Konusunu Oylayın.: Komşum Çok Dedikoducu Ne Yapmam Lazım

5 üzerinden 4.33 | Toplam : 3 kişi
Komşum Çok Dedikoducu Ne Yapmam Lazım
  1. 29.Aralık.2009, 12:29
    1
    Misafir

    Komşum Çok Dedikoducu Ne Yapmam Lazım






    Komşum Çok Dedikoducu Ne Yapmam Lazım Mumsema selamun aleyküm arkadaşlar.. benim üst komşum çok dedikoducu belki bunları yazarak ben de dedikodu yapmış oluyorum ama onun hatalarını yazıyorum

    Damacana ile su alıyorum sucu geliyor bazen sucuyu yakaladığı zaman başımızda dikiliyor ben içeri para getirmeye gidiyorum bakıyorum komşu dikiliyor adamın başında benim bi açığımı yakalamak için kimbilir ne dicek..

    Mahallenin ayaklı gazetesi nerde ne bitiyor herşeyden haberdar bazen bahçede otururken anlatıyor milletin ne yaptığını o arada iyi akşamlar diyerek uzaklaşıyorum karşı binada arkadaşım ver benden büyük 20yaşında ama arkadaşım 7 yıldır konuşuyoruz mahalleye taşındık taşınalı hep onla konuşurum yok o erkeklerle geziomuş da yok o böyleymişte şu şunu yapmışda ben o kızla gezmiyorum bahçede oturup konuşuyoruz beni bir yere de götürmüyor ben onun evine gidiyorum o bizim eve geliyor komşuluk ilişkisi yani dışarıda gezmiyorum onunla..

    ve son olarak beni çok rahatsız ediyor gürültüsüyle... gecenin 4'ünde 3'ünde camdn bişey çırpıyor sanki koltujları kaldırım indiiryor doğal olarak ''' GÜMMMMM '' diye ses geliyor korkuyorum haliyle o an ki uyku haliyle düşünsenize korkunç bir ses uyandırıyor ve uyku haliyle insan sinirli olabilir.

    Ve ben 18 yaşındayım bekarım.. bu durum beni rahatsız ediyor Ne Yapmam lazım


  2. 29.Aralık.2009, 12:29
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    selamun aleyküm arkadaşlar.. benim üst komşum çok dedikoducu belki bunları yazarak ben de dedikodu yapmış oluyorum ama onun hatalarını yazıyorum

    Damacana ile su alıyorum sucu geliyor bazen sucuyu yakaladığı zaman başımızda dikiliyor ben içeri para getirmeye gidiyorum bakıyorum komşu dikiliyor adamın başında benim bi açığımı yakalamak için kimbilir ne dicek..

    Mahallenin ayaklı gazetesi nerde ne bitiyor herşeyden haberdar bazen bahçede otururken anlatıyor milletin ne yaptığını o arada iyi akşamlar diyerek uzaklaşıyorum karşı binada arkadaşım ver benden büyük 20yaşında ama arkadaşım 7 yıldır konuşuyoruz mahalleye taşındık taşınalı hep onla konuşurum yok o erkeklerle geziomuş da yok o böyleymişte şu şunu yapmışda ben o kızla gezmiyorum bahçede oturup konuşuyoruz beni bir yere de götürmüyor ben onun evine gidiyorum o bizim eve geliyor komşuluk ilişkisi yani dışarıda gezmiyorum onunla..

    ve son olarak beni çok rahatsız ediyor gürültüsüyle... gecenin 4'ünde 3'ünde camdn bişey çırpıyor sanki koltujları kaldırım indiiryor doğal olarak ''' GÜMMMMM '' diye ses geliyor korkuyorum haliyle o an ki uyku haliyle düşünsenize korkunç bir ses uyandırıyor ve uyku haliyle insan sinirli olabilir.

    Ve ben 18 yaşındayım bekarım.. bu durum beni rahatsız ediyor Ne Yapmam lazım


    Benzer Konular

    - 3 kere boş ol dedim. Ne yapmam lazım ?

