Konusunu Oylayın.: Minarelerden cenaze selası okunması dinen uygun mudur?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 3 kişi
Minarelerden cenaze selası okunması dinen uygun mudur?
  1. 14.Ocak.2010, 02:07
    1
    Misafir

    Minarelerden cenaze selası okunması dinen uygun mudur?

  2. 29.Ocak.2010, 19:28
    2
    Fetva Meclisi
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 6
    Mesaj Sayısı: 9,482
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 102

    --->: Minarelerden cenaze selası okunması dinen uygun mudur?




    cenaze selası anonstur. Okunmasada olur. Okunmasının sebebi falanca kişinin öldüğünü haber vermektir,


  3. 29.Ocak.2010, 19:28
    2
    Moderatör



    cenaze selası anonstur. Okunmasada olur. Okunmasının sebebi falanca kişinin öldüğünü haber vermektir,


  4. 29.Ocak.2010, 19:47
    3
    Hükümdar
    Ehl-i sünnet

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Aralık.2008
    Üye No: 44640
    Mesaj Sayısı: 497
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Yaş: 31

    --->: Minarelerden cenaze selası okunması dinen uygun mudur?

    İslam dininde cenaze selası diye bir şey yoktur bid'attir

    var diyenler bir hadis ya da 4 mezhepden birinden delil göstersin


  5. 29.Ocak.2010, 19:47
    3
    Ehl-i sünnet
    İslam dininde cenaze selası diye bir şey yoktur bid'attir

    var diyenler bir hadis ya da 4 mezhepden birinden delil göstersin


  6. 30.Ocak.2010, 09:49
    4
    imamhatipli42
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 7
    Mesaj Sayısı: 3,569
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51

    --->: Minarelerden cenaze selası okunması dinen uygun mudur?

  7. 30.Ocak.2010, 12:12
    5
    Fetva Meclisi
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 6
    Mesaj Sayısı: 9,482
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 102

    --->: Minarelerden cenaze selası okunması dinen uygun mudur?

    hühümdar kardeş
    Alıntı
    İslam dininde cenaze selası diye bir şey yoktur bid'attir
    “Sala verile kastımıza / Gider olduk dostumuza
    Namaz için üstümüze / Duranlara selam olsun.”
    Yunus Emre



    Sala salavatın halk dilinde kısaltılmış şeklidir. Manası Lügatte “Dua tebrik ve tazim” anlamında şeriat ıstılahında ise Peygamberimiz (SAV)’i övmek onu tazim etmek ve ondan şefaat talep etmek anlamındadır.

    Peygamberimiz (SAV)’i övmek ona salat-ü selam getirmek ister sala ile ister salavat ile olsun üstün bir vazife değerli bir ibadettir. Salavat ise salanın çoğuludur. Bu güzel ibadet ve adet sadece İslam dininde vardır. Ne Hıristiyanlıkta ne de Yahudilikte böyle bir ibadet yoktur. Onlar kendi peygamberlerini böyle salat-ü selam ile anmazlar.



  8. 30.Ocak.2010, 12:12
    5
    Moderatör
    hühümdar kardeş
    Alıntı
    İslam dininde cenaze selası diye bir şey yoktur bid'attir
    “Sala verile kastımıza / Gider olduk dostumuza
    Namaz için üstümüze / Duranlara selam olsun.”
    Yunus Emre



    Sala salavatın halk dilinde kısaltılmış şeklidir. Manası Lügatte “Dua tebrik ve tazim” anlamında şeriat ıstılahında ise Peygamberimiz (SAV)’i övmek onu tazim etmek ve ondan şefaat talep etmek anlamındadır.

    Peygamberimiz (SAV)’i övmek ona salat-ü selam getirmek ister sala ile ister salavat ile olsun üstün bir vazife değerli bir ibadettir. Salavat ise salanın çoğuludur. Bu güzel ibadet ve adet sadece İslam dininde vardır. Ne Hıristiyanlıkta ne de Yahudilikte böyle bir ibadet yoktur. Onlar kendi peygamberlerini böyle salat-ü selam ile anmazlar.



  9. 30.Ocak.2010, 16:45
    6
    Hükümdar
    Ehl-i sünnet

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Aralık.2008
    Üye No: 44640
    Mesaj Sayısı: 497
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Yaş: 31

    --->: Minarelerden cenaze selası okunması dinen uygun mudur?

