Konusunu Oylayın.: İmam Nikahı ve Resmi Nikah

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
İmam Nikahı ve Resmi Nikah
  1. 16.Aralık.2009, 23:22
    1
    Misafir

    İmam Nikahı ve Resmi Nikah






    İmam Nikahı ve Resmi Nikah Mumsema imam nikahı..
    bana göre günümüz şartlarında resmi nikah yeterli ancak toplumsal açıdan bakıldığı zaman imam nikahı olmazsa olmazlardan ki bu konuda hiç bir kaynakta net bir emir bulamadım..
    imam nıkahını resmileştiren bir kaynak arıyorum..
    Kuran-ı Kerim de bu konuyla ilgili hiç bir şey bulamadım...
    Örfi bir alışkanlıktan öte geçmeyen bir uygulama..
    sizce ??


  2. 16.Aralık.2009, 23:22
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    imam nikahı..
    bana göre günümüz şartlarında resmi nikah yeterli ancak toplumsal açıdan bakıldığı zaman imam nikahı olmazsa olmazlardan ki bu konuda hiç bir kaynakta net bir emir bulamadım..
    imam nıkahını resmileştiren bir kaynak arıyorum..
    Kuran-ı Kerim de bu konuyla ilgili hiç bir şey bulamadım...
    Örfi bir alışkanlıktan öte geçmeyen bir uygulama..
    sizce ??


    Benzer Konular

    - Belediye Nikahı, Ya da Resmi Nikah

    - Resmi nikah ile boşanıp tekrar resmi nikahı kıymak Dini nikaha zarar gelir mi?

    - İmam nikahı şartmıdır? tarafların rızası olduktan sonra resmi nikah kıyılsada geçerlimidir?

    - İmam nikahını ilan etmek şart mıdır? Dini nikah olmadan yalnızca resmi nikah yeterli olur mu?

    - Resmi nikah olduktan birkaç ay sonra imam nikahı düğün gününden 1 gün önce olurmu

  3. 17.Aralık.2009, 03:47
    2
    İsrâ
    İsrâ

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Ekim.2009
    Üye No: 59972
    Mesaj Sayısı: 1,575
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 22
    Bulunduğu yer: Almanya

    --->: İmam Nikahı ve Resmi Nikah




    mum Nickli Üyeden Alıntı
    Nikahın bazı şartları vardır. Bu şartlara uyulduğu takdirde resmi nikah geçerlidir. ama şartlar yerine gelmez ise mutlaka dini nikah kıyılmalıdır.
    mum Nickli Üyeden Alıntı

    Nikahın Şartları:

    1-Gelin
    2-Damat
    3-Kızın Babası
    4-İki Adil Şahit
    5-Siğa




    ve fıkıh kitaplarında zikredilme ihtiyacı duyulmayan bir madde daha var ki bu zamanda dikkat etmewk gerekir. Dini nikahı kıyan görevlinin müslüman olması.


    Nikâh, aralarında evlenme engeli olmayan kadınla erkeğin evlenme kararlarını şahitler huzurunda açıklamalarından ibarettir. Dini nikâh, dinimizin öngördüğü şartlara uyularak kıyılan nikâhtır. Bunun, şahitlerin ve karı-koca adayının durumu, kocanın kadına mehir ödeme yükümlülüğü ve velinin onayı gibi Medeni Kanunda bulunmayan tarafları vardır.
    Ayrıca Medeni Kanun, sütkardeşliğini ve din farkını evlenmeye engel saymaz.
    Bunlar hem dinimizin yüklediği hak ve sorumluluklar hem de psikolojik bakımdan medeni nikâhın yeterli görülmemesine sebep olmaktadır.


    ************************************************** *****************

    Hz. Peygamber sallallâhu aleyhi ve sellem’in şöyle buyurduğu rivayet edilmiştir:

    "Veli ve iki güvenilir şahit olmadan nikâh olmaz. Bu şekilde kıyılmayan nikâh batıldır. Anlaşamazlarsa sultan velisi olmayanın velisidir." (Ebû Dâvûd Nikâh 20; Tirmîzî Nikâh 14; İbn Mâce Nikâh 15; Ahmed b Hanbel Müsned 6/66.)

    Sultan yetkili amir demektir.

    Veli; baba dede oğullar erkek kardeşler amca vs. dir. Bunlar bulunmaz veya bulunur da görevini yapmazsa görev yetkili amire geçer.