    - Üst Komşum Çok Rahatsız Ediyor Ne Yapmam Lazım

    - Namazlarımı zor kılıyorum ne yapmam lazım :(

    - Rabbimden hayırlı birini istiyorum tek istegim bu ne yapmam lazım nasıl yapmam lazım?

    - Açıköğretim imam hatip lisesini okumak için neler yapmam lazım nerelere başvurmam lazım?

  3. 29.Aralık.2009, 18:23
    2
    Misafir

    --->: Komşum Çok Dedikoducu Ne Yapmam Lazım




    Cevap yok mu yaaaa


  4. 29.Aralık.2009, 18:23
    2
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Cevap yok mu yaaaa


  5. 29.Aralık.2009, 18:37
    3
    imamhatipli42
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 7
    Mesaj Sayısı: 3,569
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51

    --->: Komşum Çok Dedikoducu Ne Yapmam Lazım

    El cevap : Sabır ve o evden taşınmak.


  6. 29.Aralık.2009, 18:37
    3
    Özel Üye
    El cevap : Sabır ve o evden taşınmak.


  7. 29.Aralık.2009, 18:44
    4
    esin-ti
    ♥• ραyLαşмακ güzéLdiя •♥

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Ocak.2009
    Üye No: 46167
    Mesaj Sayısı: 2,863
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 33

    --->: Komşum Çok Dedikoducu Ne Yapmam Lazım

    Anlatma imkanınınz yok mu acaba?yani yaptığının yanlış olduğundan bahsedebilirsiniz mesela..

    Alıntı
    Soru
    Akrabalarimizda dedikoducular çok, bunlara karşı nasıl davranmalıyız? Bunları eve sokmasak olur mu, yoksa günah mı olur? Ya bunlarla ilgiyi tamamen kessek olur mu?

    Cevabımız

    Değerli Kardeşimiz;

    Akraba ile ilgiyi kesmek doğru değildir. Bu kimselere münasip bir dille yaptıklarının yanlış olduğunu anlatıp dedikodu yapmalarına engel olmak gerekir. İlla da dedikodu yapmak için ısrarlı davranırlarsa konuşmalarına fırsat vermeyecek tarzda bir dini kitap açıp okunabilir bu şekilde, ya okunanı dinleyeceklerdir veya kalkıp gideceklerdir. Bizim vazifemiz onların bu tür manevi hastalıklarını tedavi amaçlı olmalıdır.

    Nasıl ki doktorun vazifesi hastaya değil hastalığa düşmanlıktır. Bunun gibi biz de o insanları değil onlardaki dedikodu hastalığını sevmeyeceğiz. Akrabalarımızda bulunan manevi hastalıklar onları sevmemize, birlikte olmamıza mani olmamalıdır. Nasıl ki kanser olan bir akrabaya ilgi alakayı daha da arttırıyorsak öyle de manevi hastalığı olan akrabalarla da alakayı kesmek yerine onların hastalıklarını tedavi edecek tarzda ilgi ve alakayı arttırmamız gerekir.

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet Editör.
    bu akrabalarla ilgili ama belki işinize yarar

    Alıntı
    .Soru
    Komşulara iyi davranmak onlarla iyi gecinmek ve alakayı kesmemek dinimizin tavsiyesi. Fakat komşu bizi gunaha sokuyor, gıybet yapıyorsa ne yapmamız lazım. Ayrıca müslumanla alakayı kesmek onun kanını dökmek gibidir hadisi nasıl anlaşılmalıdır?

    Cevabımız

    Değerli Kardeşimiz;

    Gıybet dinimizce büyük günahlardan olup kul hakkıdır. Akrabayı ve komşuyu ziyaret etmek ise dinimiz tarafından teşvik edilmiştir. Bu konuda Peygamber efendimizin önemli tavsiyeleri bulunmaktadır. Öyle ise bize düşen gıybet günahına girmeden komşu ve akrabalarımızı ziyaret etmektir. Onların ihtiyaçlarını gidermeli, yardıma muhtaç olduğu zaman destek olmalıyız. Ziyaretlerimizde gıybete girecek konulardan bahsedildiği zaman onu rencide etmeden ikaz etmeli ve konuyu değiştirmeliyiz.

