmek bid'attir.


    Vaazdan sonra toplanarak yüksek sesle dua yapmak,


    Mübarek gecelerde, camilerde fazla ışık yakmak bid'attir.


    Kısa sakal ile sünneti yerine getirdiğine inanmak,


    Büyük zatların ölüm yıl dönümlerinde matem tutmak bid'attir.


    Cenaze olduğunu bildirmek için, minarelerde salât okumak,


    Ölünün 40. ve 52. gecesini yapmak,


    Mezar taşlarına resim koymak, Fatiha ve methiye yazmak bid’attir.


    Türbe veya camilerde tavaf eder gibi dönmek bid’attir.

    alıntı


  5. 10.Aralık.2012, 12:04
    3
    cihad38
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Ağustos.2012
    Üye No: 97668
    Mesaj Sayısı: 486
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Günümüzde Uygulanan Gercek sandığımız Bidatlar

    Alıntı
    Cenaze olduğunu bildirmek için, minarelerde salât okumak,
    köyde mahallede cenaze olduğunu nasıl ilan edeceğiz.ya da asrı saadetde nasıl ilan edilir miş, ya da ilan etmek de bidat mı ?

    Alıntı
    Kısa sakal ile sünneti yerine getirdiğine inanmak,
    imam ebu yusufa göre yaşadığımız bölgede insanlar sakallarını ne uzunlukta bırakıyorsa o şekilde bırakmak gerekir,bu şekilde de sünnet yerine gelmiş olur.kaynağını hatırlamıyorum ama ben aylardır ebu yusufun ictihadına göre sakal bırakıyorum.


  6. 10.Aralık.2012, 12:04
    3
    cihad38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    Cenaze olduğunu bildirmek için, minarelerde salât okumak,
    köyde mahallede cenaze olduğunu nasıl ilan edeceğiz.ya da asrı saadetde nasıl ilan edilir miş, ya da ilan etmek de bidat mı ?

    Alıntı
    Kısa sakal ile sünneti yerine getirdiğine inanmak,
    imam ebu yusufa göre yaşadığımız bölgede insanlar sakallarını ne uzunlukta bırakıyorsa o şekilde bırakmak gerekir,bu şekilde de sünnet yerine gelmiş olur.kaynağını hatırlamıyorum ama ben aylardır ebu yusufun ictihadına göre sakal bırakıyorum.





+ Yorum Gönder