Konusunu Oylayın.: Şiilerin ehli sünneten ayrıldıkları noktalar (inanç açısından)

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Şiilerin ehli sünneten ayrıldıkları noktalar (inanç açısından)
  1. 22.Ocak.2010, 01:25
    1
    Misafir

    Şiilerin ehli sünneten ayrıldıkları noktalar (inanç açısından)

  2. 29.Aralık.2012, 22:24
    2
    Fetva Meclisi
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 6
    Mesaj Sayısı: 9,482
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 102

    Cevap: Şiilerin ehli sünneten ayrıldıkları noktalar (inanç açısından)




    Râfızî Şîa İle Ehl-i Sünnet Arasındaki İhtilaf Hangi Yöndendir?

    Üstad Nizamuddîn Muhammed el-A’za-mi, değerli kitabı eş-Şîa ve’l-Mut’a adlı kitabı-nın mukaddimesinde der ki: “Şüphesiz bizim-le onlar arasındaki ihtilâf, mut’a meselesi gibi fer’î fıkıh ihtilâfı değildir. Hayır, şüphesiz ay-rılık esastadır, usuldedir Evet, ayrılık akîdede olup şu noktalarda odaklanmaktadır:
    1 Râfızîler Kur’an’ın tahrif edilmiş ve ek-sik olduğunu söylerler Biz ise: “Şüphesiz Kur’an Allah’ın kelamıdır, tamdır, eksik değil-dir Onda tebdil, eksiltme ve değiştirme olma-mıştır, kıyâmete dek olmayacaktır Nitekim Allah azze ve celle şöyle buyurur: “Zikri biz indirdik ve elbette onun koruyucusu bi-ziz” (Hicr-9)
    2 Râfızîler: “Birkaç istisnâ dışında Ra-sûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’in sahabeleri, Allah Rasûlü’nün vefatından sonra dinden ir-tidad etmişler, topukları üzerinde geri dön-müşler, özellikle de üç halife; es-Sıddîk, el-Fâ-ruk ve Zi’n-Nurayn (Ebu Bekr, Ömer ve Os-man) emânet ve diyânete ihânet ve hainlik etmişlerdir” derler. Bu yüzden onlar, bu saha-beleri küfür ve sapıklıkta insanların en şiddet-lisi olarak görmektedirler.
    Biz ise deriz ki: “Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’in sahabeleri peygamberlerden sonra insanların en üstünleridirler. Onların hepsi de âdildir. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem adı-na kasten yalan söylemezler. Rivâyetlerinde güvenilirdirler
    3. Râfızîler derler ki: “Râfızîlerin on iki imamı masumdurlar. Gaybı ve meleklerden, peygamberlerden ve Rasûllerden çıkan bütün ilimleri bilirler Onlar olan ve olmayanları da bilirler Hiçbir şey onlardan gizli kalmaz On-lar yeryüzündeki bütün dilleri bilirler”
    Biz ise şöyle deriz: “Onlar da diğer insan-lar gibi birer insandır Aralarında fark yoktur. Onlar arasında fakihler, âlimler ve halifeler vardır Onların kendilerinin bile iddia etme-dikleri şeyleri onlara nispet etmeyiz Bilakis onlar dahi bundan nehyetmişler ve teberrî et-mişlerdir”[1]





    [1] Nizamuddîn Muhammed el-A’zamî, eş-Şîa ve’l Mut’a Mukaddimesi (s. 6)




  3. 29.Aralık.2012, 22:24
    2
    Moderatör



    Râfızî Şîa İle Ehl-i Sünnet Arasındaki İhtilaf Hangi Yöndendir?

    Üstad Nizamuddîn Muhammed el-A’za-mi, değerli kitabı eş-Şîa ve’l-Mut’a adlı kitabı-nın mukaddimesinde der ki: “Şüphesiz bizim-le onlar arasındaki ihtilâf, mut’a meselesi gibi fer’î fıkıh ihtilâfı değildir. Hayır, şüphesiz ay-rılık esastadır, usuldedir Evet, ayrılık akîdede olup şu noktalarda odaklanmaktadır:
    1 Râfızîler Kur’an’ın tahrif edilmiş ve ek-sik olduğunu söylerler Biz ise: “Şüphesiz Kur’an Allah’ın kelamıdır, tamdır, eksik değil-dir Onda tebdil, eksiltme ve değiştirme olma-mıştır, kıyâmete dek olmayacaktır Nitekim Allah azze ve celle şöyle buyurur: “Zikri biz indirdik ve elbette onun koruyucusu bi-ziz” (Hicr-9)
    2 Râfızîler: “Birkaç istisnâ dışında Ra-sûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’in sahabeleri, Allah Rasûlü’nün vefatından sonra dinden ir-tidad etmişler, topukları üzerinde geri dön-müşler, özellikle de üç halife; es-Sıddîk, el-Fâ-ruk ve Zi’n-Nurayn (Ebu Bekr, Ömer ve Os-man) emânet ve diyânete ihânet ve hainlik etmişlerdir” derler. Bu yüzden onlar, bu saha-beleri küfür ve sapıklıkta insanların en şiddet-lisi olarak görmektedirler.
    Biz ise deriz ki: “Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’in sahabeleri peygamberlerden sonra insanların en üstünleridirler. Onların hepsi de âdildir. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem adı-na kasten yalan söylemezler. Rivâyetlerinde güvenilirdirler
    3. Râfızîler derler ki: “Râfızîlerin on iki imamı masumdurlar. Gaybı ve meleklerden, peygamberlerden ve Rasûllerden çıkan bütün ilimleri bilirler Onlar olan ve olmayanları da bilirler Hiçbir şey onlardan gizli kalmaz On-lar yeryüzündeki bütün dilleri bilirler”
    Biz ise şöyle deriz: “Onlar da diğer insan-lar gibi birer insandır Aralarında fark yoktur. Onlar arasında fakihler, âlimler ve halifeler vardır Onların kendilerinin bile iddia etme-dikleri şeyleri onlara nispet etmeyiz Bilakis onlar dahi bundan nehyetmişler ve teberrî et-mişlerdir”[1]





    [1] Nizamuddîn Muhammed el-A’zamî, eş-Şîa ve’l Mut’a Mukaddimesi (s. 6)







+ Yorum Gönder