    İman hizmetine çok emeği geçmiş büyük bir insanın dediği gibi: O, bir gün birkaç hususu haber vermek ve bir meselede de şikayetini arz etmek için Bediüzzaman hazretlerine gidiyor. Tam söze başlayacağı sırada, Hazreti Üstad -o kendine has red ifade eden tavrıyla- “Kardeşim ben bir şey bilmiyorum” diyor. O zat, bir süre sonra bir fırsatını bulup tekrar söz alıyor; Üstad yine, “Kardeşim ben bir şey bilmiyorum” diyor. Bir kere daha deneyince yine aynı cevapla karşılaşıyor: “Kardeşim ben bir şey bilmiyorum.” Bir başka zaman, diğer bir kişiden benzer bir hatıra ise şöyledir. O da demişti ki, “Bir gün Üstad’ın yanına gittim. Bir meselenin halli için, belki birileri hakkında zemm de ifade eden bazı şeyler söyleyecektim. Üstad anlatmak istediğim mevzuyu bilmiyordu. Fakat, ben ne zaman söze başlasam, “Kardeşim, ben dinlemek istemiyorum” deyip meseleyi kapattı. Ben anlatmakta ısrar ettim; ara ara söze girmeye çalıştım ama O da her defasında “Kardeşim, bu hususta bir şey dinlemek istemiyorum” dedi ve bana başkalarıyla alakalı tek cümle söyleme fırsatı bile vermedi.”

    Bediüzzamanın davranışı, su-i zanna, gıybete ve insanlar hakkındaki kesin bilgiye dayanmayan hükümlere karşı tavır alma demektir. Zannediyorum, biz de bir kaç yerde böyle ders versek, yanımızda vazifemizi alakadar eden konular haricinde konuşulmasına fırsat vermesek, su-i zanları seslendirme ve gıybetlere girmelerin alanı da kendi kendine daralacaktır. O türlü hırıltıların alanının genişlemesi, biraz da bizim hırıltılara müsamahamızdan kaynaklanmaktadır. Maalesef, biz müsamaha gösterilmemesi gerekli olan bir konuda müsamahalı davrandığımızdan, gıybet edenlerin ve müfterilerin hareket alanlarını da genişletmiş oluyoruz.

    Geniş bilgi için tıklayınız
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet Editör.
    bunları bir okuyun

    Alıntı
    El cevap : Sabır ve o evden taşınmak.
    kısa ve öz


  8. 29.Aralık.2009, 18:44
    4
    ♥• ραyLαşмακ güzéLdiя •♥
    Anlatma imkanınınz yok mu acaba?yani yaptığının yanlış olduğundan bahsedebilirsiniz mesela..

    Alıntı
    Soru
    Akrabalarimizda dedikoducular çok, bunlara karşı nasıl davranmalıyız? Bunları eve sokmasak olur mu, yoksa günah mı olur? Ya bunlarla ilgiyi tamamen kessek olur mu?

    Cevabımız

    Değerli Kardeşimiz;

    Akraba ile ilgiyi kesmek doğru değildir. Bu kimselere münasip bir dille yaptıklarının yanlış olduğunu anlatıp dedikodu yapmalarına engel olmak gerekir. İlla da dedikodu yapmak için ısrarlı davranırlarsa konuşmalarına fırsat vermeyecek tarzda bir dini kitap açıp okunabilir bu şekilde, ya okunanı dinleyeceklerdir veya kalkıp gideceklerdir. Bizim vazifemiz onların bu tür manevi hastalıklarını tedavi amaçlı olmalıdır.