    ************************************************** ********

    Nikâh dinî bir müessesedir ve belli şartları vardır. Aynı şart ve esaslar resmî nikâhta, yani belediye memuru tarafından kıyılan nikâhta mevcutsa nikâh nikâhtır. Ancak şart ve esaslara dikkat edilmiyor, hattâ kaale alınmıyorsa mesele değişir, nikâha gölge düşebilir. Şöyle ki:

    Resmî nikâhta evlenecek kişiler evlendiklerine dair ifadelerini açıkça belirtiyorlar. Ancak bu ifadelerin kesinlik bildirmesi gerekir. Başka türlü bir yoruma müsait olmamalıdır.

    Bir diğer önemli nokta, şahitlerin Müslüman olması ve iki şahitten birisinin erkek olmasıdır. Oysa laik düzende şahidin T.C. vatandaşı olması kâfi geliyor.

    Evlenecek taraflar süt kardeşi olmamalıdır. Oysa resmî nikâhta bu husus araştırılmadığı gibi, memur tarafından da sorulmuyor.

    Müslüman bir hanım gayr-ı müslim bir erkekle evlenemez. Halbuki yürürlükte olan mevzuatta bu meseleye dikkat edilmiyor, memur sormaya gerek duymadan nikâhı kıyıyor.

    Bu mahzurlar söz konusu değilse, sadece resmî nikâhla da helâllik mümkün olur. Zaten nikâhın rüknü: iki şahit huzurunda tarafların birbirlerini karı-koca olarak kabul etmeleridir.

    Ancak bütün bunlarla birlikte İslâmî ölçüler çerçevesinde nikâh akdini ihmal etmemeli, yaptırmalıdır.



  4. 17.Aralık.2009, 03:47
    2
    İsrâ



    mum Nickli Üyeden Alıntı
    Nikahın bazı şartları vardır. Bu şartlara uyulduğu takdirde resmi nikah geçerlidir. ama şartlar yerine gelmez ise mutlaka dini nikah kıyılmalıdır.
    mum Nickli Üyeden Alıntı

    Nikahın Şartları:

    1-Gelin
    2-Damat
    3-Kızın Babası
    4-İki Adil Şahit
    5-Siğa




    ve fıkıh kitaplarında zikredilme ihtiyacı duyulmayan bir madde daha var ki bu zamanda dikkat etmewk gerekir. Dini nikahı kıyan görevlinin müslüman olması.


    Nikâh, aralarında evlenme engeli olmayan kadınla erkeğin evlenme kararlarını şahitler huzurunda açıklamalarından ibarettir. Dini nikâh, dinimizin öngördüğü şartlara uyularak kıyılan nikâhtır. Bunun, şahitlerin ve karı-koca adayının durumu, kocanın kadına mehir ödeme yükümlülüğü ve velinin onayı gibi Medeni Kanunda bulunmayan tarafları vardır.
    Ayrıca Medeni Kanun, sütkardeşliğini ve din farkını evlenmeye engel saymaz.
    Bunlar hem dinimizin yüklediği hak ve sorumluluklar hem de psikolojik bakımdan medeni nikâhın yeterli görülmemesine sebep olmaktadır.


    ************************************************** *****************

    Hz. Peygamber sallallâhu aleyhi ve sellem’in şöyle buyurduğu rivayet edilmiştir:

    "Veli ve iki güvenilir şahit olmadan nikâh olmaz. Bu şekilde kıyılmayan nikâh batıldır. Anlaşamazlarsa sultan velisi olmayanın velisidir." (Ebû Dâvûd Nikâh 20; Tirmîzî Nikâh 14; İbn Mâce Nikâh 15; Ahmed b Hanbel Müsned 6/66.)

    Sultan yetkili amir demektir.

    Veli; baba dede oğullar erkek kardeşler amca vs. dir. Bunlar bulunmaz veya bulunur da görevini yapmazsa görev yetkili amire geçer.

    ************************************************** ********

    Nikâh dinî bir müessesedir ve belli şartları vardır. Aynı şart ve esaslar resmî nikâhta, yani belediye memuru tarafından kıyılan nikâhta mevcutsa nikâh nikâhtır. Ancak şart ve esaslara dikkat edilmiyor, hattâ kaale alınmıyorsa mesele değişir, nikâha gölge düşebilir. Şöyle ki:

    Resmî nikâhta evlenecek kişiler evlendiklerine dair ifadelerini açıkça belirtiyorlar. Ancak bu ifadelerin kesinlik bildirmesi gerekir. Başka türlü bir yoruma müsait olmamalıdır.