    Alıntı
    “Reddü’l- muhtar Cilt: 1 s. 602” de alimlerin “sala ile cenazenin duyurulmasına caizdir” dedikleri yazılmıştır. Bu hususta fetva verilmiştir. Bir alim fetva verse diğer tüm alimler itiraz etseler verilen fetva geçerlidir. Kaldı ki ulema buna asla karşı çıkmamışlardır. Böylece “takrir-i sünnet” gibi “sükuti icma” vaki olmuştur. İcma ise kitap ve sünnetten sonra şer’i delilerin üçüncüsüdür. Bu durumda sala vermek İslami bir adettir.
    İbni Abidin Cenaze namazı bahsinde şu var:

    Metin

    ...Öldüğü, komşularına ve yakınlarına bildirilir

    İzah

    «Öldüğü, komşularına ve yakınlarına bildirilir.» Nihaye'de şöyle denilmiştir: «ölen kimse alim veya zahit yahut kendisiyle teberrük olunan bir zat ise bazı müteehhirin, cenazesi için sokaklarda ilan yapılmasını iyi görmüşlerdir.» Lakin bu iş onu büyüterek yapılmamalıdır. Sözün tamamı İmdad'dadır.

    Cenazeye sela vermek ne Peygamberimiz (s.a.v) zamanında ne 4 Halife zamanında ne de 4 mezhepde yoktur

    Cenazeye sela vermek bid'attir


    İmam-ı Rabbani hazretleri de buyuruyor ki:
    (Bid’at ehli, yapacağı değişikliklerle, dini düzelteceklerini, olgunlaştıracaklarını zannederek bid'at çıkarıyor, bid'atlerin zulmetleri ile sünnetin nurunu örtmeye çalışıyorlar. Bunlar, dinin noksanlıklarını tamamladıklarını iddia ediyorlar. Bilmiyorlar ki din noksan değil, kâmildir. Dini noksan sanıp, tamamlamaya [çağa uydurmaya, çeşitli bid’atler çıkarmaya] çalışmak, Maide suresinin, (Bugün sizin için dininizi ikmâl eyledim. Üzerinize olan nimetimi tamamladım ve size din olarak İslamiyet’i vermekle razı oldum) mealindeki 3. âyetine inanmamak olur. (m.260)


  10. 30.Ocak.2010, 16:45
    6
    Ehl-i sünnet
    Alıntı
    “Reddü’l- muhtar Cilt: 1 s. 602” de alimlerin “sala ile cenazenin duyurulmasına caizdir” dedikleri yazılmıştır. Bu hususta fetva verilmiştir. Bir alim fetva verse diğer tüm alimler itiraz etseler verilen fetva geçerlidir. Kaldı ki ulema buna asla karşı çıkmamışlardır. Böylece “takrir-i sünnet” gibi “sükuti icma” vaki olmuştur. İcma ise kitap ve sünnetten sonra şer’i delilerin üçüncüsüdür. Bu durumda sala vermek İslami bir adettir.
    İbni Abidin Cenaze namazı bahsinde şu var:

    Metin

    ...Öldüğü, komşularına ve yakınlarına bildirilir

    İzah

    «Öldüğü, komşularına ve yakınlarına bildirilir.» Nihaye'de şöyle denilmiştir: «ölen kimse alim veya zahit yahut kendisiyle teberrük olunan bir zat ise bazı müteehhirin, cenazesi için sokaklarda ilan yapılmasını iyi görmüşlerdir.» Lakin bu iş onu büyüterek yapılmamalıdır. Sözün tamamı İmdad'dadır.

    Cenazeye sela vermek ne Peygamberimiz (s.a.v) zamanında ne 4 Halife zamanında ne de 4 mezhepde yoktur

    Cenazeye sela vermek bid'attir


    İmam-ı Rabbani hazretleri de buyuruyor ki:
    (Bid’at ehli, yapacağı değişikliklerle, dini düzelteceklerini, olgunlaştıracaklarını zannederek bid'at çıkarıyor, bid'atlerin zulmetleri ile sünnetin nurunu örtmeye çalışıyorlar. Bunlar, dinin noksanlıklarını tamamladıklarını iddia ediyorlar. Bilmiyorlar ki din noksan değil, kâmildir. Dini noksan sanıp, tamamlamaya [çağa uydurmaya, çeşitli bid’atler çıkarmaya] çalışmak, Maide suresinin, (Bugün sizin için dininizi ikmâl eyledim. Üzerinize olan nimetimi tamamladım ve size din olarak İslamiyet’i vermekle razı oldum) mealindeki 3. âyetine inanmamak olur. (m.260)


  11. 30.Ocak.2010, 23:14
    7
    Fetva Meclisi
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 6
    Mesaj Sayısı: 9,482
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 102

    --->: Minarelerden cenaze selası okunması dinen uygun mudur?

    Araştırmalarım sonucunda ne peygamber ve nede sahabe hayatında sela okunmamıştır. Ben hatalıyım o zaman cevabı düzeltiyorum her ne kadar diyanet fetva vermissede peygamberin ve sahabenin yapmadığını bizim yapma gibi bir lüksümüz yok.


  12. 30.Ocak.2010, 23:14
    7
    Moderatör
    Araştırmalarım sonucunda ne peygamber ve nede sahabe hayatında sela okunmamıştır. Ben hatalıyım o zaman cevabı düzeltiyorum her ne kadar diyanet fetva vermissede peygamberin ve sahabenin yapmadığını bizim yapma gibi bir lüksümüz yok.





+ Yorum Gönder