    Nasıl ki doktorun vazifesi hastaya değil hastalığa düşmanlıktır. Bunun gibi biz de o insanları değil onlardaki dedikodu hastalığını sevmeyeceğiz. Akrabalarımızda bulunan manevi hastalıklar onları sevmemize, birlikte olmamıza mani olmamalıdır. Nasıl ki kanser olan bir akrabaya ilgi alakayı daha da arttırıyorsak öyle de manevi hastalığı olan akrabalarla da alakayı kesmek yerine onların hastalıklarını tedavi edecek tarzda ilgi ve alakayı arttırmamız gerekir.

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet Editör.
    bu akrabalarla ilgili ama belki işinize yarar

    Alıntı
    .Soru
    Komşulara iyi davranmak onlarla iyi gecinmek ve alakayı kesmemek dinimizin tavsiyesi. Fakat komşu bizi gunaha sokuyor, gıybet yapıyorsa ne yapmamız lazım. Ayrıca müslumanla alakayı kesmek onun kanını dökmek gibidir hadisi nasıl anlaşılmalıdır?

    Cevabımız

    Değerli Kardeşimiz;

    Gıybet dinimizce büyük günahlardan olup kul hakkıdır. Akrabayı ve komşuyu ziyaret etmek ise dinimiz tarafından teşvik edilmiştir. Bu konuda Peygamber efendimizin önemli tavsiyeleri bulunmaktadır. Öyle ise bize düşen gıybet günahına girmeden komşu ve akrabalarımızı ziyaret etmektir. Onların ihtiyaçlarını gidermeli, yardıma muhtaç olduğu zaman destek olmalıyız. Ziyaretlerimizde gıybete girecek konulardan bahsedildiği zaman onu rencide etmeden ikaz etmeli ve konuyu değiştirmeliyiz.

    İman hizmetine çok emeği geçmiş büyük bir insanın dediği gibi: O, bir gün birkaç hususu haber vermek ve bir meselede de şikayetini arz etmek için Bediüzzaman hazretlerine gidiyor. Tam söze başlayacağı sırada, Hazreti Üstad -o kendine has red ifade eden tavrıyla- “Kardeşim ben bir şey bilmiyorum” diyor. O zat, bir süre sonra bir fırsatını bulup tekrar söz alıyor; Üstad yine, “Kardeşim ben bir şey bilmiyorum” diyor. Bir kere daha deneyince yine aynı cevapla karşılaşıyor: “Kardeşim ben bir şey bilmiyorum.” Bir başka zaman, diğer bir kişiden benzer bir hatıra ise şöyledir. O da demişti ki, “Bir gün Üstad’ın yanına gittim. Bir meselenin halli için, belki birileri hakkında zemm de ifade eden bazı şeyler söyleyecektim. Üstad anlatmak istediğim mevzuyu bilmiyordu. Fakat, ben ne zaman söze başlasam, “Kardeşim, ben dinlemek istemiyorum” deyip meseleyi kapattı. Ben anlatmakta ısrar ettim; ara ara söze girmeye çalıştım ama O da her defasında “Kardeşim, bu hususta bir şey dinlemek istemiyorum” dedi ve bana başkalarıyla alakalı tek cümle söyleme fırsatı bile vermedi.”

    Bediüzzamanın davranışı, su-i zanna, gıybete ve insanlar hakkındaki kesin bilgiye dayanmayan hükümlere karşı tavır alma demektir. Zannediyorum, biz de bir kaç yerde böyle ders versek, yanımızda vazifemizi alakadar eden konular haricinde konuşulmasına fırsat vermesek, su-i zanları seslendirme ve gıybetlere girmelerin alanı da kendi kendine daralacaktır. O türlü hırıltıların alanının genişlemesi, biraz da bizim hırıltılara müsamahamızdan kaynaklanmaktadır. Maalesef, biz müsamaha gösterilmemesi gerekli olan bir konuda müsamahalı davrandığımızdan, gıybet edenlerin ve müfterilerin hareket alanlarını da genişletmiş oluyoruz.

    Geniş bilgi için tıklayınız
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet Editör.
    bunları bir okuyun

    Alıntı
    El cevap : Sabır ve o evden taşınmak.
    kısa ve öz





+ Yorum Gönder