    Bir diğer önemli nokta, şahitlerin Müslüman olması ve iki şahitten birisinin erkek olmasıdır. Oysa laik düzende şahidin T.C. vatandaşı olması kâfi geliyor.

    Evlenecek taraflar süt kardeşi olmamalıdır. Oysa resmî nikâhta bu husus araştırılmadığı gibi, memur tarafından da sorulmuyor.

    Müslüman bir hanım gayr-ı müslim bir erkekle evlenemez. Halbuki yürürlükte olan mevzuatta bu meseleye dikkat edilmiyor, memur sormaya gerek duymadan nikâhı kıyıyor.

    Bu mahzurlar söz konusu değilse, sadece resmî nikâhla da helâllik mümkün olur. Zaten nikâhın rüknü: iki şahit huzurunda tarafların birbirlerini karı-koca olarak kabul etmeleridir.

    Ancak bütün bunlarla birlikte İslâmî ölçüler çerçevesinde nikâh akdini ihmal etmemeli, yaptırmalıdır.



  5. 27.Şubat.2011, 19:28
    3
    imam
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ağustos.2007
    Üye No: 2034
    Mesaj Sayısı: 7,511
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: minallah-ilelllah

    Cevap: İmam Nikahı ve Resmi Nikah

    Nikahta Veli ve önemi

    Veli, isteyip istemediğine bakmaksızın, bir başkasını bağlayıcı karar alma ve uygulama yetkisini elinde bulunduran kişidir. Bu yetkiye velâyet denir[1].
    Daha önce görüldüğü gibi âyetler nikâhın, marufa uygunluk açısından denetlenmesini öngörmektedir. Hz. Peygamberin sözleri, bu denetimi velinin yapacağını gösterir. O, şöyle demiştir:
    Velisiz nikâh olmaz[2].”
    Hangi kadın, velisinin izni olmadan nikâhlanırsa onun nikâhı batıldır, onun nikâhı batıldır, onun nikâhı batıldır. .[3].”
    _________________
    [1]- Şemsuddin es-Serahsî, el- Mebsût, XVI/124, Babü men la tecuzü şehadetühü; Kasım b. Abdullah Ali, Enîs’ul-fukahâ, s. 148.
    [2]- Et -Tirmîzî, Nikâh, bab 14, hadis no 1101; İbn Mâce, Nikâh, bab 15, hadis no 1880; Ahmed b. Hanbel, Müsned c. VI, s. 260.
    [3] – Ebû Dâvûd, Nikâh, bab 20, Hadis no 2083; Tirmîzî, Nikâh, bab 14, hadis no 1102; İbn Mâce, Nikâh, bab 15, hadis no 1879; Ahmed b. Hanbel, Müsned c. VI, s. 66.


  6. 27.Şubat.2011, 19:28
    3
    Üye
    Nikahta Veli ve önemi

    Veli, isteyip istemediğine bakmaksızın, bir başkasını bağlayıcı karar alma ve uygulama yetkisini elinde bulunduran kişidir. Bu yetkiye velâyet denir[1].
    Daha önce görüldüğü gibi âyetler nikâhın, marufa uygunluk açısından denetlenmesini öngörmektedir. Hz. Peygamberin sözleri, bu denetimi velinin yapacağını gösterir. O, şöyle demiştir:
    Velisiz nikâh olmaz[2].”
    Hangi kadın, velisinin izni olmadan nikâhlanırsa onun nikâhı batıldır, onun nikâhı batıldır, onun nikâhı batıldır. .[3].”
    _________________
    [1]- Şemsuddin es-Serahsî, el- Mebsût, XVI/124, Babü men la tecuzü şehadetühü; Kasım b. Abdullah Ali, Enîs’ul-fukahâ, s. 148.
    [2]- Et -Tirmîzî, Nikâh, bab 14, hadis no 1101; İbn Mâce, Nikâh, bab 15, hadis no 1880; Ahmed b. Hanbel, Müsned c. VI, s. 260.
    [3] – Ebû Dâvûd, Nikâh, bab 20, Hadis no 2083; Tirmîzî, Nikâh, bab 14, hadis no 1102; İbn Mâce, Nikâh, bab 15, hadis no 1879; Ahmed b. Hanbel, Müsned c. VI, s. 66.





+ Yorum Gönder